• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Land Rover maakt Defender 26 cm korter voor in de stad

Auteur: machielvdd, gepost 2 juli 2025 om 16:13 – 9 Reacties

Defender Edition 53

En dat hebben ze op een hele eenvoudige manier gedaan.

De Land Rover Defender is een van de weinige auto’s die verkrijgbaar is in drie lengtematen: de 90, de 110 en de 130. Maar misschien vind je een Defender 90 ook al te groot en te onpraktisch. Voor deze mensen introduceert Land Rover een versie die 26 centimeter korter is: de Edition 53.

Land Rover heeft niet de wielbasis ingekort als je dat soms dacht. Ze hebben simpelweg het reservewiel eraf gehaald. Dit moet de auto geschikter maken voor gebruik in de stad. Een beetje flauw misschien, maar hè, het scheelt wel bij fileparkeren.

Defender Edition 53

De Defender Edition 53 is tegelijkertijd een ode aan het origineel, volgens Land Rover. De Series I Wagon had namelijk ook een zijwaartse openende achterdeur zónder reservewiel. Die auto dateert uit 1953, vandaar de naam.

Heeft de Edition 53 ook nog wat extra’s te bieden of heeft Land Rover alleen wat weggehaald? Eh nou, dat laatste dus. Ze spreken van een accessoire pack, maar je krijgt alleen een optie mínder.

Defender Edition 53

Wat dit met de prijs doet is niet bekend, want we zien de optie nog niet in de configurator. We vrezen dat je gewoon een meerprijs betaald om zonder reservewiel rond te rijden. Overigens krijg je wel degelijk een reservewiel, maar dat wordt opgeslagen bij je dealer. Daar heb je vrij weinig aan, maar als je spijt krijgt kun je het alsnog laten monteren.

Ook interessant!

  • Land Rover bevestigt: Defender wordt voorlopig NIET elektrisch
  • Land Rover gooit klassieke Defender V8 opnieuw in de verkoop
  • Land Rover haalt Defender uit de showroom voor Dakar
    Land Rover haalt Defender uit de showroom voor Dakar
  • Jaguar Land Rover aangeklaagd om frustrerend probleem

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

defender, Land Rover

Vorig bericht: « Mercedes VLE wordt nieuwe ‘Grand Limousine’
Volgend bericht: Mysterieuze Nederlandse Ferrari duikt op na 12 jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus.tussengas zegt

    2 juli 2025 om 16:29

    Stadsrakker.

    Login om te reageren
  2. Exit Luminar zegt

    2 juli 2025 om 16:50

    Wie gaat er nou in zo’n gare bakhok de stad in. Ik zou diep de moerassen in gaan of nog verder. Om dit gedrocht niet aan het publiek te laten zien.

    Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    2 juli 2025 om 16:51

    Ah, ze hebben bij Land Rover het wiel uitgevonden. Nu het ding nog hernoemen naar City Rover.

    Login om te reageren
  4. mattr zegt

    2 juli 2025 om 16:51

    Handig- een reservewiel die bij de dealer ligt. Is dit een grap?

    Login om te reageren
    • DeWitteCondor zegt

      2 juli 2025 om 17:12

      Voor een LR de natuurlijke habitat toch?

      Login om te reageren
  5. coubie74 zegt

    2 juli 2025 om 17:11

    Ik had verwacht het reservewiel bovenop de motorkap zoals je die ook wel bij de Serie 1 zag.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      2 juli 2025 om 19:40

      Maar die Serie 1 had nog een karrewiel, als je een velg van dit model op de motorkap legt dan krijg je wel een giga dode hoek op een plek waar je die echt niet wilt hebben – en al helemaal niet in de PC Ho… ehh stad.

      Login om te reageren
  6. lekkerlinksrijden zegt

    2 juli 2025 om 17:27

    Zo recht van voor is er weinig verschil te zien

    Login om te reageren
  7. brammeloo zegt

    2 juli 2025 om 21:01

    Even breed en hoog als een zeecontainer. Dat-ie dan net wat marginaal korter is, zal niet veel uitmaken voor z’n (on)geschiktheid voor stadsverkeer. Fan van LaRo, voor alle duidelijkheid. Maar de salontractors die ze onder de vlag van Ranger Rover maken … die mogen van mij gerust verdwijnen. Zelfs al zijn het qua koetswerk de fraaiste SUVs die je kan vinden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North