![Lexus heeft nog een zwikje nieuwe LFA](https://static.autoblog.nl/images/wp2019/lexus-lfa-boos.jpg)
Kijk dan hoe boos hij is om dit nieuws. Het gezicht van de auto spreekt boekdelen.
De Lexus LFA is ondertussen alweer bijna zeven jaar buiten productie en hierom zien we de fijnere exemplaren geregeld opduiken op veilingen. Mede dankzij zijn gelimiteerde oplage van slechts vijfhonderd stuks, evenals zijn schelle V10, is Lexus’ luxe supersportauto een bijzonder verzamelobject. Nu blijkt dat men het rappe apparaat helemaal niet tweedehands hoeft over te nemen. In de Verenigde Staten zijn er namelijk nog zeven gloednieuw!
In een document van Toyota North America kan men aan de verkoopcijfers zien dat de Lexus LFA in de afgelopen twee jaar nog vijfmaal nieuw is verkocht. Aan de hand van een ander bericht dat ongeveer anderhalf jaar geleden door Lexus naar buiten werd gebracht, waarin het schreef dat er precies twaalf exemplaren van de auto op voorraad waren, kunnen we opmaken dat Lexus tegenwoordig dus nog zeven gloednieuwe LFA’s over heeft. Merkwaardig.
Natuurlijk was het geen verrassing dat de Lexus LFA minder goed werd ontvangen dan supersportauto’s van gevestigde concurrenten, maar dat de bolide zó lang na zijn aanvankelijke marktintroductie nog niet is uitverkocht, is simpelweg een schande. Alleen al om zijn fantastische atmosferische tiencilinder, die liefst 560 pk produceert, zou iedere welvarende autoliefhebber de magistrale Japanner op de kop moeten tikken.
De reden dat enkel zéér welvarende liefhebbers in aanmerking komen is vrij simpel: het apparaat kost een flinke klap geld. Volgens CarScoops staat de LFA tegenwoordig bij Amerikaanse dealers voor prijzen die liggen tussen de 350.000 en 500.000 dollar.
Meer lezen (en horen!) over de Lexus LFA? Bekijk HIER onze rijtest.
Da’s nou leuk nieuws!
Op mobile kosten ze een stuk meer. Apart verhaal dit.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Beste geluid ever in een straatauto.
@str8six: Vind de Porsche Carrera GT nog mooier klinken, want: ietsjes rauwer …
@str8six: toen ik keek hoe ze LFA maken en wat ze doen met het geluid kreeg ik zwakte voor LFA
@elemento: ik ook
En bij Top Gear waren ze er dol op, omdat hun de auto begrepen.
Het is geen track car, het is een snelle GT auto met luxe en comfort.
@dees: Ja, eigenlijk precies wat hunnie in het stuk geschreven heeft, of niet?
@dees: en versloeg de Viper ?
Als ik zulk geld had dan zou ik het wel weten.
@jasperh: wat dan? Huisje in Amsterdam kopen geeft meer rendement.
@janjansen: Koop liever een LFA om heel hard weg te rijden van Amsterdam.
@joostvis: Hahaha, exact.
Heel hard door Amsterdam is ook leuk, galmt lekker tegen die grachtenpandjes.
@joostvis: zoals ik al vaker zei: het mooiste moment van een dagje Amsterdam is wanneer je de stad uit rijdt.
@str8six: op weg naar je vinex, onderwijl een bifi in je mik, naar ruraal gebied waar je piet nog echt zwart is: trots op je zelf!!!
@janjansen: rendement is zó saai
@mennok: tsja, met die instelling kan je ook geen LFA kopen
@bartjeeh: Tenzij je geen rendement nodig hebt natuurlijk.
@janjansen: voor 350k koop je net een schuurtje of garage in Amsterdam
@theblazerunner: dat valt wel mee. Ik weet nog een leuk appartement in de binnenstad die jij zo meekrijgt voor dat geld
@rolov: Wel fijn dat je hem meekrijgt dan, kan je hem op een fijnere plek plaatsen…
@janjansen: maar daar wil je nog niet dood gevonden worden in die pauper stad
@clk63bs: jij kent een fraaiere stad in NL?
@hotze: Den Bosch o.a. Niet dat ik er woon maar Amsterdam is gewoon een afvoerput.
@str8six: haha, 2 jaar gewerkt. Wat een kuststad..!
@hotze: Schiermonnikoog
@hotze: elke stad is fraaier dan amsterdam, zelfs dat hondehok wat rotterdam heet is nog beter….
@spykerboy: Ik kom uit het oosten maar ga 2 keer per jaar dagje/weekendje naar Amsterdam en ik vind het altijd wel gezellig daar mooi beetje mensen kijken en her en der wat bier drinken dus kortom best mooie stad.
En nee ben niet voor Ajax.
@Dickie: het blijft leuk voor een dagje. En de meeste mensen zijn er ook voor een dagje in dat Amsterdam waar jij (en ik) komen.
@Dickie:
@spykerboy: Het is tegenwoordig populair Amsterdam af te zeiken. Ik wil er voor geen goud wonen, maar ik vind het best een aardige stad voor een bezoekje.
@spykerboy: vandaar dat er zo weinig bezoekers komen in a’dam.
@hotze: het centrum van Amsterdam is mooi. Het is alleen jammer dat je tussen aan de ene kant klein Marakesh en andere kant klein Paramaribo woont.
@hotze: Duidelijk nog nooit buiten de ring geweest als dit een serieuze vraag is.
@hotze: Deventer!
@banaan7: is ook erg fraai inderdaad en je struikelt er niet over de toeristen.
@janjansen: Maakt niet uit. Het volk dat zich een LFA kan veroorloven, kan zich ook de afschrijving van een exemplaar met kilometers op de telling veroorloven en maakt dat ruimschoots goed door óók dat Amsterdamse pand erbij te kopen.
Als ik het geld had liggen had ik m direct gekocht. Gaat zeker een verzamelobject worden, zeker binnen 30 jaar.
@tttijn: een verzamelobject? Racen moet je er mee.
@hotze: mee eens. However, daar gebruik ik een andere auto voor, zou als de.dood zijn dat ik hier een krasje op maak ;)
@tttijn: Ik zou echt een hele slechte autoverzamelaar/investeerder zijn. Iets kopen omdat het over 30 jaar een verzamelobject is? No way! Ik zou natuurlijk voorzichtig zijn met zo’n gelimiteerde wagen en hem goed onderhouden, maar ik zou er wel gewoon in rijden. Dan maar wat minder geld als ik hem ooit zat ben.
Apart verhaal dit… Misschien een dealer die wat achtergehouden heeft? Nee, dan zou hij meer vragen. Gebruikt liggen de prijzen al veel hoger! Begint bij 6 ton uit m’n hoofd. Ik ehhhm snap hem even niet…
@svenska_aeroplan_ab: De laatste zin, “Volgens Carscoops …” gaat over gebruikte LFA’s, dus mogelijk betreft het wel exemplaren die achtergehouden zijn als investering.
https://www.dupontregistry.com/autos/results/lexus/lfa
v.a. $378,900
Prachtige huil komt er uit die uitlaat en qua vorm is het ook een prachtige wagen
Achteraf had Toyota de kosten niet zo enorm uit de hand moeten laten lopen (een beetje minder carbon) en dit “Toyota Supra” moeten noemen. Qua performance was dit een prachtige rivaal voor de GTR geweest. Helaas is de huidige Supra dat totaal niet…
@gandini: Dat de vorige generaties Supra’s een motor hadden die heftige vermogens aan kunnen wil niet zeggen dat de GTR voor Toyota de beoogde concurrent was (als, dan nog eerder de 300ZX). Het enige dat van de nieuwe te verwachten is, is dat deze weer een perfect gecalibreerde Toyota is, voor maximaal rijplezier, en niet zomaar vermogen toe te voegen puur omdat het kan en wel leuk staat in het foldertje.
Is een “verzamelobject” ..
Dat betekent dat er niet genoeg vraag naar is ,, in marketingland ..
Zie ook “unieke kans” en “op=op” ..
@jipino: Heeft @Lincoln een huisdier?
@baardmijt: is dit uw inhoudelijke reactie op dit artikel ??
Chapeau .. welkom bij mijn fanclub ..
Er zijn dagen dat ik het geld ervoor niet heb liggen ….
Doe mij er maar een. Staat bij mij vele malen hoger op de verlanglijst dan een 458 of 911 Turbo.
@ikschrijfookoverautos: help mij eens even. De tweedehandsjes beginnen bij de 590k euro. En in Amerika staan ze nog nieuw te koop voor 350k usd??