BREEK! Aanschouw de neus van de nieuwe BMW 7 Serie

Auteur: , 101 Reacties

Bij deze: onze oprechte excuses, of heel graag gedaan.

Kijk, dít wordt de snoet van de nieuwe 7 Serie

Zojuist ging er op de redactie een schok door het gebouw toen waarde collega @720s een Instagram-verhaal met ons deelde, waarop een gedeelte van de gefacelifte BMW 7 Serie uit de doeken werd gedaan. Na een kleine speurtocht kwamen we uit bij een Russisch account dat blijkbaar de hete informatie heeft kunnen verspreiden.

Het is lastig om onze emoties te beschrijven bij het zien van de neus van de vernieuwde Siebener. Overduidelijk is in ieder geval dat BMW zelf enorm in zijn nopjes is met de huidige designtaal en de trend om alles maar groter te maken. De meeste SUV’s van het merk hebben een dergelijke metamorfose al ondergaan. De enorme nieren zijn op BMW’s grootste SUV, de nieuwe X7, uiteraard het meest imposant.

In een recent artikel waarin we de aankomende 7 Serie alvast onder de loep namen, kon je al lezen dat BMW de neus van het model hoogstwaarschijnlijk nog nadrukkelijker neer wilde gaan zetten. Op de bijbehorende spionagefoto’s kregen we hiervan een idee, maar vooralsnog was het grotendeels gissen naar het uiteindelijke resultaat. Nu we daadwerkelijk beeld hebben van de volgende 7 Serie, lijkt deze verwachting uit te gaan komen. Bij het oplichten van het doek is te zien dat de nieren een aanzienlijk deel van de voorzijde innemen.

Het nieuwe design zal ongetwijfeld niet bij iedereen in goede aarde vallen. Enkel degenen die de BMW X7 een beeldschone auto vonden en nog altijd niet van deze mening zijn afgeweken, zullen ook de nieuwe 7 Serie met open armen ontvangen. We kijken met smart uit naar de officiële onthulling. Zeker omdat er momenteel nog weinig concrete informatie over de auto op straat ligt. Een van de weinige dingen die we denken te weten, is dat de 7 Serie zuinigere, compactere motoren moet krijgen, evenals een nieuw interieur.

UPDATE 1: we hebben méér beeld.

UPDATE 2: en nu van alle kanten, check de foto’s HIER!



101 reacties

Weinig subtiel.
@caspert79: dit is wat je krijgt als je Viagra opsnuift.
@janjansen: of coke
@janjansen: die Hooydonk heeft echt teveel mdma op ofzo, angel eyes weg, Grill 2 km hoog en breed , alles uit proportie.. ik als BMW fanaat begin steeds meer te twijfelen
@janjansen: Denk meer dat dit door een Amerikaan ontworpen is.
@dees: voor de Chinese markt.
Oké, de omvang van die nier overschrijdt elk fatsoen nu. Helemaal klaar mee.
@c63s: En de koplampen doen gezellig mee
@piquet1986: Alsof de nieren nog niet groot genoeg zijn, door die smalle koplampen lijken ze nog groter.
@c63s: correctie: neusgaten
@c63s: ach, zoals bij elke BMW vd afgelopen 2 jaar. Eerst is t lelijk over een maand of 3 top.
@str8six: nou nee, niet echt nee. Als ik naar de 8 of de Z4 kijk krijg ik nog steeds tranen in mijn ogen. Ik kan niet wennen aan de neus van die 2
@lekkerlinksrijden: Z4 klopt wel ja. De 8 had ik ook totdat ik er een zag rijden afgelopen week.
@str8six: ik heb het nog steeds, te veel van het goede
@lekkerlinksrijden: I feel you
@str8six: O nee hoor, de enige waarbij ik de imposante nieren nog net kan waarderen en stoer vind is bij de nieuwe X5. De X7 en nu deze 7 zijn ze too much!
@venividivici: ja dat vond ik bij de X7 (dus op aanname deze 7) ook. Maar heb het model bestudeerd en vaak bekeken. It grows on you. Vind t nu erg lekker. Mssn over the top ja, maar dat mag en kan. Zeker in een tijdperk waarbij de Audi grilles 1,5m zijn.
@str8six: Ik denk dat je gelijk hebt. Ik vind het niet onaardig
Gewoon lekker, dik.
Iets minder zout eten
Tjeez kill it with fire!!!
Laten we hopen dat dit Chinese namaak is
@siebren: chinezen hebben nog meer smaak !
Ziet er goed uit.
Wel extreem grote ‘nieren’…. nee, wordt er niet mooier op imo
Dit is natuurlijk fotosoep mensen, geen paniek.
Excuses aanvaard @ikschrijfookoverautos
Over een tijdje hebben de nieren van BMW tezamen de afmeting van een Audi grill
@mennok: het is nu al alsof ze er twee naast elkaar hebben geplakt
Pffff, niet echt mooi. Ik weet niet waar BMW mee bezig is m.b.t. design en motoren. Laatste paar jaar geef ik toch de voorkeur aan Mercedes qua design en motoren (is persoonlijk, ik weet het). Vroeger was ik toch echt wel fan van BMW (beste onderstel t.o.v. “Duitse drie”, goeie snelle motoren met goede loopcultuur, vooral die 6 in lijn en mooie auto’s om te zien).
@audia420fsi: denk dat er BMW er qua onderstel en motoren nog steeds wel boven uitsteekt. Design is smaak.
Ach. Mijn E38 wordt steeds begeerlijker.
Bmw volgt Audi, niet slim….
Grille van een Audi is tegenwoordig ook lelijk. Doe mij maar het subtiele van een Audi A4 B5
@monsieurleloure: nee man, is altijd andersom geweest. Altijd.
Wat doet Adrian van Hooydonk nog als auto-ontwerper? Hij laat jaar na jaar en auto na auto zien dat hij helemaal niet ontwerpen kan. Stuur die man toch de laan uit. Hij weet niet wat mooi is. En richt massale visuele schade aan.
@kunstomdathetmoet: Kleine correctie… Adrian kon ontwerpen, maar ik denk dat zijn fatsoenlijke denkpetje leeg is en hij dus z’n beste tijd gehad heeft. Het gaat allemaal té veel de extreme kant op om maar op te blijven vallen. Maar mooi, sportief en elegant is anders!
@kunstomdathetmoet: hoe weet jij dat Adrian dit ontworpen heeft? Hij de design chef, maar wil niet zeggen dat hij het potlood hiervoor in de hand had. De raad van bestuur heeft nog altijd het laatste woord. Ze zullen dit design niet volgen omdat ze het niet mooi vinden, resp. de markt is niet geïnteresseerd, wat dus wel het geval is; Clinic Class!
@doublechevron65: Nou, toch wel. Van Hooydonk is eindverantwoordelijke voor het design van BMW. Dat betekent inderdaad niet automatisch dat het ontwerp ook direct van zijn hand komt, maar wel dat er niks gebeurt zonder zijn goedkeuring. Natuurlijk beslist hij niet in zijn eentje welk ontwerp het gaat worden, daar wordt ook onderzoek naar gedaan, maar wanneer dit het resultaat is van de beste schetsen van “Team van Hooydonk” vind ik dat we hem daar best op mogen afrekenen.
@doublechevron65: het is de taak van Adrian om er voor te zorgen dat de directie de allerlelijlste ontwerpen niet onder ogen krijgt.
@kunstomdathetmoet: Laten we niet vergeten dat hij ook de BMW E65 heeft getekend. Een wagen die bij de introductie ook compleet vergruisd werd en nu, bijna 20 jaar later, pas een beetje respect krijgt (zeker in het youngtimer wereldje). Laten we hopen dat we ooit deze voorkant zullen pruimen maar ik vrees dat ik het nu toch met je eens moet zijn, dit kan echt niet. Op een SUV wellicht maar niet een 7.
@mopar: Tel er voor mijn part nog eens twintig jaar bij, maar de E65 blijf een lomp hok (visueel dan). Het is niet ongewoon in Duits ‘design’. Alles dat richting ‘Bauhaus’ uitgaat, hebben ze redelijk onder de knie. Kijk maar naar de Red Dot-awards. Maar op het moment dat ze ‘emotie’ tot uitdrukking proberen brengen, gaat het typisch de verkeerde kant uit. Dat doen de concurrenten uit Italië, Frankrijk en de UK simpelweg (veel) beter. Er zijn af en toe uitzonderingen uit Duitsland, maar dat zijn er relatief gezien bitter weinig (recent een paar mooie van Mercedes, maar daar is het lange tijd ook armoe troef geweest, en hun hurkende-hond-lijn zal nooit mooi zijn). De E65 hoort niet in de lijst van geslaagde ontwerpen. Om dat in de schoenen van het hoofd Design te schuiven is een brug te ver. Zoiets is altijd een gedeelde verantwoordelijkheid. Laten we het er maar op houden dat elegante auto’s ontwerpen niet echt een nodige voorwaarde blijkt te zijn om BMW’s toch te kunnen verkopen.
@BaRa: Dat is jouw mening. Ik vind het juist een geslaagd ontwerp om de volgende redenen: daar waar ik het met je eens ben dat een E65 nooit zo elegant zal zijn als bijvoorbeeld zijn voorganger de E38, kan je aan die laatste duidelijk zien dat het een auto uit het vorige millennium is. De E65 ziet er vandaag de dag nog steeds modern uit. Dat komt mede door het “flamesurfacing” ontwerp dat door vrijwel iedere concurrent (Audi, Mercedes en zelfs Nissan en Mazda) is gekopieerd en wat we vandaag de dag nog steeds in hun ontwerpen terug zien. Sterker nog, Mercedes kopieerde het “opgelegde” kofferbak design voor de volgende generatie S-klasse en als je goed kijkt zie je zelfs in de huidige 7 en S nog iets van een bolling aan de achterkant. Google flamesurfacing maar als je niet weet wat dat is.

Verder is een teken van goed design dat het altijd de tongen los weet te maken, het feit dat we bijna 20 jaar na de introductie nog een discussie kunnen hebben over het ontwerp doet mij vermoeden dat het wel goed zit daarmee. En als laatste was Van Hooijdonk niet de hoofdontwerper toen de E65 uit kwam, dat was Chris Bangle. Het was echter wel de schets van van Hooijdonk die uiteindelijk werd gekozen door BMW om in productie te nemen dus ik vind het niet vergezocht om hem de ontwerper van dat model te noemen.

Die red dot awards zijn zo vluchtig als die nieuwste smartphone. Zelden hoor je nog iets van die producten nadat ze die award hebben gewonnen.
Een bmw met down
Subtiel hoor, die nieren….man man man, wat een design armoe
Dit vinden de Chinezen heeerlijk. En laat dit nu ook exact de afzetmarkt zijn voor dit obscene wangedrocht
@cpp1: is dat zo? Volgens mij wilden de Chinezen in 1999 ook allemaal al een Bimmer toen ze er nog strak en stijlvol uitzagen. Net zoals wij willen die IMO een teutoonse bolide en is het een enorme denkfout van BMW om deze karikaturen van de auto’s van toen op de markt te brengen.
Ik hoop toch echt dat dit één of andere vage photoshop is hè.. dit kan echt niet. Wel handig als je fietsen mee moeten op vakantie
Is een photoshop!

Toch?

Jaaaaa…

Photshop.

Moet wel…

Toch?

Kan niet echt zijn.

Toch? Jongens?

Is een geintje.

Russen. Is dus fake news.

Moet wel…
@rick-dos:
@jaapiyo: hier dan een hashtag voor jullie alletwee: #ontslaplooijdonk
Ik vind het eigenlijk niet zo kies om op te roepen iemand te ontslaan maar dit loopt nu echt uit de hand #ontslavanhooydonk
@jaapiyo:
@rick-dos: hier dan een hashtag voor jullie alletwee: #ontslaplooijdonk
Als deze 7-serie een mens was, dan waren een hoop cokedealers blij met diegene…
@beast95: Toevallig zijn cokedealers ook de doelgroep voor dit ding…
Je ziet maar een klein stukje van de NEUS. Hoop dat het bij de onthulling en het zien van de volledige 7 mee zal vallen. Hoop ik.😫
@rfocus: Willem Holleeder is in een BMW veranderd. Knappe jongen die hem dat nadoet.
@rfocus: het gaat om een facelift dus ik denk dat er verder niet zoveel aangepast zal worden.
Die nieren. BMW begint zichzelf nu echt belachelijk te maken.
Kunnen die nieren nog groter? Man man man kap nou eens
Lijkt een beetje uit te groeien tot een Rolls Royce-grille, alleen beeldje erop en klaar
Ben wel benieuwd hoe men dit bij de EuroNCAP gaat beoordelen. Een fietser of voetganger voor de auto en deze eindigt als schijfjes uit een eiersnijder..

https://dilka.xcdn.nl/article/00000932_1/eiersnijder-aluminium.jpg?f=artdetail
@rrrobert: Ach, geen enkel probleem. Is maar een plastiek dingetje uiteindelijk. Met 5km/h tegen een voetganger botsen en je grille ligt in brokken…
Idd breek. Breek die auto maar af
Als dit echt is liggen ze bij Audi en Mercedes nu dubbel van het lachen. Dit is zelfs te kitscherig voor China.
Heb hem intussen al in het echt gezien en het totaalpakketje valt wel mee hoor. Geen paniek.
Dacht ik nog een sprankje hoop te hebben dat het pure noodzaak was, lees ik dit:

“Een van de weinige dingen die we denken te weten, is dat de 7 Serie zuinigere, compactere motoren moet krijgen.”

Of hebben ze de radiator per ongeluk te hoog geplaatst? Kan natuurlijk ook.
Heb even gezocht na mijn eerste reactie. Want het kwam mij bekend voor. En als hij er zo uit kimt te zien als in het onderstaande filmpje vind ik hem stiekem wel gaaf. https://youtu.be/lG0-IuyfBic
Ik hoop dat die neus een grap is of er in het echt wel goed uitziet 😂😂
Het begint welhaast Edsel-esque vormen aan te nemen daar in Beieren.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/aa/1958_Corsair_Daten.jpg
@vaakbenjetebang: ik vind een Edsel nog mooier. Heb er vorig jaar nog 2 gespot.
@ikschrijfookoverautos is dit echt een nieuwe of een mid cycle update…de zogenaamde Lifecycle impuls?
@maartenoosterbaan: nee dit is de midlife crisis
Mooi hoor!
Doe eens niet! Die nieren zijn per stuk bijna groter dan die gaten wat Audi een bumper noemt.
Is een nieuwe methode om goedkoop en lightweight te bouwen; grotere gaten betekent minder plaatwerk.

Het wordt wel heel erg een protserige proletenbak zo.
Wel eens een rijdende nier gezien, nee… nou daar rijden er twee.
Ik krijg spontaan ernstig nierfalen hiervan..
Stofzuiger
Man, ze luisteren ook echt niet naar het publiek
1 april valt vroeg dit jaar :-)
Ik is Chris Bangle.
@toyotaprius: is = mis…. Man man, nieuwe telefoon. Lijkt wel de Mercedes A klasse onder de telefoons.
Wat een varkensneus. Miss Piggy.
@maxidyne: Ik dacht meer aan de neus van Scooby Doo !
Dit is alleen goed nieuws voor E65 (eerste bangle 7) eigenaren. Hun auto is nu niet meer de lelijkste 7 serie ooit…
Misschien moet BMW afstappen van de vierkante nieren. De rek is er is er overduidelijk uit. Wat de creativiteit betreft dan, helaas niet wat het formaat betreft. Ik denk dat het best stijlvol zou staan wanneer BMW hier in plaats van deze vierkante nieren op 125% te kopiëren, voor hoge en smalle nieren was gegaan. Een beetje zoals de nieren op de BMW 328 Hommage concept. Klein stukje plaatwerk ertussen en dan strakke koplampjes ernaast.
@edge: Ik ben het wel met je eens. Terug naar de basis. En misschien zelfs wel weer iets proberen met ronde koplampen….
Dame Edna
De koreanen worden steeds europescher maar de duitsers steeds aziatischer.🤔
Wel een flinke gok, zo’n facelift.
Zonde..
Ik wacht met angst de nieuwe 1 serie af. Als die ook deze kant uit gaat moet ik BMW toch vaarwel zeggen hoor.
Lelijk dat de motorkap lijn in de grille overloopt en doe er nog maar een chromen flapje bij op de bumper. Ik denk dat we over 20 jaar de wagens tussen 2005 en 2015 gaan beschouwen als de laatste “mooie” modellen.
Tijd voor een niertransplantatie…
Wat ik wel mooi vindt is dat ze grote gaten in de voorbumper hebben weggelaten (waar MB zoveel last van heeft qua design). Die nieren…misschien eerst het grote plaatje zien ….of in het echt. Maar less is more in dit geval ! Misschien voor de volgende generatie !
@snowbird: het zal me niks verbazen als dit het ontwerp van de elektro versie blijkt te zijn.
Maar zijn die hockeysticks nu wel weg? Dan wil ik die nieren best als wisselgeld accepteren. Gelukkig kan ik een 7 serie toch niet betalen dus boeit het eigenlijk ook helemaal niets.
Volgens mij ben ik oud aan het worden, maar voor mijn gevoel kwam de huidige een jaar of 2, max 3, geleden op de markt.
Wat een afschuwelijk gedrocht.
Ik vind mijn 2014 730d veel mooier.
Gelukkig hoeven jullie deze auto niet te kopen. Wacht nu gewoon af en niet zo reageren op een nietszeggende foto, wat nog nep nieuws kan zijn ook.
Die mag wel een “nier correctie” krijgen
Wat een wanstaltig apparaat.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).