• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nürburgring verbiedt tijdritten tijdens touristenfahrten

Auteur: RubenPriest, gepost 6 november 2017 om 22:02 – 45 Reacties

Nürburgring verbiedt tijdritten tijdens touristenfahrten


De organisatie wil dat de bezoekers rustiger gaan rijden.

Een snelle tijd neerzetten op de Nordschleife. Het is een dingetje voor veel bezoekers van het iconische stuk asfalt. Sommigen stellen een voertuig zelfs op de baan af, om een zo rap mogelijke tijd neer te zetten. Dit gebeurt veelal tijdens de touristenfahrten en de organisatie van de Nürburgring is er helemaal klaar mee.

Er komen namelijk ook dagjesmensen naar de ‘Ring om een touristen-rondje te rijden. Stiekem met de leasebak van de zaak, of bijvoorbeeld één of ander oud barrel. De snelheden liggen een stuk lager dan diegenen die alles op alles zetten om een snel rondje te rijden. Dit heeft soms levensgevaarlijke situaties tot gevolg. De Nürburgring is een rap circuit en op diverse stukken rijden deelnemers met een snelheid boven de 200 km/u. Tel daarbij op dat een dagjespersoon in een Skoda Octavia nog nooit heeft gehoord van het woordje ‘apex’ en één en één is twee.

Om te voorkomen dat er nog meer ongelukken gebeuren deelt de organisatie flyers uit aan bezoekers. Op de folder valt te lezen dat het timen van een rondje ten strengste verboden is. De folder is zowel in het Duits als in het Engels geprint. Via Bridge To Gantry kwam het nieuws naar buiten. Autoblog-lezer @flowmotion maakte vorige week onderstaande video over het onderwerp.

Amateur-coureurs en enthousiastelingen die tóch een tijd willen rijden zullen moeten uitwijken naar speciale track days. Wie de regels van de Nürburgring niet naleeft kan rekenen op een ban. Men is dan niet meer welkom om te rijden op de baan.

Nürburgring verbiedt tijdritten tijdens touristenfahrten

Ook interessant!

  • Deze Nürburgring-bocht is vernoemd naar Sabine Schmitz
    Deze Nürburgring-bocht is vernoemd naar Sabine Schmitz
  • Lezersvraag: heb jij ooit op het circuit gereden?
    Lezersvraag: heb jij ooit op het circuit gereden?
  • Lezersvraag: is de GP van Zandvoort een schande?
    Lezersvraag: is de GP van Zandvoort een schande?
  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit, nurburgring, Racing

Vorig bericht: « 7 Boxsters die gaver zijn dan een 911
Volgend bericht: Lamborghini gaat elektrisch met Terzo Millennio »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    6 november 2017 om 22:10

    Net zo geloofwaardig en effectief als een pillenverbod op een Thunderdome feest.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      6 november 2017 om 23:38

      @harrie: het is idd gewoon het zelfde. Of je nou alleen maar rondjes rijd in de groene hel of alleen maar rondjes loopt in die herrie hel

      Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      7 november 2017 om 09:14

      @harrie: Haha, nice 1.
      Dit is natuurlijk puur juridisch, als the shit hits the fan, kunnen zij altijd roepen dat zij het verboden hebben.

      Login om te reageren
    • MLTB zegt

      7 november 2017 om 13:02

      @harrie: “Ik rij alleen maar rondjes, elk rondje is anders”

      Login om te reageren
  2. gekkenhuis zegt

    6 november 2017 om 22:10

    Een beetje onderscheid maken tussen de paupers en de coureurs is opzich geen heel slecht plan. Of je de ongelukken gaat verminderen door “time-attacks” te verbieden heb ik sterk mijn twijfels bij. Een Ringbewijs lijkt meer eerder een succes, welke de bestuurder pas krijgt na een cursus oid.

    Login om te reageren
  3. BJ zegt

    6 november 2017 om 22:18

    Bij mijn weten was het altijd al verboden om timingsapparatuur te gebruiken. Wordt nu meer aandacht aan gegeven en effort gestopt in handhaving misschien? Op zich goede zaak overigens maar vraag me af of het veel verschil maakt…

    Login om te reageren
    • ricksmits zegt

      6 november 2017 om 22:27

      @BJ: precies dit. Idd altijd verboden geweest en terecht. Door alle youtube video’s en zelfs btg’s eigen club1000 idee ( kom met je max 1000cc auto zo hard mogelijk n rondje doen ) loopt het uit de klauwen. Vandaar nu meer controle

      Login om te reageren
      • alino zegt

        7 november 2017 om 13:59

        @ricksmits: BTG is hier dan ook de grootste hypocriet. Dale is tegen alles wat met racen te maken heeft tijdens TF (al dan niet terecht), maar promoot zijn RACE taxi wel met het aantal inhaalmanouvres per ronde tijdens TF en richt inderdaad de club 1000 op.

        Login om te reageren
  4. michiel_vandelft zegt

    6 november 2017 om 22:22

    “The should remain so”?
    Duiters maken toch geen grappen?

    Login om te reageren
    • raceface zegt

      6 november 2017 om 22:34

      @michiel_vandelft: scherp!

      Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      6 november 2017 om 23:38

      @michiel_vandelft: Duitsers maken oorlog

      Login om te reageren
    • michaelknight zegt

      7 november 2017 om 08:09

      @michiel_vandelft: wat een amateuristische tekst inderdaad… Misschien hadden ze er een buddy checker op moeten zetten, liefst een met een Angelsaxische achtergrond.

      Login om te reageren
  5. martijnb11 zegt

    6 november 2017 om 22:22

    Ik vraag me af hoe je dat gaat controleren. Je kan altijd je telefoon gebruiken als timer. Er zijn apps die via GPS de tijd starten en stoppen. Dus app aan zetten en in je arm steun of dashboard kasje leggen en gaan. Misschien iets minder accuraat maar wel een leuke indicatie van je tijd.

    Login om te reageren
    • dennisdd zegt

      7 november 2017 om 16:48

      @martijnb11: mijn Golf heeft gewoon een laptimer ingebouwd in de boordcomputer, bedienbaar vanaf het stuur.

      Het zal ze ook niet gaan om het daadwerkelijk handhaven. Maar alleen verantwoording kunnen afschuiven mocht het mis gaan.

      Login om te reageren
  6. toyotaprius zegt

    6 november 2017 om 22:23

    Boosted Boris wat minder Boosted?

    Login om te reageren
    • kjeld zegt

      6 november 2017 om 22:27

      @toyotaprius: zeker hij mist de Apex wat vaker nu ;)

      Login om te reageren
    • kilum zegt

      8 november 2017 om 10:24

      @toyotaprius: Hij heeft 2 kanalen. Zijn normale kanaal en zijn boosted boris kanaal.

      Login om te reageren
  7. janmetdelangeachternaam zegt

    6 november 2017 om 22:36

    Waarom stellen ze niet gewoon een tijdraam in waarbij het eerste (half) uur de noobs een rondje mogen rond tuffen en het volgende (half) uur harder gereden mag worden?
    OT:The most beautiful race track” ehm volgens mij komen al die mensen daar niet naartoe om van het uitzicht te genieten…

    Login om te reageren
    • ricksmits zegt

      6 november 2017 om 22:50

      @janmetdelangeachternaam: omdat je vanaf het moment dat je mensen toe laat om op tijdwaarneming te gaan rijden er sprake is van competitie. Verzekeringstechnisch maakt dit heel andere soep. Je hebt gewoon trackdays waar je dan naar toe kunt. ( en nee, toeristenfahren/nordschleife is niet ieder voor zich en onverzekerd. Al is het wel zo dat de meeste maatschappijen de norschleife uitsluiten. Op het moment dat jij schade toebrengt aan een andere auto ben je gewoon aansprakelijk )

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        6 november 2017 om 23:50

        @ricksmits: de meeste Nederlanders zijn idd onverzekerd, meeste Duitse verzekeraars verzekeren gewoon tegen normale tarieven, en dus niet die 600-700 euro per dag tarieven die sommige NL-se bedrijven vragen.

        Login om te reageren
    • tom_hanekamp zegt

      6 november 2017 om 23:12

      @janmetdelangeachternaam: omdat het niet de “noobs” zijn die de ongelukken veroorzaken? Als ik het zo goed lees zijn de laatste grote ongelukken gebeurd omdat een sportwagen/supercar wat verloor (olie, koelvloeistof). Dat kan tijdens trackdays natuurlijk ook gebeuren maar dan zijn er mogelijk wel wat variabelen anders, minder mensen op de baan, meer stewards aanwezig etc.
      Ik heb ook mijn rondjes gereden daar en vind het wel jammer, maar snap ook gezien de risicos dat het niet geheel grenzeloos kan.

      Login om te reageren
  8. Pallas zegt

    6 november 2017 om 22:39

    Lijkt mij niet zo lastig omdat te omzeilen. Mogelijkheden te over anno 2017…

    Login om te reageren
  9. shadowbroker zegt

    6 november 2017 om 22:56

    1 1 = 2? Wat is daar de betekenis van?:)

    Login om te reageren
  10. sracert zegt

    6 november 2017 om 22:58

    Mag je nu wel of niet planken? (als je dat wilt en durft.)

    Login om te reageren
  11. jeroen_vanderlinde zegt

    6 november 2017 om 23:05

    Begrijpelijk. Als je soms ziet met welke snelheden sommige auto’s voorbij komen, je zou als beginner nooit optijd kunnen anticiperen op wat er achter je uit een bocht komt ofzo. Ik ben afgelopen weekend 9 x geweest. Het is echt een aanrader. Gewoon lekker op je eigen tempo rijden, genieten van de rit, bochten en iedere keer opnieuw verassende stukjes op de baan.

    Hier is nog een actiefoto: https://tweakers.net/ext/f/FMMyNZsstf3RuI6AilJDFdbx/full.jpg

    Login om te reageren
    • allesmetturbo zegt

      6 november 2017 om 23:10

      @jeroen_vanderlinde: mooie bak!

      Login om te reageren
      • jeroen_vanderlinde zegt

        6 november 2017 om 23:15

        @allesmetturbo: Thanks! RS4 B5, 3 jaar in bezit, ~ 460PK, top van 310. KM-stand bijna de 4 ton. xD

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          6 november 2017 om 23:51

          @jeroen_vanderlinde: net ingereden.

          Login om te reageren
        • allesmetturbo zegt

          6 november 2017 om 23:52

          @jeroen_vanderlinde: echt een gave bak! Vooral in het zwart zoals jij hebt. Nu snap ik wel waarom jij 9x daar heen bent geweest, ik zou ook niet kunnen stoppen met rijden haha. Geniet ervan!

          Login om te reageren
          • jeroen_vanderlinde zegt

            7 november 2017 om 00:03

            @ghost: Jup. Bij Sportec in Zwitserland staat er eentje in onderhoud met bijna 6 ton op de klok. Origineel blok ook nog. Die dingen zijn onverwoestbaar. Ijzersterk. Over-engineerd gewoon. 600PK kunnen ze stock aan.

            @allesmetturbo: Thx! De nurburg rijden is verslavend. Het rijden op de ring maakt m’n hoofd compleet leeg. Heerlijk gewoon. En niemand ziet een Avant met 460PK aankomen ook eerlijk gezegd.

            Login om te reageren
        • DennisS65B40 zegt

          7 november 2017 om 03:34

          @jeroen_vanderlinde: upgrade van de remmen gedaan? Enorme fading gehad bij de originele remmen op de ring. Zelfde auto, gechipt naar 430.

          Login om te reageren
          • jeroen_vanderlinde zegt

            7 november 2017 om 03:38

            @audir8v10: Alle remleidingen zijn vervangen met stalen remleiding. Qua remmen zitten de originele Quattro GMBH er nog onder. Ze faden inderdaad snel maar de truuc is op de ring om juist zo min mogelijk te remmen.

            Login om te reageren
            • DennisS65B40 zegt

              7 november 2017 om 03:52

              @jeroen_vanderlinde: ik rij er al 12 jaar, ieder jaar meerdere keren dus heb best een idee waar je hard moet remmen ? . Ben een keer rechtuit over een kruising geschoten in deze RS4 omdat de originele remmen gewoon weg waren. Was toen van een maat van me en net gekocht dus remmen waren gecheckt. Zo ontzettend gek hadden we er toen niet mee gedaan. Enfin blijft brute auto. Zou persoonlijk zsm andere schijven erop zetten ✊️

              Login om te reageren
              • jeroen_vanderlinde zegt

                7 november 2017 om 04:18

                @audir8v10: Ik heb gekeken naar die van een B7 of zelfs een RS6 C5. Maar uiteindelijk gewoon voor het origineel gegaan zonder alteveel gekloot met aanpassingen. De meest merkbare mod waren simpelweg stalen remleiding.

                https://tweakers.net/ext/f/4qvmsaQBvpzw2UmluZuQytps/full.jpg

                Het voordeel is dat de respons beter wordt. Rubber kan namelijk uitzetten. Staal niet. Dus op het moment dat je het pedaal intrapt heb je direct ook feedback. Het scheelt dat de MTM velgen die ik gebruik vrij open zijn en zorgen voor goede koeling. Koeling is op de ring zeer belangrijk. Je gebruikt ze bijna bij iedere bocht.

                https://tweakers.net/ext/f/9gVspLXaqa2M1j7fnWXd133j/full.jpg

                Ze kwamen niet makkelijk, die velgen :P Qua mods zit er behoorlijk wat onder:

                – Bilstein PSSR B16’s (hoogte / hardheid verstelbaar)
                – Powerflex rondom de hele auto, onderstel etc etc
                – 3.5inch downpipes + 3.5inch HMS uitlaat
                – Remap van Sportec (Zwitserland), 460PK nu.

                Het zijn verschrikkelijk heerlijke auto’s. Perfecte daily’s eerlijk gezegd. Heb er zelf nu bijna 120.000km mee gereden. Al die zanikerds op het internet die zeggen dat 3 ton einde oefening is.. Niet naar luisteren joh. Als je zo’n auto gewoon goed onderhoud en tijdig dingen vervangt gaat zoiets heel erg lang goed.

                Een RS4 B5 is overigens NIET voor iemand met een gewoon salaris. Je kan op zo’n auto echt leeglopen. Het eerste jaar was ik de aanschafsprijs nog eens kwijt aan onderdelen & onderhoud. :D Maar die 2 jaar erna waren de beste tot nu toe geweest. Binnenkort is het de bedoeling het hele blok + bak eruit te trekken en richting de 800PK te gaan, inclusief langere 6de overbrenging.

                Je kunt met zo’n auto theoretisch 365kmph GPS rijden. Philip Kaess van die 1200PK RS4 limo heeft ‘m ook. Dat ding rijdt geschift hard ook.

                https://www.youtube.com/watch?v=x8uKpsTcMNA

                Ik heb ‘m afgelopen zomer ontmoet ook op een Hannover Dyno Day. Een speciaal event waar auto’s met meer dan 1000PK op de dyno stonden. De winnaar van die dag was de bekendste S4 B5 met 1300PK inmiddels (!). Ook gewoon een RS4 blok. Gaat nergens over.

                https://www.youtube.com/watch?v=KYYgltfUe0E

                :D

              • DennisS65B40 zegt

                7 november 2017 om 08:24

                @jeroen_vanderlinde: heel gaaf!! Ook dikke mods met onderstel en bussen enzo. Toen ik voor het eerst in deze RS4 reed was het ergens 2003. Had toen de RS6 V8 biturbo al gereden, maar dat was een veel minder heftigere ervaring dan jouw RS4. Was eerste auto dat ik bang werd en even aan het vermogen moest wennen voordat ik hem tot einde durfde door te trekken ? haha…

              • jeroen_vanderlinde zegt

                7 november 2017 om 20:52

                @audir8v10: Het eerste moment in m’n net gekochte RS4 was onvergetelijk. Ik scheet ‘m in m’n broek van de acceleratie. Dat ding blijft gaan als een kanon tot 7200 toeren ook!

  12. poursuivant zegt

    7 november 2017 om 07:53

    Tsss, tuurlijk hoor. Zet de Skoda-rijders maar weer in de hoek van de rijdende chicanes.

    Login om te reageren
  13. Nerekop zegt

    7 november 2017 om 08:46

    Ik vind het klokken van je ronde tijdens een TF altijd zo kansloos. Er zijn zo ontzettend veel variabelen die je rondetijd beïnvloeden (lees verkeer en snelheidsgereguleerde stukken) en de omstandigheden zijn vaak totaal niet te vergelijken tussen verschillende drukke of rustige dagen. Bovendien komt bij heel veel niet-coureurs direct het haantje naar boven wanneer er een tijd gezet moet worden wat het er niet veiliger op maakt voor de overige deelnemers.

    Wil je echt je tijd weten en verbeteren, investeer dan in een trackday waar je veel vrijer kunt rijden en iedereen met hetzelfde bezig is en plak een rondje of 15 aan elkaar in setjes van 3. Oja, en een fatsoenlijke rijderstraining van een paar dagen is ook zeker aan te bevelen.

    Begrijp me niet verkeerd, ik vind je tijd verbeteren op een circuit zeker vet, maar zoek dan wel de correcte omstandigheden op.

    Login om te reageren
  14. desjonnies zegt

    7 november 2017 om 08:48

    Stel een Nederlandse wethouder aan als toezichthouder.
    Geef de man een zak geld.
    U zult de ring niet meer herkennen, overal chicanes met bloembakken, verkeersdrempels, een bus sluis of drie, 14 snelheids-smileys plaatsen die op rood schieten als je boven de 30 km/u rijdt en uiteraard overal op de ring rode kruizen en borden met traject controle.
    De man zal zich in de zevende hemel wanen !

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      7 november 2017 om 14:23

      @desjonnies: vergeet die verschrikkelijke gele plastic mannetjes met zo’n lullig vlaggetje niet!!! Krijg altijd de behoefte die dingen zo hard mogelijk aan gort te rijden!!

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        7 november 2017 om 16:10

        @davelepeef: dan ben jij even toe aan een sessie bij de plaatselijke psychiater…

        Login om te reageren
  15. snel70 zegt

    7 november 2017 om 09:17

    Snelheids limiet invoeren van max 30km/u ; )

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      7 november 2017 om 11:06

      @snel70: Je zou net toevallig Max heten…

      Login om te reageren
      • snel70 zegt

        7 november 2017 om 15:02

        @karhengst: hahaha, ja dat zou tegenvallen dan, wie weet hoeveel er dan in slaap zouden vallen en verongelukken, dus dat word het ook niet ; )

        Login om te reageren
  16. crusader zegt

    7 november 2017 om 10:30

    Dus ze gaan alle porsches met sport-chrono pakket bannen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North