• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoeveel?! Deze Lancia Delta kost een half miljoen

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 27 november 2017 om 14:41 – 38 Reacties

Afbeelding Hoeveel?! Deze Lancia Delta kost een half miljoenAfbeelding Hoeveel?! Deze Lancia Delta kost een half miljoenAfbeelding Hoeveel?! Deze Lancia Delta kost een half miljoenAfbeelding Hoeveel?! Deze Lancia Delta kost een half miljoenAfbeelding Hoeveel?! Deze Lancia Delta kost een half miljoenAfbeelding Hoeveel?! Deze Lancia Delta kost een half miljoenAfbeelding Hoeveel?! Deze Lancia Delta kost een half miljoenAfbeelding Hoeveel?! Deze Lancia Delta kost een half miljoen

Hoeveel?! Deze Lancia Delta kost een half miljoen
Zijn ze helemaal van de ratten besnuffeld!

Het is weer tijd voor je wekelijkse dosis ‘welke klassieker kost er nu weer belachelijk veel geld?’, met deze keer een buitengewone Lancia Delta in de hoofdrol. Precies, er wordt niet zomaar een half miljoen gevraagd voor een doorsnee wagen, dus hier moet wel iets speciaals aan de hand zijn.

Wellicht had je het al aan het uiterlijk van de wagen gezien toen je op het artikel klikte: hij vertoont aardig wat gelijkenissen met zijn evenbeeld die in de jaren ’80 de rallywereld op zijn kop zette. Om aan de eisen van de ronduit gestoorde Group B klasse te voldoen, moesten er een paar honderd straatauto’s gemaakt worden zodat de wagen in kwestie de homologatie regels respecteerde.

Deze Lancia Delta S4 is gebouwd in 1985 en is er één van ongeveer 200 in totaal geproduceerde wagens. De ‘Stradale’ maakt gebruik van een 1,8-liter viercilinder die ruim 250 pk produceert. In vergelijking met de 500 pk van de Group B auto is dat een lachertje, maar in combinatie met zijn speciale chassis, een handbak en zowel een turbo als compressor op het blok is het zonder meer een plezierige auto om over bergwegen te slingeren.

De kans is echter miniscuul dat de wagen bij zijn volgende baasje ineens genoeg vitamine D voor zijn mik zal krijgen. In zijn 32 jaar hier heeft hij namelijk nog geen 1.000 km afgelegd. De S4 Stradale mag dan wel in topconditie zijn, maar voor een auto die letterlijk in het leven is geroepen ten behoeve van de racerij, hoort dit geval thuis in de categorie ‘heiligschennis’.

Ook interessant!

  • Lancia Delta Safarista is extreem gaaf (en extreem duur)
  • terug in de rallysport
    Lancia Delta keert terug in rallysport!!
  • Lancia Delta keert terug
    Lancia Delta keert terug! Helemaal officieel!
  • Lancia komt met drie nieuwe modellen

Nieuwste artikelen

  • Video: Volvo-rijder laat zich niet inhalen
  • Nieuwste Renault zou hier een topscorer zijn (maar wordt dat niet)
  • Oeps: fout maakt getunede BMW M5 Touring stukje fraaier
  • 625 pk BMW X5M van Léon is de ultieme gezinsraket #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

delta, grijs, group-b, Lancia, occasion, rally, stradale

Vorig bericht: « Leap Motor’s LP-S01 is China’s elektrische sportcoupé
Volgend bericht: Wie scoorde de laatste 5 races het best? »

Lees Interacties

Reacties

  1. kukuk zegt

    27 november 2017 om 14:44

    Lancia Delta DeLorean edition

    Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    27 november 2017 om 14:45

    What the hell wat een bak geld man! Maar eerlijk is eerlijk, ik vind hem onwijs gaaf. Nee, niet €500.000 gaaf.

    Login om te reageren
    • vetnek zegt

      27 november 2017 om 15:50

      @viezefreddyw: Puntgaaf?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        27 november 2017 om 15:51

        @vetnek: Mehh. Eerder klokgaaf.

        Login om te reageren
  3. toyotafortuner zegt

    27 november 2017 om 14:48

    edit-aangepast

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      27 november 2017 om 14:48

      @toyotafortuner: @ikschrijfookoverautos

      Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    27 november 2017 om 14:48

    Van mij mag die bubbel eens snel klappen. De prijzen gaan nergens meer over.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      27 november 2017 om 16:50

      @berlinetta: en wat voor een voordeel haal je daar uit, als de bubbel knapt?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        28 november 2017 om 10:40

        @rhellema: Dat dergelijke auto’s ook weer iets bereikbaarder worden voor mij.

        Login om te reageren
  5. galgootje zegt

    27 november 2017 om 15:00

    edit-aanpassing kan even duren in de app, was dom foutje

    Login om te reageren
    • e270cdi zegt

      27 november 2017 om 15:01

      edit-aangepast

      Login om te reageren
      • dare2think zegt

        27 november 2017 om 15:21

        @e270cdi: edit-edit

        Login om te reageren
        • shadowbroker zegt

          27 november 2017 om 19:23

          @dare2think: Edit

          Login om te reageren
  6. ardonjr zegt

    27 november 2017 om 15:01

    Deze auto moet eigenlijk in het rood.. dan is ie in mijn ogen de prijs iets beter waard.. maar nog steeds niet helemaal. Zo’n 4 ton niet helemaal

    Login om te reageren
  7. ghengiskhan zegt

    27 november 2017 om 15:01

    edit-Scherp! Collega @willeme had mij ook al op de hoogte gebracht ;)

    Login om te reageren
    • gecko zegt

      27 november 2017 om 15:41

      @ghengiskhan: ja dat dacht ook ja

      Login om te reageren
  8. papa zegt

    27 november 2017 om 15:08

    Wat ongelofelijk dik, door mij maar een exemplaar met wat meer ervaring.

    Login om te reageren
  9. viggen93 zegt

    27 november 2017 om 15:43

    Als je dit betaald heb je geen besef van waarde. Eerder een 100k en dat staat meer in verhouding. Maar miljardairs kopen en betalen wat ze willen

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      27 november 2017 om 15:57

      @viggen93: De geld ontwaarding is al een hele tijd bezig, dus dit model is zijn geld absoluut wel waard. Een exemplaar met veel meer kilometers zou inderdaad lager gerangschikt kunnen worden, maar deze is bijna maagdelijk en exclusief voor de echte liefhebber.

      Login om te reageren
      • r3fl3x zegt

        27 november 2017 om 17:47

        @Orichy: je zou van ‘echte liefhebbers’ verwachten dat ze wat meer achter het stuur zouden zitten om kilometers te maken.

        Login om te reageren
    • rhellema zegt

      27 november 2017 om 18:09

      @viggen93: niet om je af te zeiken, waarom is deze auto in jouw ogen 100 en geen 500K waard?

      Login om te reageren
    • sjeemsbond zegt

      28 november 2017 om 05:06

      @viggen93: miljardairs hebben over het algemeen een prima besef van wat iets waard is (daarom zijn ze vaak miljardair) die zullen dit dus niet kopen tenzij het waardevast blijft. De Mayweather types van deze wereld kopen dit soort dingen om te laten zien hoeveel ze uit kunnen geven aan een auto. Die hebben geen enkel besef van geld.

      Login om te reageren
  10. nicolasr zegt

    27 november 2017 om 15:45

    Gaaf ding. Ontzettend lelijk, maar dat is een Enzo ook en die is ook gaaf.

    Ik wil hem wel. Even kijken hoe de bitcoins erbij hangen en dan bieden.

    Doei!!

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      27 november 2017 om 15:49

      Voor 50 bitcoins is ‘ie van jou.

      Login om te reageren
      • wimbraber zegt

        27 november 2017 om 19:15

        @ikschrijfookoverautos: lijkt alsof het niks is als je het zo zegt ?

        Login om te reageren
  11. Orichy zegt

    27 november 2017 om 15:53

    Zeer zeker zijn geld wel waard, gezien de exclusiviteit en originele staat, zijn het die het hem doen. Misschien nog wel meer waard?
    Prachtig exemplaar, gaaf en excentriek.
    De Groep B was, zoals het behoord te zijn, het meest extreme wat die sport te bieden zou moeten hebben, heerlijk. Tegenwoordig is alles voor watjes ook te doen. Dat maakt niet echt een topsport.
    Maar ja, te veel geld en macht maakt nu eenmaal meer kapot, dan goed voor de mens is.

    Login om te reageren
  12. pomoek zegt

    27 november 2017 om 15:54

    begin dit jaar is er nog een met meer kilometers voor bijna 5 ton afgehamerd. De vraagprijs is dus logisch. https://www.rmsothebys.com/ve17/villa-erba/lots/1985-lancia-delta-s4-stradale/1702939

    Ik vind het interieur overigens beeldschoon. Rechte lijnen, strak, 80-er jaren in optima forma!

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      27 november 2017 om 16:01

      @pomoek: Één voordeel van die is, dat hij rood is en ook niet bijster veel meer kilometer heeft gereden. Maar ik snap die prijs wel. Het is een Icoon en exclusief, als ze in hele goede staat verkeren, dan is er altijd wel een echte liefhebber te vinden die hem koopt.

      Login om te reageren
  13. dirkv zegt

    27 november 2017 om 16:41

    Echt een cultbak! Zeker jammer dat je ze niet af en toe voorbij ziet stuiven.

    Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    27 november 2017 om 17:22

    Kopen, op 600pk zetten en iedereen de moeder launchen!! Geweldig spul dit!

    Login om te reageren
    • shadowbroker zegt

      27 november 2017 om 19:24

      @e34m5touring: En het motorblok om de 5000 km launchen:p

      Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    27 november 2017 om 18:02

    De enige straatversies van de ‘dikke’ Groep B wagens waar mee te leven is zijn :
    – Audi Quattro S1
    – Renault 5 Turbo 1 en 2
    – Nissan Sylvia 240 RS
    – Porsche 911
    – Opel Manta 400 en de Ascona 400
    En de rest zijn puur, pure wedstrijdwagens die onder het mom van ‘braaf’ geproduceerd zijn.
    Maar een ritje een zo een Delta S4 wil je je grootste vijand niet toewensen, noch een ritje in een straat legale 205 T16 zoals ik ooit de eer heb gehad en een ervaring rijker maar een illusie armer uitstapte.
    Deze straatversies zijn sufferdjes vergeleken bij hun brute works-broertjes en wat moet je met zo’n ding als deze Delta?
    Hij heeft geen geschiedenis dat’ie door Martini, Totip of een ander semi-fabrieks team als H.F. Grifone ( zwart met gouden Delta S4 met Esso livery) is ingezet, dit is eigenlijk een triest muurbloempje, er zal nooit mee geragd worden en hij zal zijn dagen slijten onder een dekentje en de foto die de nieuwe eigenaar meedraagt in zijn portefeuille is de belangrijkste asset van deze wagen.
    Hij had beter gesneuveld zijn in één of andere rally cross of heuvelklim.

    Dan zie ik veel liever een tot moes gereden Metro 6R4 of RS 200, die compleet verrot gestreden is in de Rally Cross en door een gekke Engelsman weer is gereanimeerd tot historische Groep B rallywagen, zoals die ene, kieren zo groot tussen de portieren en het dak dat je welhaast drijfnat bent na een natte klassementsproef.

    Login om te reageren
    • 100octane zegt

      27 november 2017 om 19:52

      @desjonnies: pffft hier komt ie weer met een wazige uitleg, volledig haaks op alle andere meningen, en die dan zo hard verkondigen als zou iedereen idioot zijn (neen dat schrijf je niet, maar de betweterige toon is niet nodig). Het hele verhaal is subjectief, ook het jouwe! Ik vind het wel een topwagen en ik onthou dat jij het meer hebt voor halve wrakken.

      Login om te reageren
      • radeox zegt

        27 november 2017 om 21:30

        @100octane:

        Toch hecht ik meer waarde aan een mening van één iemand die van de hoed en de rand weet.

        Een straatlegale auto, waar op straat amper mee te rijden is, is toch ook geen goede auto lijkt me?

        Login om te reageren
  16. rufctr01 zegt

    27 november 2017 om 18:20

    Ik denk dat ik liever iets anders zou kopen voor dat geld.

    Login om te reageren
  17. pa045 zegt

    27 november 2017 om 19:18

    Beter als de zoveelste Porsche special. Van deze auto vind je niet zomaar 2 stuks naast elkaar.
    Evengoed geef ik het er niet aan uit. Simpelweg omdat mijn huis al een heel stuk minder waard is. Ik kan het dus niet betalen.

    Login om te reageren
  18. spiderman zegt

    27 november 2017 om 20:03

    We zijn helemaal koekie aan het worden met die prijzen. Dit is een 0 teveel, zelfs voor een exemplaar in superconditie. Koop een knappe Integrale voor 50-70 mille, er staan er genoeg op AutoScout.

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      27 november 2017 om 21:48

      @spiderman: Hoe cool een Integrale ook is. Dit is geen Integrale, maar een S4.
      Hier staan er zelden 2 van naast elkaar.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North