• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop een hagelnieuwe vier jaar oude Audi S8 Plus op Marktplaats

Auteur: jaapiyo, gepost 22 november 2020 om 17:56 – 39 Reacties

S8 Marktplaats

Als je de nieuwe D5 S8 niet zo tof vindt, is deze D4 S8 Plus misschien de oplossing.

De Audi A8 is een beetje een moeilijke auto voor mij. Ik vond de D3 en met name de D2 op zich best fraaie auto’s. Maar ja, die neus hè, wat een frontoverhang. In zowel mijn vorige als huidige woonplaats woonde ik hooguit enkele tientallen kilometers van de grens. Dan is het met een A8/S8 gewoon niet eens mogelijk om voor het huis te parkeren zonder dat de neus ergens over de grens hangt.

S8

Dat heeft natuurlijk alles te maken met de layout van de A8 die, in mijn ogen, vanaf de basis verkeerd is. Een toplimo in dit segment hoort gewoon RWD te zijn, met de voorwielen ver voor de A-stijl geplaatst. Gewoon zodat ze bijna net zo ver van de inzittenden verwijderd zijn als het plebs buiten de auto zeg maar. Zo heurt het. In het recente verleden hebben eigenlijk alleen Cadillac en Audi een F-segmenter gemaakt met een FWD-basis. Qua proporties ziet dat er toch uit als ‘een grote Passat’. Voor een purist is dat knaak.

Aan de andere kant is de A8 en in het bijzonder de S8 natuurlijk wel de whopper met alles erop en eraan van VAG. Dat gold vooral voordat Bentley ingelijfd was en Porsche Panamera’s begon te maken. Het zijn zeer indrukwekkende auto’s die keihard rechtdoor gaan op de Autobahn. En voor de rest ook overal, zelfs in bochten. De huidige, vijfde generatie is alleen wat rond en soft geworden.

In dat opzicht kunnen we ons voorstellen dat S8 fans met weemoed terugdenken aan de D4 S8 Plus. Waar de nieuwe S8 slechts 571 pk heeft, kan de D4 S8 Plus pochen met 605 pk. Associaties die bij je opkomen zijn Dingen die bij je opkomen rauwdouwer, mokerhamer, dat soort dingen. Daarbij klinkt de 4.0 V8 van Audi met de turbo’s in de hete V in de D4 S8 Plus stiekem gewoon beter dan de gelijksoortige motoren van BMW en -jawel hij zegt het gewoon- Mercedes AMG. De laatste heeft nog de naam op basis van het verleden, maar maakt het al lang niet meer waar.

Plus

Mocht je fan zijn, kan je op Marktplaats nu een zo goed als nieuwe D4 S8 Plus kopen. Het is een exemplaar in Nardogrijs. Beetje 2011, maar goed, het is wel een echte Audikleur die de fanb0iZ doet zwijmelen. Het is verder ook een hele dikke sjaak met dure opties als het B&O Soundsystem en dergelijke. Waarom de auto slechts iets meer dan tweehonderd kilometer gereden heeft, wordt niet vermeld. De vraagprijs is 119.500 Euro. Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan en koop dan!1!!

Ook interessant!

  • Is dit de lekkerste Audi S8 van Nederland?
  • Dit is de gaafste Audi S8 Plus van Nederland
  • Kan de vernieuwde Audi A8 weer een vuist maken tegen de S-klasse?
  • S8 met 600 pk
    Audi S8 met 600 pk en handbak te koop

Nieuwste artikelen

  • Nieuwe Toyota RAV4 is een dikke bak, heeft altijd een stekker
  • Bijzondere in NL geleverde Hyundai is koning afschrijving
  • Fiat 500 weigert te sterven: nóg een speciale editie
  • Geld teveel? Ferrari-webshop helpt een handje
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, Audi, d4, grijs, marktplaats, occasion, s8, s8-plus

Vorig bericht: « The Rocket vindt Lewis Hamilton niet ridderwaardig
Volgend bericht: Waardevaste liefhebbersauto’s die niet meer afschrijven (willeme) »

Lees Interacties

Reacties

  1. The Stig NL zegt

    22 november 2020 om 18:30

    Ik wil nou niet zeggen dat een C63 slecht klinkt eigenlijk… Zeker niet in vergelijking met de M3 (hallo partikelfilters!) en de RS4. Maar ja, de volgende generatie AMG’s zal ook niet aan die filters ontkomen, kijk naar de nieuwe E63. Gelukkig bestaan er nog tuners!

    Login om te reageren
    • r55clubman zegt

      22 november 2020 om 18:33

      @00carguy00: wat heeft dit alles met bovenstaand artikel te maken dan?

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        22 november 2020 om 19:14

        ‘Daarbij klinkt de 4.0 V8 van Audi met de turbo’s in de hete V in de D4 S8 Plus stiekem gewoon beter dan de gelijksoortige motoren van BMW en -jawel hij zegt het gewoon- Mercedes AMG. De laatste heeft nog de naam op basis van het verleden, maar maakt het al lang niet meer waar.’

        Met dit! Wat in dit artikel staat geschreven.

        Login om te reageren
      • etiennep zegt

        23 november 2020 om 09:50

        @r55clubman: hahahah inderdaad

        Login om te reageren
    • maotje zegt

      23 november 2020 om 06:45

      @00carguy00: vind g80 m3 toch best goed klinken hoor.

      Login om te reageren
    • aphelien zegt

      30 mei 2021 om 17:38

      Die zinsnede dat de VAG V8 beter klinkt dan die van Mercedes is ook gewoon puur gelul. Iedereen met een werkend gehoor weet dat AMG’s M178 4.0 biturbo vele malen dieper en bruter klinkt dan die vlak klinkende VAG zooi, zelfs nog voor soft-limiters hun intrede deden in RS modellen.

      Login om te reageren
  2. fendercd60 zegt

    22 november 2020 om 18:52

    Mooie wagen zo.

    Login om te reageren
  3. wildewesten zegt

    22 november 2020 om 18:53

    Ik vraag mij dan toch altijd af hoezo zo’n auto 4 jaar stil gestaan heeft.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      22 november 2020 om 19:21

      @wildewesten: misschien heeft -ie al wel meer gereden, en gewoon een keer op het resetknopje gedrukt, na het tanken…

      Nee zonder gekheid, zo’n D4 is toch echt een stuk fraaier dan de huidige D5. Zelfs mét die voorwaartse overhang. En dan helemaal in Nardo grijs, want alhoewel het een échte Audi kleur voor ‘sportieve’ uitvoeringen is, de meeste mensen die zo’n ding bestelden zochten hem toch liever uit in een meer decente kleurstelling (lees: zwart of antraciet).

      Login om te reageren
      • wildewesten zegt

        22 november 2020 om 20:37

        @RRRobert: ja ik vind het ook een hele dikke bak ik kan mij niet voorstellen dat iemand dit koopt en vervolgens 50km per jaar mee rijdt

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        23 november 2020 om 10:24

        Nu de helft van alle Skoda Kodiaq’s in vergelijkbaar grijs geleverd en de standaard kleur op een Golf 8 er ook erg op lijkt is het speciale er wel af wil je toch niet meer in Nardo grey gezien worden?

        Login om te reageren
        • leonlampe zegt

          23 november 2020 om 11:25

          @mashell: hetzelfde geldt dan ook voor zwart en antraciet

          Login om te reageren
    • evdw zegt

      22 november 2020 om 19:22

      Hoezo?

      Login om te reageren
  4. raoufff zegt

    22 november 2020 om 19:20

    Mooie auto voor de oliebollenbakker die iets meer poedersuiker verkoopt dan oliebollen.

    Login om te reageren
  5. pjoes zegt

    22 november 2020 om 19:27

    Van oud vrouwtje geweest.

    Login om te reageren
  6. mp014 zegt

    22 november 2020 om 19:35

    Ik vind de neus wat klein

    Login om te reageren
  7. wimof zegt

    22 november 2020 om 19:35

    De benaming VAG bestaat al een eeuwigheid niet meer, je vraagt je af hoe de redakteurs bij de pinken zijn.

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      23 november 2020 om 00:05

      VAG bestaat wel degelijk, het betekent Volkswagen Aktiën Geschelschaft.

      https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_AG

      Login om te reageren
      • lenferink zegt

        23 november 2020 om 09:04

        De naam VAG werd gebruikt van 1978 tot 1992. Dus al ruim 40 jaar niet meer..

        “Im Jahr 1978 schuf man unter dem Namen V.A.G – aus Symmetriegründen mit nur zwei Punkten, als Wortmarke auch V·A·G – eine gemeinsame Vertriebsplattform für die beiden Marken Audi und Volkswagen. Die Händlerbetriebe bekamen in Form eines umlaufenden blauen Bandes ein einheitliches Erscheinungsbild. Die VW Kredit Bank wurde im gleichen Jahr in V.A.G Kredit Bank umbenannt. Die Leasing-Tochter änderte ihren Namen in V.A.G Leasing.

        Die Bedeutung der drei Buchstaben wurde nie von Volkswagen aufgelöst. Gängige Deutungen waren „Volkswagen-Audi-Gemeinschaft“ oder „Volkswagen Audi-Gruppe“ . Andere Meinungen gehen von „Volkswagenwerk AG“ aus.

        Die Intention der neuen V.A.G-Vertriebsorganisation ging von großen „Autohäusern“ aus, in denen viele Automarken und Dienstleistungen im Bereich Mobilität angeboten werden sollten. Die Vision nahm die Auto Malls, die sich in den USA in den 1990er Jahren und später auch in Europa entwickelten, vorweg. Der Begriff „V.A.G-Partner“ setzte sich in der Öffentlichkeit nicht durch und verschwand um 1992 wieder. An V.A.G erinnern heute noch die Sonderwerkzeuge und Testgeräte, wie das VAG 1551.”

        Login om te reageren
        • saxoke zegt

          23 november 2020 om 10:48

          @lenferink: ik ben gestopt met lezen na “al ruim 40jr niet meer”. Waren de batterijen van je rekenmachientje leeg? 1992 is in mijn wereldje nog maar amper 28jr geleden.

          Login om te reageren
          • lenferink zegt

            23 november 2020 om 11:17

            Hahaha, sorry mijn fout! Ik bedoelde ruim 25 jaar, ik heb het schaamrood op mijn kaken!

            Login om te reageren
            • saxoke zegt

              23 november 2020 om 12:30

              @lenferink: hahahaha zo erg zal het wel ni zijn denk k

              Login om te reageren
      • mashell zegt

        23 november 2020 om 10:26

        Maar Volkswagen AG wordt niet (meer) afgekort tot VAG.

        Login om te reageren
  8. bsxc2 zegt

    22 november 2020 om 19:55

    Jammer dat het interieur doet denken aan de D3 generatie, het is niet verkeerd maar doet gedateerd aan voor een auto uit 2016.

    Login om te reageren
  9. hassebas zegt

    22 november 2020 om 20:00

    de mening van een autojournalist ; “een S8 heeft een te grote neus”
    605pk uit de RS modellen in een superlimo. bizar

    Login om te reageren
  10. moveyourmind zegt

    22 november 2020 om 20:02

    De kleur is niet mijn ding, maar het is wel een mooie en imposante auto. Zou hem alleen al willen hebben vanwege dat b&o systeem met die coole hoogweergevers die uit het dashboard komen . Dat zijn tenminste electronische gadgets die over tien jaar nog steeds innovatief overkomen en cool zijn.

    Login om te reageren
  11. frank2b zegt

    22 november 2020 om 20:20

    Fraaie wagen. Érg mooie koets. Ik vind ‘m bijna net zo mooi als mijn GS – en dat wil wat zeggen.

    Wel heel erg vreemd dat er niet mee gereden is. Met zo’n wagen wil je toch alleen maar lange afstanden door Europa toeren? Raar. Nu al een olieprobleempje misschien? #Snapernietsvan

    Login om te reageren
  12. smex zegt

    22 november 2020 om 20:21

    Dit is een veel mooier model dan de nieuwe met die achterlijk grote grill. Ik vind dit model zelfs mooier dan de S en de 7 uit dezelfde jaren.

    Login om te reageren
  13. HB zegt

    22 november 2020 om 20:23

    5 jaar oude auto met nog oudere technologie voor €120k is nog steeds veel geld.

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      23 november 2020 om 10:50

      @heinb: ja tuurlijk, want 605pk is tegenwoordig wel in elk model te krijgen

      Login om te reageren
      • leonlampe zegt

        23 november 2020 om 11:29

        @saxoke: Eigenlijk wel, een model 3 komt al behoorlijk in de buurt

        Login om te reageren
        • saxoke zegt

          23 november 2020 om 12:31

          @leonlampe: bepaalde versies komen in de buurt. Sprintje 100-200 zal de model 3 t wel verliezen tegen een benzine.

          Login om te reageren
          • leonlampe zegt

            23 november 2020 om 13:07

            @saxoke: duidde vooral op de pk’s, die model 3 komt al aardig in de buurt met 520pk

            Login om te reageren
            • saxoke zegt

              23 november 2020 om 17:23

              @leonlampe: ook die is qua prestaties op hoge snelheid niet super spectaculair

              Login om te reageren
  14. Variomatic zegt

    22 november 2020 om 22:03

    FWD basis?? 4WD basis toch? Die dingen zijn toch ontworpen om primair Quattro aandrijving te hebben, enkele instappers uit het verleden uitgezonderd..?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      22 november 2020 om 23:42

      @variomatic: klopt. Bij Audi is vanaf de A4 quattro het uitgangspunt. Motor in lengte met transmissie op de as. Simpel, effectief en gewicht- en ruimtebesparend. Alleen heb je de motor voor de vooras, wat ervoor zorgt dat een Audi zwaarder in de neus is.

      Test van Motor Trend was wel treffend. Liebermann legt uit hoe krom die layout is bij de Audi S8 en dat de Alpina B7 superieur is. Vervolgens rijdt de S8 veel beter op de bochtige bergwegen en wint de test. Een ‘ideale’ Layout staat lang niet altijd garant voor daadwerkelijk betere rijeigenschappen voor straatauto’s.

      Subaru gebruikt overigens de Audi-layout ook, maar dan met een boxermotor in lengte (alhoewel je ook kan zeggen dat Audi Subaru heeft nagedaan ;-)).

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      23 november 2020 om 07:08

      Meh. De gewichtsverdeling en layout met de motor voor de vooras (zodat je tractie hebt als dat de enige aangedreven wielen zijn) schreeuwt FWD-basis in mijn ogen. Kunnen de marketing boys hoog en laag springen, maar als het kwaakt als een eend, loopt als een eend et cetera…

      Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        23 november 2020 om 08:18

        @jaapiyo Als het een S3 of Rs3 was had ik je gelijk gegeven (haldex), maar de “echte” quattro is toch echt een 4WD. Standaard/vaak gaat het meerendeel van het vermogen naar de achterwielen, dit kan ik ook uit ervaring beamen. Als je een beetje je best doet, dan wilt die kont best om desondanks het feit dat ie een zware neus heeft, het is natuurlijk niet te vergelijken met een Bmw die RWD heeft.

        Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    23 november 2020 om 09:16

    Hij is fijn hoor. Even langs MTM en daarna een andere kleur er op. Verdant Green Pearl graag.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North