• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lease maar: BMW 750Li of Porsche Panamera 4S

Auteur: willeme, gepost 22 februari 2017 om 14:00 – 72 Reacties

Lease maar


Een luxeprobleem is ook een probleem. 

Stel, je bent directeur of eigenaar van een zeer goedlopend bedrijf. Je hebt alles al een keer meegemaakt en weet dermate goed te delegeren dat je niet meer 90 uur per week hoeft te werken. Privé heb je eindelijk je droomauto naar keuze aan kunnen schaffen, maar je wilt ook nog een daily. Iets met veel luxe en veel comfort. Het liefst met AWD zodat je ook nog een wintersport mee kan pakken zonder meteen de Range Rover Sport van de vrouw te moeten lenen. Af en toe zul je je nog laten rijden, dus beenruimte achterin is ook gewenst. Kortom, je hebt een grote limo nodig.

Nu kun je gaan voor een S-klasse, maar dat is wel een heel erg standaard keuze. Daarbij voel je je ook weer niet zo oud. Je doet nog veel aan sporten (vooruit, zeilen, skiën en golf) en je hebt nog een paar jeans hangen in de kast. De keuze is behoorlijk beperkt als je iets moderns wilt. De Audi A8 is al behoorlijk op leeftijd, evenals de Lexus LS en Jaguar XJ. Een Maserati Quattroporte zou kunnen, maar dat is net even een tandje too extrovert.

Dan blijven er twee hele puike opties over. De nieuwe BMW 750Li xDrive High Executive en de Porsche Panamera 4S Executive. Twee uiterst competente alleskunners. In onderstaande tabel kun je zien hoe ze zich tot elkaar verhouden:

Auto:BMW 750Li xDrive High ExecutivePorsche Panamera 4S Executive
Catalogusprijs:€152.494€154.100
Fiscale prijs:€151.185€152.455
Leasetarief:€2.340,-€2.400,-
Vermogen:450 pk bij 5.500 tpm440 pk bij 5.650 tpm
Koppel:650 Nm bij 1.800 tpm550 Nm bij 1.750 tpm
Topsnelheid:250 km/u289 km/u
0-100 km/u:4,5 sec.4,5 sec.
Verbruik:4,8,3 l/100km 8,2 l/100km
CO2 uitstoot:192 gram/km187 gram/km

Bij beide auto’s zijn we uitgegaan van een looptijd van 48 maanden een jaarkilometrage van 40.000 km. De prijzen een gemiddelde van grote leasemaatschappijen.  Gezien het exclusieve karakter van de gekozen auto’s in dit artikel is de leaseprijs slechts een indicatie. De prijs kan zeer sterk afwijken bij andere kilometrages, looptijden of opties. De prijzen zijn exclusief BTW.

Wat ons opvalt
Prestaties: wat gaan ze snel tegenwoordig. 0-100 in 4,5 seconden is echt heel erg snel. Redactiefavorieten als de 996 GT3, E60 M5 of bijna elke Aston Martin rijd je erg gewoon uit. De Porsche is net even wat sportiever. Dat blijkt niet alleen uit het uiterlijk, maar ook door de techniek. De bak is een 8-traps PDK, terwijl de 750Li een 8-traps automaat van ZF heeft. De Porsche heeft een V6, de BMW een V8 met meer slagvolume (4.4 liter). Je zou het niet verwachten, maar de BMW is met 1890 Kg lichter dan de 1955 Kg zware Porsche! Dat komt mede door de Carbon Core constructie van de 7-serie.

Uiterlijk
Ondanks de zeer innovatieve bouwwijze van de 7-serie, is het uiterlijk vrij conservatief. Het is absoluut geen lelijke auto, maar het abstracte van de E65 of statige van de E38 heeft deze generatie niet. Dat neemt niet weg dat het een prima auto is, zeker in de juiste kleur met de goede wielen is het een chique auto. Kijk uit met het M-Sport pakket, dat voegt niet echt iets toe. Bij de Panamera is het ook aan te raden geen SportDesign pakket erop te schroeven of te gaan voor felle kleuren met zwarte wielen: daar wordt de auto vrij snel ‘fout’ van. Om even een voorbeeldje te geven van zowel de Porsche als de BMW

Lease maar

Interieur
Het mag geen verrassing zijn dat in beide paradepaardjes het interieur helemaal top is. Beide auto’s stellen absoluut niet teleur. Waar BMW met het exterieur ingetogen te werk is gegaan, hebben ze iets meer creativiteit gebruikt met het interieur ontwerp. Zeker met de (optionele en dure) luxe leersoorten kun je een heerlijk neo-barok sfeertje creëren. Afwerking is top. Ook in de Porsche geen reden tot klagen. Je zit iets lager dan in de BMW, wat het sportwagen gevoel verhoogt. Ook de in de rugleuning geïntegreerde hoofdsteunen versterken die ambiance. De sfeer aan boord is veel kouder en strakker. Veel knopjes en functies bedien je nu met een soort touchscreen vlak, dat wel eventjes wennen is. De gemiddelde pensionado zal er misschien niet warm voor lopen, maar na een tijdje wennen zit het allemaal logisch in elkaar.

Lease maar

Uitrusting
Je mag toch wel verwachten dat auto’s van anderhalve ton door hun assen zakken van de opties? Om met Mart Smeets te spreken: “Ja, dat mag.”. Je kan zonder een optie aan te vinken in beide auto’s het gevoel krijgen dat je niets te kort komt. Lederen bekleding, dikke wielen, elektrische stoelverstelling, parkeersensoren, navigatie, inklapbare buitenspiegels, LED-koplampen en een alarm zijn altijd standaard. Zoals zo vaak bij Duitse auto’s kun je je helemaal te goed doen aan de opties. Met name in de 7-serie zijn mogelijkheden schier oneindig. Dat wil niet zeggen dat ze Porsche niet ver gaan: “je kan zelfs de ventilatieroosters met leder laten bekleden in een kleur naar keuze…”.

Rijden
In deze categorie mag je verwachten dat het top is en dat klopt ook. Ook hier weer een duidelijke tweedeling: de BMW is wat rustiger en comfortabeler, terwijl de Porsche scherper en alerter is. Het is overigens wel meer een nuance verschil dan je van te voren zou verwachten. De Executive reeks van de Panamera is een tandje zachter dan de reguliere Panamera. En dankzij het adaptieve onderstel, de motor, grip van de xDrive en het relatief lage gewicht kun je gênant hard hoeken met zo’n 7-serie. Uiteraard hebben we ook rijtesten voorhanden. In dit filmpje test Wouter de BMW 750 en Casper test in deze rijtest de Porsche Panamera.

Lease maar

Conclusie
Van een afstandje zijn ze totaal anders, maar een nadere inspectie leert dat beide auto’s enorm veel overeenkomsten hebben. Beide auto’s zijn zeer snel, ruim en luxe. De BMW is net even een tandje comfortabeler zonder zompig te zijn. De Porsche is wat straffer maar weet zijn rol als limo goed in te vullen. Kortom, echt een verkeerde keuze kun je niet maken. Dus dan is de vraag aan u, trouwe lezer. Voor welke uber-auto ga jij? En vooral: waarom?

Ook interessant!

  • Porsche Panamera brand
    Porsche Panamera brand hangt een luchtje aan
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
    Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
  • Porsche Panamera Platinum Edition is hier en dit kost het
    Porsche Panamera Platinum Edition: dit kost het en dit krijg je

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, 750i, 971, BMW, lease, lease-maar, panamera, Porsche, Vergelijkingen

Vorig bericht: « De Škoda Rapid Spaceback is strakgetrokken
Volgend bericht: Uitgesmeerde caravan blokkeert de hele A16 »

Lees Interacties

Reacties

  1. huracan zegt

    22 februari 2017 om 14:04

    De Porsche graag, de BMW is mij veel te druk qua uiterlijk

    Login om te reageren
  2. TimoBac zegt

    22 februari 2017 om 14:05

    De Porsche is fantastisch. Ik zou geen seconde twijfelen!

    Login om te reageren
  3. tenaci zegt

    22 februari 2017 om 14:05

    Ik ga blind voor de Porker. Ik ben geen fan van de vorige generatie, maar dit is een schoonheid!

    Login om te reageren
  4. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    22 februari 2017 om 14:05

    Paar maanden wachten op de nieuwe Lexus LS! Als de voortekenen niet bedriegen word het (weer) de absolute referentie in deze klasse…

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      22 februari 2017 om 14:12

      @svenska_aeroplan_ab: Of juist niet wachten maar meteen bestellen, aangezien dat hij op de voortekeningen een stuk lelijker is als de voorganger (net zoals de rest van de Lexus modellen).

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      22 februari 2017 om 22:09

      @svenska_aeroplan_ab: technisch wellicht wel maar kwa populariteit en verkoop aantallen is dat nog nooit het geval geweest, iets met status vooral.

      Login om te reageren
  5. boomhauwer zegt

    22 februari 2017 om 14:11

    Het statige van de E38 heeft de nieuwe 7 juist volledig terug. Is precies weer zoals het was, met een moderne look.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    22 februari 2017 om 14:17

    Mag het ook een Panamera 4S diesel zijn? Als daily veel fijner! En als we toch genoeg geld hebben, dan kopen we een schade RS6 + een schade SQ7. Dan naar MTM om de RS6 op te knappen met de aandrijflijn van de SQ7. Klein kracht kuurtje er overheen, en hoppa invoeren die handel!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      22 februari 2017 om 14:26

      @dutchdriftking: Jouw antwoord op deze ‘kies maar’ had niet nog meer kunnen afwijken ;)

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        22 februari 2017 om 20:31

        @berlinetta: klopt, maar als fijne daily is een dikke diesel gewoon niet te kloppen.

        Login om te reageren
  7. bmwm3gtr zegt

    22 februari 2017 om 14:19

    Sowieso de Bimmert omdat hij stuk netter is en chiquer.dat gezegd hebbende de Siebner zal je een stuk minder vaak zien dan de Porker.

    Login om te reageren
  8. vonklausenburg zegt

    22 februari 2017 om 14:19

    Het mag geen verrassing zijn dat ik ze allebei laat staan en voor een S-Klasse ga.
    Maar, als ik echt moet kiezen zal het de Porsche worden. Gewoon omdat het lelijke eendje toch een mooie zwaan is geworden.

    Login om te reageren
    • MoeWat zegt

      22 februari 2017 om 14:28

      @vonklausenburg: volledig met u eens !

      Login om te reageren
  9. lekbak zegt

    22 februari 2017 om 14:19

    Dan maar oud, maar ik zou toch echt een ster op de motorkap willen. Los van fanboyisme is dat gewoon een heel goed product. Anders zou ik de Jaag kiezen. Ook dat is gewoon nog een prachtige auto. Veel mooier dan de bmw of de porsche.

    Login om te reageren
    • fiestacruizer zegt

      22 februari 2017 om 16:03

      @lekbak: De huidige xj is inmiddels wel bijna ouder de de gemiddelde reaguurder hier.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        22 februari 2017 om 16:15

        @fiestacruizer: Jessica Alba ook.

        Login om te reageren
  10. Edge zegt

    22 februari 2017 om 14:23

    Ik vind de Panamera in lange uitvoering optisch iets te lang. Dat had de vorige al en dat hebben ze, ondanks dat de wagen echt enorm verbeterd is, bij de nieuwe ook niet kunnen voorkomen. De BMW daarentegen lijkt een stuk beter in balans, ondanks zijn verlengde uitvoering.

    Desondanks zou ik blindelings voor de Panamera spelen. Dat lijkt mij toch wat meer de rijdersauto, en daarnaast zou ik de hele dag met die spoiler kunnen spelen.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      22 februari 2017 om 14:36

      @Edge: Volgens mij zit betreffende spoiler alleen op de Turbo…

      Login om te reageren
  11. mashell zegt

    22 februari 2017 om 14:24

    De 7 serie. Ik heb ik de Panamera gezeten, maar dat vond het interieur een enorme afknapper, totaal geen luxe gevoel.

    Login om te reageren
    • ko4n zegt

      22 februari 2017 om 14:30

      @mashell: een Panamera is niet hetzelfde als een Nissan Almera he.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        22 februari 2017 om 15:13

        @ko4n: dat het is het dus, het voelt goedkoop aan. Natuurlijk is het leer, natuurlijk is het infotainment scherm loeigroot maar luxe, nee dat straalt het niet uit. Je mag het sportief noemen, maar ik noem het somber en sober.

        Login om te reageren
  12. viezefreddyw zegt

    22 februari 2017 om 14:24

    Ik zou geen van beide nemen. Ik ben totaal niet kapot van deze twee auto’s. Toegegeven, de Panamera is er dik op vooruit gegaan. Maar als ik in deze klasse zou shoppen, zou ik elders gaan kijken. Een Mercedes-dealer zou mij op mijn wenken bedienen aangezien ik in deze klasse een strakke S500 L zou bestellen. Wat een interieur!

    Login om te reageren
    • TimD zegt

      22 februari 2017 om 14:36

      @viezefreddyw: s350 is al goed joh!

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        22 februari 2017 om 14:37

        @timd: Klopt, maar geen eerlijk vergelijk met een 750Li of Panamera 4s.

        Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      22 februari 2017 om 17:57

      Ik kies de BMW 7 serie. Je krijgt meer auto naar mijn idee. Ik vind het bijzonder hoe loyaal de meeste mensen hier zijn naar Mercedes zijn want de huidige S klasse kan qua techniek (en naar mijn mening zeker ook qua design) echt niet meer tegen op deze generatie 7 serie. Wat een klasbak.

      Login om te reageren
  13. gerjan zegt

    22 februari 2017 om 14:27

    Van deze twee is wel heel erg makkelijk kiezen. De BMW natuurlijk. Hoe je hem ook bekijkt hij is van elke hoek mooier. Verder is die porsche wel heel erg lelijk van binnen. Deze 7 serie is weer een erg mooie. De porsche is gewoon geen luxe directeurs auto. Het straalt niks uit. Gewoon de bwm nemen. Tenzij je een Mercedes of jaguar ook te kiezen valt. Maar als ik dan zove geld had kocht ik mij wel 2de Hands bentley.

    Login om te reageren
  14. vondick zegt

    22 februari 2017 om 14:27

    Jezus wat hebben die auto’s veel overeenkomsten en wat zijn het allebei mooie wagens… Belangrijk verschil voor een daily: bij de Panamera kan de Duitse Herder nog gewoon achterin, dat is toch een stuk minder praktisch bij de 7. Precies om die reden ben ik zelf voor een 5 touring gegaan, aangezien de Panamera toen nog niet zo mooi was als de nieuwe.

    Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    22 februari 2017 om 14:27

    Oef lastige keuze. Ik ben groot fan van deze 7-serie, maar het concept van de Panamera spreekt mij ook enorm aan. Ik denk dat mijn keuze ook afhankelijk is van de leeftijd. Nu ben ik 27 en heb ik meer met het rijgedrag van de Panamera, maar ik kan me voorstellen dat ik de directeur van het verhaaltje ben dat ik het comfort van de 7-serie meer kan waarderen.

    Om dan toch een keus te moeten maken: even doorsparen voor een Alpina B7.

    Login om te reageren
  16. str8six zegt

    22 februari 2017 om 14:31

    De Bimmer. Vind het knap hoe BMW zo’n grote auto zo’n slank design heeft weten te geven. De Pana vind ik teveel op de vorige lijken en dat is niet positief… De werking van het spoilertje is natuurlijk wel weer visuele automotive porno v/d bovenste plank.

    Login om te reageren
  17. racerx zegt

    22 februari 2017 om 14:34

    De Porsche, zonder 4wd graag!

    Login om te reageren
  18. toyotafortuner zegt

    22 februari 2017 om 14:36

    De BMW alleen na een betasting door Alpina.

    Dus sowieso de Panamera voor mij

    Login om te reageren
  19. schaap zegt

    22 februari 2017 om 14:37

    Porsche natuurlijk!
    Geen BMW 7 die minder mooi is dan de vorige met een opgewaardeerd 3 serie interieur.

    Login om te reageren
    • henk123456 zegt

      22 februari 2017 om 15:08

      @schaap: jij doet je naam eer aan

      Login om te reageren
  20. bitd zegt

    22 februari 2017 om 14:38

    Hé, de BMW heeft nog steeds dat lelijke stuur, wtf?!

    Login om te reageren
  21. Jochempie zegt

    22 februari 2017 om 14:38

    De Panamera graag, en dan als lange!

    Login om te reageren
  22. jaapiyo zegt

    22 februari 2017 om 14:39

    De BMW natuurlijk! Ik zag er eergisteren nog een rijden. Duitse platen (uiteraard) maar strak uitgevoerd zonder de chromen frutsels. Zo vond ik ‘m toch wel weer mooi.

    In tegenstelling tot velen (sorry Casper) ben ik geen fan van de Panamera. Ja, hij is mooier dan voorheen, maar dat wil niet zeggen dat ‘ie nu mooi is. De achterkant vind ik redelijk geslaagd maar het zijaanzicht niet (ook teveel raamstijlen achter) en de neus nikszeggend. Sowieso is dat laatste een probleem bij Porsche’s die geen 911 zijn. Ze weten kennelijk niet zo goed wat ze moeten doen met het front zonder de kenmerkende grille van de ‘concurrenten’.

    Het dashboard van de Pana vind ik overigens wel geweldig. Maar mocht er dit jaar een dikke bonus inzitten bij AB (wat? Nee? oh…oké) dan wacht ik even totdat ze dat dash in de 911 of Boxster/Cayman schroeven.

    Login om te reageren
    • Joost zegt

      22 februari 2017 om 14:58

      @jaapiyo: Dit dus. De Panamera is nu niet mooi, maar minder lelijk..
      Dus ik zou ook voor de BMW gaan. En zeker ook nog even bij de Jaguar dealer binnenlopen. Vind die XJ zeker nog steeds een mooie en aparte exclusieve verschijning..

      Login om te reageren
  23. lambolover1 zegt

    22 februari 2017 om 14:46

    Sowieso de porsche prachtig interieur en veel mooier dan de vorige versie. Bmw vind ik gewoon echt een …..merk. en dat interieur vind ik ook helemaal niks.

    Login om te reageren
  24. klotskuukske zegt

    22 februari 2017 om 14:49

    Ik hoop dat niemand 90 uur per week hoeft te werken…

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      22 februari 2017 om 16:14

      @klotskuukske: het scheelt niet veel

      Login om te reageren
  25. gregorius zegt

    22 februari 2017 om 14:50

    Geen van beide. Als ik 2500 – 3000 eur (opties) mag besteden aan een lease, dan wil ik verdorie wel de topversie hebben en geen 50i of 4s.
    Met een 50i of een 4s rijdt je gewoon voor lul in Zurich.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      22 februari 2017 om 15:15

      @gregorius: Zal een gezellige stad zijn dan ;)

      Login om te reageren
  26. henkhupelschoten zegt

    22 februari 2017 om 15:03

    Waarom zo Duits, je hebt ook nog altijd de Maserati Quattroporte!

    Login om te reageren
  27. arias12 zegt

    22 februari 2017 om 15:06

    De BMW wat een fantastische bolide!

    Login om te reageren
  28. misterdrogba zegt

    22 februari 2017 om 15:08

    Voor mij de Porsche! Waarom? Simpel, want Porsche.

    Login om te reageren
    • arias12 zegt

      22 februari 2017 om 15:13

      @misterdrogba: Dan verraad je jezelf al, omdat de BMW mooier (subjectief), beter en fijner is zeg je dus is feiten dat je alleen vanwege de naam: Porsche gaat voor de Panamera. Dat is wel opmerkelijk verder moet je helemaal zelf weten welk je zou kiezen.

      Login om te reageren
      • misterdrogba zegt

        22 februari 2017 om 15:36

        @arias12: dat zijn heeeeel wat aannames gebaseerd op 1 comment van mij.

        Maargoed, ik zal proberen duidelijk maken waarom de Panamera mijn keuze geniet.

        de 7er vind ik persoonlijk te conservatief/terughoudend qua exterieur design. Het is allemaal te braaf en met de nieuwe 5er op de markt te dicht bij zijn kleinere broertje.

        Het interieur van de Panamera oogt zoveel moderner en rustgevender dan die van de 7er. Die van de 7er is volgens mij een samenraapsel van de verschillende modellen bij BMW. (altijd al een zwakpunt geweest die interieuren van BMW.) Bovendien moet je het eens vergelijken met de vorige generatie 7er, minieme veranderingen.

        Over rijeigenschappen kan ik geen uitspraken doen want heb met beide nog spijtig genoeg geen ervaring.

        Dit allemaal is mijn persoonlijke mening en voor mij is de Porsche de uitblinker. En eerlijk is eerlijk, je rijdt bovendien een Porsche. Net dat ietsje meer dan een BMW.

        Login om te reageren
  29. martijn11 zegt

    22 februari 2017 om 15:17

    De nieuwe Porsche graag!

    Login om te reageren
  30. jippie zegt

    22 februari 2017 om 15:20

    BMW heeft wel een 8-cilinder. Helaas is die echt te lelijk dus: Porsche!

    Login om te reageren
  31. Jansen zegt

    22 februari 2017 om 15:52

    Ik zou een proefrit in beiden maken, en een Quattroporte kopen.

    Login om te reageren
  32. heka zegt

    22 februari 2017 om 16:03

    Ze zijn alle twee mooi, maar ik blijf bij mijn E38:-)
    Er is niets mooier en beter, maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening en smaak!

    Login om te reageren
  33. vagtroep zegt

    22 februari 2017 om 16:39

    Bmw all day of night long .. of zoiets ?

    Login om te reageren
  34. leaper035t zegt

    22 februari 2017 om 17:12

    Panamera in dit geval. Moeilijkere keuze zou zijn Panamera GTS vs. B7.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      22 februari 2017 om 17:39

      @leaper035t: Dan kun je beter een Turbo S er tegenover zetten.

      Login om te reageren
      • leaper035t zegt

        22 februari 2017 om 20:39

        @berlinetta: dan wordt de keuze nog moeilijker! De Turbo S zou volgens mij meer een concurrent voor een M

        Login om te reageren
        • leaper035t zegt

          22 februari 2017 om 20:42

          @leaper035t: *voor een M-product zijn (M6 GC). Alpina is toch meer op comfort gericht, daarom verwees ik naar de nog uit te komen GTS. In PK’s wellicht minder dan een B7 maar in praktijk net zoals de B7 een perfecte all rounder.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            22 februari 2017 om 22:23

            @leaper035t: Das waar. Qua rijgedrag zijn ze gelijk. De BMW heeft alleen flink meer pk.

            Login om te reageren
  35. rikus zegt

    22 februari 2017 om 18:03

    S-klasse

    Login om te reageren
  36. e1000bmw zegt

    22 februari 2017 om 18:19

    Mwah, hoeveel luxe heb je daadwerkelijk nodig? Precies; eigenlijk niet zoveel. Doe mij deze én deze (en dan nog steeds wisselgeld overhouden), of – als het perse nieuwerwets moet zijn – deze dus maar…

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      22 februari 2017 om 18:21

      @e1000bmw523i: @willeme ik heb last van een filterfunctie…

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        22 februari 2017 om 20:23

        @e1000bmw523i: moet intussen verholpen zijn ;).

        Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      22 februari 2017 om 18:30

      @e1000bmw523i: Een onverlengde 735i is natuurlijk niet fair voor het vergelijk. E32 750iL voor 25k wel plus de gelinkte E38 wel natuurlijk.

      Login om te reageren
  37. dailydriver zegt

    22 februari 2017 om 18:24

    Misschien een keer autoblog multi test. Vergelijke modellen Lexus LS, mercedes S klasse, Audi A8 etc. En alles op een rij zetten. Dan kijken wie, wat, waar laat liggen of juist in uitblinkt.

    Login om te reageren
  38. rufctr01 zegt

    22 februari 2017 om 18:27

    Zeer, zeer lastig! Ik vind ze beide mooi, Porsche en BMW ( Mercedes ook) zijn toch de absolute top van de Duitse markt! Ik zou ze eerst moeten testen om te kunnen kiezen. Nu zeg ik, de BMW.

    Login om te reageren
  39. peke zegt

    22 februari 2017 om 18:53

    Als BMW dan zou ik hem direct laten staan voor de Panamera.

    Argumentatie? Geen. Gewoon de Porsche.

    Login om te reageren
  40. karhengst zegt

    22 februari 2017 om 19:24

    Aangezien beide auto’s groot, snel en modern genoeg zijn zou ik vooral kijken welke auto op (hoge) cruisesnelheid daadwerkelijk het stilste is en daarbij mijn muziek het beste uit de speakers doet laten klinken. Ik neig echter wel naar de Panamera, temeer omdat de bijzondere vormgeving mij altijd al goed bevallen is.

    Login om te reageren
  41. dillinger2016 zegt

    22 februari 2017 om 20:42

    All day, everyday BMW. In dit segment wil je comfort….als ik sportief wil neem je een m5 of m6

    Login om te reageren
  42. slickrick zegt

    22 februari 2017 om 20:59

    Dit soort auto’s worden niet geleased door DGA’s, die kopen ze prive. Waarom ? Simpel, 25% bijtelling over 150k = 37500,- In het hoogste belastingschijf van 52% betekent dit dat je jaarlijks EUR 19.500 betaalt aan belasting om dit te rijden.

    Login om te reageren
  43. Lucchino zegt

    22 februari 2017 om 20:59

    Ik zou toch een S500 kiezen. Vind ik niet meer een ouwelullenauto dan een 7-serie eigenlijk. Als het per se tussen deze 2 moet, ga ik voor de Panamera. Post-facelift is echt veel mooier geworden, en net wat stoerder.
    Overigens vind ik het scenario niet reeel. Er zijn weinig CEO’s die een leaseauto van het bedrijf a € 150k ook privé rijden. Die worden alleen zakelijk gereden. Of je moet doelen op directeurs of dga’s in het mkb, maar die kopen zo’n auto zakelijk, en leasen dus niet. Maar goed, maakt voor de casus niet uit.

    Login om te reageren
  44. mrrallycross zegt

    23 februari 2017 om 10:43

    BMW, ik vind die middenconsole van de Porsche wel mooi maar lijkt mij niet handig werken

    Login om te reageren
  45. v6ti zegt

    2 maart 2017 om 18:15

    Allebei niet.

    Login om te reageren
  46. continentalgt zegt

    29 maart 2017 om 11:50

    Geen van beide, gewoon lekker een tweedehands Flying Spur kopen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North