• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lease maar: Ford Mondeo of Opel Insignia

Auteur: willeme, gepost 19 april 2017 om 13:00 – 51 Reacties

Ford Mondeo Hatchback - Opel Insignia Grand Sport


Goede looks, puike wegligging en geen premium badge: welke is jouw ideale middenklasser?

Wat is er in hemelsnaam gebeurd met de middenklasse? Vroeger was het populair om lekker gemiddeld te zijn. Pa werkte als vertegenwoordiger, moeders maakte de piepers gaar en hield de 2,4 kinderen uit de gevangenis. Op de radio luisterden we massaal Frogers ‘Alles kan een mens gelukkig maken’ terwijl we s’avonds voor de buis gekluisterd waren naar ‘Doet ie het of doet ie het niet’. Als je refereert aan een periode waarin Peter-Jan Rens succesvol is, weet je dat je echt te ver terug aan het mijmeren bent. Want wat stond er voor de deur in de vinexwijken? Inderdaad: Ascona’s en Sierra’s. Ruime gezinsauto’s die zakelijk prima in te zetten waren. En het waren niet alleen Ford en Opel. Ook de Mitsubishi Galant, Nissan Primera, Austin Montego, Peugeot 405, Honda Accord en Fiat Regatta zag je met bosjes geparkeerd staan bij het huis van de buurvrouw.

Tegenwoordig is er een grote tweedeling gaande, niet alleen in de auto’s overigens. Het is óf premium óf budget. Kijk naar winkels: V&D moet het veld ruimen, maar discountstores of luxe winkels zijn populair. Premium auto rijden is poplairder dan ooit. Audi, BMW en Mercedes-Benz boeken constant records. Het mag wel premium zijn, exclusief is het al lang niet meer. Ook zien we dat de budgetmerken almaar populairder worden. Denk aan Kia, Hyundai, Dacia en Skoda. Kortom, de middenklassers hebben het zwaar. Dat is de reden waarom veel D-segmenters geen opvolger kregen of gaan krijgen. Gelukkig is er nog een beetje leven in deze klasse. Denk aan de Volkswagen Passat en Renault Talisman, maar ook de Ford Mondeo en deze splinternieuwe Insignia Grand Sport. We stellen de contenters even aan je voor:

Auto:Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium PowershiftOpel Insignia Grand Sport 1.6 CDTI Innovation Aut.
Catalogusprijs:€ 42.745€ 41.057
Fiscale prijs:€ 41.740€ 40.225
Leasetarief:€ 840 € 760
Vermogen:150 pk bij 3.500 tpm136 pk bij 3.500 tpm
Koppel:350 Nm bij 2.000 tpm320 Nm bij 2.000 tpm
Topsnelheid:213 km/u203 km/u
0-100 km/u:9,9 sec.10,5 sec.
Verbruik:4,8 l/100km 5,1 l/100km
CO2 uitstoot:120 gram/km134 gram/km

Wat ons opvalt
De Opel is ietsjes duurder in aanschaf, maar voordeliger in de lease. Wat heet, voor twee rechtstreekse concurrenten is het verschil best aanzienlijk. We hebben de prijzen bij diverse leasemaatschappijen opgevraagd en telkens was de Mondeo iets duurder. Waarschijnlijk wordt de Insignia wat hoger ingeschat qua restwaarde. Nog een verschil is er qua motorisering. De Mondeo heeft een 2.0 motor met DCT bak terwijl de Opel een 1.6 motor heeft gekoppeld aan een automaat met koppelomvormer. De Mondeo is sneller en zuiniger, terwijl de Insignia completer is. Denk aan items als een achteruitrijcamera, parkeersensoren rondom, navigatiesysteem en mooie velgen.

Exterieur
De Opel Insignia Grand Sport is een dikke auto. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen. De Insignia is strakker dan voorheen, zonder aan visuele impact in te boeten. Goed gedaan. Met name het front geeft de nieuwe Opel Insignia een indrukwekkend voorkomen. Waar je wel rekening mee moet houden: standaard ligt er bescheiden 17″ lichtmetaal onder.

Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTI Innovation

De Ford Mondeo is alweer een tijdje een tijdje onder ons, maar het design kan nog altijd mee. Met name de vijfdeurs oogt gewoon heel erg strak. Ford heeft nog geen marketing-term bedacht voor de hatchback, deze heet gewoon Mondeo 5-deurs. Puntje van aandacht: standaard staat de Mondeo op 16″ wielen en staan niet echt geweldig. Net alsof de auto op vier thuiskomertjes staat.

Ford Mondeo Hatchback 2.0 TDCI Titanium

Interieur
Op zich prima. Het binnenste van de Insignia kan er goed mee door. Het ziet er verzorgd uit. Op sommige plekken is wel te merken dat de bouwkwaliteit wat hoogwaardiger mocht zijn. Echt heel erg storen doet het niet, maar je merkt dat het geen Audi A4 is. Navigatie en infotainment werkt prima. Sterker nog, de On-Star functie is bijzonder handig met zijn Wi-Fi hotspot.

Opel Insgnia Grand Tour 1.6 CDTI Innovation

Voor de Ford Mondeo geldt min of meer hetzelfde. Op zich ook prima voor elkaar. Ten opzichte van de Fiesta en Focus is het echt een stuk beter, maar het is absoluut niet de top in de klasse. Wederom niet erg, zo zijn de auto’s niet gepositioneerd. Wat wel opvalt is dat de Mondeo iets minder ruim is dan zijn voorganger, zeker als je groot van postuur bent.

Ford Mondeo Hatchback 2.0 TDCI Titanium

Rijden
Nog niet zo heel lang geleden maakte jullie aller @CasperH de eerste meters in een bomvolle Insignia met vierwielaandrijving. De rijtest en video daarvan check je hier. De vorige Insignia reed prima, maar was wel wat zwaarlijvig. De huidige Insignia is flink afgevallen en dat merk je aan alles. De auto is sneller en zuiniger tegelijk. Ook qua weggedrag ging de Insignia erop vooruit. De Opel stuurt gewillig in en blijft lang neutraal.

Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTI Innovation

Traditioneel is dit waar Fords goed scoren en uiteraard stelt de Mondeo absoluut niet teleur. Al sinds de eerste generatie is de Mondeo een auto die net dat beetje meer biedt. Ondanks dat het comfort op een hoog plan blijft staan kun je een lange doordraaier met verdacht hoge snelheid nemen. De auto geeft geen krimp. Integendeel. Uiteraard heeft Casper ook in de Ford Mondeo gereden. Zijn bevindingen kun je in deze rijtest+video bekijken.

Ford Mondeo Hatchback 2.0 TDCI Titanium

Conclusie
Mocht je geen zin hebben om veel geld te gaan uitgeven voor een ‘Premium’ product ben je met beide goed bediend. Nog een voordeel van zowel de Ford als de Opel is dat ze ruimer zijn dan de gemiddelde 3 Serie. Er zijn wel een paar aantoonbare verschillen. De Ford is duurder, sneller en zuiniger. De Opel is completer, nieuwe en voordeliger in de lease. Voor welke ga jij? En vooral: waarom?

Ook interessant!

  • compleet nieuwe Ford Mondeo
    Dít is de compleet nieuwe Ford Mondeo!
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • BREEK: Ford Mondeo krijgt GEEN vervanger
  • Ook de Ford Mondeo wordt een cross-over

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, insignia, kies-maar, lease, lease-maar, mondeo, Opel, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Pininfarina presenteert twee concepts met turbinemotor
Volgend bericht: Alleen de échte kenners kennen de Maserati Karif »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    19 april 2017 om 13:11

    De Insignia: goedkoper, mooier, nieuwer en completer.

    Login om te reageren
    • denniss00 zegt

      19 april 2017 om 13:20

      @berlinetta: De Mondeo: duurder, lelijker, ouder en kaler.

      Login om te reageren
  2. fiestacruizer zegt

    19 april 2017 om 13:15

    Liever de oude Ford Mondeo, dan de wannebe- of ‘net-niet-‘ Premium Opel.

    Een beetje afgaande op de videoreviews heeft de Ford het betere onderstel en stuurgevoel, daarnaast betere motorisering, aandrijflijn en is ook nog eens zuiniger.

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    19 april 2017 om 13:17

    Insignia. Vind ik verreweg de mooiere van de twee. Uitstekend design, mooi interieur en prijstechnisch interessanter. Goed gedaan door Opel, vind ik knap.

    Login om te reageren
  4. robert110 zegt

    19 april 2017 om 13:18

    De Mondeo. Eigenlijk voornamelijk vanwege het interieur die is in mijn ogen bij de Ford gewoon mooier.

    Login om te reageren
    • SDM zegt

      19 april 2017 om 19:43

      @robert110: is dit sarcastisch bedoelt? Anders snap ik het niet. Dat zwarte stuk kaal hard plastic vindt jij een mooi interieur? Toegegeven oudere opels stonden bepaald niet bekend om hun mooie interieurs, maar deze laatste insignia santa maria madre dat is toch gewoon pure schoonheid. (Bedenk ook het internet is uitgevonden om te kunnen discussiëren over onzin.)

      Login om te reageren
  5. joostie zegt

    19 april 2017 om 13:23

    Mondeo: rijdt heerlijk, smoelt het beste. Liefst de Vignale!

    Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      19 april 2017 om 17:00

      @joostie: Vaginale?

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        19 april 2017 om 19:51

        @r32turbo: douche.

        Ot: inisginia, de Mondeo was bij de EU introductie al toe aan een facelift.

        Login om te reageren
  6. postzegel zegt

    19 april 2017 om 13:26

    Gek.

    Ford, meer vermogen, meer koppel, kortere sprinttijden, hogere top snelheid, en tóch een lager verbruik.
    (en dat terwijl de Mondeo ouder is)

    Doe mij die maar ( al is het vooral omdat ik die Opel al helemaal niet om te pruimen vind)

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      19 april 2017 om 13:47

      @postzegel: dtc vs traditionele automaat. Die opel zal dus ook ongetwijfeld een fijnere bak hebben.

      Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    19 april 2017 om 13:33

    De Insignia ligt me meer. Vooral qua looks.

    Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    19 april 2017 om 13:38

    Zo’n 1.6 is gewoon te licht voor zo’n formaat auto. Daarom moet ie harder werken en dus meer verbruik en uitstoot. Vind de Opel een stuk mooier. Moderner en frisser. En die 16inch trutwieltjes onder de Mondeo doen echt enorm afbreuk aan het hele design. Ding ziet er op een setje 18/19inch een stuk beter uit.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 april 2017 om 15:13

      @e34m5touring: harder werken is natuurlijk onzin voor een verbrandingsmotor. Zo’n motor moet hardwerken als je op topsnelheid rijdt. Of de motor hard moet werken of niet geeft te toerenteller aan. Eigenlijk zijn verbrandingsmotoren zo overgedimensioneerd dat ze bijna altijd lui lekkerland hebben. Ook een 1.6je diesel in een Insignia.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        19 april 2017 om 19:37

        @mashell: Maar of je voor dezelfde versnelling je diesel tussen de 1400 en 1900 toeren kunt houden, of tussen de 2500 en 3000 is voor het gevoel van luxe en comfort wel een verschil.

        De tweede heeft technisch gezien genoeg vermogen, maar een diesel rijdt het prettigst als je op die grote golf van koppel mee kan cruisen. Niet wanneer je de toeren in moet klimmen om alle beschikbare paarden van stal te trommelen.

        Login om te reageren
  9. cossiekiller zegt

    19 april 2017 om 13:40

    De Insignia. Maar wel met de benzinemotor en 4×4

    Login om te reageren
    • fiestacruizer zegt

      19 april 2017 om 13:44

      @cossiekiller: Heb je dat al overlegd met je fiscalist?

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        19 april 2017 om 16:04

        @fiestacruizer: Nee, ik lease ook niet meer. Een mooi aangeklede kopen als hij een jaar of 2 is. Laat iemand anders de afschrijving maar doen.

        Login om te reageren
  10. bakboord1 zegt

    19 april 2017 om 13:41

    Heb de vorige insignia een jaar gehad en dat was niet best.

    Hoewel deze insignia mooier is dan de mondeo zou ik geen Opel meer aandurven.

    Login om te reageren
    • db87 zegt

      19 april 2017 om 14:50

      @bakboord1: De insignia is een uiterst betrouwbare auto (volgens de statistieken). Een zestal op het werkt heeft de 2.0 CDTI naar 250dkm gereden zonder noemenswaardige mankementen. En vergeleken met een Volkswagen dan mag absoluut gezegd worden dat Opel goedkoop is in de onderhoudskosten.

      Login om te reageren
      • fiestacruizer zegt

        19 april 2017 om 15:14

        @db87: opel fanaten zetten zich altijd hard af tegen volkswagens.. maar als je de gemiddeld gereden kilometers voor dat een auto naar de sloop gaat met elkaar vergelijkt.. dan blijft Opel het slechtste jongentje van Europa.

        Maargoed, niemand die een van beide auto’s als leaseslet neemt gaat ze toch boven de 200K km rijden.

        Login om te reageren
        • merc-94 zegt

          19 april 2017 om 17:11

          @fiestacruizer: Ik ben geen specialist op dat vlak, maar gemiddeld gereden kilometers voordat een auto naar de sloop gaat zegt niet zozeer iets over enkel de kwaliteit natuurlijk. Dat is voornamelijk een fiscaal verhaal. VW’s hebben immers het voordeel ook na een flink aantal kilometers redelijk aan de prijs te zijn, daar een vergelijkbare Opel beduidend goedkoper is. Dan is het vanzelfsprekend logisch dat de desbetreffende Opel eerder op de sloop beland dan een vergelijkbare maar duurdere VW, dan helpen die gekke sloopregelingen van een aantal jaar geleden natuurlijk ook niet mee.

          Login om te reageren
        • db87 zegt

          25 april 2017 om 11:54

          @fiestacruizer: Dus jij denkt dat een aanzienlijk deel van de Insignia’s al op de sloop staat? Niet om roest igg en om kapot lopende motoren is mij ook niks bekend.

          De werkgever adviseerde zelf de Passat. Bij 250dkm gingen er 10 Passats weg en 5 Insignia’s binnen iets meer dan een jaar tijd. In een kwartaaloverleg is kort meegenomen hoe deze lease auto’s het gedaan hadden, de conclusie was dat de Insignia goedkoper was in onderhoudskosten. Gemiddeld waren er ook minder problemen met de Insignia.

          Login om te reageren
      • bakboord1 zegt

        19 april 2017 om 18:44

        @db87: ik had een 1.6t van de eerste serie. Ding had een immens turbogat en kwam er dan ineens in. Bij koud weer sloeg ie af bij het wegrijden en er waren software probleempjes.

        Login om te reageren
  11. jpoers zegt

    19 april 2017 om 13:47

    Kan aan mij liggen maar de tabel klopt niet met de omschreven tekst, de ford is in de tabel duurder dan de opel. Tekstueel is het anders.

    Mijn keuze de Ford, maar dat is oneerlijk ben al bevoorrecht rijd inmiddels in mijn tweede mondeo. (5e Ford), 1x een slipper gemaakt naar een opel en wordt soms nog met nachtmerries ervan wakker. Wat een rotbak was dat. (Half jaar gehad toen snel verkocht voor een fijne Focus)

    Login om te reageren
  12. jack_abarth zegt

    19 april 2017 om 13:49

    Doe maar de Mondeo, maar ik wil niet van die lame kermisknipperlichten net zoals in een Audi. Waarom zou iemand daar geld aan uit willen geven, je ziet het zelf werkelijk waar NOOIT.

    Login om te reageren
    • joost1234 zegt

      19 april 2017 om 22:40

      @jack_abarth: Omdat het mooi is en mensen ernaar omkijken

      Login om te reageren
  13. lekbak zegt

    19 april 2017 om 13:49

    Lastige dit. Uitrusting vs rijeigenschappen, 1.6 vs 2.0, koppelomvormer vs dtc. Ik ga denk ik toch voor de opel, ondanks die lichtere motor. Een automatische versnellingsbak is gewoon het prettigst met koppelomvormer en als die opel daadwerkelijk zo is afgevallen als er gezegd wordt zal het vast goed genoeg rijden.

    Login om te reageren
  14. hotze zegt

    19 april 2017 om 13:59

    Yek, voor de non-Opel-non-Ford-liefhebber is dat net zoiets als kiezen tussen Poetin of Erdogan…

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      19 april 2017 om 14:08

      @hotze: nee hoor. Ben van beide geen liefhebber maar zou altijd voor de Ford kiezen vanwege zijn geweldige rijeigenschappen, beste van het segment.

      Gewoon in deze klasse altijd voor de Ford gaan als je van autorijden houdt

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 april 2017 om 14:39

      @hotze: voor de Non Opel Non Ford liefhebber is er altijd de Passat. Die wagen is zo middle of the road dat je je afvraagt waarom ze altijd links rijden.

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        19 april 2017 om 15:09

        @mashell: de al dan niet vermeende kwaliteitsuitstraling van het VW-logo ;-) In dit segment kan ik alleen maar omhoog kijken naar de grote-Duitse-drie; ook geen ster-liefhebber dus dan blijven Audi en BMW over.
        Het zal wel een instapdiesel worden…

        Login om te reageren
  15. piquet1986 zegt

    19 april 2017 om 14:10

    Het is wel grappig. Bijna elke keer als ik een ford mondeo tegenkom, staat deze op veuls te kleine velgen(16 inch ofzo) Waar de insignia(vorig model) juist weer op belachelijk grote sloffen kan staan(fabrieksaf) denk 20 inch ofzo. Waar zit m dit verschil in. Of zijn er ook ford mondeo’s met 20 inch fabrieksaf?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 april 2017 om 14:36

      @piquet1986: sinds 2016 moet er voor andere wielen ook een andere CO2 percentage en dus een andere BPM betaald moeten worden. En voor grotere wielen die €1000 kosten kan daar zomaar €1400 BPM bijkomen. Dat is redelijk absurd vandaar dat de meeste mensen die grotere wielen laten zitten. Het hangt overigens sterk van het design van de wagen af welke wielmaat goed staat. Bij een Mondeo staat 16″ helemaal niet, bij een 3 serie ziet dat er wel normaal uit.

      Login om te reageren
  16. nopetrolnofun zegt

    19 april 2017 om 14:30

    De Ford, in zo’n auto wil je geen klein torretje hebben. + de Mondeo ziet er strakker uit stuurt beter en is ook nog zuiniger.

    Login om te reageren
  17. db87 zegt

    19 april 2017 om 14:43

    Inkoppertje, de Insignia!

    Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    19 april 2017 om 14:45

    Mazda 6, best of both…..

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      19 april 2017 om 14:59

      @dutchdriftking:

      Best of Both is Froukje natuurlijk ;-)

      Login om te reageren
    • mcstradale8 zegt

      30 april 2017 om 20:24

      @dutchdriftking: het mooie uiterlijk van de opel en de rijeigenschappen van de ford. Zou ook mijn keuze zijn

      Login om te reageren
  19. gregorius zegt

    19 april 2017 om 15:01

    Ik had voor mijn bezoek in NL voor een paar dagen een station gehuurd, kreeg ik de Mondeo mee (kind + kinderwagen moest mee enzo). Prima ding eigenlijk. Hij is echt groot / ruim van binnen. Navigatie ding met touch screen werkte prima en de afwerking: ach, het stoorde niet. Er zat niks in wat je het idee moest geven dat je premium bezig was; gewoon alles functioneel. Was wel even balen dat ik op het knopje voor de achterklep drukte en alsnog dat luik zelf omhoog most trekken. Wat een arbeid!
    Minpuntje was de naaimachine voorin en de handbak: allemaal leuk in een sport auto. Maar een grote station met 16 versnellingen en veel te weinig pk in het Nederlandse verkeer: ik bleef maar roeren met die pook terwijl ik zonder kracht zat.
    Vroegah echter werd ik vaak genoeg vervoerd door de papa vertegenwoordiger naar de uitwedstrijden van hockey (opgegroeid in het gooi, krijg je dat soort dingen). De papa met de 405 station, daar wilde je niet in. Zo’n 405 was geen pretje hoor; het waren gewoon sobere ijzeren hokken met wat stof erin. Het was altijd hopen dat de papa van H ging rijden, want die had de eerste Volvo 850. Dat was pas luxe toen!
    Anyway, beide modellen van hierboven, zijn eigenlijk al gigantisch premium vergeleken met de concurrenten van toen… De prijs trouwens ook.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      19 april 2017 om 15:15

      @gregorius: zelfs een Dacia is tegenwoordig meer auto dan een 405. Iets met vooruitgang…

      Login om te reageren
  20. mashell zegt

    19 april 2017 om 15:14

    Mondeo, vanwege het betere interieur. Hoewel ik me afvraag waarom die een zoveel hogere leaseprijs heeft? Onderhoudsintervallen, restwaarde, pechstatistieken?

    Login om te reageren
  21. sracert zegt

    19 april 2017 om 16:28

    Ondanks de reclame: Opel!. wat een mooie auto.

    Login om te reageren
  22. biggie zegt

    19 april 2017 om 17:12

    De insignia! Valt me op hoe verouderd die mondeo nu al is…

    Login om te reageren
  23. Davidov zegt

    19 april 2017 om 17:39

    @ berlinetta: Ik vind de Mondeo juist mooier.

    Login om te reageren
  24. freezzr zegt

    19 april 2017 om 20:03

    Geen van beiden! Lijkt mij echt een kwelling om dit op de oprit te hebben staan.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      19 april 2017 om 23:36

      @freezzr: ik hap: wat staat er dan wél op jouw oprit?

      Login om te reageren
      • freezzr zegt

        20 april 2017 om 13:26

        @davelepeef: ik rij in een Volkswagen Ka.

        Login om te reageren
  25. alino zegt

    19 april 2017 om 21:14

    Voor mij de Insignia. Aangename verschijning. Is meteen ook de eerste Opel waar ik dat van kan zeggen. Vooral het interieur van de Mondeo oogt gedateerd

    Login om te reageren
  26. alassad zegt

    19 april 2017 om 22:06

    Ik zou voor de talisman gaan. Wat een mooi ding!

    Login om te reageren
  27. TimD zegt

    19 april 2017 om 23:10

    Mondeo! Boven de 10s 100KMH kan echt niet meer anno 2017

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North