Kies maar: Lexus LFA of Porsche Carrera GT

Auteur: , 140 Reacties

V10 wars!

Kies maar: Lexus LFA of Porsche Carrera GT

Lexus LFA

Zo worden ze niet meer gebouwd! Een V10 die zo gretig naar astronomische waarden revde, dat de toerenteller noodgedwongen moest worden gedigitaliseerd. Een geluid waar je nekharen van in de krul schieten en een uiterlijk dat niet per se mooi, maar wel per se buitenaards is.

De rijtest check je HIER. Altijd mooi om weer even het geheugen op te frissen. In Nederland kostte een LFA je trouwens een tonnetje of 4 à 5.

Porsche Carrera GT

Een auto die bij liefhebbers van de Fast & Furious-reeks ongetwijfeld gemixte emoties oproept, maar daar kan de Carrera GT zelf helemaal niks aan doen. Het geluid is minstens even indrukwekkend als dat van de LFA en het uiterlijk is ook wat lichter verteerbaar.

Dat maakt de Carrera GT nog steeds geen allemansvriend. En blijf van het gas af bij het wegrijden. Scheelt je een hoop euro’s. De rijtest check je HIER, kiezen doe je hieronder.



140 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Uhh, ja, dat wordt dan echt wel de Porsche.
@nidlaobud: Jezelf elke keer de angst aanjagen op het moment dat je wat harder het gaspedaal indrukt.
@nidlaobud: daar is een mens ook vaak onderbewust naar op zoek, de zogenaamde thrillseeker.
@jochempie: ik in ieder geval wel, grenzen van een auto opzoeken, heerlijk!
Tering, iets met dilemma van de eeuw.
Als ik dan toch moet kiezen ga ik voor de LFA.
@ruzzz: alleen voor het geluid al
Wat gul, AB.. De Carrera any day
LFA zonder enige twijfel.
porsche
Tsjonge dit is wel een erg moeilijke hoor. De Carrera GT of de Lexus LFA. De mooiere, maar moeilijkere te rijden Carrera GT. Of de buitenaardse, heerlijk klikkende LFA. Alhoewel de Carrera GT inderdaad minstens zo goed klinkt zo niet beter..

Normaal gesproken kies ik niet vaak voor de Porsche, maar nu kies ik voor de Carrera GT. Puur omdat ‘ie zo anders was dan ieder andere Porsche. Die fenomenale V10, gekoppeld aan een handbak, de mogelijkheid dakloos rond te kunnen rijden en het tijdloze design. Maar shit zeg, moeilijke keuze!
Dit is nog een pittigere keuze dan het kapsel van ellie lust
@janmetdelangeachternaam: geen idee wie Ellie Lust is maar kort doch pittig dunkt me.
LFA ziet er uit als een snelle versie van een Prius. Dus uiteraard de GT voor mij.
@harrie: Om de zoveel tijd moet je wel je lenzen vernieuwen he :)
Moeilijk? Kiezen tussen een lelijk hok en een Porsche Carrera GT… Niet zo moeilijk. De GT natuurlijk…
Haha wat een vraag zeg! Eigenlijk is het onmogelijk om hier een keuze te maken. Het zou me ook helemaal niets uitmaken. Allebei zijn meer dan goed! Doe maar één.
LFA, zonder twijfel
Makkelijk, LFA.
2 cilinders minder: Mercedes-Mclaren SLR 722.
@henkhupelschoten: ik ben het met je eens! Mag overigens ook een ‘standaard’ SLR zijn. Klinkt minstens net zo goed.
@Breinstein: Tuurlijk! Waren speciale modellen vandaar de 722, maar wat blijft dat een tijdloze wagen zeg. Ongelooflijk.
@henkhupelschoten: Het is jullie misschien niet opgevallen, maar de SLR staat er niet tussen OEPS!
@trbn: Ik ben nogal eigenwijs… Sorry! Alleen het beste is goed genoeg!
@henkhupelschoten: of dat in dit geval ook het beste is …. ,
@trbn: en is vergeleken met deze 2 bazen echt zon stiksaai Duits hok :S
Carrera GT is iig nog beetje maf. Maar nooit maffer dan Japanners! Wat een onvoorstelbaar vet ding blijft die LFA.
@vondudenstein: Leuk, maar wil je nou zo graag dat de reactie boven aanstaat?
@henkhupelschoten: nee hoor. Kon gewoon niet om die irritante SLR heen :p of die van mij of van iemand anders bovenaan staat maakt me echt geen reet uit.

Dit is sowieso geen discussie die ik hoef te winnen. CGT vs LFA. Allebei super sick. Hardste Duitser vs een van de vette Japanners. Win Win.
@vondudenstein: saai is relatief, maar je gaat mij niet wijsmaken dat een design van een SLR saaier is dan zo’n duffe cgt
@Breinstein: is en blijft kwestie van smaak natuurlijk. Vind de CGT ook niet absurd mooi hoor. Wel een gaaf ding. En de Merc is toch ook gewoon een wat opgeleukte SL? Dat ding is wel krachtig, maar vind hem ook wat log en tikkeltje lomp zelfs. Naast o.a. LFA, Lambo’s, Ferrari’s en neem ook de Ford GT of een andere favoriet. Vind het dan beetje gewoon. Lievere de CLK GTR wat mij betreft iig :) prijstechnisch weer andere categorie en de SLR is al de duurste ij deze geloof ik :p
@henkhupelschoten: absoluut. Een schoonheid met een uitstraling waar je u tegen zegt (je ziet gelijk dat er iets speciaals aan komt zetten ipv een opgeblazen boxster) en nog praktisch bruikbaar ook.
Nee ik laat de wat snellere en wat luxere Toyota staan, voor mij de Carrera GT uiteraard echt prachtige auto!
@tristan25: Ah! U gaat voor de wat snellere en luxere Skoda! Knurft…
@Svenska_Aeroplan_AB: kan mij nog herrineren dat jij inhoudelijke reacties leverden..
nog in de tijd dat saab nog leefde.. zuur geworden? :)
@lekkaah: Moeten nu ook iets te doen hebben..
@lekkaah: Ha! Nee hoor, een domme (re)actie vraagt om een domme reactie, that’s it ;)
@svenska_aeroplan_ab: het is geen domme reactie maar een mening.
@tristan25: kwam anders wel wat knullig over..
@sr20det: het was maar sarcasme :)
@svenska_aeroplan_ab: wat wordt je? De nieuwe AB-reaguurder zuurpruim / criticaster zoals @lincoln is?
Overigens alle respect voor zijn veelvuldig geuite mening maar af en toe is het niet de mijne! 😅
Carrera GT, da’s de meest analoge van de twee. Als je niet zelf wilt schakelen sta je al met één been in de trein :-)
@jochempie: toffe treinvergelijking :)
@jochempie: p.s. groetjes uit de trein :-(
Moeilijke keuze, zo verschillend maar ook beide zo fantastisch. Euh, toch maar de Lexus ( Nurburgring editie)
LFA all the way wat een pracht bak is dak met die heerlijk jankende V10
LFA
Wat een dilemma vraag zeg, potver ik zou ze allebei willen!. Met mes op de keel: Ok de Porsche
De LFA. Een klinisch Japans wonder.
Geen van beide. Maar bedankt dat ik mee mocht spelen.
Moeilijke keuze maar toch de Carrera, de laatste echt analoge supercar. Eentje die je de stuipen op het lijf kan jagen, eentje die ontzag inboezemt zoals het een echte supercar betaamt!
Als je als een echte Duitser de meest efficiënte auto wilt hebben dan kan je niet om de lexus heen want gewoon veel sneller op de ring.

De Porsche is wat mooier maar het blijft een Porsche en dat is toch gewoon de pak melk van de autoindustrie net als BMW bijvoorbeeld, zo een lexus is toch veel exotischer.

Conclusie:
De Lexus is meer voor de connaisseurs en de Porsche voor de standaard retard AB publiek.
@giulio: Nee
@giulio: Juist ja… een hardcore porsche die gemaakt is op basis van een Le Mans winnende motor is een pak melk net als iedere doorsnee BMW. En iedereen die dat niet vindt is een retard? En dan ringtijden aanhalen als beslissende factor? Pfew… waar moet ik beginnen :|
@MDA:

Die motor heeft alleen nooit Le Mans gewonnen.
De Carrera GT kwam voort uit een gecancelled Le Mans project voor 1999. Dat ding heeft dus nooit geraced. Het gerucht gaat dat Audi hier destijds wat mee te maken had.

De V10 was trouwens origineel bedoeld om de hopeloos gefaalde 3.5 V12 F1-motor op te volgen voor het Footwork team. Later begonnen ze de inhoud flink uit te breiden/
@carmasterr: Op een of andere manier had ik in mijn hoofd dat die V10 een aangepaste LMP2 motor was… maar ik lees net wiki er op na, en je hebt helemaal gelijk… Blijft staan dat de V10 een van oorsprong LM of zelfs F1 motor is in de basis.
@MDA:

De aangepaste LMP2 (Porsche RS Spyder) motor vind je terug in de 918 Spyder.
Misschien dat je ‘m daarmee verwart.
Dat wordt een muntje opgooien.
LFA. Ben niet voor niets Jappenliefhebber
Volgens mij is dit de eerste keer dat ik echt niet kan kiezen. Maar het moet. Aangezien ik nog niet dood wil, kies ik de makkelijker te rijden LFA.
Porsche, gewoon het mooist! Easy
Deze vergelijking kan je alleen maken als je ze allebei hebt gereden… want allebei zijn geweldig!
Had eerlijk gezegd verwacht dat meer mensen de Carrera GT zouden kiezen.. :)
Carrera GT any day, een echte bruut.
De LFA schijnt perfect te rijden, maar perfectie is toch best wel saai.
Al zou ik voor de Carrera GT waarschijnlijk wel een sportschool abonnementje af moeten sluiten. De koppeling schijnt nogal heftig te zijn.
LFA, onpraktisch, zuipt als de tering, maar mooi dat ie is
@thefmanl: ja die GT is echt de ideale bagage-ezel..
@lambo4all: edit: pakezel
@thefmanl: ga maar een Aygo of een Up rijden als je gaat zeuren over zuipende auto’s
@bart_v: wat ik er eigk er mee bedoel is dat de de voordelen de nadelen overtreffen, net zoals met de 8c. Misschien beetje verkeerd op geschreven maar ok dan meteen de eikel uit te hangen
jammer dat er bij dit artikel niet even 2 audio of video bestanden toegevoegd zijn om van het geluid te kunnen genieten en te vergelijken
Ik zou de Carrera GT boven iedere andere auto verkiezen.
BMW M6. Als het dan toch een V10 moet zijn…
@e1000bmw523i: Beste we hebben het hier over “race-auto’s” dat is de BMW duidelijk niet. vandaar niet met elkaar te vergelijken denk ik.
@sracert: Wie zegt dat i een “racewagen” wil…?
@e1000bmw523i: Daar gaat dit artikel over beste man! lees nog even opnieuw dan…….
@sracert: Oh? Het artikel begint anders met “V10 wars!”, dus…
@sracert: net opnieuw gelezen maar daar komen twee (hyper)sportieve GT’s in voor. Raceauto’s ontbreken in het artikel, daarnaast is er met de 6 serie meer geracet als met de LFA als de Carera GT.
@e1000bmw523i: Heerlijke reactie, doe met je mee!
@e1000bmw523i: hahaha, hebben we het over volvloed racewagens komt ie met een vetzak met diabetes aanzetten. Nog onbetrouwbaar als de pest ook zo’n ding.
@lambo4all: Mweh, eerder volbloed poserwagens… En dan past de E63/64 M6 er ineens heel goed tussen…
Pfoe, ik zou het echt niet weten……
Dat is waarom rijke mensen beide auto’s kopen. Dilemma’s zijn voor arme mensen
Lexus LF-A
Lexus LF-A
Absoluut de LF-A.
@michaelcorleone:
Wrm zeg je het 3x ? 1x lexus zeggen is genoeg. Alsof je klaarkomt lexusje lexusje lkkre zusjeee
@lazy123: beter twee Lexussen teveel dan drie klinkers te wng!
’t Zal wel vloeken in de kerk zijn, maarrehhh, ik vind ze allebei te lelijk. Rijden ongetwijfeld fantastisch en klinken weergaloos, maar gelukkig heb ik dat luxeprobleem niet… ;)
OMG dit is toch geen vergelijking
Je gaat toch ook niet zeeman kleding met LV kleding vergelijken
@lazy123: Kijk, dit is pas geen vergelijking :)
@Jochempie:
Ya drm gaf ik dat ook als
Voorbeeld 🤓
@lazy123: Ik bedoel, de vergelijking tussen de LFA-CGT en Zeeman-LV slaat nergens op, de eerste zijn twee op alle vlakken aan elkaar gewaagde hypercars, de tweede is waar voor je geld versus onzinbranding. Ik denk ik leg het even voor je uit.
@Jochempie: @Jochempie: dat is dus wat jij vindt ‘gewaagd’ ik dus duidelijk niet. Meningen verschillen ✌️
@lazy123: Bedankt voor het happen! :)
@lazy123: Serieus? Vind je? Ik vind die Porsche ook best ok hoor…
@svenska_aeroplan_ab:
Dus dat, Porsche 💪
Krijg nog steeds letterlijk kippenvel van het geluid! Mama Mia zeg. Leuke presentaties v/d heren toen, helemaal Top.
LFA voor het geluid, GT voor de mooie handbak en cabrio. Toch zou ik eerder voor de Lexus kiezen, want ja reparatie kosten van de GT…
Zonder enige aarzeling de LFA.

De carrera GT klinkt griezelig lekker maar de LFA geeft me kippenvel én tranen in m’n ogen…

Normaliter zou ik altijd voor de handgeschakelde auto kiezen maar de koppeling van de carrera gt word door zoveel mensen vervloekt dat ik liever op safe speel en de lfa kies.

De service van lexus is bijna met niets te vergelijken , porsche haalt dat nivo bij lange na niet en laat klanten soms ook nog wel eens in de kou staan ( denk aan de situatie van VRalexander ; het carbon van zijn carrera GT werd langzaam gelig.. )

De lfa maakt me hebberig , de carrera gt niet..
@shicomm:
Ik weet niet hoe jij kippenvel krijgt door het geluid van autos. Ik zou eerder een kippenvel krijgen door een orgasme van megan fox
@lazy123: terug naar de schoolbanken 😉 en niet fappen op de biologie lerares
De Lexus heb ik altijd gekunsteld gevonden. Een leuke opvolger voor de Toyota Supra maar daarin veel te duur. Dus natuurlijk de Porsche.
@mashell: hij was juist veelste goedkoop.
LFA zeker weten
LFA. Zonder twijfel. Maar goed ik zou ook een LFA boven een 959, 918 Spyder of wat Porsche dan ook maar heeft gebouwd kiezen.
dit is wel een moeilijke keuze, asl het echt meot zou ik voor de porsche gaan ik heb niet veel met jappen
Zou een Gallardo LP-570 hier ook nog bij passen?
Simpel …. Porsche
LFA
Voor mij de LFA
LFA
LFA all the way! Lijkt mij even makkelijk hanteerbaar als een GT-86 :p JOY o JOY
LFA geen twijfel cause Japan
Heele moeilijke keus.. maar ik denk de Porsche, omdat.. Porsche!
Waarom maken jullie altijd van die moeilijke keuzes? :( Ik ga toch maar voor de LFA.
Hmm, een rode cgt is wel een absolute droom bak maar de koppeling zit me tegen en de lexus is ook een waanzinnige bak dus ik denk dat ik toch voor de lfa ga.
Gewoon de Carrera GT, vind ik gewoon mooier. Waar was de tijd dat er nog gewoon dikke v10’s werden gebouwd met handbak zonder al die bepampering van elektronica erin. :)

Daarom de Carrera GT. Behoord in het lijstje van de beste analoge wagens aller tijden, volgens EVO-magazine.

https://www.youtube.com/watch?v=QCpCbZaD8xc

Carrera GT vanaf 9:17
De LFA natuurlijk
Oefff 2 wonderschone auto die hoog op m’n “dingen-die-je-niet-krijgt” wishlist staan. Beide pure schoonheid op z’n eigen manier.

Ik ga voor…………
Allebei enorm gaaf en supermooi, maar ik zou denk ik voor de LFA gaan.
Een lastige keuze maar als ik dan per se moet kiezen ga ii voor de Carrera GT. Wat een prachtige wagen!
LFA ! Zonder twijfel
LFA natuurlijk! Mooi Japans design & ’n heerlijk (oud)F1-achtig gejank :-) Op zich is de Porsche niet eens echt lelijk, maar de verhoudingen kloppen gewoon niet (veel te lange kont)
Die uitlaten van de LFA😍
Een ‘no brainer’ de c-gt, want om die te rijden moet je geen verstand hebben.
Carrera GT, niet de minste twijfel!
Carrera gt, het was echter wel een moeilijke keize
Tja de LFA ik heb er een keer in gezeten en van binnen en buiten vond ik het toch niet echt bijzonder, toch wel belangrijk bij dit soort wagens en prijzen. En toen ie uitkwam waren de prestaties al een beetje achterhaald. Nee dan toch de Carrera gt
@jwcroy82: 2011: snelste officiële tijd met een productie-auto op de nurburgring (zonder racebanden).Ga je mond maar even spoelen dus.
is dit echt een vraag? Natuurlijk de Porsche, wat een wagen! Handbak, V10, levensgevaarlijk, prachtig! Nog steeds de droomwagen boven een heleboel nieuwer spul
Ieder zijn gedacht, en punt 2 ik ben een absolute porschefreak, maar wie hier voor het verfrommelde design en het aldi-imago van een fuckinglexus kiest… gaat mss beter op geitenwollensok.nl leuteren!
@100octane: Prima dat je voor de Porsche kiest maar probeer er geen waardeoordeel aan te hangen. Dat jij alleen naar de Porsche-badge kijkt is wat bekrompen en als liefhebber zou je eigenlijk beide wagens moeten kunnen waarderen. Alleen al door hun geweldige motoren.
Yups LFA dat zeker
The LFA!

Wat een briljant technisch hoogstandje blijft deze Lexus toch.

Interessant dat zoveel mensen voor de LFA kiezen, had ik niet verwacht.
Kan ik ook een nier afstaan en dat ik ze allebei krijg?
Beste autoblog ik wil mijn nier terug! Toen ik hem af stond in ruil voor de keuze van een supercar wist ik niet dat ik
moest kiezen tussen overgewaardeerde wasabi, of een technisch perfecte Duitser met de uitstraling van Angela Merkel.
Koop dan!
LFA natuurlijk….
Hele lastige keuze hoor. De LFA is toch wel een meesterwerk van Lexus en zeker als fabrikant die nog nooit eerder een superwagen heeft gemaakt zo binnen te komen. Maar mijn verstand zegt nu toch de Porsche.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).