• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Duitse vangrails vangen nog maar weinig door betonrot

Auteur: JordyS, gepost 2 september 2014 om 22:54 – 38 Reacties

Duitse vangrails rotten langzaam maar zeker weg


Allemaal leuk en aardig, die tolheffing voor buitenlanders, maar dan verwachten we wel dat jullie de boel op orde hebben Deutsche Freunde.

Wie straks een jaar lang de Duitse Autobahn onveilig wil maken, zal daarvoor waarschijnlijk ongeveer 100 euro moeten neertellen. Daar zit niemand op te wachten, maar als je Angela Merkel heet kun je het blijkbaar maken om overal schijt aan te hebben en heel Europa tegen je in het harnas te jagen.

Maar goed, als we dan moeten meebetalen aan die stukken wegrottend beton, dan willen we ook meepraten over de besteding van ons geld. Niet alleen de stukken beton ónder je auto zijn namelijk levensgevaarlijk. Ook de betonnen ‘vangrails’ hebben inmiddels meer weg van de Berlijnse muur dan van een stevige betonstrook. Iets zegt ons dat je daar liever niet met 160 tegenop wilt botsen…

Foto: ZDF

Ook interessant!

  • Duitse VVD noemt limiet op Autobahn symboolpolitiek
  • Autobahn limiet
    'Autobahn limiet is gelijk aan Amerikaanse wapenwet'
  • Duitse overheid keurt 417 km/u rijden op de Autobahn niet goed
  • Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
    Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

angela-merkel, autobahn, duitsland, snelweg, tol

Vorig bericht: « Video: deze drempels zijn bedacht door een autohater
Volgend bericht: Land Rover Discovery Sport [update: officiële info, video en foto’s] »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    2 september 2014 om 23:01

    Ooit stonden wij bekent om onze degelijkheid, ons goede ingenieurs werk en de onberispelijke uitvoering daarvan, das war einmahl….

    Login om te reageren
    • parker zegt

      3 september 2014 om 12:59

      @jrk68: en spellen kunnen jullie ook niet meer: bekent??

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        3 september 2014 om 14:54

        @parker:
        Tja, zo houdt deze Duitser ons azijnpissertje ook een beetje bezig hè….

        Login om te reageren
    • super zegt

      3 september 2014 om 13:45

      @jrk68:
      ja, de atlantikwall staat er idd grotendeels nog steeds; topkwaliteit beton

      Login om te reageren
  2. chills zegt

    2 september 2014 om 23:10

    Ter info: betonrot bestaat niet! Het is rottig gemaakt beton, waarbij bv. de wapening te dicht onder het oppervlak van het beton zit.

    Zo kan er door kleine scheurtjes in het beton vocht en zuurstof bij het wapeningsstaal komen en gaan corroderen. Bij het corroderen zet het staaloxide (roest) uit en wordt het beton weggeduwd en worden de scheuren groter, waardoor het proces sneller gaat.

    In de (woning)bouw wordt vaak minimaal 30 mm. dekking aangehouden; afhankelijk van de toepassing / milieuklasse / etc.

    Login om te reageren
    • Dennis zegt

      2 september 2014 om 23:38

      @chills: Dat wat je beschrijft, daar hebben we een woordje voor bedacht: betonrot. Het bestaat! Zo zijn er wel meer woorden in onze taal die je niet letterlijk moet nemen.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        3 september 2014 om 12:04

        @Dennis: Zoals mijn opa al zei, da’s geen betonrot, maar rotbeton.

        Login om te reageren
    • coenijn zegt

      3 september 2014 om 00:42

      @chills: het bestaat dus wel, alleen moet de stalen constructie dus op een bepaalde diepte in het beton zitten om te voorkomen dat het niet in contact komt met water. Dat is heel iets anders dan het bestaat niet

      Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      3 september 2014 om 02:32

      @chills: Wat zal jij een fuifnummertje zijn in de keet tijdens de schaft!

      Login om te reageren
      • chills zegt

        3 september 2014 om 20:51

        @mikkeloentje: ik ben mij er eentje! Je zou me eens moeten horen over “Roest Vast Staal” 0_o.

        Login om te reageren
        • marcus zegt

          3 september 2014 om 21:05

          @chills: Jij bent er zeker eentje… Betonrot heet echt zo en wapeningsstaal zit veel dieper dan 30mm in een viaduct of ander kunstwerk nabij een weg. Dit is omdat een zoute omgeving het process alleen maar versneldt…

          Overings zit er geen wapening in een betonnen vangrail; die wordt met een slipform paver gemaakt en die dingen houden niet zo van wapening.

          Login om te reageren
  3. Kvgorp zegt

    2 september 2014 om 23:20

    Je hebt verschil in losse barrièrs. (Elementen) en gestorte die in een keer met een paver zijn gestort. Ik weet niet hoe het bij die losse zit maar die uit een stuk hebben geen wapening. Enkel een aantal kabels om bij een ongeval de brokken bij elkaar te houden. Wapening is namelijk altijd de oorzaak van betonrot. Ik zou dus niet weten hoe dat moet gaan rotten.

    Login om te reageren
  4. Design_Driven zegt

    2 september 2014 om 23:33

    Gewoon niet in de vangreling klappen dan is er niets aan de hand.

    Login om te reageren
  5. hplh zegt

    2 september 2014 om 23:35

    Misschien karton als wapeningsmateriaal gebruiken? Dat roest niet heb ik me laten vertellen

    Login om te reageren
  6. lekkaah zegt

    3 september 2014 om 07:30

    Wat een gezanik steeds om die tol, jezus.
    1. Hoe hypocriet is het om te janken over iets waar je voor moet betalen zodra je er gebruik van wil maken. (Het is immers in het buitenland, jij betaalt geen cent aan DLD)
    2. In frankrijk is het toch ook doodnormaal?
    Dus, go Merkel, laat je niet gek maken door ’t gebler van ’t gepeupel.

    Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      3 september 2014 om 07:51

      @lekkaah: het gaat erom dat de Duitse bevolking hierin voor wordt getrokken. Dit is in het buitenland niet het geval.

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        3 september 2014 om 08:09

        @CBR600rr: Lol, omgekeerde wereld?
        Duitsers betalen gewoon (wegen)belasting voor hun eigen wegen. Jij betaald geen cent als jij er weer met je sleurhut overheen moet in Juli.
        Dus wie wordt hier nou voorgetrokken?
        Gewoon net als iedereen betalen voor wat je gebruikt, hoe moeilijk kan ’t zijn.

        Login om te reageren
      • tweetyv6 zegt

        3 september 2014 om 08:17

        @CBR600rr: Klopt niet. Ook Duitsers moeten tol gaan betalen. Anders is het namelijk idd een vergrijp t.o.v. Europese regelgeving. Het wordt wel middels een belastingverlaging voor Duitse voertuighouders (waar ik er een van ben) ’teruggegeven’. Je kunt het dus beschouwen als een soort van basis wegenbelasting voor iedereen die in Duitsland gebruikt maakt van de Autobahn. (want het voorstel dat het voor alle wegen gaat gelden zal sneuvelen, mede omdat het niet handhaafbaar is)

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 september 2014 om 08:48

      @lekkaah: het is helemaal niet hypocriet. Er is in Europa vrij verkeer van personen en goederen. Op wegen die met belasting geld zijn aangelegd zoals in Nederland en Duitsland wordt dus in principe geen tol geheven. Oostenrijk heeft vanwege de extreem hoge aanleg kosten een uitzondering. In Frankrijk zijn de wegen door particuliere bedrijven aangelegd en die mogen daarvoor dus tol heffen.

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        3 september 2014 om 09:46

        @mashell: Jah…. De EU… laat ik daar maar niet over beginnen.
        Maar goed, je begrijpt natuurlijk wel dat landen als NL, DLD het ‘EU potje’ eerder bijvullen dan leeghalen.. :)
        Anyhow conform de EU regels ‘is iedereen gelijk (LOL!!!!!!) dus jij wint.
        Neemt niet weg dat dat zeiken daarover nou wel mooi is geweest.

        Login om te reageren
        • marcus zegt

          3 september 2014 om 21:27

          @lekkaah: De Duitsers profiteren enorm van het feit dat ze lagere rente moeten betalen voor hun staatsschuld dan de spanjolen / italianen maar gewoon met dezelfe euro betalen kunnen waardoor ze niet, zoals de jappanners en koreanen, last hebben van een dure munt voor hun auto export…

          Login om te reageren
          • lekkaah zegt

            4 september 2014 om 07:41

            @marcus: U weet dat bijv de Italiaanse 10 jaars rente slechts 0,06% verschilt dan die van bijv de verenigde staten? Er is op dit moment amper rente….
            Vraag en aanbod… Geld rolt bijna niet op dit moment.

            Login om te reageren
  7. jeps90 zegt

    3 september 2014 om 08:08

    Rotmoffen

    Login om te reageren
    • tweetyv6 zegt

      3 september 2014 om 08:17

      @jeps90: Volwassen reactie, jochie.

      Login om te reageren
      • jeps90 zegt

        3 september 2014 om 08:27

        @tweetyv6: Ik hoop toch niet dat ik me hoef te verantwoorden voor een woordgrapje over Duitse betonrot op een website over auto’s. Als je zo politiek geëngageerd bent zijn daar andere websites voor. En trouwens, mijn beste vrienden zijn Duitsers

        Login om te reageren
        • toniominestrone zegt

          3 september 2014 om 08:48

          @jeps90: Het maakt niet uit op wat voor site jij je uit, het is een primaire reactie uit een simpele geest ontsproten, en die laatste zin over Duitse vrienden is ook zo’n dooddoener, gewoon niet doen.

          Login om te reageren
          • jeps90 zegt

            3 september 2014 om 09:01

            @toniominestrone: Die laatste zin is ook een enorm ironisch bedoeld. Ik denk dat het simpelgeestiger is om aannames te doen over de gedachtepatronen van mensen dan daadwerkelijk de betekenis van mijn opmerking te vatten. Voor de duidelijkheid: Ik heb geen hekel aan welke bevolkingsgroep dan ook. En ik denk dat ik een stuk liberaler ben dan jullie denken te weten door mijn ‘primaire’ reactie.

            Login om te reageren
            • fiets zegt

              3 september 2014 om 18:40

              @jeps90:
              Geeft niet. Is algemeen bekend dat je betere humor krijgt als je veel met Duitsers omgaat.

              Login om te reageren
        • tweetyv6 zegt

          3 september 2014 om 09:28

          @jeps90: Hap ;-)

          Login om te reageren
  8. mashell zegt

    3 september 2014 om 08:51

    Toch denk ik dat die betonnen vangrails effectiever zijn dan onze vangrails. Want die onthoofden motorrijders, laten vrachtwagens er gewoon doorheen gaan en auto’s stuiteren er gewoon weer vanaf.

    Login om te reageren
  9. mbfanatic zegt

    3 september 2014 om 09:21

    Wie laat zo een stukje door? Waar is dit op gebaseerd? De manier van schrijven is zeer ondoordacht en jeugdig… Zonder bronvermelding waardoor eigen research, en een eigen mening vormen over het probleem, nagenoeg onmogelijk is. Helaas zie ik dat steeds meer bij Autoblog. Kwantiteit boven kwaliteit. Het niveau daalt gestaag sinds ik 5 jaar geleden begon met het volgen van Autoblog.

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      3 september 2014 om 10:13

      @mbfanatic: Ik ben het wel met je eens. Het is wel leuk dat er tegenwoordig wat meer artikelen per dag verschijnen, maar de kwaliteit van de stukken en onderwerp/inhoud maar ook het niveau van het taalgebruik neemt wel af. En dat is storend, hoewel natuurlijk ook weer niet voor iedereen waarschijnlijk. En aan de andere kant is het natuurlijk een blog, dus kun je dat misschien ook wel verwachten.

      Login om te reageren
  10. maik96 zegt

    3 september 2014 om 10:13

    Ik vind die tol nog niet eens zo’n gek idee. Kijk een naar de tol die je bijv. Betaald in Italië en Frankrijk of de vignetten voor Oostenrijk en Zwitserland. Misschien moeten we het in nederland ook invoeren…

    Login om te reageren
  11. mckroket zegt

    3 september 2014 om 13:47

    overigens vind ik de autobahn echt niet geweldig hoor. Ik vind de Nederlandse snelwegen echt veel beter dan de Duitse. de binnenwegen zijn denk ik wel gelijkwaardig. de autobahn is echt oud aan het worden. ook het onderhoud is een drama. daarom zijn ze al jaren bezig met elke km te onderhouden, en zo vaak kom ik er niet maar er zijn altijd kilometers met wegwerkzaamheden en de daarbij behorende wegversmallingen. die zijn eigenlijk net breed genoeg om 2 auto’s naast elkaar te laten rijden, maar met een vrachtwagen kan er eigenlijk niks meer veilig naast rijden. bovendien, als het sneeuwt is het hier in Nederland helemaal schoon, en dan rij ik de grens over en overal liggen hopen sneeuw en nog half op de weg. ik denk niet dat ze daar strooien zoals wij doen.

    overigens ben ik het niet eens dat we niets betalen als we over hun wegen rijden. we tanken daar, gaan er op vakantie, etc. alles wat je betaalt daar, daar betaal je belasting over aan de Duitse regering. maargoed, het is 2014, graaien, graaien, graaien… als regering van Nederland zou ik direct dezelfde plannen invoeren als Duitsland. veel plezier met je vrachtwagens vanuit Rotterdam.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 september 2014 om 16:06

      @mckroket:
      Nu zie je gelijk waarom wij hier krom liggen door de belastingen en het bij onze oosterburen allemaal goedkoper is.
      Dat en het simpele feit dat hun het met 85 miljoen mensen bekostigen en wij met amper 17 miljoen (waarvan er 12 miljoen druk zijn met potverteren i.p.v. bijdragen).

      Login om te reageren
      • 93ss zegt

        3 september 2014 om 21:19

        @tupperware: Wij hebben 2300km op 17 miljoen inwoners, zij hebben 13000km op 85 miljoen inwoners.
        Wij hebben 1 km snelweg op 7300 personen, zij 1 km op 6500 personen….
        Waar is je vergelijking nu…?

        Login om te reageren
  12. 93ss zegt

    3 september 2014 om 20:48

    Mocht iemand er om geven: een ‘vangrail’ is ook maar een term in de volksmond, de correcte benaming of iig de officiële is geleiderail. Ze zijn er niet om de klap op te vangen maar enkel om je op de rijbaan te houden. Ze ‘geleiden’ je dus terug de rijbaan op als je er af dreigde te gaan. Ter info :)

    Login om te reageren
    • cthijs zegt

      3 september 2014 om 23:09

      @93ss: fijn om te weten

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North