• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Land Rover Discovery Sport [update: officiële info, video en foto’s]

Auteur: JordyS, gepost 2 september 2014 om 23:23 – 53 Reacties

Afbeelding Land Rover Discovery Sport [update: officiële info, video en foto’s]Afbeelding Land Rover Discovery Sport [update: officiële info, video en foto’s]Afbeelding Land Rover Discovery Sport [update: officiële info, video en foto’s]Afbeelding Land Rover Discovery Sport [update: officiële info, video en foto’s]Afbeelding Land Rover Discovery Sport [update: officiële info, video en foto’s]Afbeelding Land Rover Discovery Sport [update: officiële info, video en foto’s]Afbeelding Land Rover Discovery Sport [update: officiële info, video en foto’s]Afbeelding Land Rover Discovery Sport [update: officiële info, video en foto’s]

Dit is de Land Rover Discovery Sport
De officiële presentatie van de Land Rover Discovery Sport laat nog een paar uurtjes op zich wachten, maar het is de Britten alweer niet gelukt de foto’s binnenskamers te houden.

Dat is overigens niet voor het eerst, want Land Rover heeft er wel vaker een handje van vroegtijdig beeldmateriaal of andere informatie naar buiten te laten komen. Je zou bijna denken dat er opzet in het spel is, of niet? Ook de Land Rover Discovery Sport zagen we vorige week al, ook al was het slechts in miniatuurvorm.

De Italiaanse collega’s Autoblog.it legden vandaag al de hand op de eerste officiële plaatjes van de opvolger van de Freelander. Zij voorspellen dat de Discovery Sport er komt in drie variant: een compacte, een sportieve en een ruime uitvoering, waarbij plaats is voor zeven personen.

Update 3 september: de Land Rover Discovery Sport is officieel. Dit “eerste nieuwe lid van de Discovery familie” is optioneel als 5+2 zits te bestellen en beloofd “zeer veelzijdig” te zijn, met onder meer maximaal 4 12V en 6 USB laadmogelijkheden in het interieur die vanaf elke van de drie zitrijen te gebruiken zijn. Verder is er een 8 inch touchscreen, achterbank met “slide & recline”-functie en een geavanceerd Head-Up Display.

De Discovery Sport heeft een maximale doorwaaddiepte van 60 centimeter en beschikt uiteraard over de nieuwste versies van systemen als Terrain Response, Hill Descent Control, Gradient Release Control en Wade Sensing om je door de lastigste terreinen te helpen. De aanloop-, afloop- en overloophoeken zijn respectievelijk 25, 31 en 159 graden.

Motorisch gezien is er keuze uit drie viercilinders. Een 2.0 Si4 turbo met 240 pk en twee 2.2 turbodiesels: de 150 pk TD4 en de 190 pk SD4. Alle motoren zijn uitgerust met Stop/Start en Smart Regenerative Charging. Later in 2015 komt er nog een ED4 Turbodiesel met een beoogde CO2-emissie van 119g/km. Een handgeschakelde zesbak of negentraps automatische transmissie verdelen de kracht over de voorwielen of alle vier de wielen.

Onderstaande gallery bevat al het beschikbare statische beeld, een video kan je hier bekijken.

Ook interessant!

  • Gestolen Land Rover Discovery
    Video - gestolen Land Rover Discovery eindigt op spoor
  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Boomknuffelaars zijn boos op Land Rover vanwege foto in bos
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

discovery, discovery-sport, Land Rover, parijs-2014, SUV

Vorig bericht: « Duitse vangrails vangen nog maar weinig door betonrot
Volgend bericht: Dashcam: Spongebob en Mickey Mouse trappen Rus in elkaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. clioracing zegt

    2 september 2014 om 23:32

    Natuurlijk is dit opzet. Want morgen is het officieel en schrijven jullie er weer een artikel over. Zo krijgen ze dubbele publiciteit. Simpele marketingtruc. VAG is hiermee begonnen en steeds meer merken nemen dit trucje over.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      3 september 2014 om 12:23

      @clioracing: nope, Toyota is er mee begonnen, in de jaren 90 met de Sequoia en Tundra. De Volkswagen Group (die gek genoeg iedereen VAG noemt) begon daar jaren later mee.

      Login om te reageren
      • JvT zegt

        4 september 2014 om 15:17

        @gtwillem:
        Hoezo ‘gek genoeg’? VAG staat voor “Volkswagen AG” waarin de het AG-gedeelte weer staat voor “Aktiengesellschaft”, een soort N.V..

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          4 september 2014 om 17:42

          @JvT: Dat is mij bekend. Echter, waarschijnlijk omdat de naamgeving relatief veel op elkaar lijkt en men fouten van elkaar overneemt in plaats van corrigeert, is refereerde ik aan de Volkswagen Group, waarvan Volkswagen AG een onderdeel van is. Audi, Seat, Porsche, Lamborghini, Skoda, Bugatti en Bentley zijn dus niet onderdeel van VAG, maar van de Volkkswagen Group (wat overigens ook naamloze vennootschap is, dus de correcte aanduiding zou dan VGAG zijn ;-))

          Login om te reageren
          • JvT zegt

            4 september 2014 om 17:51

            @gtwillem:
            Ik denk niet dat het klopt wat je zegt. De merken die je noemt zijn wel degelijk onderdeel van VAG, getuige deze pagina. Zoals je daar kunt zien valt Volkswagen daar ook gezellig onder. Wie weet is er weer een aparte Volkwagen Group naast de VAG, maar daar heb ik nog nooit iets van gehoord.

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              4 september 2014 om 22:38

              @JvT: het is een veelgemaakte fout, Volkswagen AG, Audi AG, Automobili Lamborghini s.p.a., Bentley Motors Limited etc vallen onder de Volkswagen Group ;-).

              Login om te reageren
  2. jasperjvr zegt

    2 september 2014 om 23:38

    Ziet er strak uit maar wel minder statig als ze ooit deden.

    Login om te reageren
  3. jasperjvr zegt

    2 september 2014 om 23:38

    Dan*

    Login om te reageren
  4. 888natan zegt

    2 september 2014 om 23:43

    Ik vind dit model niet range rover waardig.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      3 september 2014 om 00:00

      @888natan:
      Dat treft, het is ook een Land Rover….

      Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      3 september 2014 om 02:30

      @888natan: Het is ook geen Range Rover…

      Login om te reageren
      • 888natan zegt

        3 september 2014 om 09:13

        @mikkeloentje: wijsneus, even fout getikt. Overigens, sprekend de ontzettend lelijke vogue

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          3 september 2014 om 16:35

          @888natan: Evoque?

          Vogue is een uitrustingsniveau op verschillende Range Rovers.

          Login om te reageren
          • 888natan zegt

            3 september 2014 om 17:33

            @jaapiyo: laten we het houden op laksheid van mij

            Login om te reageren
  5. schnorre zegt

    2 september 2014 om 23:46

    Lijkt een beetje op een Pitbull, ziet eruit alsof hij al eens tegen de muur gelopen heeft.

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      5 september 2014 om 14:20

      @schnorre: Pitbull? Die heeft gewoon een snuit. Ik denk dat je bulldog bedoelt.

      Login om te reageren
  6. yaku zegt

    2 september 2014 om 23:48

    Ziet er uit als een Evoque, goedkoper dan een Evoque, ruimer dan een Evoque en voor een leek zullen ze waarschijnlijk niet van elkaar te onderscheiden zijn.

    Login om te reageren
  7. roppp zegt

    2 september 2014 om 23:50

    Tja…. Misschien is het een kwestie van wennen, maar je kunt dit toch niet echt tijdloos noemen. Ik vrees het ergste voor de nieuwe Defender.

    Login om te reageren
  8. roquez zegt

    2 september 2014 om 23:51

    Ziet er goed uit, al zie je wel dat deze erg gericht is op d’r Amerikaanse markt.

    Login om te reageren
  9. fconderkantlat zegt

    3 september 2014 om 00:00

    bumblebee suv edition maar dan verneukt

    Login om te reageren
  10. jrk68 zegt

    3 september 2014 om 00:02

    Ach, vroeger lekte ze vooral olie, nu dus plaatjes.
    Dat maakt het dan wel weer “premium”.
    Wat mij betreft een enorme sprong voorwaarts t.o.v. de Freelander.

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      3 september 2014 om 08:31

      @jrk68: maar kun je dit wel vergelijken met de Freelander? Is dit echt de opvolger? Want aangezien deze ook al met 7 zitplaatsen beschikbaar is, wat ik enkel verwachtte op de grotere Discovery, is deze toch heel wat groter.

      Login om te reageren
  11. dennisjuh95 zegt

    3 september 2014 om 00:02

    Beetje een opgeblazen Evoque. Voor uw kapper met overgewicht?

    Login om te reageren
  12. series2 zegt

    3 september 2014 om 00:06

    Beetje een nutteloos model in de lineup van land- en rangerover…

    Login om te reageren
  13. bobastic zegt

    3 september 2014 om 00:07

    Wat een mooie bak. Goed design.

    Login om te reageren
  14. nvn1993 zegt

    3 september 2014 om 00:37

    Zo wordt het gaat tussen land rover en range rover wel heel klein zeg

    Login om te reageren
  15. knipperlichtje zegt

    3 september 2014 om 01:00

    Teveel evoquetrekjes, dat is jammer omdat het niet bij de discovery past en omdat het overnemen sowieso niet al te geslaagd is. Vooral de achterkant vind ik echt niet mooi.

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      3 september 2014 om 01:03

      @knipperlichtje: ho deze vervangt natuurlijk de freelancer, dan vind ik ‘m natuurlijk alsnog lelijk. Hopen dat dit design voor de discovery nietsport nog gewijzigd wordt

      Login om te reageren
  16. MAB zegt

    3 september 2014 om 01:29

    Het lijkt wel een rare neus, moet hem in het echt zien.

    Login om te reageren
  17. sydney zegt

    3 september 2014 om 01:46

    Mooie auto hoor,maar het gat naar de Range Rover Sport wordt zo wel erg klein.Ik weet het niet zo goed met deze auto,kan m’n vinger er nog niet op leggen.Het stoere,robuuste ‘ik kan wel twee paardetrailers en een Tabbert tegelijk aan’ is ie wel kwijt helaas.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      3 september 2014 om 08:31

      @sydney:
      Sinds wanneer had de Freelander het stoere robuuste “ik kan wel twee paardentrailers en een Tabbert tegelijk aan”.
      Dit is dus niet de opvolger van de goede oude Disco maar van dit vrouwen bakkie.

      Login om te reageren
  18. mikkeloentje zegt

    3 september 2014 om 02:29

    Mooie wagen! Net als de rest die er op lijkt…

    Login om te reageren
  19. uselessblogger zegt

    3 september 2014 om 03:15

    laat ons bidden dat dit een grap is #afgrijselijk

    Login om te reageren
  20. amglover zegt

    3 september 2014 om 06:21

    Niet echt mooi

    Login om te reageren
  21. bartteeuwen zegt

    3 september 2014 om 06:54

    Zij voorspellen dat de Discovery Sport er komt in drie variant: een compacte, een sportieve en een ruime uitvoering

    Een Discovery Sport Sport?

    Login om te reageren
  22. mbkevin zegt

    3 september 2014 om 07:24

    Wauw een paar hele uren.. Ze zullen wel trots zijn dat ze dit hebben weten te achterhalen! Kutpers

    Login om te reageren
  23. ronaldddvos zegt

    3 september 2014 om 07:33

    Hoi Mercedes benz ml

    Login om te reageren
  24. gregorius zegt

    3 september 2014 om 07:46

    Ik vind m prima ogen. Je zou bijna zeggen dat ze een oude zware range rover op de originele Evoque hebben laten vallen. Nu hebben ze m weer weten uit te deuken en voila.
    En dan wordt de vraag: hoe duur wordt ie en hoe is dat vergeleken met een Evoque. Zal wel niet veel goedkoper zijn.

    Login om te reageren
  25. jeps90 zegt

    3 september 2014 om 08:01

    Gelekt? Stond op de iCloud zeker?

    Login om te reageren
  26. Benny_Weisz zegt

    3 september 2014 om 08:24

    Hmm… 190 pk voor de top diesel in een auto die ruim twee ton weegt. Hoezo Sport?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      3 september 2014 om 08:36

      @bennyweisz:
      Zijn voorganger weegt 1750KG, daar alle nieuwe Range/Land-Rovers op dit moment lichter worden zie ik niet waarom deze dan ineens een dikke 300KG zou moeten aankomen.

      Login om te reageren
  27. toyotafortuner zegt

    3 september 2014 om 08:53

    Ziet er al beter uit dan de Freelander. Waarom ze het nou per se Discovery Sport moeten noemen…

    Login om te reageren
  28. mashell zegt

    3 september 2014 om 08:57

    Die achterlichten zijn nogal niet mooi. Verder? Tja, een SUV, tikkie Honda, tikkie Evoque, tikkie ML. Ik ben benieuwd naar het interieur.

    Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    3 september 2014 om 09:26

    Gaat denk ik hoge ogen gooien, maar had wel iets minder gepolijst mogen zijn. Dit is meer RangeRover dan echt LandRover. Als je een x3 of Glk naast deze zet… Waarom zou je die twee kiezen? Nou alleen nog betrouwbaarheid op orde en de toekomst voor LR en RR ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  30. PeugeotGTI zegt

    3 september 2014 om 09:37

    Ik dacht dat de Disco serie bestond uit een beetje ruige offroaders. Deze bluft natuurlijk niet bepaald over zijn terrein kwaliteiten, maar hij mist die utilitaire uitstraling die een Disco anders maakte dan andere LR’s. Te smooth en gelikt wat mij betreft. Te weinig onderscheidend ook.

    Login om te reageren
  31. w0o0dy zegt

    3 september 2014 om 10:16

    Niet heel erg licht met zijn 1817kg maar wel 5+2 en een echt bruikbaar in het terrein en tegelijkertijd ge-benchmarked qua handeling tov de x3 en de Macan.

    AutoCar reed een tijd terug met een testauto en was onder de indruk..
    http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/land-rover-discovery-sport-first-ride

    Login om te reageren
  32. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 september 2014 om 10:46

    Mooi zeg!
    Echt goed geslaagd en met een heel eigen gezicht. Ik moet wel zeggen dat ik hem ‘modderiger’ had verwacht. Dit en binnenkort de Jag XE: errrrrrg goed bezig JLR!

    Login om te reageren
  33. giejermo zegt

    3 september 2014 om 11:36

    Wat een draak van een auto, zeg!

    Login om te reageren
  34. premiumbaas zegt

    3 september 2014 om 13:42

    Lijkt op een Evoque kloon van een chinees merk.

    Login om te reageren
  35. camber24 zegt

    3 september 2014 om 14:17

    Zie veel negatieve reacties, terwijl ik het toch echt een geslaagd ontwerp vind. Ben erg benieuwd hoe hij in het echt overkomt.

    Login om te reageren
  36. camber24 zegt

    3 september 2014 om 14:18

    Zie veel negatieve reacties, terwijl ik het toch echt een geslaagd ontwerp vind. Ben erg benieuwd hoe hij in het echt overkomt.

    Login om te reageren
  37. camber24 zegt

    3 september 2014 om 14:19

    Zie veel negatieve reacties, terwijl ik het toch echt een geslaagd ontwerp vind. Ben erg benieuwd hoe hij in het echt overkomt.

    Login om te reageren
  38. camber24 zegt

    3 september 2014 om 14:21

    Jesus Christ Autoblog, pas na drie keer proberen lukte het om m’n reactie toe te voegen. Iedere keer die jankende melding over de connectie. Stukje stabiliteit zou welkom zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North