• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Leap Motor’s LP-S01 is China’s elektrische sportcoupé

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 27 november 2017 om 13:02 – 14 Reacties

Afbeelding Leap Motor’s LP-S01 is China’s elektrische sportcoupéAfbeelding Leap Motor’s LP-S01 is China’s elektrische sportcoupéAfbeelding Leap Motor’s LP-S01 is China’s elektrische sportcoupéAfbeelding Leap Motor’s LP-S01 is China’s elektrische sportcoupéAfbeelding Leap Motor’s LP-S01 is China’s elektrische sportcoupéAfbeelding Leap Motor’s LP-S01 is China’s elektrische sportcoupé

Leap Motor's LP-S01 is China's elektrische sportcoupé
Ze zijn stevig aan de bak, daar in het verre Oosten.

Met het aantal mensen dat er in China woont is er genoeg ruimte voor autofabrikanten om een niche te zoeken en die uit te buiten. Leap Motor gaat iets dergelijks proberen met hun LP-S01, die voor milieubewuste starters een comfortabele en indrukwekkende rijervaring moet bieden.

Hoewel de LP-S01 volgens de fabrikant over een behoorlijk agressief uiterlijk beschikt, zou je als toeschouwer echter niet direct zeggen dat het om een sportieve wagen gaat. De aantrekkelijkheid van de auto is ver te zoeken en wordt daarnaast niet veel groter door het uitblijven van een pikant setje velgen en vrij logge en ongeïnspireerde vormen. Interessantere versies kunnen natuurlijk altijd nog volgen, maar vooralsnog oogt het bovenal goedkoop.

De specificaties van de LP-S01 laten ons bloed overigens ook niet veel harder stromen. Volgens de fabrikant beschikt de wagen over een enkele elektromotor die zo’n 170 pk en 250 Nm aan koppel moet produceren. Accelereren naar de 100 km/u doet hij vervolgens in zo’n 6,9 seconden. Met 360 kilometers is de actieradius ook niet de grootste, al zal dat in een drukke metropool weinig verschil maken. Geen bizar indrukwekkende cijfers, maar dat is dan ook niet nodig voor een instapmodel. Aan de andere kant, aan Tesla’s cijfers komt hij bij lange na niet.

Het interieur geeft nog enige hoop, al krijgen we niet veel meer te zien dan het stuurwiel en een wazige achtergrond. Als de buitenzijde een voorbode was voor wat we binnenin gaan tegenkomen, zal het jammer genoeg niet bijzonder positief zijn. Hoe dan ook is het een interessante stap en zullen we er ongetwijfeld meer over gaan horen in de toekomst. We zijn benieuwd.

Ook interessant!

  • China
    BREEK: Iedereen mag nu in China auto's bouwen!
  • Mercedes verwijdert reclame na ophef in China
  • China is bang voor spionerende Tesla's
  • Tesla rijders van de weg geplukt door politie in China

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

China, Elektrisch

Vorig bericht: « Nyck de Vries tekent voor kampioensteam Formule 2
Volgend bericht: Hoeveel?! Deze Lancia Delta kost een half miljoen »

Lees Interacties

Reacties

  1. fejjie zegt

    27 november 2017 om 13:07

    Range: 7km, waar na 3 keer opladen nog maar de helft van over blijft.

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      27 november 2017 om 13:10

      @fejjie: nou nou nou. Zal ook wel meevallen heur!

      Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    27 november 2017 om 13:11

    Als-ie max. 15K Euri kost en een werkelijke range van 200+ km heft gaat-ie op de shortlist.

    Login om te reageren
  3. fanboy zegt

    27 november 2017 om 13:20

    7 seconden was nog wel een okee waarde geweest als hij een brandstofmotor had, maar voor een volledig elektrische auto is het gewoon langzaam.

    Login om te reageren
    • Corrado16v zegt

      27 november 2017 om 13:31

      @fanboy: De i3 doet er dacht ik ook 7,2 seconde over. Had het idee dat BMW zich toch wel als sportief identificeerde. Lijkt me geen onaardige tijd voor een Chinees model voor waarschijnlijk de prijs van een appel en een ei. Teslafisering much?

      Login om te reageren
    • ttr6 zegt

      27 november 2017 om 13:44

      @fanboy: Als je voor een “slome”acceleratie een veel grotere range krijgt, lijkt mij dat dik in orde. Alsof je altijd in 4 sec naar de 100 wilt knallen. Vooral voor accu’s maakt dit heel veel uit. Ik heb jaren electrische scooters verkocht (deels als eigen merk) en de instelling van de controller was wezenlijk voor de range. Snel optrekken was snel aan de laadpaal!

      Login om te reageren
  4. Gulli zegt

    27 november 2017 om 13:46

    Jammer jongens, volgende keer beter.

    Login om te reageren
  5. harrie zegt

    27 november 2017 om 14:10

    Daar hebben ze niet van terug in Ingolstadt, zo’n muil over de gehele breedte van de voorkant.

    Login om te reageren
  6. ramshoek zegt

    27 november 2017 om 15:30

    Over smaak valt niet te twisten. Zal daar dan ook geen woord aan vuil maken.
    Maar vanwaar die negativiteit bij reaguurders en bij de schrijver?

    De Specificaties zijn niet van een Tesla’iaanse megalomanie, maar wat dan nog? Wat is er mis met het opgegeven vermogen en koppel? Wat is er mis met een 0-100 in 7 tellen? 360 km Bereik is niet op het niveau van een een-punt-zes dieseltje, maar voor een gewone elektrobak is dat oké.

    Kijk, Tesla mag dan wel de norm zijn, maar een S met wat opties gaat wel dik over de ton en voor een aangeklede 3 moet je waarschijnlijk ook al een halve ton aftikken. Voor mensen met een gewone baan is welke Tesla dan ook geen optie. Deze Leap misschien wel. De grote vraag is dan ook voor hoeveel geld ze deze auto kunnen aanbieden…

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      29 november 2017 om 12:53

      @ramshoek: Negativiteit, want Chinees.

      Alles wat Chinees is wordt nog steeds met veel scepsis bekeken. Vaak ten onrechte.
      Wat de meesten niet beseffen is dat dit ding sneller op volle productie zal komen dan de Tesla Model 3, en dat er ook meer van zullen verkocht worden…

      Login om te reageren
  7. Henkie86 zegt

    27 november 2017 om 17:19

    Kansloze missie? Vast. Maar ze proberen het verdomme tenminste! Niets dan lof voor zij die het plebs een sportieve elektroauto trachten te geven. En 7 seconden van 0-100 is natuurlijk prima in de echte wereld. Je geeft in ieder geval elke lease Bluemotion er makkelijk het nakijken mee.

    Waar blijven de sportieve elektrische auto’s voor het plebs van de grote fabrikanten? En nee, een i3 mag dan snel zijn, sportief is deze niet. Het is gewoon een duur muesli hok.

    Login om te reageren
  8. alfapeter zegt

    27 november 2017 om 20:24

    7 sec voor 0 tot 100 km/u is een waarde die in mijn jeugd bij Ferrari en Porsche hoorde en nee, ik heb geen geriatrische leeftijd bereikt.

    Login om te reageren
  9. rufctr01 zegt

    28 november 2017 om 09:44

    Wel een lelijkerd om te zien. De Chinese smaak is heel anders dan hier in het Westen.

    Login om te reageren
  10. vroaaar zegt

    28 november 2017 om 14:01

    Leepu car design?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North