
Hoe lager, hoe beter!
Deze ‘custom’ Lincoln staat te koop in -waar anders dan- de Verenigde staten. Nabij het zonnige Palm Springs, Californië, kan je deze sloep-met-cultstatus afhalen voor een prijs van rond de $30.000. Volgens de eigenaar is er in de loop van de jaren voor meer dan $120.000 ingestoken. Waarschijnlijk is dit redelijk overdreven. Maar goed, het resultaat ziet er wel belachelijk goed uit.
Deze lowrider is compleet gerestaureerd in de breedste zin van het woord. De originele motor heeft plaats moeten maken voor een big-block V8 met een inhoud van 427 ‘cubic inches’ (7 liter). Daar bovenop komt nog eens het gehijg van een heersende ProCharger supercharger. Dat doet het vermogen erg goed, aangezien het blok nu 723 Amerikaanse pony’s weet te produceren.
Het interieur is voorzien van wat nieuwe lapjes leer en ook het onderstel is ingrijpend verandert. De bodem van deze klassieker is aangepast voor een speciaal air-ride systeem van Air Ride Technologies waardoor zelf de ideale hoogte is in te stellen. Over vier uur sluit het bieden en dan is ‘ie misschien verkocht. Interesse? Bieden kan HIERRR. (via Autoblog.com)
Hey Licoln! IThis is right up your alley!
Ik vind hem persoonlijk toch net iets te laag, maar desalniettemin is het wel echt een mooie wagen.
Ik bedoel: Lincoln (sorry for the typo’s)
als ik 18 was en 30k teveel had liggen zou ik hem kopen.
Waanzinnig zo’n auto met 723 American Horses!
Nice!:D
30.000 is ook niet veel voor 723, maar of het nog goed stuurt?
Bouw hem terug naar origineel en ik neem ‘m!
Ik denk dat lincoln even een doekje aan het halen is….
Hm hier kom je niet eens ’n verkeersdrempel mee over…
@Emile_Benz: @Emile_Benz: en daarvoor heeft ie dus ook air ride, ik Quaote: “De bodem van deze klassieker is aangepast voor een speciaal air-ride systeem van Air Ride Technologies waardoor zelf de ideale hoogte is in te stellen.” wel lezen he. Maar hij ziet er wel heel bruut uit
Jah jah jah :D :D
Jammer dat ik de Postcode loterij niet heb gewonnen, maar als ik dat wel had gedaan dan was dit m’n zondagse auto geworden :)
(auto is niet te laag, met Airbags kun je hem ook weer omhoog zetten)
kan ie nog rijden?
Wauwww!! Ik willum!!
Wel een mooi gehandicaptenkenteken!
Je kan toch met een knop de auto weer verhogen sukkels, air-ride systeem heet zoiets! Dus niet zeiken dat die te laag is…
Had Al Capone nog geleefd…
OT: in de basis een heel mooie auto, categorie MB 600. En in hoogte verstelbaar lees ik?
Kijk ook is naar die prachtige Ford Tudor die ook te koop staat :)
*Quote
I’d buy one ! :D
if only…
Wat een prachtige auto. :)
ps. als iemand van hier ‘m echt koopt, vind ik dat die ons een fotoshoot van 3 delen moet op AJ ;)
Een wagen met presidentiele allure…hopelijk voor de koper zonder presidentiele gevolgen.
@bozewolf: Hier zit gelukkig wel een dak op.
Ga weg! :o
Dat ding kost omgerekend de freakin’ helft van een Prius!
@jan
nou nou nou… niet zo agressief!
schitterende kleur en komt goed tot zijn recht ..
deze auto is natuurlijk een dream-ride en zal best heeeeeel grondig aangepakt zijn ..
kant-tekeningen ..
leer met plooien zal lekker zitten maar is not-done in deze auto ..
zichtbare uitlaatpijpen is een regelrechte smet ..
voor de rest is de auto ansich 100X beter dan een 25 jaar jongere Rolls Royce ..
nette low rider hoor… echt in concours staat.
Veel vermogen, prachtig afgewerkt. Allen ja: Bladveren achter :-O
shit zeg! wat een lijpe wagen, jammer dat ik het geld niet heb :(
WOW.. 1 van de mooiste auto’s die ik ooit heb gezien.
1964 is sowieso een goed jaar.
Het enigste speciale aan de auto is dat ie zo laag is. Als je dat wegdenkt is het maar een lelijke auto hoor.
@hallo: Nu sta je wel dik voor lul hé, nog geen procent van de reaguurders vindt de auto lelijk… Een regelrechte schande, jouw reactie, bah!
Wel fijn natuurlijk dat ík gisteren nog een ritje heb gemaakt in da ’64 Impala :) (voor de geïnteresseerden zie hier: http://www.autojunk.nl/2009/03/chevrolet-impala-sedan-1964)
@ hallo
are you fucking nuts??
Jammer dat de prijs van rond de 30k niet klopt.
Is slechts het huidige bod, en het minimum is daarmee niet geboden.
Lijkt me ook sterk als je er net 120k in hebt gestoken….
volgens mij wel ja, of hij heeft geen smaak?
Deze is een van mijn allerfavo American Oldie’s. Toen ik ‘m nog eens voorbij zag komen in Kalifornia (als cabrio dan wel), was ik weer lyrics, zo mooi is die auto. En het mooiste van al zijn die suicide doors!
Hoewel ik origineel in principe altijd prefereer boven gepimpt, zou ik voor deze tekenen. 30k dollar vind ik eigenlijk niet zo’n gekke prijs, wetende dat hij in absolute nieuwstaat is, ook wat de motorisatie betreft.
Had ik maar 30k…
@Emile_Benz.
Zet je bril op en lees het artiekel.
Er staat dat hij is uitgevoerd met AIRRIDE, doe je huiswerk eens!
Ik geloof dat ik begin te begrijpen waarom sommige mensen sexmet auto’s willen. :oops:
wtf als ik 18 jaar was en geld had zou ik em meteen kopen
Het interieur is voorzien van wat nieuwe lapjes leer en ook het onderstel is ingrijpend veranderd.
Leuk bakkie. Zijn vier tommyguns in de prijs inbegrepen of moet je die zelf nog halen?
sweet….echt sweet
Ik heb echt slechtere / ergere exemplaren voorbij zien komen op het interwebs.
Lijkt mij een goeie deal als je em voor die prijs mee krijgt.
Btw, die Ford Tudor is ook erg netjes (zoals al reeds opgemerkt)
alleen die bladveren :( zal ook wel (of helemaal) slecht door de bochten gaan
@koreantaxiproductions:
er is ook niets dat jou ontgaat ..
wat een geweldig opmerkingsvermogen inclusief nalullerij ..
er bestaan om die reden ook GEEN oude amerikaanse auto,s meer ..
allemaal tegen een boom aan gereden in een bocht ..
sneu ventje ..
@koreantaxiproductions: verdiep je eens in het onderstel van een C6. Je zult je ogen nog uitkijken.
en @ god, de 1964 Impala, mjam!
ironie van het lot : in zo’n auto heeft John F Kennedey zijn laatste rit gemaakt en nu is zijn broer ook overleden…..
Hele mooie wagen! Maar veranderd is met een D (vt deelwrd)
@ koreantaxiproductions
precies, jij snapt het ;)
@GOD: Wat dacht je van een ’64 Charger of een Ferrari 250 GTO/64 of een ’64 Goat. 1964 is idd een heerlijk jaar.
@ lincoln: Bladveren, shocking! Ik dacht dat er daarom in Amerika geen bomen meer stonden. Veel te gevaarlijk! :lol:
@ alle auto-noobs: Ferrari bouwde nog auto’s met bladveren toen Lamborghini al onafhankelijke wielophanging toepaste. Wanneer je bedenkt dat dat in de jaren ’60 van de vorige eeuw was… En alle Ferrari’s hebben toch een puike wegligging? Dat kan niet anders! :roll:
Klasse wagen maar te laag naar mijn zin. Zo een wagen mag je niet ombouwen tot een pimpmobile…
wat ik bedoelde, als je zo veel werk in je auto steekt, waarom dan niet meteen het hele onderstel veranderen? En over die corvettes, ja die hebben bladveren, maar wel dwars geplaats (zoals onder in dit plaatje te zien is)
)
@koreantaxiproductions: Mooi systeem hè. :)
Nice! Mooi gedaan, lowriders zijn cool (H) Alhoewel ik liever een ’64 Impala heb dan (A)
Even een kleine toevoeging aan mezelf: Ferrari bouwde nog auto’s met bladveren en starre achterassen toen Lamborghini… etc.
Bladveren zegt helemaal niets over de wegligging; gooi er een paar glasfiber (of koolstofvezel maar dat hebben ze volgens mij nog niet geprobeerd) zoals bij de Corvette en je kan gewoon een bepaalde progressie inbouwen.
Een van de mooiste onafhankelijke voorwielophangingen is trouwens uit 1935 of zo (Fiat geloof ik) met een bladveer als onderste draagarm…super eenvoudig en een heel laag onafgeveerd gewicht
Wat is dit toch een prachtige wagen. Zeker met die kleur.
Erg fapbare auto ;-)
Eén van de mooiste USA-cars maar er zijn er gelukkig nog velen meer! Bochten?? Met deze brute bak moet je cruisen en stoplichtruns maken! Die suicide deuren echt superr mooi. De cabrio staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje.
Dat ie zo laag is vind ik niet mooi maar voor de rest echt een schitterende slee. En lekker genieten van kwantum korting bij de pomp.
lekker strakke disabled plate er op ook……
@koreantaxiproductions.
Met Musclecars is het mogelijk om je onderstel compleet te veranderen.
Je vind ze ook onder Golf 4, 5 Passats en polo’s daar hoef je alleen luchtbalgen bij te doen en nog een paar dingen, Google anders eens wat, BSS (Airride)
Over Lowriders gesproken, Geef mij maar een ’96 Impala compleet uigevoerd als Politie wagen :D
Wow! Erg dik ding, van toen Amerika nog style had.
Pfah, als de Ringtijd niet onder de 8 minuten komt hoef ik ‘m niet. Zal wel door die bladveren komen.
@RubenBaeten: ik denk eigenlijk door de vierkante styling… Aerodynamische nog ouderwetser dan die bladveren! ;-)
Prachtige auto! USA rules!
een lowrider heeft spaak velgen en 2 of 4 hydraulische pompen PUNT, it is een airride of een lowrod :D just saying
Heeft niemand dan de 225 of 235 achterbanden opgemerkt??? hoe wil je daar in hemelsnaam 700+pk op kwijt. ook al wil je alleen rechtdoor.
@Tombnolz ..
whaaaaa .. dat had ik nooit achter jou gezocht ..
nooit wegdoen zo,n ding natuurlijk ..
mede omdat ze nix opleveren ..
en over 20 jaar ook nog niet ..
buiten het feit dat de periode van 1959 tot en met 1965 zeker niet tot de beste design-tijd van de auto industrie was ..
is het zooooooo stoer om een 64er vanaf nieuw in de familie te hebben ..
koester dat ding ..
@lincoln:
Hoe moet ik “had ik nooit achter jou gezocht” eigenlijk interpreteren? :)
De Impala zal nooit of te nimmer verkocht worden. Komen er kosten aan (verrassend weinig totnogtoe) dan zullen die tegen wil en dank gedaan worden.
Of hij iets waard is, maakt ons niets uit, aangezien hij toch nooit verkocht wordt, maar anderzijds moet hij toch wel iets waard zijn volgens mij. ’64 is toch wel een van de meest geliefde Impala-jaren en deze is echt 100 % origineel én nog steeds gekeurd voor dagelijks gebruik… Anderzijds is hij 100 % origineel (zit zelfs geen radio in), geen V8, geen coupé of cabrio…
@ Rob USA:
Ik kan het soms wel aprreciëren, maar dat zal de onze niet overkomen :)
@Tombnolz:Achterkant vind ik zeker nog wel te pruimen en voor de rest mat zwart spuiten,dikke V8 erin hangen,headers en flowmasters, dikke chrome wielen eronder moet je eens kijken hoe hij er dan uit ziet! :)
En dat allemaal ter nagedachtenis van je grootvader!
Ook leuk, beetje aangepast en de wielen zijn wel erg fout
een Linc conti Convertible
http://www.dreamcarclassicsonline.com/cgi/displaydetails.pl?stockno=0198-0720&allphotos=L03
Een hele lijst met foto’s van tamelijk zeldzame (in europa) amerikanen….
http://www.vintagedreamcars.com/US_CARS_4_SALE.html
De Wildcats en de Catalina’s zijn soms wel lekker (voor van die grote boten dan hè)
en twee aardig zeldzame…
1956 conti mkII coupe
http://bringatrailer.com/2007/06/01/well-preserved-1956-continental-mark-ii-coupe/
1960 mark v
http://bringatrailer.com/2008/04/09/largest-unibody-ever-built-1960-lincoln-mark-v/
Mooi aangepast, onder het dashboard is het meestal een slecht verstopt orgie van kabeltjes en dergelijke, niet? Bij onze oldtimers wel (2 keer dezelfde auto maar hey, 2 auto’s ;) ).
Verder vet ding natuurlijk. Ben de laatste tijd Amerikanen ferm gaan appreciëren (vroeger vond ik ze alright, maar nu vind ik ze zelfs leuk! :P ). Vooral dan de geschiedenis. Zag vandaag nog een Dodge Ram met Hemi 5.7 liter. Toch liever zo’n auto’s waarvan je weet dat de eigenaar waarschijnlijk veel om zijn auto geeft, dan de gemiddelde Duitse familiesedan die geen karakter heeft en ook ongeliefd is.
Wat een ontzettend mooie auto blijft het toch, standaard al mooi, maar nu helemaal fantastisch. Past op geen enkele parkeerplaats in Nederland, maar met deze auto zou ik het niet erg vinden om een half uur te cruisen om een geschikte plek te vinden. Voor 30K$ mag de auto niet weg, misschien wil de eigenaar er wel minimaal 100K voor hebben, het minimum bod is immers nog niet bereikt, het artikel is dus een beetje onzin, toch bedankt voor de mooie foto’s.
Deze auto is pure stijl :D
–edit: dank u, is inmiddels aangepast–
Met vriendelijke groeten aan allen die wild worden van een presterende motor! :P
Let ff op de drempels als j m hier wil rijden! :)
Ik herinner mij nog goed, dat Fritz B. Busch, één van de meest bewierookte autojournalisten/-testers van het Duitse “auto motor und sport” in die tijd, een uitgebreid testverslag deed van deze Lincoln. Hij was er speciaal voor naar New York gevlogen en dat kwam natuurlijk ook, omdat in die tijd (begin 60-er jaren), de Duitse autosnelwegen nog niet te vergelijken waren met wat ze nu zijn én het aantal geimporteerde Amerikaanse auto’s in Duitsland vrij gering was.
Wat mij altijd is bijgebleven was, dat hij zijn bericht begon met de woorden: Hoe deze test ook zal verlopen, over één ding hoeven we het helemaal niet te hebben en dat is over de wegligging, want die heeft deze auto gewoonweg niet! De stuurbekrachtiging is zo gigantisch, dat je bij de eerstkomende straathoek van 90 graden, niet wetend hoe de wielen onder de auto staan, met krijsend geweld hele volksstammen op de vlucht laat slaan en dan maar moet afwachten waar je uiteindelijk terecht zult komen. Wat daarbij nog een belangrijke rol speelt is, dat je daarvoor niet eens hard hoeft te rijden.
Ik vond het helemaal niet prettig om dat te lezen en heb die Duitser voor erg lelijke “dingen” en “wezens” uitgemaakt. Amerikaanse auto’s waren toen mijn echte favorieten en volgens mij kon geen enkel ander merk ook maar in de buurt komen van die “Amerikanen”.
Tot rond 1980 zijn ze dat ook altijd gebleven. Maar na die tijd zijn de Amerikanen beginnen te klooien en is het nooit meer goed gekomen en daardoor vanuit mijn standpunt schuld aan hun eigen ondergang. Maar dat is weer een andere discussie.
Als ik echter weer eens zo’n exemplaar zie als deze, in het echt of hier op het blog, dan begint het hart weer over te slaan en denk ik met een nostalgisch gevoel terug aan de tijd, dat CO2 nog niet ontdekt was, een verbruik van 30 liter op 100 km voor deze auto’s “normaal” was en uitlaatgassen nog iets aristocratisch hadden. :lol: Toch jammer, dat die heerlijke tijd voorgoed voorbij is. :cry:
@9000cse ..
stuurbekrachtiging kwam waarschijnlijk nog niet voor in europeese auto,s ..
dus ik denk dat Busch zich helemaal de pleuris is geschrokken over het idd overbekrachtigde sturen in deze mastodont ..
toen ik 18 was en meteen een 78er towncar kocht durfden geen van mijn vrienden er in te rijden ..
ik kan me er wel iets bij voorstellen iig ..
Handicap platen erop!
Brede instap zeker!
Mooi boevenauto…dus misschien een mooie nieuwe dienstauto voor Balkellende en consorten.
Doe mij maar een volkswagen polo, goed voor het milieu(…) en die kan tenminste bochten nemen!
Yeah right! :roll: Lincoln Continental is pure porno en deze custom mag er wezen!
Alles aan deze auto is goed!
Het enige minpunt is dat ik me er geen kan veroorloven.
Maar t*ring, als ik het geld had!
Echt dik, doet me denken aan Entourage waar je ze in de intro met zo’n zwarte Continental Convertible ziet rijden.. Heerlijke auto’s om te cruisen volgens mij :p
@RickB
Zet je bril eens op.
“Artiekel” moet “artikel” zijn.. Doe je huiswerk eens!
he, palm springs daar komt onze cadillac fleetwood uit 1972 vandaan
@Tombnolz ..
het grappige is dat ik nu mijn oude auto advertenties aan het soorteren ben en er denk ik al 10 van de 64er Impala ben tegengekomen ..
en reparaties moet je nooit tegen wil en dank doen ..
alle onderdelen zijn nog te verkrijgen ..
en zitten zo verdomd makkelijk in elkaar bij die dingen ..
@lincoln:
Ik heb ook al wat op binnen- en buitenlandse sites gezocht naar gelijkaardige Impala’s, maar ik vind er zelden eentje te koop. Alsof er driemaal meer coupé’s en cabrio’s van zijn… Onlangs werd er nog een zwarte aangeboden op Kapaza, maar was een wrak, niet normaal.
Voor zover ik me kan herinneren is het blok nog nooit gereviseerd, over kwaliteit gesproken :) De zetelbekleding begint nu wel te scheuren, da ’s minder… Ook is hij een jaar of 15 geleden volledig herspoten in z’n originele kleur, omdat hij volledig doorgeroest was… Laat me stellen dat die restauratie met niet zoveel liefde werd gedaan… Moet dus nog eens opnieuw allemaal…
@Vla: Zijn dan al mijn comments toch niet voor niets geweest. :)
ma 30000 amai ik dacht eerst dat er nog een nulletje bij maocht nou ja 300000is ook nie zoveel voor zo een leuke kar is nog te koop ????
Zoiets wil ik wel voor mijn verjaardag. Of Sinterklaas, dat mag ook.