• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini LP700-4 gebruikt superstijf carbon

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 januari 2011 om 13:47 – 77 Reacties

Lamborghini V12-badgeHoewel de introductie van de LP700-4 pas in Genève zal geschieden heeft Lamborghini alvast wat extra technische details van de Murcielago-opvolger vrijgegeven. Voor de ontwikkeling van chassis en koetswerk, die beiden volledig uit koolstofvezel zijn opgetrokken, hebben ze de handen ineen geslagen met vliegtuigbouwer Boeing en de universiteit van Washington. Het resultaat: extreme stijfheid.

Lamborghini’s R&D-hoofd Maurizio Reggiani heeft aangegeven dat de stijfheid van de LP700-4 35.000 Nm per ‘degree of deflection’ bedraagt. Dit zegt mij als technisch onbenul weinig (misschien de kracht die je er op los moet laten om het een graad te laten buigen?), maar als je het vergelijkt met de concurrentie lijkt het heel wat: de waardes zijn voor de Koenigsegg CCR 28.100 Nm, voor de Ferrari F50 34.600 Nm, en voor de huidige Murcielago 20.000 Nm.

De versnellingsbak, die gebruik maakt van een enkele koppeling met dubbele synchromeshes, weegt 20 kg minder dan de huidige transmissie en kan in “Corsa” mode in 50 ms schakelen. Ter vergelijking: een Formule1-auto doet dit in 40 ms. Veel van de overige details waren reeds bekend, zoals de 700 pk sterke 6,5 liter V12 en het drooggewicht van 1.575 kg, dus hiermee zullen we jullie verder niet vervelen. Over 2 maanden weten we alles, maar mocht er tussendoor nog iets noemenswaardigs naar boven komen dan zullen wij dit braaf melden. (via Automotive News)

Ook interessant!

  • Lamborghini probeert het tuners moeilijk te maken
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan
  • onderzoek coronasteunpakket
    Onderzoek coronasteunpakket voor Lamborghini-koper

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

aventador, carbon, geneve-2011, jota, Lamborghini, lp700-4, Maurizio-Reggiani, Techniek

Vorig bericht: « Porsche-primeur is de 918 RSR
Volgend bericht: Chevy Volt is Car of the Year. In Detroit dan. »

Lees Interacties

Reacties

  1. towi1989 zegt

    10 januari 2011 om 13:51

    Tja als je een beetje kunt vertalen zou dit inderdaad neerkomen op ‘misschien de kracht die je er op los moet laten om het een graad te laten buigen’, alleen moment i.p.v. kracht. Vergeleken met de rest lijkt die lambo wel van ‘pisbakkenstaal’, wat misschien de reden is van al die gewreckte lambo’s!

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      10 januari 2011 om 13:52

      @towi1989:

      Overigens klinkt die versnellignsbak gruwelijk ouderwets! enkele koppeling met synchromeshes? Ik had eerder gedacht dat het een systeem als zeroshift zou worden gebruikt.

      Login om te reageren
      • koluh zegt

        10 januari 2011 om 14:03

        @towi1989:
        Het is ook wel ouderwets maar wel een stuk lichter dan dubbele koppeling!
        En het resultaat van die enkele koppeling is toch ook wel acceptabel te noemen.

        Login om te reageren
        • towi1989 zegt

          10 januari 2011 om 14:24

          @koluh:

          nou met een fatsoenlijk DSG heb je geen synchromesh meer nodig, dat scheelt ook al aardig in gewicht. De electronica zorgt voor het revmatchen ipv slijtagegevoelige synchromesh ringen.

          Login om te reageren
          • Barryyy zegt

            10 januari 2011 om 15:18

            @towi1989:
            Fatsoenlijke DSG is al redelijk zwaar hoor en de mechatronic is ook niet optimaal, die dingen hebben vaak onderhoud nodig en gaan nog wel eens stuk. Vind de DSG in een Volkswagen ook niet echt lekker met optrekken, hij klapt er vaak plotseling ineens in.

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              10 januari 2011 om 20:00

              @Barryyy & @towi1989: synchromeshes? zeroshift? revmatchen? mechatronic?

              Damn… :roll:

              Login om te reageren
              • Barryyy zegt

                10 januari 2011 om 22:48

                @Esprit_de_Flandre:
                Snap je het niet of?

              • Esprit_de_Flandre zegt

                10 januari 2011 om 23:24

                @Barryyy: Neen, ik snap het niet. Wil ik ook niet.

                Nee, niet uitleggen, please, NEEEE!!!

              • Barryyy zegt

                10 januari 2011 om 23:48

                @Esprit_de_Flandre:

                Synchromesh ringen, dat zijn ringen die in de versnellingsbak zitten, deze zitten tussen de tandwielen van de versnellingen in(wat eigenlijk vertragingen zijn, maar goed. Daar over later meer) deze versoepelen het overschakelen naar de versnellingen van 1 naar 2, van 2 naar 3 en ook weer terug. Hierbij is het zo dat de tandwielen die ingeschakeld zijn al redelijk snel aan het draaien zijn en je toch over wil naar een volgende versnelling, de tandwielen van de volgende versnelling staan nog stil en moeten dus aan de gang komen zonder er hard in te klappen. deze synchromesh ringen gaan langzaam aan steeds sneller draaien omdat er tegenaan wordt geduwd, hierbij komen de tandwielen van de volgende versnelling steeds sneller op gang en kan je soepel overschakelen, zonder gestoot. (voor de rest van de mensen hier, het is nogal bot uitgelegd en eigenlijk is er nog meer aan de hand, maar dit is een beetje om het makkelijk uit te leggen)
                De rest is mooi voor wikipedia of auto sites.
                Mechatronic is het regelsysteem in de versnellingsbak van de DSG.

              • Esprit_de_Flandre zegt

                11 januari 2011 om 00:44

                @Barryyy: Met NEEEE bedoelde ik ook echt NEEEE. Ik ga dat allemaal niet lezen hoor ;)

              • Barryyy zegt

                11 januari 2011 om 07:14

                @Esprit_de_Flandre:
                Jawel joh! Nee komt niet in mijn vocabulaire voor. Dit is goed voor je ontwikkeling knul.
                Stel je moet een keer een versnellingsbak demonteren:p.

              • Esprit_de_Flandre zegt

                11 januari 2011 om 19:34

                @Barryyy: Als ik ooit een nieuwe versnellingsbak nodig heb, moet jij dat maar komen doen dan.

              • Barryyy zegt

                12 januari 2011 om 12:30

                @Esprit_de_Flandre:
                Das goed, woonachtig in belgie?
                Voorrij kosten start vanaf 240. Uurloon 50,- en overnachtingskosten worden doorbelast naar jou:P

              • Esprit_de_Flandre zegt

                12 januari 2011 om 18:50

                @Barryyy: Een schop onder je gat en een badmat in de garage, dat kun je krijgen! :mrgreen:

  2. JamesBond007 zegt

    10 januari 2011 om 13:51

    Ik zie die arabieren al thuiskomen.
    ”Ja schat, maar deze heeft superstijf carbon”

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      10 januari 2011 om 13:54

      @JamesBond007: Nice. =D “Das ’t zelfde in, deze schakelt sneller en ik merk dat…”

      Login om te reageren
    • BobbyD zegt

      10 januari 2011 om 14:53

      @JamesBond007: LOL :)

      Login om te reageren
    • MichaelvdBroek zegt

      10 januari 2011 om 15:00

      @JamesBond007: HAHA!

      Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    10 januari 2011 om 13:55

    Kun je niet even vergelijken hoe snel een DSG-bak in een Skoda schakelt?

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      10 januari 2011 om 16:44

      @Jochempie: Even snel als in een Volkswagen… 8 ms trouwens voor opschakelen.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        10 januari 2011 om 16:50

        @Tommy2: Uiteraard, skoda klonk lulliger :)

        Login om te reageren
  4. As_long_as_it_is_fast zegt

    10 januari 2011 om 13:56

    Klinkt allemaal wel stoer. 35.000 Nm om een graad verbuiging te krijgen. En als we zien dat de F50 34.600 Nm nodig had, en dat één van de beste auto’s uit de geschiedenis was, kunnen we toch in spanning wachten op de eerste tests denk ik dan.
    En die motor, daarmee val ik niet te vervelen denk ik… =D

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      10 januari 2011 om 14:08

      @As_long_as_it_is_fast: tot je leest dat een Alfa 159 ook al 31000 haalt… is het opeens minder amazing niet?

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        10 januari 2011 om 14:16

        @w0o0dy:

        Daar ben ik dan ook aardig ziek van.. ;)

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        10 januari 2011 om 20:04

        @w0o0dy: Met andere woorden: much ado ‘bout nothing.

        Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        10 januari 2011 om 23:19

        @w0o0dy: Die ligt toch ook erg lekker bij het publiek? ;)

        Login om te reageren
  5. JamesBond007 zegt

    10 januari 2011 om 13:57

    ”Hoe noem je een Jota die gesleept werd?”
    TowJota

    Login om te reageren
    • koluh zegt

      10 januari 2011 om 14:04

      @JamesBond007:
      Jota ?? Jota was concept naam toen de LP-700 nog onder ontwikkeling was.
      De productie naam wordt Aventador!

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        10 januari 2011 om 14:36

        @koluh:
        joh, zou je denken?

        Login om te reageren
        • koluh zegt

          10 januari 2011 om 15:03

          @JamesBond007:
          ……
          goeie grap dan..

          Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      10 januari 2011 om 14:06

      @JamesBond007: +10000 :P

      Login om te reageren
  6. spykerboy zegt

    10 januari 2011 om 14:08

    moet je eigenlijk is na gaan hoe goed de F50 is, nu zo’n 15 jaar later nog steeds 1 van de sterkste autos is… moet je na gaan hoe sterk ie dan al was voor toen dr tijd! zo zie je maar weer, ferrari is king :D

    Login om te reageren
  7. RenesisHP zegt

    10 januari 2011 om 14:13

    Mwah. 35000Nm/graad is zeker niet slecht te noemen. Zijn eigenlijk maar weinig auto’s die boven de 25000 uitkomen.
    Koning stijfheid is overigens de Veyron met 60000Nm/graad.

    Hier een lijstje om te vergelijken. ;)

    Alfa 159 – 31.400Nm/degree
    Aston Martin DB9 Coupe 27,000 Nm/deg
    Aston Martin DB9 Convertible 15,500 Nm/deg
    Aston Martin Vanquish 28,500 Nm/deg
    Audi TT Coupe 19,000 Nm/deg
    Bugatti EB110 – 19,000 Nm/degree
    BMW E36 Touring 10,900 Nm/deg
    BMW E36 Z3 5,600 Nm/deg
    BMW E46 Sedan (w/o folding seats) 18,000 Nm/deg
    BMW E46 Sedan (w/folding seats) 13,000 Nm/deg
    BMW E46 Wagon (w/folding seats) 14,000 Nm/deg
    BMW E46 Coupe (w/folding seats) 12,500 Nm/deg
    BMW E46 Convertible 10,500 Nm/deg
    BMW X5 (2004) – 23,100 Nm/degree
    BMW E90: 22,500 Nm/deg
    BMW Z4 Coupe, 32,000Nm/degree
    BMW Z4 Roadster: 14,500 Nm/deg
    Bugatti Veyron – 60,000 Nm/degree
    Chrysler Crossfire 20,140 Nm/deg
    Chrysler Durango 6,800 Nm/deg
    Chevrolet Corvette C5 9,100 Nm/deg
    Dodge Viper Coupe 7,600 Nm/deg
    Ferrari 360 Spider 8,500 Nm/deg
    Ford GT: 27,100 Nm/deg
    Ford GT40 MkI 17,000 Nm/deg
    Ford Mustang 2003 16,000 Nm/deg
    Ford Mustang 2005 21,000 Nm/deg
    Ford Mustang Convertible (2003) 4,800 Nm/deg
    Ford Mustang Convertible (2005) 9,500 Nm/deg
    Jaguar X-Type Sedan 22,000 Nm/deg
    Jaguar X-Type Estate 16,319 Nm/deg
    Koenigsegg – 28.100 Nm/degree
    Lambo Murcielago 20,000 Nm/deg
    Lotus Elan 7,900 Nm/deg
    Lotus Elan GRP body 8,900 Nm/deg
    Lotus Elise 10,000 Nm/deg
    Lotus Elise 111s 11,000 Nm/deg
    Lotus Esprit SE Turbo 5,850 Nm/deg
    Maserati QP – 18.000 nm/degree
    McLaren F1 13,500 Nm/deg
    Mercedes SL – With top down 17,000 Nm/deg, with top up 21,000 Nm/deg
    Mini (2003) 24,500 Nm/deg
    Pagani Zonda C12 S 26,300 Nm/deg
    Pagani Zonda F – 27,000 Nm/degree
    Porsche 911 Turbo (2000) 13,500 Nm/deg
    Porsche 959 12,900 Nm/deg
    Porsche Carrera GT – 26,000Nm/degree
    Rolls-Royce Phantom – 40,500 Nm/degree
    Volvo S60 20,000 Nm/deg
    Audi A2: 11,900 Nm/deg
    Audi A8: 25,000 Nm/deg
    Audi TT: 10,000 Nm/deg (22Hz)
    Golf V GTI: 25,000 Nm/deg
    Chevrolet Cobalt: 28 Hz
    Ferrari 360: 1,474 kgm/degree (bending: 1,032 kg/mm)
    Ferrari 355: 1,024 kgm/degree (bending: 727 kg/mm)
    Ferrari 430: supposedly 20% higher than 360
    Renault Sport Spider: 10,000 Nm/degree
    Volvo S80: 18,600 Nm/deg
    Koenigsegg CC-8: 28,100 Nm/deg
    Porsche 911 Turbo 996: 27,000 Nm/deg
    Porsche 911 Turbo 996 Convertible: 11,600 Nm/deg
    Porsche 911 Carrera Type 997: 33,000 Nm/deg
    Lotus Elise S2 Exige (2004): 10,500 Nm/deg
    Volkswagen Fox: 17,941 Nm/deg
    VW Phaeton – 37,000 Nm/degree
    VW Passat (2006) – 32,400 Nm/degree
    Ferrari F50: 34,600 Nm/deg
    Lambo Gallardo: 23000 Nm/deg
    Mazda Rx-8: 30,000 Nm/deg
    Mazda Rx-7: ~15,000 Nm/deg
    Mazda RX8 – 30,000 Nm/degree
    Saab 9-3 Sportcombi – 21,000 Nm/degree
    Opel Astra – 12,000 Nm/degree
    Land rover Freelander 2 – 28,000 Nm/degree
    Lamborghini Countach 2,600 Nm/deg
    Ford Focus 3d 19.600 Nm/deg
    Ford Focus 5d 17.900 Nm/deg

    Bron: http://www.lotus-forum.be/viewtopic.php?f=10&t=2421

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      10 januari 2011 om 14:26

      @RenesisHP:

      BMW E36 Z3 5,600 Nm/deg

      hahahahahaha… hmm woorden als zwabber komen me te boven?

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        10 januari 2011 om 14:32

        @towi1989:

        Ik denk dat dat een typfoutje is. Er bestaat geen E36 Z3. Zou dus E36 M3 moeten zijn.
        En inderdaad. niet snel wieltje tillen bij een drempel met zo’n bak. ;)

        Login om te reageren
        • FelixF zegt

          10 januari 2011 om 14:38

          @RenesisHP: De Z3 is gebaseerd op de E36 dus dat lijkt me wel goed zitten.

          Ik vind het wel interessant dat het bij mijn auto (E46 coupe) uitmaakt voor de stijfheid of je wel of geen neerklapbare achterbank hebt. Die van mij is dus minder stijf :/ :P

          Login om te reageren
          • GeeJee zegt

            10 januari 2011 om 15:42

            @FelixF: Correct. De BMW Z3 Roadster is type E36/7, de Coupé E36/8.

            Login om te reageren
            • RenesisHP zegt

              10 januari 2011 om 21:15

              @GeeJee:

              Dank voor de info. ;)

              Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        10 januari 2011 om 14:33

        @towi1989: Niet te hard over de kinderkopjes dan.. anders word je zeeziek.

        OT: Is dat dan ook zo’n “klunk” bak.. dat je iedere keer zo’n heftige schakelschok krijgt?

        Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        10 januari 2011 om 14:41

        @towi1989: Eeuhh Lamborghini Countach 2600nm redelijk shocking voor een supercar

        Login om te reageren
      • xilver zegt

        10 januari 2011 om 17:39

        @towi1989: loool at die van de Veyron :D Alles op die wagen is gewoon buiten proportie..

        OT: Lamborghini beloofd met de Aventador echt wel een monster te lanceren!

        Login om te reageren
        • Cantago zegt

          11 januari 2011 om 00:10

          @xilver: Ongelooflijk zeg! Ik verbaas me echt keer op keer weer over de verbluffende cijfers die de Veyron op IEDER vlak neer zet! Dat ding is zijn prijs echt dubbel en dwars waard, en zijn reputatie echt te laag voor wat hij waard is;)

          Login om te reageren
    • T16 zegt

      10 januari 2011 om 14:36

      @RenesisHP: de rest kun je inderdaad beter laten staan i.v.m. het flexen van de carroserie bij gebruik.
      Alfa 159 – 31.400Nm/degree
      BMW Z4 Coupe, 32,000Nm/degree
      Rolls-Royce Phantom – 40,500 Nm/degree
      Porsche 911 Carrera Type 997: 33,000 Nm/deg
      VW Phaeton – 37,000 Nm/degree
      VW Passat (2006) – 32,400 Nm/degree
      Ferrari F50: 34,600 Nm/deg
      Mazda Rx-8: 30,000 Nm/deg

      Login om te reageren
    • GWBoes zegt

      10 januari 2011 om 14:45

      @RenesisHP: nog een toevoeging:
      Fiat Bravo (’95->’01) – 17,907Nm/deg
      Niet slecht voor een hatchbackje van 15 jaar oud ;)

      Login om te reageren
      • T16 zegt

        10 januari 2011 om 15:34

        @GWBoes: Alfa Romeo 156 /147 11000 Nm/degree
        vreemd dat die minder stijf als de Fiat zijn, ze zijn uit dezelfde periode. Ik ga nog even verder zoeken.

        Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      10 januari 2011 om 14:48

      @RenesisHP: Interessant lijstje (als het klopt). Goed te zien hoe de cabrio versies enorm in moeten leveren.

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        10 januari 2011 om 15:01

        @bozewolf:

        Een aantal van de getallen kende ik al dus tot een zekere hoogte klopt de lijst wel. Ik lees de lijst meer als een indicatie. Wij halen de 30000Nm/graad maar zijn toch echt de mindere vergeleken met een Porsche Carrera GT met 26000Nm/graad. Er komt nog veel meer bij een goede sportauto kijken. ;)

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      10 januari 2011 om 16:49

      @RenesisHP: wtf…moet je de Veyron zien…60.000 !!??

      Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      10 januari 2011 om 18:31

      @RenesisHP: ja maar het gaat hier wel over carbon-stijfheid

      Login om te reageren
  8. mkaptijn zegt

    10 januari 2011 om 14:22

    ‘Beiden’ is voor personen, ‘beide’ voor dingen.

    Login om te reageren
  9. icet zegt

    10 januari 2011 om 14:25

    Wilde dit lijstje ook net posten. Toch wel verrassende getallen:
    VW Passat (2006) – 32,400 Nm/degree
    Rolls-Royce Phantom – 40,500 Nm/degree

    Dus een passat is ruim 1,5 keer zo stijf als de huidige Murcielago.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      10 januari 2011 om 14:56

      @icet: huh, dat zou inderdaad wel raar zijn.. ik heb nog nooit een vergelijkende test gedaan met een Passat en Murc maar toch:)

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        10 januari 2011 om 15:04

        @lambo4all:

        Hoezo raar? Ongeveer net zo raar als de hoge waarde van de Alfa 159. ;)

        Login om te reageren
        • Barryyy zegt

          10 januari 2011 om 15:21

          @RenesisHP:

          Is een alfa 159 zo slecht dan, dat je dit niet had verwacht?

          Login om te reageren
          • RenesisHP zegt

            10 januari 2011 om 15:25

            @Barryyy:

            Nee, een Passat wel dan?

            Login om te reageren
            • Barryyy zegt

              10 januari 2011 om 16:22

              @RenesisHP:
              Nee, integendeel, neem aan dat ze er wel bij nagedacht hebben om hem zo te maken, aangezien deze auto’s dagelijks worden gebruikt. Het kwam een beetje door de manier waarop je het zei dat het zo overkwam op mij. Voor de rest niks mis mee toch

              Login om te reageren
    • Megakix zegt

      10 januari 2011 om 16:50

      @icet: de getallen zijn wel juist, maar, de Aventador doet het nu dus erg goed met CARBON…vandaar.

      Login om te reageren
  10. ErikkNL zegt

    10 januari 2011 om 15:20

    DIt laat dus wel zien dat de F50 voor zijn tijd heel erg vooruitstrevend was, maar toch twijfel ik een beetje bij hoe ze dit meten :P Een Porsche cabrio is toch wel ultiem slap in dit rijtje dan…

    Login om te reageren
  11. Benjamin1 zegt

    10 januari 2011 om 15:41

    Waar kan je de stijfheid van je auto vinden?

    Login om te reageren
    • GWBoes zegt

      10 januari 2011 om 16:18

      @Benjamin1: veel zoeken en dan is het nog maar de vraag of de fabrikant het vrij heeft gegeven.
      Mijn auto had toendertijd de hoogtse waarde in zijn klasse waardoor Fiat er redelijk veel over geschreven heeft.

      Login om te reageren
  12. mrB zegt

    10 januari 2011 om 16:39

    Die stijfheid kun je natuurlijk extreem hoog maken. Dat kan door goede constructie en materiaal keuzen. Uiteindelijk komt het ook neer op meer materiaal. Een passat heeft die stijfheid niet echt nodig gezien er niet zo veel vermogen in ligt. De veyron heeft het wel nodig met dat koppel. Maar die is dan ook heel zwaar.

    Kortom: Het gaat om het beste compromis bij engineering. ;P

    Login om te reageren
  13. Megakix zegt

    10 januari 2011 om 16:51

    Als ik in de Aventador mag rijden, stijgt de ‘stijfheid’ naar 100.000Nm….gegarandeerd ! :lol:

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      10 januari 2011 om 17:39

      @Megakix: +1 :D

      Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      10 januari 2011 om 19:51

      @Megakix: Hehe =)

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      10 januari 2011 om 20:28

      @Megakix: Pubertje… :P

      Login om te reageren
    • Cantago zegt

      11 januari 2011 om 00:16

      @Megakix: Dat wil ik dan graag even testen door 4077kilo ((100.000Nm – 60.000Nm)/9,81) op je edele deel te leggen en dan even meten hoe ver hij doorzakt, kijken of het klopt;)

      IK denk… AUW:P

      Login om te reageren
  14. mco zegt

    10 januari 2011 om 17:04

    Misschien de volgende keer koolstof buizen frame maken. Is nog lichter en extreem stijf. Stijver nog dan een normaal frame.

    Login om te reageren
  15. huge zegt

    10 januari 2011 om 17:50

    Een carbon buizen frame heeft geen zin; carbon constructies moeten grote oppervlakken met grote radien hebben om optimaal van het materiaal gebruik te maken.
    Voordeel van carbon is dat je daar waar je meer materiaal nodig hebt een mat meer in de vorm legt.

    Login om te reageren
  16. autoblogamateur zegt

    10 januari 2011 om 18:48

    @ErikkNL: natuurlijk is een cabrio niet zo sterk… Hij heeft toch geen ondersteuning van het dak.. Dat is ook (o.a.) de reden dat een RR zo sterk is…

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      10 januari 2011 om 23:38

      @autoblogamateur:
      Daar heb je inderdaad gelijk in, in deze lijst zal het om de complete auto gaan en niet om onderdelen hiervan.. Praktisch gezien is de Veyron dus de F50 van nu qua stijfheid. Bijna niks komt er in de buurt..

      Login om te reageren
  17. diffus zegt

    10 januari 2011 om 19:24

    De Lambo is dus net zo sterk, als Ferrari 16 jaar geleden!
    Dat is nog eens een hele vette prestatie dan!

    Login om te reageren
  18. coupe20vturbo zegt

    10 januari 2011 om 21:32

    Nou die Lambo Countach vouw ik met 2 vingers dubbel zo slap is ‘ie…

    Login om te reageren
  19. fiatboy zegt

    10 januari 2011 om 21:40

    een lust voor het oog

    Login om te reageren
  20. Jesper zegt

    10 januari 2011 om 22:45

    Interessant lijstje. Nu kan ik nergens vinden van het voor een ’96 Celica is, kan iemand me hier aan helpen? :)

    Login om te reageren
  21. Cantago zegt

    11 januari 2011 om 00:19

    35.000Nm is een vrij goede prestatie, maar aangezien het allemaal koolstofvezel is kun je dit ook wel verwachten! Dat dit ding hartstikke licht is vind ik veel gaver, en dan schakelen in 50ms met een bak die 20kg lichter is, maar wel 700pk aan kan? Respect! Jammer dat ik deze bak niet mooi vind, want qua prestaties is dit echt een stier onder de muizen volgens mij;)

    Login om te reageren
  22. boygeorge zegt

    11 januari 2011 om 03:49

    Ben benieuwd of Boeing dit ding kan laten vliegen.

    Login om te reageren
  23. GOD zegt

    13 januari 2011 om 01:55

    @GOD op de dansvloer: 285.000 Nm per degree of deflection

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North