• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus meest betrouwbare automerk ooit ever?

Auteur: Alwood, gepost 14 februari 2013 om 21:18 – 89 Reacties

LEXUS IN YOUR FACE


Een youngtimer LS400 trap je zonder zorgen over de 400k km heen. Zo’n nineties IS200? Af en toe wat olie, een motorblok en heel soms remblokjes vervangen, verder doorrijden zonder zorgen. Yep, opnieuw prijkt Lexus in 2013 bovenaan het lijstje meest betrouwbare auto’s.

Dan moet je natuurlijk wel even over die draak van een CT200h heen stappen. Wat een afschuwelijk rijdend ding is dat. Gemiddeld zijn de Lexii vrij saai om te rijden maar de CT slaat echt alles. Natuurlijk ontbreekt enige spanning ‘of je je eindbestemming wel haalt’. Ook betrokkenheid bij het rijden laat vaak te wensen over. Een gemiddelde Lexusrijder heeft zijn/haar auto om ‘van A naar B te komen’.

Nee, dan gaan wij liever voor de nummer 2 –Porsche– in de J.D. Power and Associates betrouwbaarheids-ranglijst 2013. Met slechts 94 ‘problemen’ per 100 auto’s scoren ook zij zeer goed.

Wat dan absoluut niet te rijden? Land Rover. Maar ook Volkswagen, Audi en Volvo scoren erg slecht. Hierbij is specifiek naar auto’s van 3 jaar oud gekeken. Eigenaren is gevraagd hoeveel problemen zij het afgelopen jaar aan de auto hadden. Opvallend is dat het ‘industrie gemiddelde’ hierbij op 126 ligt. Gemiddeld kampen ‘nieuwe’ auto’s dus met meer dan 1 probleem per jaar.

Helaas heeft J.D. Power geen normering aan de problemen gehangen. Daarentegen is ieder kapot lampje, los stekkertje of dashboardwaarschuwing in een auto van 3 jaar of jonger natuurlijk storend en onnodig.

Verder meldt dit onderzoek dat facelift- en nieuwe modellen (modeljaar 2010 dus) minder problemen hadden dan ongewijzigde modellen. Opvallend aangezien de algemene aanname is dat nieuw geïntroduceerde modellen vaak met problemen kampen. De gemiddelde betrouwbaarheidsscore dit jaar is de beste ooit (sinds 1989).

Natuurlijk blijft het een Amerikaans onderzoek. Toch zaten er een aantal interessante winnaars per segment bij. De meest betrouwbare auto overall was een Lexus RX (56 problemen per 100 auto’s). De Audi A6 won bij grote luxe sedans nipt van de Volvo S80. Een Hyundai Sonata is de beste middenklasser en zonder zorgen cabrio rijden doe je in een Mazda MX-5. (bron: jdpower.com)

Betrouwbaarheids index JD Power

Meest betrouwbare auto winnaars 2013

Ook interessant!

  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Lexus-garantie is nu 5x (!) zo lang als die van Mercedes
  • BMW is Mercedes voorbij
    BMW is Mercedes voorbij (en Audi helemaal)

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Lexus, Mazda

Vorig bericht: « Video: Pingpong Passat CC op de snelweg
Volgend bericht: Goedkope olie in aantocht, 25 tot 40% korting [schalieolie] »

Lees Interacties

Reacties

  1. R32LJ zegt

    14 februari 2013 om 21:20

    ‘ooit ever’?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 februari 2013 om 21:26

      @R32LJ: internettaal.

      Login om te reageren
    • henrie zegt

      14 februari 2013 om 21:47

      @R32LJ: Nee, dan ‘400k km’… 400kilokilometer dus…

      Login om te reageren
      • sirmustang zegt

        14 februari 2013 om 21:50

        @henrie: Naar mijn weten is 400k km nog altijd 400.000 km.
        Ik hoop dat je sarcastisch was, want dat valt zo moeilijk te merken als je het van een schermpje leest.

        Login om te reageren
        • henrie zegt

          14 februari 2013 om 22:15

          @sirmustang: Niks sarcasitisch. Een ‘k’ wordt gebruikt om duizendtallen aan te geven. De ‘k’ staat dan ook voor ‘kilo’, wat ‘duizend’ betekent…

          Zowel die ‘k’ in ‘400k’ als de ‘k’ in ‘km’ betekent dus ‘kilo’. Dus eigenlijk staat er 400 kilokilometer. Dat slaat dus nergens op. Ik snap wel wat er bedoeld wordt, maar in plaats daarvan had er beter gewoon 400.000 km of eventueel 400 Mm (Megameter) kunnen staan. Lijkt me wiskundig gezien wat beter…

          Login om te reageren
          • sirmustang zegt

            14 februari 2013 om 22:29

            @henrie: Op die manier klinkt het idd vrij logisch om 400k km vreemd te vinden :P
            Op die manier had ik er nog niet over gedacht

            Login om te reageren
          • E320cdi zegt

            14 februari 2013 om 22:48

            @henrie: 400 Mm. Ja, dat zal vast iedereen begrijpen. 400k = 400.000. km = km. Waarom is dit zó fout? Er is toch niet 400 kkm geschreven?

            Login om te reageren
            • henrie zegt

              15 februari 2013 om 00:17

              @E320cdi: Je zegt toch ook niet dat je een harde schijf hebt van bijvoorbeeld 600k MB? Daarom is het fout…

              Login om te reageren
          • nickmercedes zegt

            14 februari 2013 om 23:41

            @henrie:
            Niet zo janken. We praten hier niet over mega meters, wel duizend kilometer.
            Anders mag dat ook niet meer hè.. 1000km wordt dan ook 1Mm…

            Login om te reageren
            • henrie zegt

              15 februari 2013 om 00:04

              @nickmercedes: Ja, 1000km inderdaad. Niet 1k km… 1Mm hoeft van mij ook niet, maar is in ieder geval wel correct…

              Login om te reageren
  2. xiran zegt

    14 februari 2013 om 21:21

    porsche staat normaal altijd boven aan.

    Login om te reageren
  3. johanw zegt

    14 februari 2013 om 21:24

    ik ben in ieder geval blij dat ik mijn k*t bmw heb ingeleverd voor een Lexus…nog nooit zoveel kosten gehad aan een auto…en dat is niet sporadisch maar bij het model wat ik had standaard problemen…

    het verbaasd mij in ieder geval niet dat een lexus en honda zo hoog staan, mijn ervaring bevestigd dit in ieder geval, 14 jaar japans nog minder kosten dan nog geen 2 jaar duits…

    Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      14 februari 2013 om 22:35

      Echte kwaliteit zie je pas als je oplet hoeveel oudere auto’s van een merk/model er nog rond rijden. Let bijvoorbeeld eens op hoeveel Polo N6 modellen er nog rijden (1994-1999)

      Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    14 februari 2013 om 21:24

    Zouden de VAGfans dit staatje durven lezen?

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      14 februari 2013 om 21:28

      @jrk68: jawel, die zeggen dat het niet klopt. Sommigen nemen het voor lief en denken nog steeds dat ze een premium gebakje hebben. Anderen vinden het niet zo erg, geven niet toe dat het klopt wat anderen al jaren zeggen. VAG is een boevenbende, in NL staat Pon bovenaan, Autoweek durft dit staatje niet te plaatsen.

      Login om te reageren
      • johanw zegt

        14 februari 2013 om 21:36

        @rufctr01:

        een twee weken geleden kwam een groot onderzoek uit engeland naar voren van een groot verzekeringsbedrijf etc en daar stonden heel de top 10 vol met japanse autos met een porsche erbij. Honda stond hier op nr 1.

        het andere top 10 rijtje met failures daar stond Audi heel hoog en bmw scoorde hier ook heel hoog qua failures…

        Login om te reageren
        • flippert zegt

          17 februari 2013 om 09:38

          @johanw: omdat die jappen zo kaal zijn als een naaktslak en die Audi’s en Bimmers vol met opties die wel eens stuk willen gaan. De vergelijking gaat dus mank..

          Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        14 februari 2013 om 21:38

        @rufctr01: dat valt mij ook op pp autoweek! Bij elk minuscuul wijziginkje of nieuw pakketje van vag gooien ze er een artikel tegenaan. In een artikel over de rs5 cabrio het niet over het gewicht hebben (wat be-lach-e-lijk hoog is). Of de nieuwe golf r carbio “afgeslankt” noemen… Man dat ding weegt 1600kilo!

        Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        14 februari 2013 om 21:42

        @rufctr01: VAG is ook een premium gebakje. De A6 is hier de beste midsize premium auto dus niet de 5-serie. En vergeet niet dat die RUF van je gewoon een Porsche is en dat is nog steeds een VAG product hé :)

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          14 februari 2013 om 21:48

          @kapiteinaudi:
          Nope, RUF staat geregistreerd als een zelfstandige fabrikant en op het kenteken staat, merk: RUF en niet Porsche. Google het anders maar ff.

          Login om te reageren
          • mout zegt

            14 februari 2013 om 23:33

            @jrk68: Er zouden er anders weinig rijden, zonder moedertje VAG.

            Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          14 februari 2013 om 22:07

          @kapiteinaudi:@ matroosjeAudi, blijf jij maar recht lullen wat krom is. De A6 komt niet in de buurt van een 5 serie, mochten ze willen bij Audi. Het is gewoon een feit: Audi is overrated en verre van premium! En RUF heeft niks met VAG te maken, ik vind de CTR01 Yellowbird geniaal! Specs waar een R8 van kan dromen! Want een R8 moet eerst de 27 jaar oude Yellowbird bij zien te houden.

          Login om te reageren
          • kapiteinaudi zegt

            14 februari 2013 om 22:25

            @rufctr01: Je bedoelt misschien dat BMW overrated is en Audi underrated?
            BMW staat in deze lijst trouwens ook slecht hé. Maarja daar praten de fanboys niet over natuurlijk…
            De Yellowbird is een getunede en bliksemsnelle Porsche Turbo dus logisch dat ie het haalt van een R8.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              14 februari 2013 om 22:31

              @kapiteinaudi: Knul hou toch gewoon je mond en ga je aftrekken op Audiposters.

              Login om te reageren
              • kapiteinaudi zegt

                14 februari 2013 om 22:35

                @berlinetta: Of ik me ga aftrekken bij Audiposters zal ik zelf wel beslissen maar toch bedankt voor deze zinnige opmerking….

              • rufctr01 zegt

                14 februari 2013 om 22:49

                @kapiteinaudi: Audi, de nieuwe Lada’s onder de middenklassers! Hahahaha

              • quattromeister zegt

                14 februari 2013 om 22:53

                @kapiteinaudi: Gewoon niet op reageren, don’t feed the trolls is een wijselijk spreekwoord.

              • jrk68 zegt

                15 februari 2013 om 05:11

                @quattromeister:
                Heb je het nu nog niet door…, Hij is de trol….

              • quattromeister zegt

                15 februari 2013 om 10:23

                @jrk68: Nee, jij bent een trol.

            • rufctr01 zegt

              14 februari 2013 om 22:51

              @kapiteinaudi: een Yellowbird is geen getunede 911 Turbo. Het is een Carrera chassis wat verder door RUF is opgebouwd met RUF spullen. Het is geen Porsche maar een RUF. Voorlopig scoort Audi slechter dan BMW, wie is hier overrated? Audi roept het hardste dat ze ‘premium’ zijn.

              Login om te reageren
              • quattromeister zegt

                14 februari 2013 om 22:58

                @rufctr01: huilie huilie

              • ej20g zegt

                15 februari 2013 om 00:01

                @quattromeister: hij heeft gewoon gelijk. Niks huillie huillie. Als je tegen RUF zegt dat hun auto’s slechts aangepaste Porsches zijn krijg je volgens mij een rechtszaak aan je broek. Volledig terecht overigens.

              • quattromeister zegt

                15 februari 2013 om 01:25

                @ej20g: Dit soort bullshit is geheel offtopic, ga ergens anders janken.

              • rufctr01 zegt

                15 februari 2013 om 06:21

                @quattromeister: ga jij maar huilie huilie doen. Jouw Audi’s vallen nu door de mand dat ze niet zo goed zijn. Al nr1 op het lijstje met de meeste motorproblemen, nu hier ook niet zo best! Haha, wij maken VAG groot door regelmatig nieuw onderdelen voor onze barrels te kopen. Je wordt genaaid bij aanschaf, daarna door onderhoud.

              • quattromeister zegt

                15 februari 2013 om 10:23

                @rufctr01: Nee een ruf is lekker goedkoop in onderhoud.

              • rufctr01 zegt

                15 februari 2013 om 13:52

                @quattromeister: appels met peren vergelijken! Ik kan een Audi ook wel vergelijken met een fiets, dan begin je te janken als je de rekeningen van Audi ziet. Trouwens, dat ga je sowieso wel doen als je je Audi op moet halen bij een VAG oplichter in een snelle pak.

              • quattromeister zegt

                15 februari 2013 om 17:28

                @rufctr01: wat nou appels met peren.. Een auto is een auto vrind. Jou RUF is duurder dan m’n RS2 in onderhoud.

        • ej20g zegt

          14 februari 2013 om 23:29

          @kapiteinaudi: Porsche is alleen op papier onderdeel van VAG. Porsche zal nooit echt VAG worden.

          Login om te reageren
          • quattromeister zegt

            15 februari 2013 om 01:34

            @ej20g: Ga aub met je VAG fobie naar het VAG forum, man wat kan jij janken zeg.

            Login om te reageren
            • ej20g zegt

              15 februari 2013 om 03:08

              @quattromeister: ik heb geen VAG-fobie. Ik kan sommige VAG-producten zelfs wel waarderen. Golf IV en V R32? Yes please! Passat R36? Oh yeah. Kom op, zo lang kunnen je tenen écht niet zijn.

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                15 februari 2013 om 05:14

                @ej20g:
                Wat denk je zelf, de tenen van een VAGfanboy zijn heeeel lang.

              • ej20g zegt

                15 februari 2013 om 15:28

                @jrk68: dat blijkt ja. Man man man, waar zeik ik dan? Niet volgens mij. Daarnaast is onrespectvol reageren blijkbaar ook hip tegenwoordig.

              • jrk68 zegt

                16 februari 2013 om 09:38

                @ej20g:
                Bovendien is het een voorrecht van de VAGclub, als je daar wat over zegt ben je al snek “gefrustreerd”en kan je het niet betalen, in hun ogen….
                Gelukkig is er geen haar op mijn hoofd die er ook maar over twijfeld om bv 56245 euries in een bodemloze put te flikkeren voor een Golf R cabrio. Zeker als je weet dat het gewoon een FWD is met iets meer vermogen en wat tupperware.

              • quattromeister zegt

                16 februari 2013 om 11:43

                @jrk68: Ik zou überhaupt nooit een Volkswagen kopen.

          • kapiteinaudi zegt

            15 februari 2013 om 08:25

            @ej20g: Porsche is zo VAG als wat, daarom gebruiken ze ook dezelfde onderdelen. De Touareg, de Q7 en de Cayenne zijn gewoon dezelfde auto’s met een andere body.

            Login om te reageren
            • lemans96 zegt

              15 februari 2013 om 12:13

              @kapiteinaudi: Mensen met werkelijke kennis weten dat VAG eigenlijk Porsche is. Denk even aan dHr. Ferdinand Piëch, de grote baas van de VAG, waar komt die vandaan? Juist, bij Porsche.
              Daarbij heeft VAG de mazzel gehad dat er bij de beleggers van Porsche een stel niet zulke handige jongens bezig zijn geweest anders was het hele VAG boeltje nu in handen geweest van Porsche i.p.v. andersom.
              Op Le Mans ook zeer treffend te zien: Dankzij het wegblijven van Porsche heeft Audi zich daar in the picture kunnen rijden. Porsche is dat nu zat en komt volgend jaar(2014) weer terug. Let op wat er dan met het ‘machtige’ Audi gaat gebeuren…
              Zowel Audi als Volkswagen zullen nooit kunnen tippen aan de kwaliteit en innovativiteit van Porsche AG. Het is zo’n beetje waar aan zij hun bestaansrecht danken…

              Login om te reageren
            • ej20g zegt

              15 februari 2013 om 15:26

              @kapiteinaudi: voor de Cayenne moet ik je gelijk geven. Voor de V6 TDI ook. Maar de V8 TDI is alweer een blok van Audi wat aangepast is naar Porsches eigen smaak. Porsche valt er wel onder maar is eigenlijk veel te afgescheiden bezig om als een écht aangekoppeld onderdeel te noemen zoals bijvoorbeeld Audi en Bentley.

              Login om te reageren
  5. bazzelijn zegt

    14 februari 2013 om 21:37

    Bij Porsche: 94 problemen per 100 auto’s? Is dat niet juist heel onbetrouwbaar?

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      14 februari 2013 om 21:43

      @bazzelijn: Typefoutje lijkt me…

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      14 februari 2013 om 21:43

      @bazzelijn:
      Vergeleken met de 71 van Lexus wel, als je het vergelijkt met de 174 gebreken van moedertje VW dan valt het wel mee.
      Zeker als je bedenkt dat falende lampjes ook in die statistiek zitten. En zeg nu zelf, wat vervang je liever een lampje of een TSI motor of DSG bak….

      Login om te reageren
      • autobart zegt

        14 februari 2013 om 21:55

        @jrk68: Wanneer stop je nou eens met je gezever over TSI motoren en DSG bakken, heus niet alle motoren hebben problemen en ook heus niet alle DSG bakken. Volkswagen verkoopt veel auto’s, dan heb je ook meer problemen (zelfs met hetzelfde percentage) en omdat de DSG techniek een aantal jaar terug nog jong was, heb je kinderziektes. Dat jij een stugge bromsnor bent die daar over blijft zeveren kan ik niets aan doen. Als alle TSI motoren problemen zouden hebben en dat op internet zouden posten, dan zou jouw computer spontaan vastlopen.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          14 februari 2013 om 22:01

          @autobart:
          Lieve schat, dit onderzoek gaat over de afgelopen 3 jaar….
          In die periode zijn er genoeg van die dingen gesneuveld, dus dat zou een heel plausibele verklaring kunnen zijn voor de toch wel bedroevend slechte noteringen van VW en Audi.

          Login om te reageren
          • autobart zegt

            14 februari 2013 om 22:27

            @jrk68: Daar heb je gelijk in, de 1.4 TSI is geen goede motor, met name vanwege het olieverbruik en de rammelende kettingen. De 1.2 TSI echter, die heeft meer last van rammelende kettingen. Maar ze hebben veel meer motoren in huis en laat het nou net zo zijn dat je daar vrijwel niets over hoort. Bij elk merk heb je er wel rotte appels bij zitten.

            Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          14 februari 2013 om 22:03

          @autobart: VAG is gewoon niet goed bezig! Ze willen maar 2 dingen: heel veel domme mensen die hun slechte auto’s kopen en de grootste ter wereld worden. Tov Toyota hebben ze 1 probleem: de Toyota’s zijn vele malen beter….

          Login om te reageren
          • 850t5r zegt

            15 februari 2013 om 08:09

            @rufctr01: Mmm… Vag werelds grootste, 70 jaar terug was er ook een groepje duitsers die dat voor ogen hadden en dat liep ook heel anders af… ;-)

            Login om te reageren
            • lemans96 zegt

              15 februari 2013 om 12:16

              @850t5r: Om in dezelfde termen te blijven: Wat een überDOMME opmerking…

              Login om te reageren
              • 850t5r zegt

                15 februari 2013 om 15:04

                @lemans96: wat jij dom vind boeit me niet zo…

              • lemans96 zegt

                15 februari 2013 om 18:56

                @850t5r: Die opmerking was ook niet aan jou gericht hoor, maak je niet druk. Anders had ik wel wat in Jip en Janneke taal geschreven. ;-)

        • xiran zegt

          14 februari 2013 om 22:06

          @autobart: gelukkig mag je heel veel betalen voor die techniek. Ze weten bij vag heus wel wat ze erin schroeven en jonge techniek is onzin, alles is te berekenen. Dan zijn er simpelweg fouten gemaakt.

          Login om te reageren
        • ej20g zegt

          14 februari 2013 om 23:33

          @autobart: in alle eerlijkheid, de DSG is al 10 jaar oud. Die problemen of kinderziektes hadden al lang opgelost moeten zijn. Dat zijn ze niet, de huidige DSG’s (die natuurlijk niet hetzelfde zijn als de DSG’s uit 2003) hebben nog steeds veel elektronische problemen. Over de TSI’s spreek ik me niet uit, de oude generatie was flut, de nieuwe generatie moet zich nog bewijzen. Misschien dat die wel goed zijn. Ik weet alleen wel dat ik nóóit een VAG-product zal gaan rijden, puur vanwege de reputatie en het feit dat ik de auto’s die ze maken gewoon saai vind.

          Login om te reageren
    • Brutus zegt

      14 februari 2013 om 21:53

      @bazzelijn: Ze hadden inderdaad beter “94 van de 400” kunnen zeggen..

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        14 februari 2013 om 21:58

        @Brutus:
        Blijft moeilijk hé statistieken lezen….
        Het onderzoek gaat over het aantal gebreken per 100 auto’s.
        En industrie breed zijn dat er dus 126 per 100 auto’s = 1.26 gebreken per auto….
        Comprendé.

        Login om te reageren
        • Brutus zegt

          14 februari 2013 om 22:37

          @jrk68: Comprendo.. (?)
          Te snel gelezen. Blijft moeilijk inderdaad ;)

          Login om te reageren
  6. spidermann zegt

    14 februari 2013 om 21:40

    Autoweek is een (VAG) leugenblaadje.

    Login om te reageren
  7. tmenges zegt

    14 februari 2013 om 21:41

    Toch wel erg vreemd hoor dat lincoln en buick boven honda en zelfs een heel eind boven Subaru eindigen…. Maar goed , betreft nieuwe auto’s en die kan ik niet betalen :)
    Dus rij nog wel effe door met mijn oerbetrouwbare volvo s70 met inmiddels al 343.000 op de teller

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      14 februari 2013 om 23:34

      @tmenges: Subaru heeft met de huidige motoren vrij veel last van kleine dingetjes. Van die onderdeeltjes van 10-20 euro. Verder gaan ze voor eeuwig door hoor.:)

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        14 februari 2013 om 23:36

        @ej20g: motoren = modellen. Dat is misschien wat beter, motorisch zijn en blijven ze onverwoestbaar als je weet hoe je ermee om moet gaan.

        Login om te reageren
  8. spidermann zegt

    14 februari 2013 om 21:50

    Allemaal niet nauwkeurig. Indien een BMW 7 serie een kapotte band heeft roept men AAA voor bijstand, een 10 jarige Japse sletmobiel natuurlijk niet. Is de BMW nu “dus” slechter dan Japuskistan?

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      14 februari 2013 om 22:08

      @spidermann: Zit wat in maar hoezo staan porsche en mercedes dan zo hoog….?

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      14 februari 2013 om 23:10

      @spidermann:

      Beter lezen…gaat over auto’s van 3 jaar oud.

      Login om te reageren
  9. j00rs zegt

    14 februari 2013 om 22:01

    Die betrouwbaarheid van Porsche mag ook wel gezien die marge die zo op elke auto verdienen.
    En het lijkt me logisch dat facelift modellen beter zijn, zo’n facelift wordt juist gebruikt om dingen aan te passen en te verbeteren.

    Login om te reageren
  10. Robert zegt

    14 februari 2013 om 22:03

    Tja, betrouwbaarheid is één ding, de keerzijde van zoiets is dat betaalbaar onderhoud dan nog vaak een utopie zal zijn. En hoe je ook wendt of keert, ook de toppers kennen hun slijtdelen. Ga bijvoorbeeld zoiets simpels als een tussen- en einddemper vervangen en je bent bijkans een half maandsalaris verder.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      14 februari 2013 om 22:08

      @RRRobert: bij Porsche heb je wel een punt. Gelukkig gaan die uitlaten iets langer mee.

      Login om te reageren
    • johanw zegt

      14 februari 2013 om 22:17

      @RRRobert:

      dat zeggen ze ook van honda dat onderdelen zo duur zijn, maar alles is relatief…

      bij een opel zeggen ze 50.000 km op bepaalde onderdelen, terwijl die bij een honda 150.000 km blijft zitten…

      dat deze dan de helft duurder is, is dan al gauw terugverdiend he ;-)

      Login om te reageren
  11. norge zegt

    14 februari 2013 om 22:04

    Lekker lijstje weer voor VAG ,verslagen door de goedkopere Koreanen “weer”, is natuurlijk geen nieuws voor mij.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      14 februari 2013 om 22:09

      @norge: hahaha+1

      Login om te reageren
      • melkkoe zegt

        14 februari 2013 om 23:09

        @rufctr01: ik ga weer even rechtlullen wat krom is:

        De auto’s waarmee de jappen zo hoog scoren, zijn nu net de auto’s waar je niet in gezien wil worden. Dat die tsi koffiemolentjes kapot-lopen met die dsg-flipperkasten zal mij verder een zorg zijn. Het gaat mij om de dikke diesels die in een japanner niet eens leverbaar zijn.

        Login om te reageren
    • redbeams zegt

      14 februari 2013 om 23:14

      @norge:

      Denk dat iemand z’n blauwe speelgoedpet nu aan ’t opvreten is samen met z’n bmw poster ;)

      Login om te reageren
  12. darrock zegt

    14 februari 2013 om 22:19

    Toch weer trots op mercedes.
    Met een 30 jaar oude merc minder problemen dan 2 gloednieuwe vw’s.dus het klopt wel.

    Login om te reageren
  13. imba zegt

    14 februari 2013 om 23:13

    Mitsubishi staat wel erg laag als ik het zo zie.
    Los daarvan zou ik dit ”onderzoek” echt met een korreltje zout nemen.

    Login om te reageren
    • kevlard zegt

      14 februari 2013 om 23:47

      @imba: Want? De uitslag bevalt je niet?

      Login om te reageren
      • imba zegt

        15 februari 2013 om 16:06

        @kevlard: Alleen als ik duits zou rijden. Nu jij weer Kevtard.

        Login om te reageren
  14. lamborgfan zegt

    15 februari 2013 om 08:01

    Haha toyota prius.. Gas op die lollie! En nooit meer los komen..

    Login om te reageren
  15. fkbmw zegt

    15 februari 2013 om 10:06

    Vind het toch merkwaardig dat Jeep zo laag staat.

    Login om te reageren
  16. dotternetta zegt

    15 februari 2013 om 11:20

    Geweldig om alle comments te lezen, dank jullie allemaal!

    Login om te reageren
  17. pursuit zegt

    15 februari 2013 om 11:26

    @Alwood
    Misschien siert het je om je wat meer te verplaatsen in de gemiddelde bezoeker die geen Porsche rijdt. Volgens mij is de CT200h een populaire auto. Beetje blaten over ‘Wij gaan liever voor de nummer 2 Porsche.” … pff.
    Nu bestaan bijna al jouw bijdragen uit exoten, misschien een keer uit dat droomwereldje stappen!

    Login om te reageren
  18. miataman zegt

    15 februari 2013 om 12:56

    Verbaasd mij niks dat de Mazda MX-5 de meest betrouwbare sportwagen is. Heb zelfs met mijn 23 jaar oude Miata nog nooit problemen gehad :-) En ook met m’n Mazda 6 heb ik nog nooit problemen gehad.

    Login om te reageren
  19. schnitzelexpert46 zegt

    15 februari 2013 om 15:04

    Kanonnen zeg… Autoblog gaat ook totaal niet om autoliefhebberij -__-“

    Login om te reageren
  20. dvt093 zegt

    16 februari 2013 om 14:36

    Waar is Alfa Romeo?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North