• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini gaat elektrisch met Terzo Millennio

Auteur: CasperH, gepost 7 november 2017 om 08:00 – 35 Reacties

Afbeelding Lamborghini gaat elektrisch met Terzo MillennioAfbeelding Lamborghini gaat elektrisch met Terzo MillennioAfbeelding Lamborghini gaat elektrisch met Terzo MillennioAfbeelding Lamborghini gaat elektrisch met Terzo MillennioAfbeelding Lamborghini gaat elektrisch met Terzo MillennioAfbeelding Lamborghini gaat elektrisch met Terzo MillennioAfbeelding Lamborghini gaat elektrisch met Terzo MillennioAfbeelding Lamborghini gaat elektrisch met Terzo Millennio

Lamborghini Terzo Millennio Concept
Raar nieuws: deze Lamborghini heeft geen oldschool plofmotor!

Lamborghini is één van de weinige merken die nog altijd angstvallig is weg gebleven van andere aandrijflijnen dan hoe we ze al jaren kennen: het soort dat op gesmolten dinosaurussen loopt. Maar ook in San’Agata Bolognese moesten de ontwerpers er nu aan geloven. De opdracht luidde namelijk: ontwerp een elektrische supercar. Lamborghini werkt samen met twee laboratoria van het Massachusetts Institute of Technology aan haar elektrische toekomst.

Voluit heet het beest Lamborghini of the Terzo Millenio. Het concept moet het ontwerp en techniek van de toekomst laten zien, terwijl het ondertussen de visuele impact houdt van de huidige Lamborghini’s. Naar eigen zeggen is de auto bedoeld voor “super sports car enthusiasts of the future”. Er zijn vijf belangrijke dimensies aan deze auto: energieopslag, innovatieve materialen, aandrijflijn, vooruitstrevend design en emotie.

Men wil bij Lamborghini de regels herschrijven voor elektrisch aangedreven sportwagens. Alles wat er nu op de markt is overtreffen, en bovendien prestaties kunnen bieden die huidige verbrandingsmotoren overtreffen. Bijkomend voordeel voor Lamborghini is natuurlijk dat ook hun huidige klanten al last hebben van range anxiety. Lamborghini’s zijn nu immers ook zodanig ontworpen dat de actieradius snel afneemt, zeker als je per ongeluk het meest rechter pedaal intrapt.

Er wordt ook gekeken naar nieuwe manieren om lichtgewicht materialen in de auto te kunnen gebruiken. Daarvoor ontwikkelt Lamborghini haar kennis op het gebied van koolstofvezel door, waarbij ook naar mogelijkheden wordt gekeken om de body te gebruiken voor opslag van energie. Om te voorkomen dat je bij het eerste het beste scheurtje of parkeerdeukje een flinke opdonder krijgt, wordt er zelfs gekeken of het mogelijk is een zelfherstellende structuur te ontwikkelen die kleine scheurtjes zelf herstelt. Over toekomstmuziek gesproken, maar het is een mooie gedachte.

Voor de Terzo Millennio houdt Lamborghini vast aan vierwielaandrijving. De elektromotoren huizen in de wielen, wat de designers meer vrijheid gaf bij het ontwerpen. Het monocoque heeft alleen de energieopslag en de twee zitplaatsen in zich bijvoorbeeld. Toch vinden we het ook weer niet enorm radicaal, anders dan anders. De wat losstaande achterwielen zien we nu al bij auto’s als de nieuwe Ford GT. Wat wel grappig is: Piloted Driving moet het mogelijk maken om eerst als passagier van je eigen auto een circuit te beleven, zodat je kan zien hoe hard je waar kan gaan. Vervolgens neem je het natuurlijk over en ram je zelf de snelste tijd op de klokken, wat je kan doen door een virtuele “ghost car” te volgen.

We overdrijven denk ik niet als we stellen dat het nog wel even zal duren voordat we dit allemaal écht mogen ervaren. Neemt niet weg dat Lamborghini haar eerste officiële stap richting elektrische sportwagens zet met deze concept. Natuurlijk waren er al hardnekkige geruchten over de Urus maar dat is een SUV, dat is toch anders. Check gewoon eens wat er tot nu toe in ons archief te vinden is over elektrische Lambo’s en je komt uit bij gekke concepts, een rare zelfbouw driewieler en een golfkar.

Het is een beetje raar wakker worden zo, vinden jullie ook niet?

Ook interessant!

  • Vierde Lamborghini model
    Vierde Lamborghini model gaat gelukkig stijlvol worden
  • Deze is al een beetje elektrisch
    Alle Lamborghini's worden komende jaren elektrisch
  • Zelfs Lamborghini gaat met de trein
  • Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
    Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Coupe, Elektrisch, Lamborghini

Vorig bericht: « Nürburgring verbiedt tijdritten tijdens touristenfahrten
Volgend bericht: Fail: rotonde Amersfoort gaat opnieuw miljoenen kosten »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    7 november 2017 om 08:08

    Wat een vet ding, zeg. Lekker wild, lekker Lamborghini. En die elektrische aandrijflijn is ook gewoon een goed idee, want Lamborghini. Dus, middelvinger naar hoe het hoort.

    Login om te reageren
  2. Stefje zegt

    7 november 2017 om 08:10

    Altijd weggebleven? Wat was de Asterion jaren geleden dan..?

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      7 november 2017 om 08:18

      @stefje: hybride, dus met verbrandingsmotor.

      Login om te reageren
  3. str8six zegt

    7 november 2017 om 08:18

    Eindelijk weer eens een vet design van Lamborghini!

    Login om te reageren
  4. kobus1967 zegt

    7 november 2017 om 08:23

    Ik hoop wel dat er luchtvering opzit om over de drempels te komen zonder schade, o zelfherstellend dan hoeft luchtvering niet.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      7 november 2017 om 08:47

      @kobus1967: kunt er wel lekker snel de kauwgom mee van de stoep schrapen

      Login om te reageren
  5. pomoek zegt

    7 november 2017 om 08:46

    Vet! Nadeel is dat je een mannetje moet inhuren die na elk ritje de geplette vliegjes en mugjes uit alle hoekjes en sleuven kan gaan peuteren.

    Login om te reageren
  6. snel70 zegt

    7 november 2017 om 08:49

    Piloted driving: Vervolgens neem je het zelf over en ram je het ding keihard de grindbak over de muur in. Maar gelukkig heb je de hopelijk dan al ontwikkelde zelf herstellende koolstofvezel body ; )

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    7 november 2017 om 08:57

    Ik vind hem wel gaaf eigenlijk!

    Login om te reageren
  8. 87sandyd zegt

    7 november 2017 om 08:59

    Snap alleen de sneeuwkettingen niet zo..

    Login om te reageren
    • falcon zegt

      7 november 2017 om 15:02

      @87sandyd: Sneeuwkettingen zie ik niet.

      Heb je weleens naar de aandrijving gekeken onder een racewagentje van zo’n knijp-je-rot-en-krijg-een-nek-hernia racebaan gekeken? Een “coil”/”spoel” die gaat ronddraaien als je er elektriciteit opzet.

      Deze spoelen/coils zijn verwerkt in het velgdesign, misschien wordt er zelfs functioneel energie opgeslagen! Heeulll nice :)

      Login om te reageren
  9. larsyboy1997 zegt

    7 november 2017 om 09:09

    Ze spreken over 2030

    Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      7 november 2017 om 09:32

      @larsyboy1997: Waar? Het derde millennium is nu: het eerste 0-1000, het tweede 1000-2000, het derde 2000-3000. Net als bij jaartelling in eeuwen. Er is dus nog voor ruim 900 jaar ruimte.

      Login om te reageren
  10. galverink zegt

    7 november 2017 om 09:10

    Alleen, waarom sneeuwkettingen?

    (Om de wielen)

    Login om te reageren
  11. Edge zegt

    7 november 2017 om 09:12

    15-10-2017: Lamborghini: “We gaan zo lang mogelijk door met de V10 en V12!”
    7-11-2017: Lamborghini: “Tortellinie! Hier is onze volledig elektrische concept!”

    Laten we hopen dat het daadwerkelijke inruilen van de V10 en V12 voor elektropower toch wat langer op zich laat wachten.

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      7 november 2017 om 10:03

      @Edge: ze kunnen het natuurlijk ook gewoon allebei doen. Een elektrisch model en een V10/12 model.

      Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    7 november 2017 om 09:12

    Ziet eruit als een computeranimatie ..

    Mooie pixels maat ..
    2700 peekaa zeker ..

    Login om te reageren
  13. trustmeiamanengineer zegt

    7 november 2017 om 09:16

    De marketing afdeling heeft in ieder geval weer een mooi verhaaltje gemaakt….

    Login om te reageren
  14. stfu zegt

    7 november 2017 om 09:23

    Ze moeten ook wel als een 150k kostende zakensedan (Model S) de Aventador voorblijft tot 140 kmu

    Login om te reageren
  15. simppa zegt

    7 november 2017 om 09:28

    Holy shit! Wat een vet beest!

    Login om te reageren
  16. airditude zegt

    7 november 2017 om 09:29

    Mooi dat het ontwerp nog duidelijk te herkennen is als Lamborghini.

    Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    7 november 2017 om 09:57

    Is dit nou echt de designtaal van Lamborghini? Bij elk model meer hoekjes, gaatjes en sleufjes?

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      7 november 2017 om 13:40

      @berlinetta: dat dacht ik ook al. Vind ’t allesbehalve mooi. Het is ’t type design dat al jarenlang wordt gebruikt om “de toekomst” aan te duiden. In dit geval lijkt de voorkant op een soort van krab-robot die elk moment, als een Transformer, kan opstaan. Wel handig voor in de file, hoef je niet te wachten. Maar ja, je zit nog steeds in een lelijke robot. :-(

      Login om te reageren
  18. cossiekiller zegt

    7 november 2017 om 09:59

    Ideaal om nu uit te brengen! De winter staat voor de deur en hiermee krijg je al de sneeuw netjes weg…

    Login om te reageren
  19. viezefreddyw zegt

    7 november 2017 om 10:00

    Ik kan dit moeilijk een mooi ding noemen. Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niets. Het lijkt wel een auto voor een film als I, Robot ofzo.

    Login om te reageren
  20. carfreakjim zegt

    7 november 2017 om 10:01

    Wat is dit voor een niks zeggend nutteloos ding, een of andere extreme koets kleien en vervolgens een hele hoop bedachte gegevens op noemen en zeggen dat het de toekomst is, dat kan zelfs ik nog.

    Login om te reageren
  21. jeroenwz zegt

    7 november 2017 om 10:37

    Ziet er cool uit. Hopen dat ‘ie er in het echie ook zo uit komt te zien…

    Login om te reageren
  22. harrie zegt

    7 november 2017 om 11:47

    Jammer dat Lamborghini steeds meer de dinky toy design kant op gaat. Extreem design kan ook zonder je te verlagen naar infantiele vormpjes.
    En lekker voor je onafgeveerde gewicht, elektromotoren in de wielen.

    Login om te reageren
  23. hotze zegt

    7 november 2017 om 12:17

    Massachusetts Institute of Technology??
    Kunnen ze niet gewoon even bij Porsche langsgaan? Lijkt me wat goedkoper en dichterbij.

    Login om te reageren
  24. Esprit_de_Flandre zegt

    7 november 2017 om 12:33

    “Voluit heet het beest Lamborghini of the Terzo Millenio.”

    Wat een lelijke combinatie van Italiaans en Amerikaans.

    Noem het dan gewoon Lamborghini del Terzo Millenio. Klinkt veel beter…

    Login om te reageren
  25. poeperman zegt

    7 november 2017 om 12:57

    Gesmolten dinosaurussen… Like it Centurion, like it!

    Login om te reageren
  26. davelepeef zegt

    7 november 2017 om 14:18

    Terzo, is dat Italiaans voor mestkever?? Want daar doet die glimmende dop me nogal aan denken…

    Login om te reageren
  27. allesmetturbo zegt

    7 november 2017 om 19:05

    Dat word schuin over blaadjes heen

    Login om te reageren
  28. dirkv zegt

    7 november 2017 om 20:04

    Mooie conceptkar, alleen die hoge voor spatborden gaan het niet worden. Daar kan je vanuit de auto nooit overheen kijken.

    Login om te reageren
  29. a3aan zegt

    7 november 2017 om 20:33

    Pffffffffff 4 wielen? Beetje ouderwetsch allemaal

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North