• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Spanje 2019

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 11 mei 2019 om 16:04 – 47 Reacties

Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Spanje 2019


Kan iemand iets doen aan het dominante Mercedes?

De terugkeer van het Formule 1-circus naar Europa gaat zoals ieder jaar gepaard met de nodige upgrades. De teams brengen veel nieuwe onderdelen mee naar Barcelona om te proberen een eventuele achterstand goed te maken, of een voorsprong verder te vergroten.

Dit laatste lijkt dit weekend het geval te zijn voor het team van Mercedes. De Duitse equipe mag het seizoen beter dan ooit zijn begonnen door vier achtereenvolgende één-twee’s te scoren, in aanloop naar de Grand Prix van Spanje liet het weten bang te zijn voor de concurrentie. Na de drie vrije trainingen lijkt het echter weinig te vrezen te hebben voor zijn rivalen. In Barcelona domineert het de sessies eenvoudig. Historisch gezien allerminst een verrassing.

Waar Mercedes het weekend op een zo goed mogelijke wijze begint, lijkt Red Bull juist moeite te hebben aan te haken. Het team van Haas staat vanochtend zelfs nog voor Verstappen en Gasly in de tijdenlijst. Het ‘B-team’ van Ferrari volgt de Scuderia op gepaste afstand. Uiteraard is het nog maar de vraag of de rangorde zo blijft in de kwalificatie, om nog maar niet te spreken over de wedstrijd op zondag.

Q1
Om aan te geven hoeveel sneller Mercedes is dan de rest van het veld, zullen we direct maar even de vergelijking maken met de gedoodverfde verliezers van dit jaar: Williams. De equipe uit Grove lijkt zo mogelijk nog slechter te zijn dan voorgaande jaren. Als Robert Kubica zijn eerste vliegende ronde rijdt, noteert hij een tijd die vijf seconden langzamer is dan de snelste tijd van Lewis Hamilton in de derde vrije training. Ouch.

Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Spanje 2019

Over pijn gesproken: niet lang nadat de sessie is begonnen wordt Hulkenberg, net als zoveel anderen dit weekend, het slachtoffer van de ongenadige baan. Het circuit blijkt geniepig te zijn voor de coureurs en menig rijder bevindt zich op enig moment dit weekend dan ook in de grindbak – ja, die zijn hier nog! Nico kan zijn weg vervolgen en baant zich een weg naar de pitstraat, waar hij een nieuwe neus zal krijgen om alsng te proberen Q3 te bereiken.

Wanneer de snelle jongens eenmaal hun rondes beginnen te rijden, lijkt Max Verstappen zijn Red Bull toch de sporen te kunnen geven. Vettel en Leclerc openen met een lage 1:17, maar worden gauw overtroffen door de Nederlander. Daarna komt Bottas er nog onderdoor in zijn Mercedes, maar niemand durft nog de 1:16 te betreden. Dit zal ongetwijfeld gebeuren naarmate de sessie vordert, voorlopig laat geen coureur het achterste van zijn tong zien.

Bij het vallen van de vlag wordt duidelijk dat het weer een pikante strijd zal worden in het middenveld. McLaren, Toro Rosso, Haas en ook Raikkonen zijn slechts enkele tienden van elkaar verwijderd. Renault moet zich wederom achter de oren krabben, evenals de overige usual suspects.

De afvallers: Hulkenberg, Stroll, Giovinazzi, Russell, Kubica

Q2
In de tweede sessie laat Mercedes er geen gras over groeien. Bottas opent met een 1:16.2, Hamilton duwt hem opzij met een 1:16.0. Vettel volgt op zes tienden, Leclerc zelfs op anderhalve seconde. De Monegask heeft een slechte ronde achter de rug, maar zal ongetwijfeld met een verbetering komen. Verstappen splijt vervolgens de Ferrari’s en volgt Vettel op enkele honderdsten.

Gasly heeft duidelijk nog moeite met zijn nieuwe auto. De Fransman wacht expres, komt later naar buiten, heeft vrij baan, maar hij benut het niet: Pierre is ruim een halve seconde trager dan Max en heeft Grosjean in zijn nek hijgen. Wanneer iedereen zijn ronden heeft gereden, vinden we naast de drie topteams de beide auto’s van Haas, evenals Carlos Sainz en kwalificatiewonder Daniel Ricciardo.

Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Spanje 2019

Bij het vallen van de vlag zien we verbetering na verbetering. Bottas grijpt de eerste positie, Ricciardo, Leclerc en Kvyat maken eveneens een flinke sprong. Tegelijkertijd valt thuisheld Sainz juist terug na een stuurfout. Teamgenoot Lando Norris haalt het ook niet. Albon verkijkt zich eveneens op de grenzen van de baan, terwijl Raikkonen en Perez simpelweg het tempo niet kunnen bijhouden.

Ondertussen vragen we ons af of we de laatste sessie nog wel moeten kijken. Mercedes heeft een zodanige voorsprong op Ferrari dat de strijd lijkt te zijn gestreden. Of kan iemand dan toch voor een verrassing zorgen?

De afvallers: Norris, Albon, Sainz, Raikkonen, Perez

Q3
De regerend wereldkampioen Lewis Hamilton heeft er zin in en vliegt als eerste naar buiten. De Brit is heel snel, maar degenen achter hem zijn nog sneller! Bottas noteert snellere sectortijden – veel snellere, welteverstaan. Hamilton haalt de 1:15 nét niet, Bottas wel. En niet zo’n beetje. De Vliegende Fin heeft zijn snelheid hervonden en zet een bijna-perfecte ronde neer: zijn tijd van 1:15.406 is met afstand het ronderecord.

Vettel volgt de Mercedes van Bottas op ruim acht tienden, Verstappen en Gasly komen niet aan de tijden van de Duitser. Leclerc mag geen eerste run maken. Althans, niet direct. Ferrari laat de Monegask wachten tot er vijf minuten op de klok staan, dan pas mag hij zijn kwaliteiten tonen.

Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Spanje 2019

Achter de beide Red Bulls is er een klein gaatje naar de auto’s van Haas. Het Amerikaanse team zal morgen proberen nu eindelijk eens de resultaten van zaterdag te vertalen naar een goede race, daarin is het dit jaar vooralsnog niet echt geslaagd. Kvyat en Ricciardo volgen op ruim twee seconden, bijna drie zelfs.

Hamilton heeft een enorme opdracht voor zijn laatste run. Zijn achterstand van ruim zes tienen is lastig goed te maken. Zijn fouten blijken hem duur komen te staan, want hij krijg het niet voor elkaar. Sterker: Hamilton is zijn tweede poging nóg langzamer. Hij moet duidelijk zijn meerdere erkennen in Bottas. Hetzelfde geldt overigens voor Ferrari en Red Bull, ten opzichte van Mercedes. Vettel volgt op bijna 0,9 seconden. Ferrari’s alternatieve strategie voor Leclerc pakt niet uit en Verstappen grijpt P4 weg voor de ogen van zijn leeftijdsgenoot.

Hieronder bekijk je de volledige uitslag:

1. Bottas, 1:15.406
2. Hamilton, 1:16.040
3. Vettel, 1:16.272
4. Verstappen, 1:16.357
5. Leclerc, 1:16.588
6. Gasly, 1:16.708
7. Grosjean, 1:16.911
8. Magnussen, 1:16.922
9. Kvyat, 1:17.573
10. Ricciardo, 1:18.106
11. Norris, 1:17.338
12. Albon, 1:17.445
13. Sainz, 1:17.599
14. Raikkonen, 1:17.788
15. Perez, 1:17.886
16. Hulkenberg, 1:18.404
17. Stroll, 1:18.471
18. Giovinazzi, 1:18.664
19. Russell, 1:19.072
20. Kubica, 1:20.254

De race begint morgen om 15:10

Ook interessant!

  • Kwalificatie GP Spanje 2021
    Kwalificatie GP Spanje 2021: pakt Max pole?
  • Video: Hamilton wint alsnog met overmacht
  • Video: Hamilton pakt Verstappen
  • Verstappen scheldt zich de moeder na kwalificatie Azerbeidzjan

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Charles Leclerc, daniel-ricciardo, Ferrari, Formule 1, kwalificatie, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Nico Hulkenberg, Pierre Gasly, Racing, Red Bull Racing, Renault, sebastian-vettel, spanje

Vorig bericht: « Belgische Koning Filip koopt peperdure stekkerauto
Volgend bericht: Special: Ford Racing Puma (EC) »

Lees Interacties

Reacties

  1. royaledeluxe zegt

    11 mei 2019 om 16:09

    Bottas was in een andere zone dan al de rest… wat een ronde!

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      12 mei 2019 om 08:16

      @royaledeluxe: Hamilton had in zijn 1e run een batterij probleem. Deze was niet voldoende opgeladen en aan het eind van de 1e run geheel leeg. Omdat deze niet in de pitbox mogen worden opgeladen heeft hij bij de 2e run een agressieve opwarmronde moeten rijden hetgeen ten koste ging van de banden. De tweede run lukte dus ook niet.

      https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/mercedes-ferrari-qualifikation-barcelona-2019/

      Login om te reageren
  2. piedlourd zegt

    11 mei 2019 om 16:12

    REACTIE

    Login om te reageren
    • Shenkie zegt

      11 mei 2019 om 20:47

      @piedlourd: BOOODSCHAP!

      Login om te reageren
  3. basv zegt

    11 mei 2019 om 16:13

    https://youtu.be/kPqRQkUwwyU

    Login om te reageren
  4. Barryyy zegt

    11 mei 2019 om 16:18

    Heb me een aantal jaar geleden toch flink vergist in Bottas….

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      11 mei 2019 om 19:34

      @barryyy: In welk opzicht? De beste auto van het veld doet het voor hem hoor en niet omdat het een uniek natuurtalent is die uit een mindere auto het beste eruit perst!

      Login om te reageren
      • bartjeeh zegt

        12 mei 2019 om 07:42

        @venividivici: En dat baseer jij op?

        Bottas heeft bijvoorbeeld formule 3 gereden en daar kon je destijds als zien dat hij écht een talent was.

        Login om te reageren
      • Barryyy zegt

        12 mei 2019 om 16:52

        @venividivici: want die Mercedes stuurt zelf? Hij verbetert zichzelf gewoon sterk.

        Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    11 mei 2019 om 16:30

    Mja, ik was aan het begin van het seizoen iets te optimistisch over RBR. Mercedes heeft dit weekend duidelijk de grootste stap gezet. Het was voor het eerst dat je echt weer de dominantie ziet. Ze hebben een combinatie van de Ferrari en RBR kunnen maken. Prima mee kunnen doen op de rechte stukken en ook sterk zijn in de bochten gedeelte.
    Knap hoor. Daarnaast gun ik Bottas dit jaar de titel. Die heeft echt grote stappen gezet. Tot nu toe niks met een beetje geluk maar alles op talent.

    Maar goed, helaas moest ik het weer op Ziggo bekijken. Voor het eerst sinds lange tijd ook de 3e VT gezien…zit die Plooij ineens het te becommentariëren…hij zit daar letterlijk op te noemen wat wij zelf op tv kunnen zien.
    Plooij: “Bottas staat vast in de grindbak.”
    “Daar komt de takelwagen.”
    “Bottas zet het stuurtje even terug want anders mag hij zijn portemonnee trekken.”
    “Marshals staan er bij. Echt top gasten. Ze maken de Mercedes vast aan de takelwagen. En daar gaat ie.”

    For fuck’s sake….haal iedereen uit zijn lijden en ontsla die vent nou eens….

    #ontslaJackPlooij

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      11 mei 2019 om 16:37

      @Rick-dos: https://youtu.be/L_DkswPBico

      Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      11 mei 2019 om 16:52

      @Rick-dos: #wachtmaaraf

      Login om te reageren
    • gandini zegt

      11 mei 2019 om 16:52

      @Rick-dos: Je doet het jezelf aan. Voor omgerekend 3 euro per race kijk ik al het hele seizoen F1tv met Engels commentaar. Als het je zo verschrikkelijk dwars zit, waarom niet gewoon een paar tientjes uitgeven? Oh ja, wacht… we zitten in Nederland natuurlijk…

      Login om te reageren
      • 560pk zegt

        11 mei 2019 om 18:14

        @gandini: ik vind het knap dat je het aan de praat krijgt: ik heb ook zo’n abo, maar zit net een mailtje aan hen te typen dat ik m’n geld terug wil. Het heeft nog niet 1 keer naar behoren gewerkt, ik kan geen samenvattingen bekijken, tijdens de race “live” boordcamera’s lopen zo’n 30 seconden achter en vandaag lukte het helemaal niet meer om in te loggen en kreeg ik de melding dat ik in een zone zit waar F1 tv niet ondersteund wordt. Ik ben er klaar mee. Overigens ook met het trio Kamphuis, Mol, Plooi (heb de laatste, een arrogante eikel, een aantal keer van nabij meegemaakt, en het is inderdaad een arrogante eikel)

        Login om te reageren
        • franciscrozier zegt

          11 mei 2019 om 19:42

          @560pk: ik had ook veel problemen. Nu log ik elke keer uit en dan weer in voor de race begint en dan werkt het goed. Knullig dat het nodig is maar blij dat het (bij mij) werkt.

          Login om te reageren
          • gandini zegt

            11 mei 2019 om 22:55

            @franciscrozier: Dat had ik idd ook in het begin, maar nu werkt het wel mooi. Ik gebruik wel altijd de website, niet de app.

            Login om te reageren
        • Gulli zegt

          12 mei 2019 om 06:17

          @560pk: zit in Canada over de vpn te kijken. Op m’n mobiel pakte hij hem in een keer, m’n tablet kreeg de race maar niet geladen, hoe vaak ik ook probeerde. Toen heb ik die maar gebruikt voor de live timings. Maar wat je zegt, je bent zo vaak aan het klooien (ook gewoon thuis over de 200/50 Mbit) dat het gewoon irritant is. Hopelijk doet hij het morgen wel, moet er om 7u de wekker voor zetten hier.

          Login om te reageren
        • bassx zegt

          12 mei 2019 om 13:09

          @560pk: niets aan de hand hier… Heel af en toe een paar seconden SD maar springt meteen over naar HD. Maar dat kan ook aan m’n wifi liggen.

          Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      11 mei 2019 om 16:53

      @Rick-dos: En ja, kan niet wachten tot Jack er nooit meer in komt. Alleen al het plannetje om tegen te stribbelen met die 1 vraag. Dat doet de FIA niet voor niets lijkt me. Dat zegt alles over die balzak met poten.

      Login om te reageren
    • Rohrl-fan zegt

      11 mei 2019 om 16:59

      @Rick-dos: Troost je… Hier in België is F1 volgen pas écht een ramp. Geloof me, het kan echt wel slechter dan Ziggo!

      Login om te reageren
      • WinkeB zegt

        11 mei 2019 om 19:02

        @rohrl-fan: hoezo? RTBF berichtgeving vind ik best oké..

        Login om te reageren
        • chrisvis zegt

          11 mei 2019 om 23:35

          @winkeb: kijk ik ook altijd op en ben het volledig eens met u. Zolang er geen Belgen meerijden vrij enthousiaste en onpartijdige berichtgeving van Gaetan Vigneron

          Login om te reageren
    • reactief zegt

      11 mei 2019 om 17:00

      @rick-dos: En ik maar afwachten ;) Gelukkig hoeft dat niet meer aangezien je nu ook inziet dat Red Bull er nog niet is t.o.v. Mercedes.

      P4 strak tussen de Ferrari’s. Niet slecht lijkt me.

      Login om te reageren
    • Stefje zegt

      11 mei 2019 om 17:19

      @Rick-dos: ik heb Ziggo opgezegd, met als reden dat ik het puur had voor F1 omdat er feen andere mogelijkheid was maar ik het commentaar gewoon te genant vond en het nu gelukkig rechtstreeks via F1 kan. Als genoeg mensen dat doen worden ze hopelijk eens wakker.

      Heb een internet only abbo genomen (glasvezel voor 2 tientjes pm) dus ga er met een jaarabbo zo’n €300 per jaar op vooruit ook nog.

      Login om te reageren
    • koeckenbacker zegt

      11 mei 2019 om 17:47

      @Rick-dos: plooi is echt verschrikkelijk met commentaar. Hoewel daarintegen olav een aanwinst is als pitreporter! Beetje technische ditjes en datjes. Maar dat ze jackie commentaar laten doen, is echt een miskleun.

      Login om te reageren
      • jprc zegt

        11 mei 2019 om 23:47

        @koeckenbacker: Olav als pitreporter is inderdaad nog wel leuk om te zien met relevante informatie. Als ze dan Rick Winkelman het commentaar laten doen tijdens FP3 kan Jack Plooij ergens anders de clown gaan uithangen. Zolang we hem maar niet hoeven horen en/of zien..

        Login om te reageren
    • jcjc zegt

      11 mei 2019 om 20:07

      @Rick-dos: Duitse RTL via KPN gratis te bekijken. Wel reclames helaas maar best prima commentaar

      Login om te reageren
  6. SpiderIV zegt

    11 mei 2019 om 16:33

    Natuurlijk word je wat geirriteerd door Jack Plooij maar Max kan beter wat positiever de wereld bekijken.
    Ambitie, focus e.d. uitstekend maar hij begint wel een wat negatieve vervelende vent (het is nooit goed) te worden.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      11 mei 2019 om 16:46

      @SpiderIV: hij is teleurgesteld dat ze niet dichter bij Mercedes zijn gekomen met de nieuwe updates, daar is totaal niks mis mee. Als sportman kun je nooit blij zijn met plaats 4, of je moet op 3 wielen over de finish.

      Login om te reageren
      • SpiderIV zegt

        11 mei 2019 om 16:53

        @lekkerlinksrijden: tuurlijk mag en is hij teleurgesteld maar dat is in principe iedereen achter Bottas. Vrijwel niemand is zo negatief als Verstappen. Met die houding maakt hij weinig vrienden onder teambazen e.d. De meest negatieve van alle 20 (staat hij toch wat dat betreft op plek 1)

        Login om te reageren
        • sanderz28 zegt

          11 mei 2019 om 17:00

          @SpiderIV: toch nog ergens 1e dan

          Login om te reageren
        • kempenaer zegt

          12 mei 2019 om 00:53

          @spideriv:
          Het zou erg zijn als hij tevreden zou zijn. Verstappen is getalenteerd en een realist. Niet zo’n nepperd die wat politiek correct mee grimast met de kudde.

          Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      11 mei 2019 om 20:06

      @spideriv:
      Zo lang een F1 coureur niet de snelste is, is het inderdaad nooit goed. Zo zitten ze nou eenmaal in elkaar. Genoegen nemen met een vierde of vijfde plek en vrolijk lieve woordjes spreken hoort niet bij een gedreven racer.

      Login om te reageren
  7. jwcroy82 zegt

    11 mei 2019 om 16:34

    Van williams naar Mercedes en nu pole en grand prix’s winnen. Zo dominant en klinisch als Mercedes is zo saai wordt het nog om te kijken en ook slecht voor de f1 in het algemeen.

    Login om te reageren
  8. janmetdelangeachternaam zegt

    11 mei 2019 om 16:41

    Damn, gewoon 5 seconden verschil tussen Mercedes en Williams.. op de kartbaan is dat al veel laat staan hoe idioot dat is in de koningsklasse

    Login om te reageren
  9. johnwaters zegt

    11 mei 2019 om 16:45

    Ging Max Verslappen dit wereldkampioen worden?

    Login om te reageren
    • porker zegt

      11 mei 2019 om 20:15

      @johnwaters: jaar?

      Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      12 mei 2019 om 00:55

      @johnwaters:
      Dat hangt voor een groot gedeelte af van de auto. En dat is afwachten. Of wat had jij gedacht?

      Login om te reageren
      • johnwaters zegt

        12 mei 2019 om 15:03

        @kempenaer: als ik velen mag geloven wordt hij wereldkampioen, zelfs met een winkelkarretje.

        @porker: inderdaad, woord vergeten.

        Login om te reageren
  10. utregcity zegt

    11 mei 2019 om 16:49

    Wat voor een peut heeft Petronas gebrouwen? Dat Redbull geeft i.i.g. geen vleugels.

    Login om te reageren
    • FieRo zegt

      11 mei 2019 om 17:09

      @utregcity: hoe zit dat eigenlijk met de brandstoffen? Ik neem aan dat die gecontroleerd worden door de fia voor het tanken? #octanepartymode ;)

      Login om te reageren
      • utregcity zegt

        11 mei 2019 om 19:22

        @fiero: Ja, moeten vooraf sample inleveren en kunnen tussendoor steekproefgewijs gecontroleerd worden. Maar dan nog. *kuch Audi*

        Login om te reageren
  11. 917 Porsche + Audi zegt

    11 mei 2019 om 18:41

    Lewis krijgt op zijn donder van Bottas, stel je maar eens voor indien Max in de wagen van die Bottas zou zitten.

    Login om te reageren
  12. ericd zegt

    12 mei 2019 om 10:55

    Merc is nu al zo dominant, dat alleen de vraag resteert wie exact 1ste, 2de en 3de worden. Max dreigt weer blij te mogen zijn met 3de of 4de worden. Doodsaai mensen. De Amerikaanse eigenaren van F1 moeten daar snel wat aan gaan doen. Regels elk geval niet per jaar veranderen, want de teams met de grotere budgetten kunnen daar beter op inspelen. Maak de F1 auto’s smaller vooral. Was een rampzalige beslissing die breder te maken. Voordelen van smaller: 1. minder vuile lucht vorming bij trailen 2. makkelijker inhalen want meer marge in de breedte 3. auto’s zullen waarschijnlijk minder hard door de bochten kunnen omdat laterale krachten ze van de weg doen schuiven, ook een inhaalmogelijkheid dus.

    Login om te reageren
    • ericd zegt

      12 mei 2019 om 11:01

      @ericd: Ik lees net dat een F1 wagen 5,7 meter lang is/kan zijn (belachelijk!… langer dan een Merc S Class LWB versie), en maximaal 2 meter breed. Maak daar maximaal 5,20 meter lang van en 1,80 meter breed. 1 meter 80 was dacht ik ook de breedte vóór de laatste wijziging.

      Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    12 mei 2019 om 11:04

    Het leuk dit seizoen is Lewis naar excuses te zien zoeken als hij weer geklopt wordt.. hij kraakt voorlopig behoorlijk onder de druk die Bottas hem oplegt.
    Dat de Mercedes zoveel sneller is dan de rest is niet grappig. Ik denk dat de lange wielbasis met meesturende achterwielen de gouden greep is. Misschien moet RedBull toch eens kijken naar een iets langere wielbasis…

    Login om te reageren
  14. rollingstoned zegt

    12 mei 2019 om 11:59

    @ikschrijfookoverautos: kwalificatiewonder Ricciardo?

    Red Bull

    Final score: Max Verstappen 15-5 Daniel Ricciardo
    Average gap: -0.145 for Verstappen

    A surprise head-to-head score? Yes. A thoroughly impressive season from Verstappen? Absolutely.

    Ricciardo consistently had no match for Verstappen on a Saturday, although the Australian did notch Red Bull’s only two pole positions of the year.

    https://www.skysports.com/amp/f1/news/12433/11558789/f1-2018-the-final-qualifying-scores

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North