• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo had Ferrari de LaFerrari in 2011 in het hoofd

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 maart 2013 om 21:26 – 40 Reacties

Ferrari Manta


Ze noemden het designconcept destijds de ‘Manta’. Is het eindresultaat een verbetering, of is het alleen maar bergafwaarts gegaan op de designafdeling in Maranello?

Over de vreselijke naam (sommigen noemen het het Opel-syndroom) zullen we het maar niet meer hebben, en de prestaties van de hybride die ietsjes rapper is dan een Prius, amazeballs als ze zijn, kwamen ook al vaak genoeg voorbij.

Nee, nu is het tijd om die hypercar eens goed uit te melken, totdat de eerste gelukkige journo’s (jij niet, Chris) met de 963 Italiaanse paarden mogen spelen, en geef ze eens ongelijk daar bij Ferrari. Een supercar als deze komt eens in de tien jaar, en er zit, naast pk’s, ook veel bloed, zweet en tranen in.

Om de LaFe…ehm, F70 te pluggen heeft Ferrari in Maranello de tentoonstelling “Ferrari Supercar. Technology. Design. Myth” geopend, met een mooi overzichtje supercars, en wat zien we daar op de foto? Juist, de Manta uit mei 2011, een van de eerste conceptstudies voor wat uiteindelijk de Laffe Arie werd.

Met dank aan de collega’s van AutoGEN.pl hebben we ook een paar plaatjes van iets dichterbij, can you dig it?

Update
– Een video waarin een rondje door de hal gelopen wordt:


Met dank aan Tim voor de tip!

Ook interessant!

  • Deze unieke LaFerrari heeft een opmerkelijke kilometerstand
  • De LaFerrari van Alonso staat nu op Nederlands kenteken!
  • 'LaFerrari met V12 zonder hybride onderweg!’
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

design, Ferrari, laferrari, manta, museum, rood

Vorig bericht: « Porsche 911 Carrera 4S is viessss, Patrick
Volgend bericht: Helaas: ook nieuwe Porsche 911 GT3 RS krijgt géén handbak »

Lees Interacties

Reacties

  1. ej20g zegt

    18 maart 2013 om 21:27

    Nóg lelijker dus. Bahbah.

    Login om te reageren
  2. thomcarspotter zegt

    18 maart 2013 om 21:28

    Allebei even lelijk.

    Login om te reageren
  3. sirmustang zegt

    18 maart 2013 om 21:29

    Dan vind ik het eindresultaat toch een stuk beter!
    Alleen ze hadden als het aan mij lag die naam die op het nummerbord staat beter kunnen gebruiken dan LaFerrari…

    Login om te reageren
  4. jorisk zegt

    18 maart 2013 om 21:29

    Hallo P1?

    Login om te reageren
    • nickds zegt

      18 maart 2013 om 22:39

      @jorisk: indd die kont is net de p1.

      Login om te reageren
  5. dennisr zegt

    18 maart 2013 om 21:31

    Dat er toch nog zoveel mensen zijn die dit mooi vinden..

    Of zou een simpel merkje dan bij sommigen toch zo’n sterk gevoel geven? kan me toch niet voorstellen dat je zelfs in een lelijke auto gaat rijden, als het merk maar goed is..

    Login om te reageren
  6. salberts93 zegt

    18 maart 2013 om 21:42

    Ziet er ieetsie beter uit, deze versie van de Ferrari F70 maar ik heb nog een tip: zo had Ferrari de F70 in 1987 in het hoofd:

    Veel beter!

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      18 maart 2013 om 22:54

      @salberts93: Die eeuwige vergelijkingen met vroeger, ik word er soms een beetje moe van. Ik ben het met je eens dat auto’s vroeger mooier waren, maar techniek gaat vooruit en zo ook design. Met nieuwe technieken zijn meer vormen te maken. De concurrentie maakt er iets speciaals van, dus dan kun je simpelweg niet met een vierkant hok aankomen. Zeker een merk als Ferrari wil geassocieerd worden met vernieuwing en innovatie.

      Login om te reageren
      • salberts93 zegt

        18 maart 2013 om 23:15

        @Vanquish: uuhm ik ben het er niet mee eens dat auto’s in general vroeger mooier waren, ik zeg alleen dat het in dit geval wel zo is dat Ferrari destijds auto’s mooier kon stylen en de F40 had ook gewoon een totaalpakket wat me veel meer aanspreekt dan een F70 die mij echt totaal niet aanspreekt, de F40 was gewoon een bi-turbo V8 gekoppeld aan een superlichte auto met een handbak, pure supercarmagie.. en de F70 is een lelijk ding waar nerds zich uren aan vermaakt hebben maar wat amper meer een auto te noemen is..
        en styling mag je er altijd wel aan meegeven, de Aston Martin Vanquish is een auto die al jaren nauwelijks vooruitgegaan is qua techniek, weetje, evolutie licht aan, maar puur door de prachtige styling van het ding zou ik die 200 keer liever hebben dan de F70

        Login om te reageren
        • Vanquish zegt

          19 maart 2013 om 00:45

          @salberts93: Vroeger bestonden er inderdaad nog geen nerds, de F40 was ook geen auto die weer een stapje verder ging. Gewoon een doodnormale supercar, zoals alle anderen.

          Als dat zo was had de F40 nu niet zo’n iconenstatus. Ferrari doet met de F70 dus precies hetzelfde als destijds met de F40. Ze zijn nu alleen een stapje verder met de techniek. En wat mij betreft verwijderen ze zich steeds meer van hoe het hoort: weinig foefjes, veel geluid.

          Login om te reageren
  7. salberts93 zegt

    18 maart 2013 om 21:44

    En goedzo Autoblog dat jullie jezelf al gaan verbeteren en hem F70 gaan noemen, zo hoort het!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      18 maart 2013 om 22:20

      @salberts93: F70 slaat nergens op, want Ferrari bestaat nog lang geen 70 jaar.

      Login om te reageren
      • Carreza zegt

        18 maart 2013 om 22:39

        @robbie: ja want Laferrari slaat wel ergens op…

        Vergeet die jaartallen, F70 was de enige juiste naam (naar mijn bescheiden mening).

        Login om te reageren
        • salberts93 zegt

          18 maart 2013 om 22:50

          @Carreza: kijk, goed zo, en daarom doe ik ook niet mee aan die onzin naam en noem ik hem principieel alleen maar F70

          Login om te reageren
        • robbie zegt

          20 maart 2013 om 21:00

          @Carreza: je hoort mij niet zeggen dat LaFerrari een goede en/of logische naam is.

          Ik zeg alleen maar dat F70 helemaal nergens op slaat.

          Login om te reageren
      • salberts93 zegt

        18 maart 2013 om 22:50

        @robbie: F40 F50 dan zou Enzo F60 zijn zo noemde ze m ooit bij Top Gear ook weet niet of dat ergens op slaat, maar het logische vervolg is dan hoe dan ook F70

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          19 maart 2013 om 21:54

          @salberts93: Een auto anders gaan noemen slaat ook nergens op.. je vind dat ding mooi of niet, want maakt de naam überhaupt uit..

          Doe niet zo zielig..

          Login om te reageren
          • salberts93 zegt

            19 maart 2013 om 22:25

            @dennisr: ik vind het ding ook niet mooi en ik doe gewoon niet mee aan zo’n onzin naam. F70 it is!

            Login om te reageren
        • robbie zegt

          20 maart 2013 om 21:01

          @salberts93: omdat iemand bij Top Gear ooit F60 heeft geroepen tegen een Enzo is het gelijk een F60? Wat een non-argument.

          Login om te reageren
          • salberts93 zegt

            20 maart 2013 om 21:14

            @robbie: nee dat zeg ik niet, ik zeg dat ze m ooit zo noemden daar, dat ik niet weer of dat ergens op sloeg maar dat het wel een logisch vervolg op de F50 geweest zou zijn en dat als je die lijn doortrekt F70 een meer dan logische naam voor dit gedrocht zou zijn

            Login om te reageren
      • HDM zegt

        19 maart 2013 om 08:36

        @robbie: nee LaFerrari is een logische en mooie naam wil je zeggen…

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          20 maart 2013 om 21:01

          @HDM: hoor je mij dat zeggen? Volgens mij niet.

          Login om te reageren
          • HDM zegt

            20 maart 2013 om 22:02

            @robbie: ik hoor je sowieso niet want dit is een website, niet Frank’s Voicemail.

            Login om te reageren
      • salberts93 zegt

        19 maart 2013 om 22:29

        @robbie: ze bestaan trouwens 66 jaar, en de F50 kwam ook 48 jaar na de oprichting uit dus F70 zou prima zijn, en anders F66 vind ik ook nog beter dan de naam die ze nu hebbe

        Login om te reageren
  8. kapiteinaudi zegt

    18 maart 2013 om 22:10

    Dan is de LaFerrari toch een verbetering. Eigenlijk toch wel een fantastisch mooie auto, de LaFerrari.

    Login om te reageren
  9. Carreza zegt

    18 maart 2013 om 22:42

    Naamgeving Laferrari is het Opel-syndroom en een voorbode uit 2011 met de naam Manta…

    Hmm…

    Login om te reageren
  10. Vanquish zegt

    18 maart 2013 om 22:59

    Tja, allebei de auto’s hebben wat. De Manta is nog te grove, maar dat had ook absoluut een vette bak kunnen worden denk ik.

    Login om te reageren
  11. reactief zegt

    18 maart 2013 om 23:05

    Zo grappig dat mensen weigeren de auto bij z’n naam te noemen, omdat ze het er niet mee eens zijn! hahaha…
    Ontopic: Persoonlijk vind ik het eindresultaat de minste. Te veel frutsels overal. Maar goed, smaken verschillen en dat is ook maar goed. Als alles voor de breed geaccepteerde smaak zou worden ontworpen houden we alleen nog Audi’s over!

    Login om te reageren
  12. lemans96 zegt

    18 maart 2013 om 23:34

    Lekker scifi geval. Nog extremer dan die F70.
    Mensen die overigens de F40 als ‘mooier’ dan bv. de Italia, F12 of de F70 zien, die begrijpen autodesign gewoonweg niet.
    De F40 was de effectieve eenvoud zelfe en is nooit ontworpen met in het achterhoofd een stijlvol design. Pure doelmatigheid. Dat zie je aan die enorme vlakke neus, die enorme(maar zeker niet bijzonder mooie) achterspoiler en grote nacaducts voor de diverse luchttoevoeren. Dat dat geheel uiteindelijk resulteerde in iets wat we nog nooit gezien hadden en dus als vanzelf als ‘heftig’, ‘bruut’ en ‘gaaf’ werd omschreven, is logisch maar een wonder van design, nee.

    Login om te reageren
    • yerrie zegt

      19 maart 2013 om 03:57

      @lemans96:

      Zou het kunnen dat juist die pure doelmatigheid voor sommige mensen waaronder ik bloedje mooi is. En als je laag van voren kijkt wat je eigenlijk in je achteruitkijkspiegel ziet is net als bij de nieuwe F70 zo verschrikkelijk mooi en uber wous

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        19 maart 2013 om 10:57

        @yerrie: Tuurlijk. Blijft alleen het feit dat de F40 qua design relatief eenvoudig is. Een vorm die je in bv. de groep 5 periode in de sportcar racerij behoorlijk veel tegenkwam.

        https://www.google.com/search?q=group+5+cars&hl=nl&rlz=1C1CHMO_nlNL477NL477&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=BTZIUeKLCcW6O9jEgJAE&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1280&bih=929

        Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    18 maart 2013 om 23:36

    Die ziet er stukken beter uit vind ik persoonlijk.

    Login om te reageren
  14. SimonMc zegt

    19 maart 2013 om 00:02

    Degenen die de naam niet snappen, moeten maar eens foto’s opzoeken van een manta rog. De naam van het concept is ineens zo vreemd niet meer…

    Login om te reageren
  15. Edge zegt

    19 maart 2013 om 00:16

    De oplettende kijker ziet dat op de laatste twee foto’s een totaal andere auto dan op de eerste foto’s staat.

    Login om te reageren
  16. badsaying zegt

    19 maart 2013 om 00:18

    Vind de laffe arie toch wat mooier dan de manta

    Login om te reageren
  17. Michiel_vd_Brink zegt

    19 maart 2013 om 07:44

    Er gingen meer concepten dan de Manta aan vooraf. Hier een artikel met meerdere foto’s van 3 verschillende designs: http://www.designboom.com/design/the-unseen-concepts-of-laferrari-project-f150/

    Login om te reageren
  18. babybenzer zegt

    19 maart 2013 om 08:28

    Tikje mclaren

    Login om te reageren
  19. macready zegt

    19 maart 2013 om 11:17

    Er gingen minimaal 9 verschillende ontwerpen aan vooraf zoals te zien is in deze video:
    http://www.youtube.com/watch?v=-W-8Ql5__go
    Daarnaast zie je ook minimaal twee verschillende 1:1 prototypes naast het uiteindelijke ontwerp.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      19 maart 2013 om 11:53

      Thanks, heb de video toegevoegd

      Login om te reageren
  20. Esprit_de_Flandre zegt

    19 maart 2013 om 12:35

    Wie de LaFerrari niet mooi vindt koopt ‘em gewoon lekker niet. Dat zal Ferrari bang maken…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North