• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kopen? Daimler DB18 Drophead van Winston Churchill

Auteur: carbert, gepost 8 november 2010 om 23:52 – 23 Reacties

Daimler DB18 Winston Churchill


Dat Minister Presidenten van mooie auto’s houden is niet nieuw. En het ene staatshoofd heeft een langere dan de ander. De Daimler DB18 waarmee wijlen Premier Winston Churchill zich van 1944 tot 1949 verplaatste is vooral heel erg mooi. Tijdens verkiezingscampagnes verplaatste de Brit zich met deze drophead die binnenkort geveild wordt. De Daimler heeft een carrosserie van de Carlton Carriage Company. Onder de motorkap ligt een zes-cilinder lijnmotor die voor een acceleratie tot 80 kilometer per uur in 17,9 seconden zorgt en doorgaat tot de topsnelheid van 122 kilometer per uur bereikt is. Voor die tijd heel wat, en alles is relatief.

Toen de Brit op de Daimler uitgekeken was heeft de auto diverse eigenaren gehad en onder meer in de Verenigde Staten en Duitsland geresideerd. Nu biedt de Duitse restaurator Herr Thiesen de auto aan op een Engelse veiling nadat hij hem voor zo’n € 140.000,- gerestaureerd heeft. Het ‘beschaafde’ motto van Churchill was: “I am easily satisfied with the very best.” Dat is goed terug te zien aan de sjieke zwart/grijze duo-tone lak in combinatie met het groen lederen interieur dat plaats biedt aan drie personen. De derde persoon moet het overigens doen met een dwarszitje achterin! Verwachte opbrengst omgerekend in euro’s: Tussen de € 210.000,- en € 260.000,-. Een koopje dankzij de lage pond, ik weet wat ik in mijn schoen wil! De veiling vindt namelijk plaats op 4 december bij het Brooklands Museum in Groot Brittannië.
Daimler_DB18_Winston_Churchill_2.jpg
Daimler_DB18_Winston_Churchill_3.jpg
Daimler_DB18_Winston_Churchill_4.jpg
Daimler_DB18_Winston_Churchill_5.jpg
Daimler_DB18_Winston_Churchill_6.jpg

Ook interessant!

  • Officieel: Mercedes is géén Daimler meer
  • BREEK: je dikke Mercedes is spoedig geen Daimler meer
  • Daimler en Amazon
    Moeten vrachtwagenchauffeurs vrezen voor hun baan?
  • waterstofvrachtwagens
    Daimler en Volvo maken waterstofvrachtwagens

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

daimler, drophead, Klassiekers

Vorig bericht: « Hoeveel geld past er in een Murcielago?
Volgend bericht: PVV wil snijden in dienstauto’s ambtenaren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Shandar zegt

    9 november 2010 om 00:06

    Prachtig

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    9 november 2010 om 00:06

    Helaas, het stuur zit aan de verkeerde kant.

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    9 november 2010 om 00:17

    Natuurlijk moet ik even vergelijken, hopelijk ben ik Pallas voor.

    Destijds reden de Franse predidenten in een Renault Vivastella of Suprastella als dienstwagen.

    Vanaf 1950 reden de Franse presidenten een paar jaar deze:

    1950
    Talbot Lago Record T26
    4.5 L 26 CV Saoutchik
    [1 H 75]
    Vincent Auriol
    René Coty

    Me like! :D

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      9 november 2010 om 10:30

      @Citrofiel: Natuurlijk niet! Ik zou dan deze plaatjes gepost hebben:

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        9 november 2010 om 15:01

        @Pallas: Maar die plaatjes zijn niet relevant, want ze zijn niet uit dezelfde tijd.

        Of wacht, relevantie doet er voor jou natuurlijk helemaal niet toe, hoe kon ik zo dom zijn! ;)

        Login om te reageren
        • Pallas zegt

          9 november 2010 om 15:20

          @Citrofiel: Enigzins relevant zijn ze wel; zijn namelijk Citroëns, die zijn in elk topic relevant. Je bent trouwens de 15cv vergeten die wel uit die tijd komt.

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            9 november 2010 om 15:26

            @Pallas: Bedoel je deze?

            Die is van 1956 of 1957 hoor, veel later dus. De Gaulle reed idd een tijdje een 15CV H, maar hij werd pas in 1959 president.

            Login om te reageren
            • Pallas zegt

              9 november 2010 om 15:45

              @Citrofiel: Ja die! Oké niet relevant, maar je hebt hem wel gepost, dat was mijn doel. 8)

              Login om te reageren
    • Pallas zegt

      9 november 2010 om 10:37

      @Citrofiel: Iest anders, lees de deze DS-haat column eens, verassend vermekelijk.

      http://www.panzerfaust.org/?p=5829

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        9 november 2010 om 15:07

        @Pallas: Het is maar wat je vermakelijk noemt… :?

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          9 november 2010 om 20:38

          @Citrofiel: Kilootje zout op doen, dan smaakt het wel…

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            9 november 2010 om 21:07

            @Esprit_de_Flandre: Ik vind iets snel te zout, dus ik denk niet dat het me dan gaat smaken. En natuurlijk is het genuanceerder dan hij schrijft, maar humor op dit gebied ontbreekt bij mij compleet. ;)

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              9 november 2010 om 21:22

              @Citrofiel: “op dit gebeid”? Auto’s of Citroëns?

              Login om te reageren
              • Citrofiel zegt

                9 november 2010 om 21:26

                @Esprit_de_Flandre: Negatief zijn over Citroën. ;)

  4. Jesper zegt

    9 november 2010 om 00:17

    Geweldig motto!
    Die kan zo in het rijtje van H. Ford en E. Ferrari. :)

    Login om te reageren
  5. Hupke zegt

    9 november 2010 om 00:32

    Moest ik dat in m’n schoentje vinden zou ik er ook niet om wenen. Magnifiek machien zo te zien al zijn er leukere dingen te vinden in dit genre (en vooral iets sneller mag toch voor op de snelweg mee te kunnen indien nodig).

    Login om te reageren
  6. Tony Casa zegt

    9 november 2010 om 03:01

    Spijtig dat hij niet in de originele “Churchill kleuren” staat.

    Login om te reageren
  7. jansen zegt

    9 november 2010 om 08:15

    Inderdaad niet de originele kleuren, jammer. Wel apart om te zien dat de auto na zijn verblijf in de VS en BRD zijn eigen Engelse nummer weer heeft terug gekregen. Overigens zijn de prestaties natuurlijk om te huilen, de auto die Citrofiel afbeeld is nog sneller, en uit dezelfde tijd…. Wel een erg mooie auto, daar doe ik niets aan af.

    Login om te reageren
  8. jansen zegt

    9 november 2010 om 08:31

    de duitse president Heuss (van 1949 tot 1959 daarvoor was er die andere) en zijn auto, ik denk een Mercedes. Dit om even de plaatjes van de Franse President te completteren.

    -edit: thanks!-

    Login om te reageren
  9. Jansen zegt

    9 november 2010 om 08:34

    doet ie het nu wel?

    Login om te reageren
  10. de sjonnies zegt

    9 november 2010 om 09:42

    Raar dat zo’n auto, die ooit heeft toebehoord aan 1 van de mensen die ‘het westen’ van de ondergang heeft gered gewoon wordt verkwanseld.
    Ding hoort gewoon te leunen in de stallen van Chequers, het buitenhuis ‘van de zaak’ van de Engelse Prime Ministers.
    Zoals wij nog steeds de stallen op het Loo hebben.
    En de Fransen stiekem alle DS’sen en Cx’en van hun presidenten hebben bewaard.
    Ik ken een paar Citroën jongens die dar best een middagje willen spelen ;)

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      9 november 2010 om 10:32

      @de sjonnies: Eén van de President SM’s is in handen van particulier de ander staat in het Conservatoire, maar is wel eigendom van de staat, er circuleren ook twee replica’s

      Login om te reageren
  11. mercedesfan zegt

    9 november 2010 om 19:44

    Wat meer Duitse inbreng. Hier de auto van de eerste Duitse Kanselier na WOII, Konrad Adenauer.
    De Mercedes 300 ofwel de Adenauer-Mercedes:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North