• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Huil met me, deze Ferrari 308 GTS rijdt op batterijen

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 7 januari 2018 om 20:14 – 50 Reacties

Afbeelding Huil met me, deze Ferrari 308 GTS rijdt op batterijenAfbeelding Huil met me, deze Ferrari 308 GTS rijdt op batterijenAfbeelding Huil met me, deze Ferrari 308 GTS rijdt op batterijenAfbeelding Huil met me, deze Ferrari 308 GTS rijdt op batterijenAfbeelding Huil met me, deze Ferrari 308 GTS rijdt op batterijenAfbeelding Huil met me, deze Ferrari 308 GTS rijdt op batterijen

Huil met me, deze Ferrari 308 GTS rijdt op batterijen
Why have you forsaken me?

Feit: klassieke Ferrari’s zijn net als kunstwerken. Nee, wacht. Het zijn kunstwerken.

Nu we dat hebben vastgesteld (toch?) wil ik jullie vragen wat we niet met iconische kunstwerken doen. Eroverheen schilderen, toch? Precies. Laat dat nu net wél gebeurd zijn bij deze schitterende Ferrari 308 GTS. Alleen dan aan de binnenkant. En niet met verf, maar met een accupakket.

Deze 308 GTS is namelijk aangerand en is daarbij zijn 2,9-liter V8 verloren. La tragedia!. De Italiaan krijgt er wel wat voor terug, maar in hoeverre hij er blij mee zal zijn is nog maar de vraag. De ombouwers van de bolide hebben hem er drie HPEVS AC-51 motoren voor in de plaats gegeven, waarvan het gecombineerde vermogen, evenals het rijbereik, niet bekend is. Wat ze wel weten is dat de 47 kilowatturen ervoor zorgen dat de 308 GTS ongeveer 300 km/u hard rijdt. Van alle dingen die eruit zijn gesloopt, mag de ouderwetse handgeschakelde vijfbak wel blijven.

Afgezien van het nare voorval onder de motorkap zijn er nog wel meer zaken niet pluis. Zo staat de 308 GTS op 18″ BBS-schoenen van een Ferrari 360 en correspondeert het jaar niet helemaal met de typeaanduiding van de auto. Volgens de advertentie van Barrett Jackson komt de auto uit 1976. Dit op zich is niet zozeer een probleem, als het een 308 GTB was. De advertentie spreekt echter duidelijk van een 308 GTS (het model met Targa-dak), maar die kwam bij mijn weten pas vanaf 1977 op de markt. Dit zou betekenen dat of het dak van deze custom 308 GTS is afgezaagd, of de papieren niet in orde zijn. Ik kies voor de laatste.

Nou goed, er zijn dus wat zaken niet helemaal in de haak, maar dat hoeft potentiële klanten nog niet per se te beletten om de auto te kopen. Of nou ja, hierover heeft Barrett Jackson in ieder geval wel zijn twijfels, want een prijsindicatie durven ze niet te geven. Of ‘ie überhaupt zal verkopen blijft voorlopig dus nog even een raadsel.

Mag je dit artikel met een vaatje zout nemen, omdat ik laatst nog een door George Barris bewerkte 308 GTS de lucht in prees? Misschien.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Video - het geluid van de Ferrari 296 GTB
  • Liberty Walk Ferrari 308
    Liberty Walk Ferrari 308 zou verboden moeten worden
  • Ferrari 296 GTS laat zich zien! [video]
    Ferrari 296 GTS laat zich zien! [video]

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

308-GTB, 308-gts, Elektrisch, Ferrari, Klassiekers, occasion, veiling

Vorig bericht: « AB-lezer maakt Volvo Coupé concept, wat vinden we?
Volgend bericht: Dit bedrijf bouwt ‘originele’ Eleanors voor 300K »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    7 januari 2018 om 20:21

    Een Ferrari uit die tijd zal er alleen maar betrouwbaarder op worden.

    Dit is al een ombouw van enkele jaren geleden. De eigenaar zal er toch niet zo heel tevreden over zijn.

    Login om te reageren
    • maxie zegt

      7 januari 2018 om 20:24

      @cossiekiller: dat zeker maar een elektrische Ferrari is een nachtmerrie

      Login om te reageren
      • giulio zegt

        7 januari 2018 om 21:20

        Als je geen geld hebt om dit raspaardje binnen te stallen krijg je last van je electriek, ja.. het is nou eenmaal geen golfje. @maxie:

        Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      7 januari 2018 om 22:22

      @cossiekiller: betrouwbaarder idd, dat wilde ik net zeggen. Tevens zal ie er sneller op worden.

      Login om te reageren
  2. maxie zegt

    7 januari 2018 om 20:24

    Lelijke velgen

    Login om te reageren
  3. Foramen zegt

    7 januari 2018 om 20:28

    Leuk project zo, kan het alleen maar toejuichen.

    Login om te reageren
  4. kaeser zegt

    7 januari 2018 om 20:33

    Kwam het op youtube al eens tegen, was al een afgeschreven auto naar ik heb begrepen. Maar is serieus werk van gemaakt, ik liet er geen traan meer om gaan. Origineel is het wel.

    Login om te reageren
    • gebruikersnam zegt

      7 januari 2018 om 23:23

      @kaeser: Klopt. Als ik het me goed herinner was de achterkant compleet afgefikt, en was een nieuwe motor niet te vinden. Dan kan je ook maar beter wat leuks met het ‘wrak’ doen.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        8 januari 2018 om 09:39

        @gebruikersnam: exact.. het was zoiets (of een andere donormotor) of een “strip for parts…” En het chassis in de pletter..

        Login om te reageren
    • kjeld zegt

      8 januari 2018 om 08:07

      @kaeser: wat het onderzoek voor dit artikel wel heel slap maakt dus, geen research

      Login om te reageren
  5. keeper1 zegt

    7 januari 2018 om 20:35

    laat ik 1 ding voorop stellen; naar mijn mening is dit echt een doodzonde. Maar kan iemand mij uitleggen hoe een schakelbak behouden kan worden met behulp van een accupakket? Ben ik toch best benieuwd naar

    Login om te reageren
    • keeper1 zegt

      7 januari 2018 om 20:35

      @keeper1: in combinatie met* ipv met behulp van

      Login om te reageren
      • bosje zegt

        7 januari 2018 om 20:45

        @keeper1: de drie elektromotoren zijn gekoppeld (drijven met zn drieën 1 as aan). Aan die as zit de koppeling, en daarachter de versnellingsbak.
        Ik vraag me overigens wel af hoe die bak en koppeling met de extra kracht omgaat overigens.

        Login om te reageren
        • keeper1 zegt

          7 januari 2018 om 21:18

          @bosje: maar normaal gesproken (lees tesla) is het zo dat de elektro motoren direct de as aandrijven. zonder overbrenging (dus geen transmissie). hoezo hier wel? want bij bijvoorbeeld Rimac kan je zelf schakelen, maar dat is anders dan normaal.

          Login om te reageren
          • sr20det zegt

            7 januari 2018 om 22:11

            @keeper1: een Tesla gebruikt ook een heel ander soort elektromotor (a-synchroon) dan andere elektrische auto’s (synchroon). Zo heb je verschillende soorten synchroon motoren.
            Met een versnellingsbak aan een synchroonmotor hou je het koppel hoog.

            Login om te reageren
            • keeper1 zegt

              7 januari 2018 om 22:58

              @sr20det: bedankt. ik ga dit nog wel eens verder bestuderen. vind ik best interessant.

              Login om te reageren
    • healey zegt

      8 januari 2018 om 19:10

      @keeper1: In principe is schakelen met een elektromotor niet nodig, maar het kan wel. Mijn auto schakelt ook gewoon op de momenten dat hij volledig elektrisch rijd.

      Login om te reageren
      • keeper1 zegt

        8 januari 2018 om 22:20

        @healey: maar wat rijdt u als ik vragen mag? want het kan zijn dat de auto “meeschakelt” voor het moment dat de motor aan moet springen als het ware. beetje zelfde als dat je 50 bergaf gaat (elektromotor) en dan opeens bij moet trappen in de 1e versnelling. als je dan “meeschakelt” kan je in 1 keer door

        Login om te reageren
  6. tjorque zegt

    7 januari 2018 om 20:36

    Ik wil graag een elektrische auto, zet hem maar voor m’n deur neer!

    Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      7 januari 2018 om 20:44

      @tjorque: Is goed! De bezorger komt tussen 02:00 en 22:00. U moet thuis op het moment van afleveren omdat u persoonlijk er voor moet tekenen.

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        8 januari 2018 om 09:29

        @redneckdarian: dat komt helemaal klaar, dan werk ik die dag wel thuis!

        Login om te reageren
  7. Edge zegt

    7 januari 2018 om 20:40

    https://www.groen7.nl/deze-308-gte-is-de-eerste-volledige-elektrische-ferrari/
    Volgens dit artikel komt ‘ie uit 1978, wat het dan weer wat geloofwaardiger maakt dat het een echte originele GTS is.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      8 januari 2018 om 11:07

      @edge: Ik meende mij te herinneren dat deze auto op AB al eens voorbij is gekomen maar het was Groen7.

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    7 januari 2018 om 20:51

    zwarte wielen onder een klassieke Ferrari. Dan snap je er echt helemaal niets van.

    Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    7 januari 2018 om 21:03

    Ik heb het altijd vreemd gevonden dat juist dit model Ferrari op de kaart heeft gezet bij het grote publiek, dank zij zijn rol in de detective serie Magnum P.I.
    Als er één model is dat alle vooroordelen jegens Italiaane auto’s cq Ferrari’s bevestigd, zijn het deze roestbakken wel.
    Op alle fronten brak en ze verdampten in waarde gelijk het plaatwerk van hun carrosserie.
    En de GTS met de afschuwelijke Amerikaanse bumpers us wel de minst begeerlijke.
    Je kocht ze ooit voor 10 – 12 mille in de handel.
    Met koelings- en elektrische problemen.

    Login om te reageren
    • giulio zegt

      7 januari 2018 om 21:13

      Is gewoon een verblindend mooie auto. Dat is voor ons autoliefhebbers genoeg. Als er iets kapot is repareer je het toch gewoon? Laten we elkaar geen mietjes noemen..@desjonnies:

      Login om te reageren
    • tjorque zegt

      8 januari 2018 om 09:31

      @desjonnies: dus eigenlijk is het het minste zonde om met deze Ferrari te prutsen…

      Login om te reageren
  10. trustmeiamanengineer zegt

    7 januari 2018 om 21:05

    Zonde. Ik snap eerlijk gezegd niks van dat ombouwen van klassiekers naar elektrische aandrijving… Ja je kunt er daardoor mee (blijven) rijden, ook in milieuzones. Maar een klassieker gaat niet alleen om de looks, de rijbeleving en motor horen daar ook bij. Anders kun je ‘m beter gewoon in je woonkamer zetten en met een Nissan Leaf op pad gaan.

    Login om te reageren
  11. maferick74 zegt

    7 januari 2018 om 21:11

    En dan zie je hem aankomen rijden en het blijft stil, je wacht en het blijft nog steeds stil… langzaam verschijnt er een traantje.

    Login om te reageren
  12. eefie zegt

    7 januari 2018 om 21:11

    Het is een leuk project, maar daar is ook alles mee gezegd

    Login om te reageren
  13. live4life zegt

    7 januari 2018 om 21:28

    Zo ziet electrisch rijden er wel beter uit…

    Login om te reageren
  14. tenaci zegt

    7 januari 2018 om 21:31

    Elektrisch is de toekomst, maar om nu een icoon (ja ok, het is geen hoogvlieger) te elektrificeren…..

    Login om te reageren
  15. syncro51 zegt

    7 januari 2018 om 21:54

    Heiligschennis

    Login om te reageren
  16. FieRo zegt

    7 januari 2018 om 21:58

    10x betrouwbaarder dan het origineel. Niet voor niets dat men regelmatig een ami V6 oid erin legde ter vervanging. Eigen schuld Ferrari. Prima oplossing. Daaag Dino(saurus)olie!

    Login om te reageren
  17. autodrop zegt

    7 januari 2018 om 22:05

    Doet me denken aan de elektrische Maserati uit Wheeler Dealers. Leuk project en niets mis mee.

    Login om te reageren
  18. RooieRick zegt

    7 januari 2018 om 22:08

    Je kan vinden of zeggen wat je wilt van deze ombouw maar qua looks de mooiste elektrische auto op dit moment denk ik dan.

    Login om te reageren
    • RooieRick zegt

      7 januari 2018 om 22:11

      @blackbaron: Vergeet te melden: alleen even de originele velgen eronder doen dan.

      Login om te reageren
  19. elemento zegt

    7 januari 2018 om 22:29

    Genot zit hem in het rijden. Geur van uitlaat gassen. Geluid olie geur…. en nu……. niks

    Login om te reageren
    • jonkerlan zegt

      7 januari 2018 om 23:43

      @elemento: inderdaad, en een Ferrari moet janken!

      Login om te reageren
  20. eddy912 zegt

    7 januari 2018 om 22:36

    Kan men eens stoppen Ferrari per definitie te vergelijken met kunst? De echt oude Ferrari’s zijn vaak nog wel schoonheden maar de modernere modellen zijn steeds meer over de top onyworpen high-power sportwagens die na om de haverklap problemen hebben, en daardoor weer een dure reparatie nodig hebben.

    Login om te reageren
  21. 2wheeler zegt

    7 januari 2018 om 22:57

    Ik ben pro elektrisch rijden, maar nou net bij klassieke auto’s vind ik het doodzonde… nou vind ik dit geen heel fraaie bolide, maar toch.

    Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      8 januari 2018 om 07:41

      @2wheeler: ik vermoed dat ie toch al afgeschreven was, dan is dit nog steeds beter dan de sloop.

      Login om te reageren
  22. allesmetturbo zegt

    7 januari 2018 om 23:17

    Voor als je elektrisch maar ook in een mooie auto wilt rijden. Prima project, mits de ferarri was afgeschreven. Van eentje in concours staat was het doodzonde geweest.

    Login om te reageren
  23. willeme zegt

    7 januari 2018 om 23:33

    Ik vind het een leuk idee. Het is niet zo dat ze een superzeldzame, perfect onderhouden 360 Challenge Stradale hebben ontdaan van zijn V8 en hem hebben aangepakt. Het is een niet al te beste Ferrari. En dit exemplaar heeft waarschijnlijk ernstige schade gehad. Wat doe je met de rest? Nou, je kan er een peperdure originele V8 in laten bouwen om te kunnen conluderen dat deze Ferrari’s best wel langzaam en onbetrouwbaar zijn. En alsnog geen drol waard is.

    Dan zijn er twee goede opties: een Chevrolet LS erin hangen of een elektromotor. Ik vind het idee en uitvoering erg leuk. De velgen zijn niet direct mijn smaak, maar ze misstaan zeker niet. De prestaties zijn dik in orde.

    Autorijden bestaat uit zoveel meer dan alleen ‘geluid’. Een auto met puik onderstel, prettige, precieze besturing, geciviliseerde demping, uitgewogen veerafstemming, goede looks, mooi interieur, puike zitpositie en een setje goed doseerbare remmen dragen ook bij aan de feestvreugde. En elektromotoren bieden ook voordelen, zeker bij deze Ferrari. Je hebt VEEL meer koppel en de mate betrouwbaarheid is veel hoger. Kijk, zo’n zo’n V8 is fantastisch is het perfect werkt. Maar dat is helaas lang niet altijd het geval.

    Login om te reageren
  24. ff40 zegt

    7 januari 2018 om 23:44

    Nonni nonni nonni kiwi !

    Login om te reageren
  25. r3fl3x zegt

    8 januari 2018 om 08:56

    Kom op jongens, niet alleen maar jammeren als het om elektrisch gaat.

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    8 januari 2018 om 09:44

    De auto was eigenlijk afgeschreven door een brand achterin (blijft een Ferrari) en heeft daarom een complete rebuild ondergaan inclusief Porsche!! (I kid you not) 5 bak en een set elektro motoren. De auto is rechtuit sneller dan ooit en is op het circuit maar liefst 10 seconden sneller dan een originele. In mijn ogen een geslaagde reddingsoperatie voor een anders verloren schoonheid.

    Login om te reageren
  27. prototip99 zegt

    8 januari 2018 om 11:17

    afschieten die eigenaar. korte metten met zulke gedachtes maken.

    Login om te reageren
  28. schreute01 zegt

    8 januari 2018 om 17:42

    Mooi project. Er zijn al genoeg gewone rode Ferrari’s. Met een V8.

    Login om te reageren
  29. lacker zegt

    9 januari 2018 om 10:15

    Hey, oude Italiaanse auto’s en elektriciteit gaan toch nooit goed samen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North