• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

LaFerrari: Techniek in beeld en designschetsen

Auteur: robbie, gepost 1 april 2013 om 20:13 – 46 Reacties

LaFerrari schetsen


Altijd al een kijkje onder de huid van de nieuwe LaFerrari willen nemen? Grijp dan nu je kans.

Onze Italiaanse vrienden zijn zo aardig geweest om een serie schetsen en tekeningen vrij te geven die niet alleen een (betere) inkijk geven in het designproces, maar die ook laten zien hoe de techniek ingebouwd is.

Op de technische tekening is mooi te zien hoe Ferrari het voor elkaar heeft gekregen om niet alleen een dikke V12 met 800 pk in te bouwen, maar ook nog een HY-KERS systeem met 163 pk. Accu’s, elektromotor, extra koeling en bedrading.. alles moet erin gepropt worden.

Eerdere designstudies voor de LaFerrari zagen we reeds deze week voorbij komen. Wist je trouwens dat Ferrari deze auto volledig zelf heeft ontworpen en geen hulp heeft ingeroepen van Pininfarina. Dat is redelijk uniek kunnen we jullie vertellen. (via: autoblog.it)




Ook interessant!

  • Deze unieke LaFerrari heeft een opmerkelijke kilometerstand
  • De LaFerrari van Alonso staat nu op Nederlands kenteken!
  • 'LaFerrari met V12 zonder hybride onderweg!’
  • Video: naar 300 km/u accelereren in een LaFerrari voelt zo
    Video: naar 300 km/u accelereren in een LaFerrari voelt zo

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, hy-kers, Hybride, laferrari, Schetsen, Supercars, Techniek

Vorig bericht: « Wat te doen met verlaten supercars onder ’t Museumplein? [updated]
Volgend bericht: Is dit de dikste Fiat Doblo ooit? »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    1 april 2013 om 20:19

    lelijke kleuren ..

    Login om te reageren
  2. workhardplayhard zegt

    1 april 2013 om 20:20

    Echt prachtig ontworpen, hopelijk mag ik ook aan het design van zo’n auto mee helpen over 10/15 jaar..

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      1 april 2013 om 21:09

      @workhardplayhard: altijd blijven tekenen.

      Login om te reageren
      • workhardplayhard zegt

        1 april 2013 om 21:44

        @betonstaal: Sowieso, wil na mijn mbo studie naar de design academy voor product design.

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          1 april 2013 om 22:36

          @workhardplayhard: werktuigbouwkunde is veel mooier.

          Login om te reageren
        • fdees zegt

          1 april 2013 om 22:57

          @workhardplayhard: Op de Hz en Hogeschool Amsterdam, geven ze ook een opleiding genaamd Engineering, deze is heel breed

          Login om te reageren
        • xiran zegt

          1 april 2013 om 23:28

          @workhardplayhard: of haal in een jaar je propedeuse en ga naar de tu in delft.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            2 april 2013 om 06:29

            @xiran: vrijwel onmogelijk met een P. Enkel nog met VWO of als je mazzel hebt met een aansluitende HBO + schakelhalfjaar.

            Login om te reageren
            • xiran zegt

              2 april 2013 om 18:05

              @Jochempie: ik heb het gedaan, ik geef toe dat het lastig is. De meeste vwo’s stranden.

              Login om te reageren
  3. norge zegt

    1 april 2013 om 20:20

    Leuk……Doe maar een F40.

    Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    1 april 2013 om 20:20

    Dat ze hem zelf ontworpen hebben is te zien…, volgende keer toch Pininfarina maar weer bellen.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      1 april 2013 om 22:38

      @jrk68: ik hoop dat ze weer ferrari gaan doen in plaats van een hyundai. De eerste x dat ik de badge zag d8 ik 1 april maar het was echt waar.

      Login om te reageren
  5. agera zegt

    1 april 2013 om 20:23

    Dit krijg je ervan als je besluit zelf een auto te gaan ontwerpen, Pininfarina had iets mooiers neergezet.

    Login om te reageren
  6. MAB zegt

    1 april 2013 om 21:04

    “Wist je trouwens dat Ferrari deze auto volledig zelf heeft ontworpen en geen hulp heeft ingeroepen van Pininfarina. Dat is redelijk uniek” nou begrijp ik waarom deze ferrari zo mislukt is. Alles valt op zijn plaats.

    Login om te reageren
  7. betonstaal zegt

    1 april 2013 om 21:09

    Lijkt wel een snoeptrommel de eerste 3d van deze post.

    Login om te reageren
  8. spotu2 zegt

    1 april 2013 om 21:12

    Ben ik de enige die hem nog wel mooi vindt?

    Login om te reageren
    • felix95 zegt

      1 april 2013 om 21:27

      @spotu2: Mooi is ie niet, maar als ik m straks voorbij zie rijden vind ik m rete vet! Jaloezie is er sowieso

      Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      1 april 2013 om 21:52

      @spotu2: Nope, ik vind ‘m ook prachtig. ;-)

      Login om te reageren
    • salberts93 zegt

      1 april 2013 om 22:35

      @spotu2: denk ik ook bij sommige auto’s wel s, en meestal zijn er wel meer die m mooi vinden. maar ik moet zeggen dat ik t met deze auto niet met je eens kan worden helaas :) maar ieder z’n ding

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      2 april 2013 om 10:15

      @spotu2: Ik vind hem heel mooi.

      Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      2 april 2013 om 11:10

      @spotu2: ik vind hem ook mooi. Pininfarina heeft ook vreselijke gedrochten ontworpen.

      Login om te reageren
  9. rotarypowah zegt

    1 april 2013 om 21:18

    “volledig zelf heeft ontworpen en geen hulp heeft ingeroepen van Pininfarina. Dat is redelijk uniek kunnen we jullie vertellen.”

    Och, er zijn meer merken die dat (niet) doen hoor.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      1 april 2013 om 21:23

      @rotarypowah: sinds de jaren ’60 zijn (bijna) alle Ferrari’s ontworpen door Pininfarina. Dat deze auto niet door Pininfarina is ontworpen is dus redelijk bijzonder te noemen.

      Login om te reageren
  10. zender zegt

    1 april 2013 om 21:26

    Liever de Enzo..

    Login om te reageren
  11. lowbird zegt

    1 april 2013 om 21:27

    @spotu2:
    Nee zeker niet, ik vind de nieuwe Ferrari ook mooi. De mensen die zeuren dat ze de LaFerrari moeten er ook zijn. Wacht maar tot je zo’n LaFerrari in het echt eens tegenkomt op straat.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 april 2013 om 22:43

      @lowbird: de wagen is zeker indrukwekkend. Maar mooi, nou nee.

      Login om te reageren
  12. Rick-dos zegt

    1 april 2013 om 21:33

    Volgende keer maar weer Pininfarina? Mag ik jullie even wijzen op de missers F50 en Enzo (en nog wel wat meer) geheten? Ferrari zal wel gedacht hebben: veel slechter kan het toch niet worden als we het zelf doen.

    In vergelijking met die twee is dit gewoon een beauty.

    Login om te reageren
    • salberts93 zegt

      1 april 2013 om 22:38

      @Rick-dos: ik vind de Enzo altijd wel wat hebben, niet zo zeer elegantie als bij de 458 en de F40 maar een zekere machtsuitstraling die deze mist. En de F50, ja niet de mooiste Ferrari ooit maar met het dak los in rood vind ik m nog best gaaf. Deze kan ik geen hoek van vinden waar ik m nou echt mooi vind

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        1 april 2013 om 23:35

        @salberts93: Ik denk dat dit zo’n typische auto is die je in het wild moet zien. Denk dat deze veel meer presence zal hebben dan de Enzo. Deze auto is qua design verre van perfect, maar als je sommige lijnen volgt en op details let dan vind ik hem er goed uitzien. In ieder geval vele malen beter dan de Enzo en de F50. Die waren mij iets “te lief” dan wel lelijk. Wat ze bij de LaFerrari beter hadden moeten oplossen is de neus. Daar hebben ze dat “neusschotje” te ver voor de neus gezet waardoor de verhouding met de rest van de auto niet klopt en qua design ook niet echt goed aansluit op de rest van de auto.

        Login om te reageren
        • salberts93 zegt

          2 april 2013 om 00:20

          @Rick-dos: elke supercar is indrukwekkender in het echt, al was het maar omdat je ze nooit ziet en toch wel onder de indruk bent

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            2 april 2013 om 06:06

            @salberts93: Misscien, maar dat is het punt niet hier. Het punt hier is het verschil tussen de Enzo en LaFerrari. ;)

            Login om te reageren
  13. daandaan zegt

    1 april 2013 om 21:36

    -30mm ride weight?

    Login om te reageren
    • salberts93 zegt

      1 april 2013 om 22:37

      @daandaan: ride height zal t moeten zijn lijkt me ?

      Login om te reageren
      • daandaan zegt

        1 april 2013 om 23:32

        @salberts93: dat lijkt mij ook ja

        Login om te reageren
  14. lemans96 zegt

    1 april 2013 om 21:55

    Erg gaaf hoe je, stapsgewijs, de opbouw van alle technische componenten ziet.
    Ik ben inderdaad erg benieuwd hoe zo’n ruimteschip er in het wild uit ziet.

    Login om te reageren
  15. salberts93 zegt

    1 april 2013 om 22:37

    het verschil tussen de F40 en de F70 in a nutshell: de F40 was onderhuids simpel, licht en doelgericht en aan de buitenkant super mooi en elegant, de F70 is onderhuids ingewikkeld en aan de buitenkant een puinhoop

    Login om te reageren
    • fdees zegt

      1 april 2013 om 23:00

      @salberts93: Als je kijkt uit aerodynamisch oogpunt is de F70, veel superieurder aan de F40

      Login om te reageren
      • salberts93 zegt

        2 april 2013 om 00:21

        @fdees: ja daar kijk ik dus niet naar aerodynamica zal me worst zijn als het resultaat godsgruwelijk lelijk is

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          2 april 2013 om 01:22

          @salberts93: Jahaa, want Ferrari verkoopt auto’s anno 2013 door ‘aerodynamica worst te vinden’…
          Leuk hoor, dat jij en vele technische leken moderne aero en design niet kunnen waarderen maar hou wel even duidelijk dat het hier om jouw eigen onbetekenende persoonlijke meninkje gaat. ;-)

          Login om te reageren
          • salberts93 zegt

            2 april 2013 om 14:40

            @lemans96: nou ik denk dat de meeste Ferrari-kopers het ook niet uitmaakt of een auto aerodynamisch is, als die maar binnen zoveel jaar een hoop geld oplevert en als t maar indrukwekkend is. Zij geven er dus ook niet om of die perse mooi is, maar dan maakt het dus ook niet uit als die wat minder aerodynamisch is en wel mooi is

            Login om te reageren
            • lemans96 zegt

              2 april 2013 om 16:11

              @salberts93: Knap onzinnige opmerkingen. Jij kent dus diverse Ferrari-eigenaren? Jij weet dus dat zij niets of weinig om aerodynamica geven? En jij denkt serieus dat de meeste Ferrari-eigenaren hun auto’s kopen om geld aan te VERDIENEN ? Riiight…
              Ik raad je aan om dan ‘ns bv. de ‘runningcosts’ voor een 599 op te zoeken.
              Er zijn maar heel weinig auto’s waar je daadwerkelijk geld overhoud….

              Login om te reageren
              • salberts93 zegt

                2 april 2013 om 20:58

                @lemans96: nee in tegenstelling tot jou ken ik ze niet persoonlijk, maar ik weet wel dat dit kaliber auto alleen maar gekocht word om in een garage te laten staan voor het grootste deel van hun leven en er alleen maar uit gehaald worden voor heel speciale gelegenheden en dan verpatst worden op veilingen 40 jaar later. in zo’n levensduur, waar komt dan aerodynamica van pas ?

              • lemans96 zegt

                2 april 2013 om 23:01

                @salberts93: Kerelt, dit is verder een onzinnige discussie. Veel geluk met het verdere ontkennen van de noodzaak van goede aerodynamica voor hypercars als deze. ;-)

  16. mashell zegt

    1 april 2013 om 22:44

    Het blijkt maar weer eens, ware schoonheid zit van binnen.

    Login om te reageren
  17. michel1983 zegt

    2 april 2013 om 00:48

    Prachtig die techniek

    Login om te reageren
  18. lemster zegt

    2 april 2013 om 12:27

    De tekeningen zijn prachtig. Echt begeerlijke modellen, maar het is ergens fout gegaan in Italië, want zowel op foto’s als in het echt (Geneve) is het een hondslelijk apparaat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North