• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop NU een Porsche Carrera GT

Auteur: Loek, gepost 19 januari 2024 om 18:22 – 10 Reacties

Volgens experts is het nu tijd om een koopje te kunnen scoren door een Porsche Carrera GT te kopen.

De Porsche Carrera GT is qua waarde een bijzonder verhaal. De aardig bizarre prijzen die je nu mag betalen voor de supercar van Porsche waren ooit niet zo bedoeld. Porsche wilde de auto des tijds voor zo’n 400.000 euro in de markt zetten (verschilde per markt, bij ons kostte die meer dan 600.000 euro). In de crisis van de late jaren ’00, toen je echt geen auto’s moest kopen of verkopen, had de Carrera GT een dieptepunt en er zijn verhalen van mensen die ergens rond de 250.000 dollar hebben betaald voor een CGT rond 2009.

Laatste

Wat met de kennis van toen nog niet bekend was: de Porsche Carrera GT markeerde het einde van een tijdperk. Het is één van de laatste auto’s ooit met een V10 voor F1-doeleinden. Het is één van de laatste auto’s ooit zonder enige hulpjes, gewoon jij, een stuur en een handbak. De Carrera GT komt van de jaren net voor automatische transmissies met dubbele koppeling, TCS, ESP en al dat soort ongein. Dat viel te merken en in de laatste paar jaren schoten de prijzen omhoog: nu mag je voor een goed exemplaar meer dan 1,2 miljoen euro aftikken.

Investeren

Als jij dus op één van de lage punten een Porsche Carrera GT hebt kunnen bemachtigen, heb je je geld verviervoudigd, of misschien wel verzesvoudigd. Gaat het ooit nog die kant op? Nee. Er is echter een sprankeltje hoop. Volgens DK Engineering, die al vele Carrera GT’s heeft verkocht en verzorgd, moet je er nu eentje kopen. Koop dan! NU!

Rijverbod

Dit omdat er momenteel een rijverbod is voor de Porsche Carrera GT. Eentje die opgelegd is door Porsche, maar nu ook door overheden wordt overgenomen. Kort gezegd: Porsche heeft een foutje ontdekt in de CGT, waardoor rijden ermee gevaarlijk kan zijn in verband met afbrekende assen. Het gaat om een derde van alle Carrera GT’s, maar voor de zekerheid geldt het rijverbod voor alle Carrera GT’s.

Stagneren

Deze tumult rondom de Porsche Carrera GT is volgens DK Engineering goed voor koopjesjagers. “Eigenaren weten niet meer wat ze moeten met hun auto. Er is dus een kans dat hun oplossing is om ze te dumpen voor een lage prijs.” DK merkt al een kleine stagnatie in de markt, terwijl alternatieven voor de CGT juist stijgen. “Sinds er niet meer gereden mag worden met de Carrera GT zijn de Singer DLS, Ferrari F40/F50 en 918 Spyder in waarde gestegen.” Wanneer het probleem opgelost is en je weer met de Carrera GT mag rijden, is de kans groot dat de waardes weer gaan stijgen, en niet zo’n beetje ook.

Kortom: volgens DK Engineering (die er toevallig eentje te koop heeft staan) moet je NU een Porsche Carrera GT kopen. Het bedrijf zegt niet wat zij verwachten qua waardes in absolute getallen. Wij denken een bedrag voor rond de 1 miljoen euro als een mooi compromis voor deze tijden, al hebben we dan geen idee hoe veel geld hij waard wordt over een jaar. (via CarThrottle)

Ook interessant!

  • Porsche Carrera GT is nog gevaarlijker dan gedacht
  • 'Porsche Carrera GT-eigenaren negeren terugroepactie'
  • Legt Porsche alle Carrera GT's aan de ketting?
  • Autoblog Spot van de Week: Porsche Carrera GT

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

carrera-gt, geld, Porsche

Vorig bericht: « Video: Jaguar-rijder zit totaal niet op te letten
Volgend bericht: Rood staat de Mercedes AMG W124 uitermate goed »

Lees Interacties

Reacties

  1. kareljansen zegt

    19 januari 2024 om 19:07

    Klinkt altijd prachtig natuurlijk, maarrrr:

    Als je in 2009 gewoon een zeer veilige indextracker s&p500 had gekocht voor 250000 dollar, heb je nu 1.3M ex en 1.8M inclusief dividend. Reken de onderhoudskosten mee, en je had nu 2 porsches gehad :-). Ik zal onrealistische kansen binnen de bitcoin buiten beschouwing laten

    Login om te reageren
  2. Estate_of_mind zegt

    19 januari 2024 om 19:16

    Kan me niet voorstellen dat deze auto geen ABS heeft. Het is een van de laatste vrij analoge auto’s, maar ABS zat toch ook in de jaren ‘90 al op je Corolla.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      19 januari 2024 om 19:50

      @Estate_of_mind: vooruit, je hebt gelijk, dat zat er nog op :) maar niet heel veel meer.

      Login om te reageren
      • JelmerS zegt

        19 januari 2024 om 21:27

        Wat er niet opzit kan ook niet stuk gaan bij het stilstaan

        Login om te reageren
  3. Richmond zegt

    19 januari 2024 om 19:32

    Een F40 / F50 als alternatief? Andere generatie toch? Is de enzo niet uit hetzelfde tijdperk?

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      19 januari 2024 om 20:15

      De 959 is uit dezelfde periode inderdaad, niet de Carrera GT, die kwam uit in 2004.

      Login om te reageren
  4. p993 zegt

    19 januari 2024 om 21:37

    Geen hulpjes? Had toch wel ABS, denk ik?
    Voor auto’s zonder iets moet je bij Porsche toch iets verder terug in de tijd.

    Login om te reageren
    • ponnie zegt

      20 januari 2024 om 10:56

      ABS, traction control en een wegrijhulp via het elektronische gaspedaal.
      Die laatste is vanwege de racekoppeling en klein vliegwiel.

      Login om te reageren
  5. lucerd zegt

    19 januari 2024 om 23:48

    De carera gt is de analoge Duitse neef van de (gen 1) SR1 Viper.

    Login om te reageren
  6. spidermann zegt

    20 januari 2024 om 06:42

    Doug DeMuro heeft er een.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North