• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini slaat bod van Arabieren af: we blijven bij VW

Auteur: ricardo, gepost 23 januari 2014 om 18:02 – 17 Reacties

Lamborghini slaat bod van Arabieren af: we blijven bij VW


Wie een paar koffers met geld in Sant’Agata denkt neer te kunnen gooien om Lamborghini S.p.A op te kopen komt van een koude kermis thuis.

Lamborghini werd in 1998, in een verliesgevende periode voor het merk, volledig overgenomen door VW-dochter Audi. De Duitsers brachten het merk vervolgens weer naar winstgevendheid en wierpen de afgelopen 10 jaar 14.022 Gallardo’s de wereld in. Met de Murciélago en Aventador hadden en hebben ze niet veel minder verkoopsucces, en die SUV in de pijplijn zal naar alle waarschijnlijkheid harder verkopen dan een Gaydar in Sotchi.

Met een verkooptoename van 30% in 2012 en de verwachting dat ze 2013 niet veel slechter hebben afgesloten is het een interessante partij voor investeerders. Sterker nog, in een interview met Arabian Business zegt CEO Stephan Winkelmann dat er geregeld Arabische investeerders bij hem aankloppen voor een aandeel, of om de hele tent in één keer over te nemen.

Winkelmann voegde daar aan toe:

“We feel very well inside the Volkswagen Group and this is something which is key for the success. Future markets will be more complex so the group is what is going to make the difference in the future.”

Kortom, met de mondiale verschuivingen omtrent supercar-aankopen (groei in Azië + Rusland, afname in Europa) is het volgens de Duits-Italiaanse Lambo-baas beter om bij een groot concern te zitten. Nee, als je dan toch als rijke Arabier een fraai merk met een minstens zo fraaie historie wil kopen; het schijnt dat Aston Martin nog wat geld kan gebruiken.

Ook interessant!

  • Lamborghini
    Bod om Lamborghini te kopen verhoogd met 2 miljard
  • Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
    Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini, stephan-winkelmann

Vorig bericht: « Audi A6 – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: BMW 4 Serie Compact: maken of kraken? »

Lees Interacties

Reacties

  1. warhelmet zegt

    23 januari 2014 om 18:12

    die Arabieren zijn alleen goed in geld smijten. Hopelijk blijven ze een eeuwigheid bij audi want het gaat alleen maar beter zo.

    Login om te reageren
    • barney zegt

      23 januari 2014 om 18:51

      @warhelmet: Zou het geen “geld smijten” noemen. Eerder slim. Arabieren weten dondersgoed dat de olie niet oneindig blijft vloeien en investeren daarom gigantisch in het westen. Mocht de olie ooit op raken dan hebben ze in ieder geval nog een andere bron van inkomsten.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        23 januari 2014 om 20:59

        @barney: mja. Als ze echt slim waren investeerden ze dan iets wat zou opkomen nadat de olie bergaf gaat, diverse duurzame technologien, batterijen, syntetische brandstoffen etc. Niet in een van de laatste automerken die een grote slok benzine lusten…

        Login om te reageren
  2. oxymoron zegt

    23 januari 2014 om 18:27

    Logisch, VAG levert veel technische kennis en onderdelen, plus een bestaane verkooporganisatie. Kunnen die olieboeren dat ook?
    Aston Martin is een verloren zaak, daar stappen zelfs Arabieren niet meer in.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      23 januari 2014 om 18:43

      @oxymoron: aston martin naar mercedes zou ik wel aankunnen. Ze gaan de blokken toch al overnemen.

      Login om te reageren
    • heidi zegt

      23 januari 2014 om 18:45

      @oxymoron: Zelf zou ik ook nooit in een Aston Martin stappen. Zo oninteressant merk.

      Login om te reageren
      • karsvdtuin zegt

        24 januari 2014 om 01:23

        @heidi: totdat je het interieur van binnen even bekeken hebt… Als je dat interieur niet stijlvol vind kan je inderdaad beter in een Opel agila stappen of zoiets dergelijks. (Fiat multipla misschien…)

        Login om te reageren
  3. mout zegt

    23 januari 2014 om 18:32

    Dat moeten we de VW groep nageven: ze hebben Lamborghini winstgevend gemaakt. En dat terwijl die ‘verliesgevende periode’ ongeveer de hele geschiedenis van het merk had beslagen…

    Login om te reageren
  4. heidi zegt

    23 januari 2014 om 18:42

    Verstandig. VAG is een sterk merk.

    Login om te reageren
  5. Donstil zegt

    23 januari 2014 om 18:43

    Maar kan dat zomaar dan? Ook Audi heeft daar wat over te zeggen lijkt me.

    Login om te reageren
  6. MAB zegt

    23 januari 2014 om 18:44

    Gewoon bij vag blijven. Lijkt me ook het beste.

    Login om te reageren
  7. schellekens006 zegt

    23 januari 2014 om 18:57

    Is het nix voor Ferrari?

    Login om te reageren
    • iiprototype zegt

      23 januari 2014 om 19:22

      @schellekens006: dat komt ongeveer op hetzelfde neer als ajax met feyenoord laten fusioneren

      Login om te reageren
  8. Benny_Weisz zegt

    23 januari 2014 om 19:45

    Geen stier meer uit Sant’ Agata maar een kameel …..brrrrr…., ik moet er niet aan denken!

    Login om te reageren
  9. lambowambo zegt

    23 januari 2014 om 20:51

    Wijze keuze lijkt me. Wat ze sinds 1998 met het merk gedaan hebben bewijst wel dat Lambo mooi bij VAG moet blijven.

    Login om te reageren
  10. lamborgfan zegt

    24 januari 2014 om 06:54

    Het zijn nu al playboy wagens, (huracan iets minder als je mij vraagt) wanneer er zon kameel die toko gaat runnen worden het helemaal van die kermis atracties..

    Login om te reageren
  11. moderno zegt

    26 januari 2014 om 13:07

    Kan iemand mij uitleggen waarom er dochter bedrijven worden opgericht? Als je meer succesvolle auto’s onder 1 merk verkoopt, dan lijkt het alsof het een beter merk is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North