LaFerrari digitaal onder handen genomen

Auteur: , 40 Reacties

Ferrari is nog niet eens begonnen met het produceren van de LaFerrari, maar de eerste (digitale) tuners vergrijpen zich al aan deze nieuwe hypercar. Ook benieuwd hoe velgen van ADV.1 en HRE staan?

LaFerrari met ADV.1 velgen

De rode LaFerrari die we hierboven zien is door Gurnade voorzien van extra carbonfiber en een setje digitale ADV.1 velgen. Ziet er toch net even wat agressiever uit. Of niet soms?

Of heb je toch liever een witte LaFerrari? Het exemplaar dat je hieronder ziet is geshopt door Jack Darton en voorzien van HRE S101 velgen.

Vinden we dat dit kan? Een LaFerrari tunen? Of moeten kopers maar genoegen nemen met hetgeen Ferrari gedacht heeft?

LaFerrari met HRE velgen



40 reacties

Best wel goed gelukt.
In het wit ziet de LaFerrari er ge-wel-dig uit. Echt een prachtauto!
Licht lelijker geworden in mijn ogen. Nee een aventador is goedkoper en ziet er beter uit dus die voor mij alstublieft! En de prestaties doen er niet voor onder
@pand: leer m idd maar handelen…
Die standaard vijfspaaks LF velgjes zijn zo verschrikkelijk uitgekauwd en fantasieloos dat ze het hele ontwerp zwaar naar beneden halen, dus een alternatief is al snel een verbetering.
@harrie: eens!
ADV.1 .. geniaal!
Hoezo prestaties doen er niet voor onder? LaFerrari heeft nog geen ringtijden enz. neergezet. En met 100pk extra mag toch hopen dat deze op het lange rechte stuk op de ring toch even wat harder door trekt dan een Aventador. En Tsja smaken verschillen, vind zelf een witte LaFerrari(wat een kut naam) mooier dan een witte Aventador.
@tunefuldjmike: dat was @pand. Hallo edit knop!?
@tunefuldjmike: 2,5 ofzo tegen 2,9 seconden naar honderd merk je toch niet vandaar. En topsnelheden boven 350 kan je zelfs bijna niet meer rijden ’s nachts in Duitsland. En ik geef hier mijn eigen mening en zeg vervolgens ook dat ik iets anders mooier/ beter vind. Dus edit knop lijkt mij hier niet op zijn plaats.
gedwongenleaser
@pand: dat je de Aventador mooier vindt is prima, die heeft qua looks ook meer mijn voorkeur. Echter zoals het er nu naar uitziet gaan de prestaties er wel voor onder doen. Die 2,5 sec ipv 2,9 merk je inderdaad nauwelijks, 0-200 is het verschil waarschijnlijk groter en 0-300 nog groter. Als daarnaast de bochtensnelheid ook hoger ligt dan verpulvert die LaFerrari een Aventador op ieder willekeurig circuit (tenminste als er een beetje capabel persoon voor het stuur plaatsneemt). En dat is ook niet erg, daar is de prijs ook naar. Zeggen dat de prestaties er niet voor onder doen is dus gewoon larie.
@gedwongenleaser: Op de 0-200 en 0-300 tegen een LaFerrari zul je het met de aventador niet winnen. Maar dat zijn maar minimale verschillen en hoe vaak kom je voor het stoplich (in NL) naast een LaFerrari te staan? Dit lijkt mij vrij klein en voor dat beetje extra met naar mijn mening beide niet zoveel emotie als bij andere merken (Aston Martin, Wiesmann) is een aventador in mijn ogen nog steeds de beter keus ondanks dat ze niet compleet vergelijkbaar zijn. Als ik morgen 100 miljoen op mn rekening gestort zou krijgen en ik kan tussen een aventador en een LaFerrari kunnen kiezen zou ik toch voor de aventador gaan, ondanks de exclusiviteit en de iets beter prestaties van de Ferrari.
gedwongenleaser
@pand: los van alle punten die jij aankaart is het dus nog steeds zo dat de prestaties er waarschijnlijk wel voor onder doen, dat was mijn enige punt. En als ik bakken met geld zou hebben zouden er meerdere auto’s staan. Een auto uit de LaFerrari categorie zou ik dan niet voor de stoplichtsprintjes kiezen, zo’n ding hoort op het circuit waar (desnoods marginale) verschillen in prestaties er wel toe doen.
@gedwongenleaser: Ik zie de prestaties er nog steeds niet voor onder doen. Let op: dat is mijn mening. Jij denkt er anders over, dat vind ik helemaal prima want ieder zijn eigen punt. Als ik echt het geld had zou ik persoonlijk een eigen wagenpark met Aston Martin’s, Wiesmann’s, Audi’s van Quattro GMBH en een Range Rover voor de vrouw/vriendin kopen.
@pand: prestaties zijn geen meningen dat zijn feiten, dat die aventador er niet uit ziet dat is wel een mening
@yerrie: Naar mijn mening zijn ze gelijk. Anderen hebben hierover een andere mening en ik heb geen zin in een verdere discussie dus als jij dat denkt blijf vooral zo denken want ik blijf ook bij mijn standpunt.
@gedwongenleaser: Ik denk dat wat snelheid en wegligging de P1 en de Laferrari van ongekende top zullen zijn, ik denk dat beide auto’s nieuwe standaarden gaan zetten op de Nordschleife en de Top Gear tracks(achtigen).
De tot nu bekende gegevens wijzen er op dat de Ferrari iets sneller is maar dat moet nog blijken, verder heb je nog de zonda’s en Agera’s maar ik denk dat die het op het ciruit niet gaan redden tegen de 2 F1 teams die hun laatste tech er in hebben zitten.
gedwongenleaser
@yerrie: volgens pand weten we al hoe snel die is, gewoon de tijden van de Aventador er even bij pakken ;)…
@pand: De LaFerrari is bijna 2sec sneller naar 200km/h in het slechtste geval (Ferrari geeft <7 sec op voor 0-200km.h) 0-300 scheelt het zelfs 10sec. Dat is puur op sprintcijfers (niet zaligmakend maar toch) een flink verschil.
Dan heb je het nog niet eens over tussenacceleratie (bijv. 80-160 of 120-250). En daar heb je op een circuit dan weer heel veel aan. Maar zoals gezegd, hele andere auto met een hele andere prijsklasse. En een knap ding!
@E34M5Touring: Ik redeneer dat ik alleen op de openbare weg zou komen met zo’n auto en niet op het circuit. Dan zijn er dus nauwelijks verschillen. Maar zodra je gaat dragracen ben je inderdaad met je aventador de sjaak
@E34M5Touring: Hoeveel meters zijn dat want lijkt niet veel maar met die snelheid licht de Ferrari toch welflink stuk voor en ookop de autobahn denk ik ( ;
@yerrie: ligt denk ik
Of hallo iets minder snel op ‘post’ drukken ;-)
@tunefuldjmike: Aventador is concurrent voor de F12 Berlinetta (en dat gaat die Lambo natuurlijk loosen in de praktijk, zoals alle lambo’s natuurlijk nep/wannabee Ferrari’s zijn geweest (zo ff paar mensen stangen)). Anyway LaFerrari is no match voor de Aventador maar de concurrenten zijn de de 918 en de P1 natuurlijk en dan de Zonda’s, Veyrons en Agera’s.
Wachten dusop een uber test tussen de P1, LaFerrari, Veyron SS, Agera R en Zonda nog wat (hyuara gaat het ook niet redden toch ?)
Nou een paar jaar geleden zou ik nog hebben gezegd dat de tsjoenerts met hun grubby mitts van Ferrari’s af moeten blijven (zeg ten tijde van de 550 en 360), omdat tsjoenerts toen vrijwel altijd de auto verpesten met tacky velgen en spoilerts. Tegenwoordig zijn er echter een paar tsjoenerts die op een redelijk subtiele manier ook hele dikke auto’s als Ferrari’s en dergelijke nog wat extra scherp kunnen maken terwijl ze een OEM-look houden en dat vind ik wel ok. Er zijn ook een paar tsjoen-boeren die zo over the top gaan dat het wel weer leuk wordt, zo kan ik bijvoorbeeld een enkele creatie van -en ik had niet verwacht dit ooit te kunnen zeggen- Mansory wel ok zoals hun creatie op basis van de MP4-12C (maar goed die vind ik dan ook weer niet supermooi om mee te beginnen).

Ik zou dus niet per definitie zeggen niet tunen, maar het blijft tricky…een paar verkeerde goedkoop aandoende spoilers of velgen en je dikke auto is verpest.
@jaapiyo: wel ok…VINDEN
Die witte ziet er het meest functioneel uit. Dus die heeft mijn voorkeur. Die bovenste zijn gewoon cartoon velgen.
Geen van beide. LaFerrari is de lelijkste Ferrari sinds tijden. Ze mogen weer eens richting de tijd van de 599 GTO gaan!
@ianlohn: gelukkig dat smaken verschillen
@yerrie: gelukkig kan ik het niet noemen!
laat ze dat ook eens doen met een veyron, ff een fatsoenlijke neus erop want van opzij en van achteren is hij wel mooi…… eh, hier de rode, oogt lekker bruut..
Ik vind de LaFerrari helemaal niks, geef mij de mclaren en porsche maar.
@lscorkscrew: hmm geef je dan deze aan mij? :-p
@lscorkscrew: Porsche is mooi, niet half zo mooi als het prototype al was het maar voor die omhoog komende lucht intakes, maar dan was ik zelfs gaan twijfelen maar de LaFerrari is op zijn naam na briljant mooi in mijn ogen, ben wel “tikkeltje” Ferrari minded ( ;
P1 is een gedrocht hebben we het niet over
Die Jack Darton is erg goed. Die gozer ontwerpt ook de kits van Oakley Design.
Ik begrijp niet dat die tuners telkens dat logo op de neus weghalen, dat ziet er toch niet uit!
@str8six: Ik vermoed dat dit hier gebeurd uit claims komende van Ferrari, je weet hoe ze zijn daar met het gebruik van hun logo’s
Beetje zoals Microschoft en zijn Xbox met gamers om gaat zo doet Ferrari dat met zijn petrolheads, al hoewel we minder Ferrari’s kopen dan Xboxen ( ;
Ik geloof niet dat er echt geslaagde velg upgrades zijn (geweest) voor de Ferrari hypercars, misschien een rode bies op de rand voor de Enzo, F50 hebben we het niet over en de F40 weten we dat iedereen inclusief gasmongools met zijn klauwen af moet blijven. Ook de LaFerrari vind ik mooier met het origineel, iets van die dunnen spaken doen het goed bij z’n dikke reet
Op de heenreis hier naartoe (midden Italiƫ ) nog even bij Ferrari langs geweest en ik moet zeggen dat LaFerrari me erg meeviel qua uiterlijk. Slank, gespierd (eerder profiel als een turner dan als een gewichtheffer) en klein maar sierlijk genoeg.

De Ghibli’s die aan kwamen rijden waren trouwens ook fraai in te echt.

Er reden trouwens twee verschillende 458’s met camouflage rond in Maranello. 1 met hybride? En een Stradale/Scuderia?
@w0o0dy: jij snapt het!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).