• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lepel een bijzondere V8 in je oude Land Cruiser

Auteur: willeme, gepost 12 oktober 2019 om 21:58 – 17 Reacties

Afbeelding Lepel een bijzondere V8 in je oude Land CruiserAfbeelding Lepel een bijzondere V8 in je oude Land CruiserAfbeelding Lepel een bijzondere V8 in je oude Land CruiserAfbeelding Lepel een bijzondere V8 in je oude Land CruiserAfbeelding Lepel een bijzondere V8 in je oude Land CruiserAfbeelding Lepel een bijzondere V8 in je oude Land Cruiser

Electric GT LandCruiser
Deze 10 dagen zit er een enorme anaconda onder het gras.

Oude auto’s oplappen is totaal niet nieuw. Het begon eigenlijk al toen de eerste auto 5 jaar oud was. Een oude auto opknappen en voorzien van een nieuwe motor gebeurd ook al sinds jaar en dag. Het zogenaamde restomodden bestond al voordat de naam werd uitgevonden.

Bij een restomod gebeurt het vaker dat de standaard motor te zwaar is en met name te weinig vermogen levert. Een zogenaamde ‘Crate Engine’ is dan een uitkomst. Een Crate Engine is een kant en klare motor, die je zo in een auto kan lepelen. Dat is het ook het geval met deze oude Toyota Land Cruiser. Ja, er is een ‘V8’ in gelepeld, maar we hebben V8 express tussen haakjes staan. Niets is het wat het lijkt.

Electric GT LandCruiser

Het is een project van Erick Hutchinson. We kennen hem natuurlijk van de Ferrari 308 GTS die hij voorzag van elektrische aandrijving. Welnu, hij heeft weer een levende legende bij de kladden gepakt. Hutchinson heeft voor wat hulp aangeklopt bij Electric GT, dit bedrijf bouwt namelijk de bijzonder uitziende motoren.

Electric GT LandCruiser

Het zijn in principe twee elektrische AC50-motoren in een V-vorm. Echter, de layout doet denken aan dat van een klassieke V8. Je hebt dus niet de klassieke V8-brul, maar wel de looks en het vermogen. Hoeveel dit blok exact heeft, is niet bekend, maar als het dezelfde motor is als in de Ferrari 308 GTS, kom je uit op 465 pk. Meer dan welke fabrieks-Land Cruiser dan ook. Wat de conversie gaat kosten, is nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Toyota voorkomt doorverkoop Land Cruiser door terrorisme
  • Video - Kogelvrije Land Cruiser wordt beschoten door overvallers
  • Heet! Land Rover Defender V8 met 525 pk is hier
  • speciale Land Cruiser
    Deze speciale Land Cruiser kost slechts 55K

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, EV10daagse, land-cruiser, Toyota, V8

Vorig bericht: « Shake ’n Bake! Ook NASCAR gaat elektrificeren
Volgend bericht: Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Japan 2019 »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    12 oktober 2019 om 22:04

    Betwijfel of deze Land Cruiser ook zo onverwoestbaar is, als zijn benzine/dieselbroers

    Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      12 oktober 2019 om 22:10

      Snap ook niet goed de meerwaarde. In Afrika heb je amper laadpalen. Een dergelijke land cruiser koop je niet om in Amsterdam int stad mee te rijden.

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        13 oktober 2019 om 08:57

        @ty5500: Je vergeet dat dit in Amerika gewoon een geliefde oldtimer is en ze hier graag ritjes mee maken.
        Ik heb met zo’n Landcruiser door Azië gebanjerd maar dat is eerder de uitzondering. Zie de vele andere restomods van de FJ40.

        Login om te reageren
        • ty5550 zegt

          13 oktober 2019 om 12:37

          @fanboy: ALs het is omdat je het model leuk vindt snap ik het helemaal niet. Je koopt toch ook geen oldtimer Ferrari F40 om er dan een elektromotor in te leggen en al het karakter weg te nemen?

          Login om te reageren
          • fanboy zegt

            13 oktober 2019 om 13:07

            @ty5500: Mwah, er zijn vele klassiekers, meestal geen sportwagens, die omgebouwd worden tot elektrisch.
            Vele iconische auto’s die geen fantastisch klinkende motoren hebben. De motoren in deze 40 serie zijn wel heel degelijk, maar verder niet mega krachtig of goed klinkend.

            Een Ferrari F40 elektrisch maken lijkt me ook niet nuttig of leuk.

            Login om te reageren
  2. robert110 zegt

    12 oktober 2019 om 22:11

    Dit type voertuig is toch wel het meest ongeschikt om een elektromotor in te bouwen. Ja, het koppel is leuk maar de inzetbaarheid en betrouwbaarheid in zware omstandigheden help je totaal naar de maan. Dit soort auto’s werken nog gewoon het best met een oude diesel of benzine motor, en ik denk niet dat dat snel verandert.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      13 oktober 2019 om 01:16

      @robert110: water.

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      13 oktober 2019 om 09:05

      @robert110: Ik ben met de lange diesel versie van deze 40 serie naar de Himalaya gereden. Daar zijn natuurlijk geen laadpalen dus zou je wat meer geduld moeten hebben.

      Maar verder had het ook genoeg voordelen gehad. Toen ik namelijk boven de 5000 meter reed had ik nog maar 40 of 50pk over vermoedelijk en gooide ik veel diesel weg wanneer ik te veel gas gaf.
      Daarnaast koppel natuurlijk heerlijk met terreinrijden.

      Overigens heeft dit ook veel minder onderhoud nodig ipv iedere 5000km olie vervangen. En het lijkt me betrouwbaar zat. Elektromotoren zijn erg simpel en er zijn amper nog draaiende delen over. De omvormer zou nog een risico kunnen zijn.

      Daarnaast zijn de meeste componenten van elektrische auto’s waterdicht en moeten ze tot een meter doorwatering nog werken.

      Login om te reageren
  3. lompey zegt

    12 oktober 2019 om 22:15

    Toyota laadcruiser

    Login om te reageren
  4. vincente30 zegt

    12 oktober 2019 om 22:29

    Dit is net zoiets als vegetarische kip. Heeft er totaal niets mee te maken, maar het lijkt erop dus noemen we het maar gewoon zo.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      12 oktober 2019 om 22:36

      @vincente30: Tofurky!

      Login om te reageren
  5. dirkiii zegt

    12 oktober 2019 om 22:39

    Wanneer is de EV 10 daagse voorbij?

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      13 oktober 2019 om 09:32

      @dirkiii: Ik gok zo na ongeveer anderhalve week ;-)

      Login om te reageren
      • dirkiii zegt

        13 oktober 2019 om 14:15

        @cossiekiller: sh*t ben er nu al klaar mee?

        Login om te reageren
  6. janhenvol zegt

    13 oktober 2019 om 03:12

    In Afrika, of andere verre landen heb je er inderdaad weinig aan denk ik gezien de infrastructuur. Maar in een Europa is dat een ander verhaal, zeker voor het groene hart en vergelijkbare gebieden. Dit is in mijn ogen gewoon een heel tof project wat laat zien wat er eventueel mogelijk is met elektrotechniek. Maargoed, 100 jaar geleden reden ze ook nog niet met de eerste *auto’s* door de afgelegen gebieden.

    Login om te reageren
    • Crosscabouter zegt

      13 oktober 2019 om 07:29

      @janhenvol: precies. Mooie kans voor Staatsbosbeheer bijvoorbeeld.

      Login om te reageren
  7. fanboy zegt

    13 oktober 2019 om 09:06

    De motoren staan niet in een V, het zijn gewoon 2 motoren achter elkaar inlijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North