Lezersvraag: de snelste auto waar je ooit in hebt gereden?

Auteur: , 379 Reacties

Het is je vast wel eens overkomen dat je even mocht plaatsnemen achter het stuur van een supersnelle bolide. Welke was dit?

Veyron

Soms heb je geluk en krijg je om wat voor reden dan ook de sleutels toegeworpen van een snelle bolide. Wellicht heb je er max 130 km/u mee gereden, maar op papier is ‘ie supersnel. Ook kan het zijn dat je bijvoorbeeld tijdens een vakantie aan de westkust van Amerika hebt gekozen voor een dikke huurbolide zoals een Corvette, Mustang of Charger. En wat te denken van de vele andere huurmogelijkheden, zoals een Ferrari of Lambo-ritje in Italië?

Er zijn tal van scenario’s te bedenken waardoor je plots achter het stuur zat van een auto met veel vermogen. In de meeste gevallen kom je niet eens in de buurt van de topsnelheid, maar daar gaat het ook niet om. (Voor het eerst) kennis maken met veel power als je het gaspedaal intrapt is een ervaring die je niet snel zal vergeten.

Laat in de comments weten welke auto dit was en of de rit je eventuele verwachtingen had waargemaakt. Nogmaals: de snelste auto wil niet zeggen dat je er de topsnelheid mee hebt gereden. Die kwestie kwam al eens eerder aan bod in DEZE lezersvraag.

Foto: Deze Veyron kon/kan je huren bij AAA Luxury & Sport Car Rental voor 19.000 euro per dag



379 reacties

Ferrari F430
Honda NSX, 1e generatie (1992).
@erik2907: heb mn rijbewijs nog niet, maar ik heb wel een keer stiekem in een heuse opel vectra c met 115 pk gereden.
@erik2907: reageren op de eerste comment om toch een beetje bovenaan te staan?
@breakingpoint: net als jij (en ik derhalve) haha
@porker: Klopt. Maar mijn reactie is relevant m.b.t. de zijne.
@breakingpoint: bent u AB-politie? Is dat verboden dan?

Moge de beste sportauto aller tijden een beetje bovenaan staan!
@erik2907: een opel vectra c is niet een van de beste sportautos allertijden. Desalnietermin is het een leuker auo
@milieumeneertje: even goed lezen van boven naar beneden, mijn reactie was op het feit dat er iemand commentaar had op mijn bovenste positie, mijn reactie hierop was dat de beste bovenaan mag staan, en dat was niet de Opel C maar de auto bij mijn bericht, de Honda NSX
Tatjana Simic ging wel hard ja, drukte haar vollop op dr staart dat schreeuwende geluid kan zelfs een nascar auto niet evenaren
@hammond: laatst nog mee gereden. Heerlijk geluid maar de afwerking is wel echt Italiaans.

Zelf het meest uitgebreid in een Aventador gereden, maar ook nog wel eens tijd door gebracht in 911 turbo S’en en een 918 Spyder.
Proefrit in een GT-R :)
@volvo4life: en ja, verwachtingen volledig waargemaakt. Mechanisch, donker geluid en retesnel. #1 op de wishlist.
Lamborghini Diablo
@bmw507coupe:

hier ook. se30 huur in zwitserland… brandstof was duurder dan de huur van de auto… de 2x 50 liter tank was binnen 350km leeg…voordat ik op de autobahn bij freiburg was waar de onbeperkt pas begon was ik al ruim 2 volle tanks verder… en maar billen knijpen dat je de koppeling heel hield in de file
Gazelle GTR-R
Dodge viper. Een beest van een auto voor een bestuurder met ballen. Geen esp, abs en zo maar heel veel pk’s.
-edit: nutteloze bijdrage-
Bugatti Veyron supersports
@chieltjemanassen: Op Forza Motorsport zeker?
@brummer: *snif* *snif* ik ruik vaag een klein beetje jaloezie. Heeeel klein beetje maar. *snif* Ik ruik vooral erg veel plastic, zal wel van een xbox zijn.
M3 E46.
488 gtb, gaat best hard
20 minuten in een Ferrari 360 gereden. Niet heel bijzonder maar wel een erg leuke ervaring
@kuifje: ik ook, was inderdaad een bijzondere ervaring. Ik ben ook wel in de auto geïnteresseerd, dus als zo’n bedrijf ‘m met zeg 150.000 km de deur uit doet, durf ik dat wel aan.
@kuifje: oh sorry, je schreef dat het niet heel bijzonder was. Ik kwam net uit m’n toenmalige MX-5 en wat me opviel was dat de zitpositie, en ook ten opzichte van het stuur en de versnellingspook, vrijwel precies hetzelfde was! De motor klonk wel erg lekker, zelfs met de standaard uitlaat. En hij trok ‘m zo makkelijk door zeg.. En ten opzichte van de MX-5 leek de 360 wel een vliegend tapijt, zo comfortabel!
@jochempie: ja heel bijzonder voor mij maar over het algemeen is een 360 of f430 rijden wel de standard supercar ervaring, 20 minuutjes huren.
@kuifje: nou ja niet bijzonder, denk dat de meeste mensen niet zelf in een Ferrari gereden hebben.
@kuifje: Same here, waarschijnlijk dezelfde geweest ;)
Ferrari F430
Zelf een 370Z nismo, heb ooit meegereden in een california (achterin, geen aanrader met 1.95m).
@uselessguy: he dat heb ik ook gedaan en met mijn 1.86 stak ik al behoorlijk boven de voorruit uit, dan zal jij wel helemaal de wind op je schouders gevoeld hebben xD
In een getunned Huracan, naast gezeten dan!
@zweed: seks
@RubenPriest vraag
– qua top snelheid
– of qua acceleratie?
@desjonnies: Staat beschreven in de laatste alinea. Op papier de snelste. Qua topsnelheid hadden we al een lezersvraag over.
@RubenPriest: Het gaat om de mogelijke topsnelheid van de auto, niet wat je er daadwerkelijk mee gehaald hebt.


OT: Ik denk in de Ferrari 430 TB tijdens zo’n 20min rit. Kan ook een iets ander type zijn geweest.
Verder een Volvo v60 plug-in met een top van 245 op de teller.
@rw1994: v60 plug in (lachend gezichtje met twee tranen)
@audir8v10: je vergist je er lelijk op hoe gemakkelijk snel die nog van zijn plaatst afgaat. Alleen de D5 is al naar 275pk te brengen, komt de elektro motor nog bij + awd.
@dieselkameel: gaat hier om de topsnelheid, de fabriek geeft 230 max af voor de Volvo. Ik trek net zo hard op en op de snelweg/autobahn rijd ik hem helemaal zoek (260+)… dus blijft raar om de Volvo hier te noemen.

OT: mijn snelste auto waar ik i reed was natuurlijk de R8 5.2V10.. loopt 316 en we reden 301 geijkt.
@audir8v10: joh dat een R8 sneller is…….. Dat was ook totaal niet het punt van mijn reactie. Mijn punt was dat die D6’en akelig snel zijn, mits een beetje leuk aangepakt. Dat jij dan meteen je eigen auto er bij moet halen vind ik een beetje patserig. Vind het een mooie bak hoor begrijp me niet verkeerd.
@rw1994: TB?
@desjonnies: noem ze beiden?
AMG GT S!
Een 612 met een topsnelheid van 320 km/h :)
Dat zou een MTM getunede Audi RS6 zijn. Wat een monster!
S8 650 pk
599 GTO & F12
Audi RS6, die met de V10.
De snelste auto die ik ooit gereden heb was een M6 Gran Coupe. Het beestje was getuned naar 685PK en hij was daardoor belachelijk snel. Mijn top ermee was 297 km/u. De magische grens van 300 haalde ik net niet door te druk verkeer op de Autobahn.
@viezefreddyw: is die sneller dan je Ferrari? Close zeker?
@3246cm252kw: Topsnelheid van de BMW ligt hoger. Qua acceleratie scheelde het niet veel maar de BMW is iets sneller.
Mijn eigen E39 M5 300+
Mijn ex-vriendin, van 0 naar heel veel gezeik in minder dan 3 seconden.
@dutchcarguy: Haha held!!
@dutchcarguy: hou maar op, allemaal. We hebben een winnaar.
@dutchcarguy: dan was je nog lief tegen haar. Normaal zijn vrouwen het binnen 1 seconde…
@arnoldh: 1 seconde is ook minder dan 3 seconden ;)
@dutchcarguy: Hoeveel paarden hebben daar in gezeten dan?
@dutchcarguy: geldt dat ook voor de weegschaal? Gaat die ook naar 100 binnen een seconde?
Jaguar F-type R
Audi s8 v10
Stapvoets in een a8 v8 denk ik.. maar hij kon vet hard!
Porsche 911 op Zandvoort, zelf achter het stuur.
@moondustfocus: Voor mij de Gallardo van raceplanet.
@atrak: voor mij ook de Gallardo van Raceplanet
Super om al die superbolides hier te lezen.
Zelf Audi RS7 gereden, niet normaal dat gevoel (normaal vw passat of Outlander PHEV).
In de boodschappenauto van mijn moeder, Mercedes E500 coupe
@vincent0608: Dat is een niet misselijk boodschappenautootje. Nice!
Audi R8 V10
Audi RS6 plus
Audi S8
Audi A8 W12
Audi RS5
@moersleutel: Audi R8 V10 dus ;-)
@Moersleutel: Audi on tour? Leuk initiatief vind ik dat :)
@gulli: Nee Dat niet Audi on tour heb ik moeten missen Ik had toen cursus
BT Levio, op mijn 16e!
@pomoek: +1 ;-)
gechipte(van 500pk naar 550pk) Audi A8L 6.3 W12 (2011)
Nissan GTR, Huracan, RS6 670 Pk
Nissan gtr getuned. Wat een beestt
Ferrari 599 SA Aperta
@racerx: niet ver daarachter staan een Ferrari 458 en een M6 GranCoupé.

Alles valt qua acceleratie zo’n beetje wel in het niet bij mijn S1000RR. Hier heb ik overigens ook de hoogste topsnelheid mee gehaald.
wat is sneller, een sls of een f430? ik heb ook een keer in een licht getunede veyron gezeten, maar alleen de motor stond aan, niet in gereden.
@gwnbmw: SLS is sneller. Of zou dat moeten zijn op papier.
r8 v10 plus
RS6 C7 780Pk
@sirpowersedan: Vriendje van die boef zeker?
Volkswagen Beetle RSI
Niet supersnel maar wel heel bijzonder en zeldzaam
488gtb

Al moet ik zeggen dat de diablo SV waar ik in heb gezeten een mooiere ervaring was
335d met 380pk en 700nm. valt best tegen als ik zie wat er voorbij komt.
Mercedes SL65 AMG
Snelst 0-100km/h was met een getunede Impreza van een klasgenoot. En dat ging gepaard met zoveel geluid en geknal dat ik je niet zou kunnen zeggen hoe snel ie nou was. Ik weet wel dat hij 150km/h bizar snel op de klok had.
Snelste op top is denk ik een Viper geweest.
Porsche CGT in 2005. Mooiste auto-ervaring ever.
M5 F10, maar jaguar v8 uit 2005 was snelste 280km per uur abnormale auto!!
Een lambo Diablo en een Chevrolet camaro blown big block met 750pk uit 1971
Dat ik zelf achter het stuur zat een A8 6.3 W12. (260 over de autobahn)
Dat ik als passagier er bij zat. Een 911 GT3. (300+ over de autobahn)
porsche 991 turbo s mk II + techart power kit
Brabus K8 & Ferrari F12
Meegereden in een RS6 Performance. Zelf gereden was de proefrit in mijn eigen C63. Die komt in due corse. Eerst ga ik op reis :)
Zo’n 400 km gereden in een Bentley Continental GT. Geweldige auto met zo’n W12
Porsche 911 Turbo S (991).
VW polo 1.2 sjoemelturbodiesel. Was mijn lesauto. Nu kan ik de twingo 1.2 NA pakken van mijn moeder, deze is echter een stuk slomer en rammelt aan alle kanten.
@schlumpie: nog slomer dan een slowmotion? Ik leef met je mee.. By far de sloomste auto die ik heb gereden..
Even corvette dragster die als gewone corvette ingeschreven stond bij de belastingen. Van mijn oom.
Zotste auto waar ik ooit in zat.

1700pk, dragster banden van >400mm, parachute (!), en heel veel Gas voor extra boost. Ging boven de 400km/H maar dat durfde je echt niet.

Daarmee op de A12 van Brussel naar antwerpen aan een rood licht staande, allebei potdoof, blijven revven, en naast ons een Porsche Turbo waarvan de bestuurder geen idee had wat er aan het gebeuren was…

Later is mijn oom dan zo vaak door de politie opzij gezet en beboet, dat hij de auto verkocht heeft. Aan de leider van een Hells Angels filiaal (die hij onderweg tegen gekomen was en hem had “doen” stoppen). Zo even 20 Hells angels die je in je corvette opzij zetten en zeggen dat ze echt wel je auto willen kopen :)

Legendarische bak. Vergeet ik nooit
@woudloper: Was tovallig een zwarte C2?
@turbotoll: neen zilver met roze! En een sticker van Donald duck op. Niet gezeverd.
@woudloper: mooie verhaal! Als het aan mij zou liggen was dit (nu al) de winnaar in de bloemlezingcompetitie!

Zeker als je het uiterlijk erbij vermeldt!
@nicolasr: waar zijn trouwens de bloemlezingen van de laatste paar lezersvragen? Of heb ik die allemaal over het hoofd gezien?
Ik vindt dat altijd leuk om te lezeb, er staan altijd wel een paar reacties tussen die ik gemist heb.
@robert110: true that
@woudloper: prachtig verhaal!
@woudloper: Prachtig verhaal. En wat een held is uw oom! En den Duvel, die ligt er nog wakker van ;)
CLK DTM AMG cabriolet.. zeker 2 keer verzet in de werkplaats..
@ricksmits: Was toevallig een zwarte C2?
918 Spyder
991 GT3 RS
997 GT2

Heerlijk om bij een bekende Porsche dealer te werken
BMW 850i
@NL12358: vetste wagen in dit lijstje tot nu toe
Acceleratie:
– Prodrive Impreza WRC GC8
– Metro 6R4
– Delta S4

Topsnelheid

– BMW M5 eerste model.
– Opel Commodore Coupé (ex Fred Frankenhout circuitwagen)
@desjonnies: Vooral die laatste twee. *ruimt kwijl op
@bullzeyersn: de metro en delta voor de duidelijkheid
@desjonnies: de Delta S4…ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat je daar best wel een mooi verhaal over kan vertellen. Kom maar op zou ik zeggen! En als je dan toch bezig bent…ook graag het Metro-verhaal haha
Een getunede Subaru Impreza met 500+ pk. Toen die VTEC erin kickte, yooooo wat ging ie hard.
@PeugeotGTI: Sorry whut? VTEC in een Subaru? Daar zit een boxer in right?
@hight96: Want VTEC is een soort motorconfiguratie?
@PeugeotGTI: vtec op een subaru?? Komt goed jonge..
@peugeotgti: haha Vtec is een Subaru, try again.
@peugeotgti: Hee psst, @peugeotgti, ze snappen ‘m niet lol
in een Audi RS5 cabrio
Als het puur om theoretische topsnelheid gaat, dan is het een MTM RS6 R met 850pk. Dat is tevens de auto waarmee ik hardst gereden heb (319km/u, een verbetering van mijn persoonlijke record van 312km/u in een 997.2 Turbo S). Is bochtensnelheid ook een dingetje, dan is het een 488 GTB. Heeft met z’n 330km/u een lagere top dan de Audi, maar zal een rondje Nordschleife stukken sneller afleggen.
@Edge: Even onbeleefd nieuwsgierig zijn; hoe komt het dat je met de RS6 R hebt gereden?
@leaper035t: De baas van mijn vader heeft er een. Ik ben vorig jaar met mijn pa en hem naar een horecabeurs in Hamburg geweest, waarbij ik de terugrit voor mijn rekening heb genomen.
@Edge: en jij blij dat Hamburg zo noordelijk in Duitsland ligt ;)
Lastige vraag….. Maar wel een erg leuk. Ik denk dat ik hem in tweeën moet delen.

STRAAT:
Een Audi B4 RS4 Avant met 650pk. Niet veel harder dan 170km/h mee gereden, maar de weg daar naartoe was al spectaculair!
Een “Scooby”, de klassieke 1999 Impreza. Ook met flink wat meer vermogen dan standaard. Erg indrukwekkend! Alleen ook niet hard mee gereden :(

CIRCUIT:
Heb een Bleekemolen racingday gedaan waarbij ik in de AMG-GT, F430, 911 GT3 & Gallardo heb gereden. De F430 vond ik daarvan ab-so-luut het leukste rijden. Snelheden liggen helaas ook niet hoog, maar dat neemt de pret niet weg.
Een Porsche 911 turbo S.

Ik had nog nooit met een 911 gereden en kreeg het daarom aangeboden. Ik snapte nooit zo goed waarom zo veel mensen een 911 kopen. Nu wel. Wat een fantastisch goeie auto in zo’n beetje elk opzicht.
De Rimac Concept_One… Megageil ding, burnout op alle vier de wielen en een instant acceleratie die nergens mee te vergelijken is…
@scooper: vertel. Hoe ben je daar in geraakt???
@woudloper: ik ben goed bevriend met de oprichter/CEO van Rimac. Heb heel de ontwikkeling van het autobedrijf meegemaakt, van 15 man naar de 200+ man welke hij vandaag de dag heeft. @wouter is al meerdere malen uitgenodigd geweest bij de fabriek, maar helaas nog geen bezoek kunnen inplannen ;)
@scooper: heel bijzonder man.
Veel respect voor Mate Rimac
Snelste auto: Ferrari 360 modena
Hoogste topsnelheid bereikt: Ducati 748
780pk Audi RS6 C7
997 GT3 RS
Ik voelde me helemaal het mannetje om te rijden in een S65 AMG verlengd waarbij ik wel netjes 130 max heb gereden.
Maar qua power/acceleratie toch wel een M6 GrandCoupe 270km/u over de A2
GSX 1150 E met olieblok, opgeboord naar 1216cc met Hayabusa zuigers en een dikke T3/T4 Turbonetics turbo, 2,5″ dumppipe voor m’n linker knie…
@turbotoll: Holy shit…
@turbotoll: Zou je wat cijfers willen opnoemen, want ik als relatieve motorleek heb totaal geen idee hoe hard zo’n configuratie als die van jou nou gaat.
@Edge: same here, zal zich wel kunnen meten met een Tesla op de korte afstand denk ik.
@edge: 0-200 in 7s.
Voor mij zijn het drie heel verschillende auto’s:
1. Tesla P85D, ook mee van 0-100 in 3.3 seconden gedaan. Echt bizar.
2. Ferrari 360 Modena. Fijnste auto ooit.
3. Land Cruiser V8, je voelt je echt een koning in dat ding.
Zelf achter het stuur: Mercedes SLR McLaren (Roadster)
Op de passagierstoel: Lamborghini Aventador

Heb er nog foto’s ergens van als ze mij kwamen halen. Fantastisch wat een koppendraaier dat was, mensen hingen uit hun auto zelf om een foto te kunnen maken. Ook bizar waren de uitlaten aan de zijkant en vooral de keramische remmen van de mercedes, moest harder remmen dan ik dacht!
Ik denk een Audi RS6 C6 Avant. Maar eigenlijk telt dat niet want die had een afgeregelde topsnelheid van 30 km/u: ik reed ‘m in Leusden van de trein naar de parkeerplek, toen ik in een grijs verleden nog eens bij Pon Logistics werkte. Dat was een leuk baantje! De hele dag heen en weer pendelen tussen de trein en het parkeerterrein.
Mijn oom zijn Mercedes CLS 63 AMG met Renntech behandeling.
Verwachtingen helemaal ingelost wat een heerlijk machine is het toch! Inclusief een burn-out!
Zelf in een Spyker C8 spyder met supercharger die net achter bij je oor zit en 500+ pk heeft en in de passagierstoel van een Aston Martin Vulcan met aan het stuur Darren Turner
De 760li van me pa met 650pk 900nm
964 Carrera 4 of A6 Avant TDI Biturbo, weet niet wat sneller is. Beide een hele gave ervaring
Bmw 530i e60 met 258pk maar ben pas 17
Ferrari FF. 660pk op alle 4 de wielen gaat best hard.
Impreza STI met iets over de 400PK, en een BMW 135i.
Opgevoerde Toyota Prius
Gallardo
Een ferrari 355
Audi RS6 800 pk 330 kmph!
Porsche Panamera Turbo
Ik heb trouwens zelfs het hardst gereden met een bijzonder brute auto… een zilvergrijze Hyundai Elantra sedan 2.0….



Wel mooi 220 aangetikt.
@jochempie: stond die achterop de Thalys?
@joris1988: wind mee op de Oberhausen Straight
Lastig. Ik denk dat de Ferrari 458 Speciale wel de auto is waarin ik heb gereden die het hardst kan. Alleen heb ik er niet harder dan 230 in gereden. Langs een politiewagen, dat dan weer wel.



Audi RS6
Porsche 911 964 de 3.2 luid in je nek. Angstaanjagend geluid! Gave ervaring!
SLS AMG
250km/h en dan schiet de begrenzer er in. In mijn oude E39 M5, E60 M5 en huidige F10 M5. Ik laat die er nooit afhalen want echt harder rijden hoeft voor mij niet.
Shelby gt500, 660 pk
Camaro zl1, 580 pk
XKR-S, 550 pk
Huur camaro ss, 400 pk
Tesla model S p90d
Zelf gereden: Porsche Panamera Turbo S – Niet verwacht dat dat ding zo hard uit de startblokken zou komen en voor de rest ging het allemaal nogal makkelijk erg hard.
Meegereden: Ferrari 430 & 550 Maranello – Niet normaal, geluid, acceleratie
Ook Porsche op Zandvoort zelf gereden
Mijn les-118d. Toch denk ik altijd bij mezelf dat m’n 205 ook best snel is
@peugwow: ik had les in een turbo-loze Audi 80 diesel. Na 10 lessen het fel begeerde roze papiertje gehaald. Toen kreeg ik direct de sleutels toegeworpen van de buurman. “Ga maar meters maken”, zei hij, “nu begint het leren rijden pas!”. Dus mn eerste meters alleen gedaan…… in een Honda Civic Shuttle automaat. Wat vond ik het een bom! (alles is sneller dan een Audi 80 diesel)
@geelbarrel: haha mooi is dat
M6 Manhart Racing 740pk :-)invoegen op de autobahn en direct de 320kmh aantikken ?
@3246cm252kw: snelste ervaring of gevoel was wel een 135i met 401pk op de achterwielen. Dat is echt feest om mee te rijden…
458 speciale was bizar snel maar de rallycross HF integrale 20jaar geleden was sneller op de 100! 2,7sec als ik t me goed herinner.. maar das geen straatauto.
Daarnaast rijd ik motor en in een rechte lijn 0-299 (teller stopt dan) blijf je vrijwel alles voor (cbr-1000, kawz zx10r, zzr 1400).
F40
De snelste auto waar ik ooit in heb gereden was een Porsche 997 Cabrio.

De meest bijzondere herinneringen heb ik echter aan een Saab 900 Turbo (eerste keer als bijrijder boven de 200), een Seat Leon FR (eerste keer als bestuurder boven de 200) en mijn eigen 964 (in een slip boven de 200).
Pff weet ff niet wat het snelste is..

– BMW M6 V10 (594pk getuned door G-Power)
– Mercedes-Benz S65 AMG
– Ferrari F430
– Mercedes-Benz SL55 AMG
– Aston Martin Vanquish
– Porsche 997 Turbo
– Audi RS6 C7
– Mercedes-Benz AMG GTS Edition S

En dan ben ik nog zat vergeten, durf niet te zeggen wat de snelste is. De AMG GTS ‘voelde’ iedergeval als snelste aan!
@roberto: ik vergeet nog de S63 AMG (onderhuids BRABUS 730) of de E63 AMG S met een behandelkuurtje van BRABUS met 650pk (onlangs hier voorbij gekomen wegens de kilometerstand van 2 ton plus.
@willeme Ik snap de fun niet De vorige Audi R8 had je in twee motoren De V8 (daar heb ik ook mee gereden) en de V10
Aston Martin Vanquish van een klant (privéchauffeur) waarvan ik om 2 uur ’s nachts zo hard mocht rijden als ik wilde…
Audi S1 E2, geen imitatie, een echte van 1985. Wat een acceleratie! Hoogste snelheid in mijn eigen RS2: 280 echte GPS kilometers per uur. En meegereden in RUF 964 RCT, dik 315 km/h.
Zelf gereden:

Een Aston Martin DBS (model 2007-2012) met een uitlaatsysteem van QuickSilver. Niet normaal wat een ervaring.

Daarnaast nog een BMW e93 335i cabrio.

Meegereden:

Lamborghini Diablo
Zelf in een Nissan GT-R R35 mogen rijden, fantastisch brute auto!

En als passagier in een E60 M5 (Ringtaxi) meegereden.
Zelf gebouwde opel astra f met 480 pk en 500nm.
Porsche Carrera S
Niet de absoluut snelste, wel meest memorabele, een Corvette ZR1 (C4). Ik werkte indertijd bij een merkdealer waar op vrijdagavond vaak de vaste handelaren kwamen buurten, en een ervan kwam weleens met iets Amerikaans. Op een avond dus die ZR1 bij zich. Toen ik opmerkte dat ik bleef wachten tot ie weg zou rijden (om te genieten van het geluid), wierp hij me de sleutels toe, met de mededeling dat ik een rondje mocht als ik de boel maar heel liet. Man, dat was gaaf, als 20-jarig pikkie zo’n wagen onder de billen.
Mercedes 600 SL (en de Porsche 911 was ook leuk)
Audi a8 4.2 en porsche cayenne, en heel braaf niet harder dan de toegestane snelheid omdat het auto’s van klanten waren. Je mag namelijk ook niet harder hier rijden. Wel meegereden op t circuit van assen in een Donkervoort.
Bentley Conti GT. 560 PK. Dat geluid. Ongeloofelijke ervaring waar ik alleen nog maar van kan dromen om latee in bezit te hebben
Amg gt. F430
Een dagje een Audi R8 V8 gehuurd in Duitsland. Op de Autobahn de 300 aangetikt
@volvokaj: ik precies het zelfde, een witte
Ferrari 328 GTS
Opel kadett v8 Hill climb auto zoek maar eens op YouTube op, geen hoge topsnelheid maar trekt enorm snel
Porsche Cayenne Turbo en een 911 Turbo
Binnekort in een R8!! Wish me luck
Bmw X5Md zelf gereden en meegereden een Model S P90d
@shalomleon:
Model S was zeker een Taxi?
@groninger: nee , een maatje van me werkt er en ik binnenkort ook
Red Bull RB, niet mee gereden maar wel heel apart om in te zitten/liggen
BMW M6 van een leverancier
Getunde Ford Sierra cosworth. 350pk met slicks en helemaal omgebouwd voor het circuit.
Een TVR Tuscan van mijn oom.
Ben mee geweest naar het TVR weekend op Zolder.
En op zondag mocht ik ook een paar rondjes over het circuit.

Die auto staat nog steeds op mijn verlanglijstje. Zo’n brute auto ?
Fiat Panda 1000 nee joh gekkigheid.

BMW X6M
996 turbo , 510pk
Panamera GTS. Maar niet harder dan 150.
Top Fuel funny car, maar alleen richting de start.
Ergens tussen de 4000 en 6000pk.
Topsnelheid ca 420km/u op 400m
Eigenlijk een beetje als porno kijken. Wel lekker, maar niet de real deal…
Zelf gereden: 45 min in een Ferrari 430 Scuderia bij push-start in Modena.


Het snelste waar ik in meegereden heb: een 1000PK ’07 Shelby GT500 Convertible.
Mercedes amg c63s, niet normaal snel,absoluut een raket.Daarvoor een m3 cabrio gereden (v8) maar amg is echt een beest
Lamborghini Gallardo Spyder
Porsche Panamera Turbo S.. Man man wat een bak, 300 op de autobahn terwijl je achterwerk wordt gemasseerd.. Could be worse!
Helaas niks rappers dan mijn eigen lieveling, porsche 993. En daarmee wel eens even boven 200 geweest, maar nooit topsnelh!
meegereden: Ferrari 550 (vroeger)
Zelf: F10 M5, 300.

Vriend van me heeft Aston Martin – Red Bull 001 besteld dus over een paar jaar ziet het lijstje er anders uit ;)
Ford Escort F1 editie…
Audi A8 W12
Porsche 993 GT3
Porsche 996 Turbo met een uitgerangeerd soapsterretje van het B kaliber naast me. Wel erg lekker wijf trouwens ;)
Dit lijkt me wel een topic voor de regel ‘pics or it didn’t happen’.
20 minuten in een gehuurde Ferrari 360
Weekendje in de 911 (964) Carrera 4S cabrio van een maatje
Af en toe in de Q7 V12 TDI van m’n zwager
Wiesmann mf3
Ferrari F355… op m’n trouwdag.
Als valet Ferrari FF, 599GTB, Mercedes SLS, etc etc. Maar echt op de openbare weg was een getunede RS6 denk ik het snelst (rond de 700pk). Die mocht ik tijdens het “werk” even uitlaten op de Autobahn. Ik hou van mijn werk.
Maserati Coupé
Ik heb ooit eens in een Pagani Zonda r gereden. Alleen toen zat ik achter m’n Playstation telt dat ook?
Porsche 911 Turbo S die laatst nog als duurste Porsche op marktplaats werd bekroont, Auto werd ingeruild bij het bedrijf waar ik werk en mocht deze ophalen bij de vorige eigenaar. Super auto om in te rijden en wat een geluid!
M635csi in de jaren 90
Een Tesla model S, eerste auto waarin ik reed en dacht: Ja hier zou ik op m’n motor wel serieus moeite moeten doen op de sprint.

Auto met de grootste snelheidservaring: Een Roemeense Dacia 1310 station. 145 op de teller op een net aangelegde Slowaakse snelweg waar helemaal niemand reed.
Een keer de nieuwe s63, een panamera turbo, bentley continental W12 en meegereden in een sls en rs6 MTM. Dat zijn wel de hoogtepunten sinds ik mijn rijbewijs heb.
BMW M5 V10 of een Porsche 997 4s
Bmw x6 G-Power/Hamann 700pk | Lamborghini Countach | audi a8 4.2 tdi ( chiptuning) met een top van 300km/h
Mercedes AMG GT, bij Bleekemolen raceplanet op Zandvoort deze zomer. Heel gaaf!
Rs6 Mtm denk ik. Misschien de 599 gtb, zal close zijn. 0-100 p90d zonder twijfel. Maar incl circuit: formule auto’s of porsche gt3 door de slicks uiteraard.
Veyron toevallig
Maserati 4200 spider. Fan.tas.tisch. helaas maar een weekendje, maar wat heb ik er van genoten. Prachtig geluid.
Tesla Roadster. 0-100 is 3.9
Mijn getunde Opel Speedster. 0-100 is iets van 4.0
Beide 0 stumperhulpjes, dus alleen als het stuurtje recht staat :-)
Rental gallardo in Duitsland.. 200 was een eitje… maxxen lukte helaas niet door het verkeer maar bij 240 had ik al klamme handen… ik hoor die v10 nog in m’n oren huilen… waanzin..
Porsche 997 Turbo S
Rolls Royce Ghost. Zwaar, maar behoorlijk snel!
Met mijn eigen abt A8 TDI tussen oberhausen en grens arnhem de 309km/u aangetikt. Daarna weer braaf 140 gereden
Ferrari 355 GTB F1 op Spa-Francorchamps in april 1999
Audi RS7 top van 305 niet gehaald wel de 280 op de a31 Emden-Oberhaussen
309 in een AMG
Topsnelheid 304 km/h (GPS meeting in Duitsland) in een Audi S8 waarvan de begrenzing eraf was…
Snelste auto waarin ik gereden heb was een Mercedes-Benz SLR AMG, maar daar ben ik niet boven de 160 km/h (was erg druk op de A12….. ;-))
Topsnelheid in mijn eigen auto was 247 km/h (E93 330d)
Audi s8 v10 (eigen vervoer, nu v8 versie) en f430 (vervoer van kennis)
Bentley Continental GT Speed (Black edition), waarvan standaard de kleppen van de uitlaat openstonden. de eerste 30 min wel leuk, maar op de NLse snelwegen toch wel vervelend op een gegeven moment.

Diezelfde week nog een Bentley Bentayga mogen rijden :), wat een mooi apparaat was dat!

Ook een RS3 in de file mogen rijden.

Voor de rest valt het me op dat veel Autobloggers leuke ervaringen hebben met auto’s!
997 carrera s, rond de 5 sec. Ik vind dat eigenlijk al rete snel al heb ik ook in een FF gezeten maar helaas niet de 0-100 sprint kunnen meemaken..
Mijn getunede S7 kan 311 km/h en heb nog niet iets snellers gereden
Ferrari FF, sublieme auto ??
488 GTB

Mis hem elke dag…
S63 AMG
997 Carrera 4S
McLaren 570s en GT
Een F430 of Corvette ZHZ (filmpje ooit geüpload), maar ook diverse AMG’s en M5’s (E39, E61 en F10PP) die daar waarschijnlijk niet veel voor onder doen of zelfs sneller zijn. Een Ferrari blijft echter magisch.
S65 AMG, getuned naar 690pk en 1200nm, had net 3 maanden mijn rijbewijs en dacht dat ik het leuk zou vinden….. Na de 1ste rotonde was het duidelijk dit is niet leuk als je geen ervaring hebt. Wel heel het weekend uit de vangrail kunnen houden.
Snelst gereden met een A8, 286km/h wilde de macdrive nog halen voor sluitingstijd.
Ferrari F430, Lamborghini Huracan, Porsche GT3, Audi S8, de Lambo heeft de meeste indruk gemaakt: heerlijk geluid!
IMSA Porsche meegereden met Toine Hezemans!. En natuurlijk op 2 wielen ongeëvenaarde snelle acceleratie op een Kawa Z1300, kan geen auto tegenop.
Een golf 2 met 550 pk op de sprint in België, was redelijk eng!

Ook meegereden met een Rolls royce phantom met een kater, niet fijn!

Beste ervaring was toch wel een ktm 250cc 2takt, geloof me dat is eng
@crisert55: heb je ook leuke/ fijne ervaringen ? ;-)
S600 2008 model proefrit opendag wensink✌️
230 op A37

CL600 2008 zelfde dag
Alleen bebouwde kom beschaafd gereden?
‘Vette C7 Z06!
Zelf gereden gaat het tussen een het rijden in een Porsche 991.1 Targa 4 met powerpack of een Audi S8 V10, ik zou eigenlijk niet weten welke van de twee uiteindelijk sneller zal zijn. Het gaafste waar in ik heb meegereden is denk ik wel een Lamborghini Diablo, al heb ik die dag toen ook meegereden in een Ferrari 550, wat toen ze nieuw waren de tegenhanger uit Maranello was. Beide wel echt waanzinnige auto’s.
Een Jordan F1 auto. Volgens mij uit 2001 op een circuitdag in Frankrijk. Uitje met de werkgever.
Lastig, 360 spider als trouw auto, of de S6 V10 van n maat van me. S6 zal zonder begrenzer de 300 ook wel halen….
Heb jaren geleden in een f430 gereden en niet verder dan 200 aangetikt, in een 500SL 250 over de autobahn maar harder gaat ie ook niet en in mijn eigen Calibra turbo heb ik toen der tijd de 270 gehaald.
Tesla P100D als je praat over 0-100.
Maar veel leuker was een Skyline R32 GTR, ik moest het wel doen met low boost wat betekende 600pk ipv de die mogelijk was 800pk.
Aston Martin DBS Volante
F430 toendertijd van m’n werkgever, filmpje staat hier wel op autoblog. Super ervaring!
VW Touareg W12 sport. In het blauw. Schrikken als die zeecontainer je in je stoel drukt.
SLS
BMW Z3 coupe 3.0
Zeer gaaf, vooral omdat ik toen net een jaar m’n rijbewijs had ?
Van alles, doordat ik in midden oosten ben opgegroeid heb ik van alles mogen rijden van vrienden, van hun Ferrari’s tot Hummers, maar ook zwaar opgefokte corvettes en gtr’s (snelste was 1800pk op high boost), maar de leukste herinnering heb ik toch echt aan de Ferrari 599, dat geluid van die V12 ?
Van alles, doordat ik in midden oosten ben opgegroeid heb ik van alles mogen rijden van vrienden, van hun Ferrari’s tot Hummers, maar ook zwaar opgefokte corvettes en gtr’s (snelste was 1800pk op high boost), maar de leukste herinnering heb ik toch echt aan de Ferrari 599, dat geluid van die V12 ?
Of een z4 35i of een s8 v10. Welke de snelste is, geen idee! Zal om het even zijn. Allebei 5.0 +/- 0-100 en allebei topsnelheid 250 km/h. Audi 210 mee gereden en bmw 230.
Snelste wagen moet toch een single turbo mustang GT zijn geweest, ver boven de 1000PK en wielspin tot in de 5… Is wel een leuke ervaring zolang het wegdek droog is.
Maserati 4200GT, van een kameraad.
Mijn eigen snelste mijn CLK 430 coupe.
Zelf gereden staat hieronder. Ernaast zitten; genoeg divers spul, maar het voelt dan net als de verkeerde hebberigheid.

Topsnelheid?
– 911 (997 Carrera 4S) met 270kmh in Duitsland.
– M’n huidige D6 met 245kmh meestal met warme temperaturen op de woon-werk route.

Acceleratie?
– 911 (993) Turbo S, vanuit stilstand, zo intens goed en snel. #wishlist
– 911 (996) GT3 en dan vooral binnendoor gereden, een bom van een auto.
– Bentley Continental GTC W12, de day-before veel en vooral zeer vlot gereden. En op snelheid het idee hebben dat je nog in de 30-zone rijdt qua geluid… bizar goed afgewerkt.
Hmm, eigenlijk niet iets heel exotisch:
– 740d Xdrive
– V70 2.4t met chipkuurtje (heel vaak, want auto van pa geweest (10 jr lang)).
– 330d
Voor mij echter allen snel zat. Geniet ook meer van het comfort van veel vermogen dan pure topsnelheid.
Snelste waarin ik heb gereden is een ferrari 458 (325km/h). Wel is waar niet als bestuurder (ik was 11) De bestuurder echter was niemand minder dan THE STIG!

https://m.youtube.com/watch?v=fe9vKsD2wtQ

Snelste auto waarin ikzelf achter het stuur heb gezeten (en mogen starten, niet rijden) is een lamborghini aventador (350km/h). (Toen was ik 12)

Snelste wat ikzelf ooit heb gereden als bestuurder was op zandvoort in een ferrari f430 (315km/h). Ik heb echter in die auto niet harder dan 130km/h zelf gereden maar daar ging het hier niet om.

https://m.youtube.com/watch?v=YDGBwy9P1AE

Ferrari F430 spider, aantal jaar geleden tijdens een promo event.
Audi A8 W12, tikte binnen 35 sec de 280 aan. Helaas greep toen de begrenzer in…
RS6 Avant (C5)
Porsche 996 turbo, maar die Detomaso Pantera was leuker.
Vreemde eet in de bijt: Een (gechipte, en ge’decatte) C36 AMG, 300 pk, 0 assists en enorme ballen met glad weer.
285km/h en nog sneller kruipend. Helaas lieten de omstandigheden het niet toe om sneller te gaan.
Corvette Z06, Porsche 993,996,997 Turbo, mercedes S600, Audi RS4
MB S600 (M275)
AM V8 Vantage (295kph)
Impreza GTT Plus, Ecutek + mods( 286kph)
Wat 911 jes
Een Ferrari 360 Challenge Stradale in Maranello… Was ook nog van een Nederlander.. Prestigecars?! Zegt mij verder niets maar ik weet wel dat deze auto’s nu lastig te huren zijn. Ook is het echt belachelijk duur geworden. In 2010 was ik minder dan de helft kwijt dan wat je nu kwijt bent aan een standaard F430..
Gallardo :)
Denk de Jaguar XKR cabriolet. Belachelijk snel ding (500pk, alsof het niks is…). Kreeg hem een keer mee van mijn oompje. Kameraad opgehaald, dakje naar beneden en dan het sukkelend het dorp door. Vervolgens nietsvermoedende huismoeders heel vriendelijk de weg vragen naar de bakker. Nog vriendelijker bedanken en dan met gierende banden weg racen. En dat dan in ieder omliggend dorp herhalen. Verschrikte huismoeders, hoofdschuddende oudjes en glimlachende vaders.

Kon eigenlijk echt niet, maar was toen het enige juiste om te doen ;-)
@rob: In een Jaguar mag dat. Dan wel.
Aventador✌?️ maar niet het hardst ingereden helaas
Opel kadett GSI 2.0 16V toch een paar keer de 230 mee aangetikt
Bentley conti Gt speed denk ik. Of 911 turbo S uit 2015. Snelle limo: S65
F355 berlinetta
Rolls Royce Wraith die m’n moeder per toeval een weekendje had gewonnen. Klinkt niet meteen als een retesnelle wagen, maar die 624 pk laat zelfs zo’n slagschip niet onberoerd! Onvergetelijk!
Mk5 R32 of S5 v6t, topsnelheid zal denk ik niet zo veel uitmaken.
Dat was een RS6 plus met 620 pk uit 2016. Op de A50. Ik reed daar 280 km/h op een lege weg. Dat was kicken. De keramische remmen waren nodig maar superb. Dit is een van mijn favo auto’s om de Ferrari’s en duitse toppers mee te pesten! Maar dat geluid is werkelijk top en wat een accelleratie..!
McLaren 12C en 650S op Dunsfold. 12C viel een beetje tegen, 650S was geweldig. Durfde de eerste ronden niet volgas te houden op het rechte stuk omdat het zo belachelijk hard ging. Zo hoort het ook in een supercar volgens mij.
Ferrari 599 GTB Fiorano. Een droom die uit kwam! Dat geluid van de atmosferische V12 is echt abnormaal!
Een Lamborghini Diablo GT, fantastisch monster, maar een crime om m koud in de achteruit te krijgen
Zelf 2 jaar gereden in een Golf 5 GTI (248 PK). Voor de rest 2x een leuke huur-auto gehad voor vakantie. Een keer de nieuwste Audi A4 en de keer daarop een Volvo XC60. Beide ook toppers, maar kon niet wennen aan de automaat.
90 minuten lang in een Ferrari 458 gereden. Helaas niet voluit op het gas kunnen gaan maar wat een beleving!
Op papier is de laatste sneller, in de praktijk zijn ze beide vermoedelijk even snel : CLK BS en 991 GT3 RS.
Mijn eigen RS2 met Digitec tuning , 400 pk !
De Giulia Quadrifoglio
205 GTI 2.0 16v biturbo (circuitauto).
420 pk op 790 kg.
Porsche 991 Turbo S.
Recent 488gtb snelheid is niet te vergelijken met een standaard auto
Mijn eigen getunede Impreza
Porsche 911Turbo (996). Niet echt snel mee gereden, 200+ op een provinciale weg…
Lamborghini Aventador, niet normaal!
599 GTO!!
Een gele Ferrari 599 GTO, een dag voor service wegbrengen en touren!
Audi R8 (met V8, van de eerste generatie).
Een Cooper Works met 300+ pk. Was een feestje.
McLaren 650s wat een machine
Bmw E39 M5 met 680pk. 265 km p/h meegereden op de A9. Man wat een auto en wat een power. Leukste auto waar ik mee gereden heb is een ariell atom met super charger.
Ik doe toch iets verkeerd denk ik. Dit is namelijk mijn ‘top-3’:
1. Mercedes C-klasse
2. Audi A3
3. Volkswagen Golf VI
Verder in de top 10 staat een V70, Picanto, Polo’s, Caddy, Getz.. Oké, laat maar..
@Maurice16: joh dat wordt toch helemaal niet gevraagd
Ferrari 599 gtb in Ferrari rood en licht bruin leer. Mocht even achter het stuur zitten. Auto was aan het warm draaien. Snelste wat ik zelf ooit gereden heb 267 in een audi TT. Sneller wilde hij niet. Even in Duitsland.
De Veyron van perridon. Ik was op klus in Dordrecht bij zijn toko en van t 1 kwam t ander….
1 Ferrari 360 spider
2 Dodge Ram SRT10 met supercharger
3 mijn eigen R34 Skyline GT-T
Lamborghini Diablo met meneer Bleekemolen in de bijrijdersstoel (toen nog mijn baas die een proefritje ging maken).

Audi RS7 V10 en Formule Renault. Allebei bloedsnel maar een compleet verschillende ervaring. Hoewel die allebei niet sneller zullen zijn geweest dan de Lambo hebben ze wel veel meer indruk op me gemaakt omdat ik in allebei volgas kon (en durfde en ging) en in de Lambo met mijn rijbewijs net drie maanden op zak (en het zweet in mijn bilnaad) het gaspedaal niet eens durfde in te drukken :P
Mijn eigen Aston Martin DBS 2009 ex van Bram 295 km/uur op autobahn ?
Mijn Nissan Silvia (S15) met RB25DET swap (490pk).
Al heb ik hem nog nooit tot de max gepushed, topsnelheid boeit mij niet zoveel.
Mm in een grijs verleden gereden in mitsubishi 3000 gt. Was toen best indrukwekkend. En heb een e 30 met opgevoerde m5 motor van enschede naar utrecht gereden. Weet niet hoe snel dat kreng was maar het stroomde van de regen en had in zn 5 nog wielspin. Levens gevaarlijk dat ding. Heb nog voorkomen dat mn werkgever (de eigenaar) hem verkocht aan een knaapje van 18 die had zich echt dood gereden.
Ehm ik heb op me 17e in een lamborghini gallardo met handbak gereden. Dat was een bucketlist momentje ???
Nou na 296 reacties nog maar even melden dat de snelste een S8 moet zijn geweest.
In vergelijking met alle bovenstaande exoten scoor ik maar matig. Mijn top 3: Porsche 991.2 4S coupé + BMW M4 + Audi S5
Skyline R33 GT-R met 500pk. Goed voor iets meer dan 300km/u op de afsluitdijk.
Een Audi R8 V10 met Capristo uitlaten van de eerste generatie met iets meer dan 520 PK, die ik mocht rijden tijdens een foto-opdracht. Ik was toen net anderhalve week 18, een onvergetelijke ervaring!
Wat acceleratie betreft wint denk ik de tesla model S.

Topsnelheid maakt weinig uit want ik heb nog nooit iets sneller gereden dan een op 250 begrensde Duitser. Dus ik kies de C55 AMG van schoonmoeder. Daar heb ik meer kilometers mee gemaakt dan de andere amg’s die ik heb gereden.

Op twee wielen wint de superblackbird. Die heb ik zelfs op topsnelheid gereden. Geen idee hoe hard exact, die teller was niet zo interessant meer.
911 991 Turbo S (meegereden)
Beetje mager maar de snelste auto waar ik ooit in gezeten heb was een ferrari 308 gtb cabrio in de showroom van een sportwagen dealer in assen en de auto waar ik de topsnelheid in heb gereden was een skoda octavia combi uit 2013 (202 km/h) op de autobahn. Toen was er iemand in een mercedes s-klasse aan het bumperkleven en is mijn moeder luid vloekend een baan opgeschoven om plaats te maken voor de mercedes ?.
Nissan GT-R Black Edition, durfde hem jammer genoeg niet vloeren wegens regen ..
E63 AMG station
Een Smart, was namelijk gehuurd…
1. Porsche panamera turbo van m’n stiefvader
2. Mercedes Benz ML55 AMG van m’n moeder
3. Porsche macan s van leenauto van de dealer
4. BMW 535d touring van m’n toenmalige schoonvader
5. Subaru Impreza wrx sti
6. Porsche cayenne van m’n stiefvader.


En nog wat golfjes gti, focus st en dat soort spul

@frisian: en dan vergeet ik nog een aantal proefritten in een maserati 3200 gt.

Zeer dikke Audi RS4 B6 Cabrio. Wat een best! Maar een blauwe BMW M3 E46 was ook héérlijk om in te rijden! Vooral het geluid in een tunnel bij het terugschakelen: yeah! :-)
Ford Mustang (met 4 cilinder) van Yokohama België. Vorige baas was vrienden met een hoge pief daar, en dit was de bedankje die ik kreeg na mijn werktijd. Heb enkele rondjes meegereden met professionele piloot van het team (bangelijk, vooral de bochtensnelheid) en daarna zelf 2tal rondjes gereden op het circuit van Zolder.
Acceleratie vond ik eigenlijk een beetje tegenvallen qua gevoel (waarschijnlijk omdat ik ooit met een Granturismo S heb meegereden en die heeft zo een beleving nagelaten dat eigenlijk niet veel hieraan tipt.) Maar ho die kracht bij het gewoon strelen van de rempedaal alleen maar. Als ik die gordels niet had gehad stond er een afdruk van mijn gezicht in de voorruit.

Foto betreft identiek deze mustang waar ik gereden mee heb.
https://www.google.be/search?q=yokohama+mustang&espv=2&biw=1600&bih=794&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwix-Pein8LRAhUHuhoKHXhnCDoQ_AUIBigB#imgrc=LoiQqs9FJbdV0M%3A
BMW i8, 0-130 was een hele ervaring. Owja en 130-240 in een Lamborghini Gallardo Spider
Op basis van snelheid een f430 tot zn top. Maar ook een Radical sr3. En dat gaat voor je gevoel VEEL sneller!
G-Power E60 M5 Hurricane. Na 3 jaar moeten mijn organen nog steeds terug komen op de juiste plaats. Heb er helaas maar 1uurtje in mogen rijden.
In mijn eigen auto heb ik eens 201 km/h gereden op de gps.
De volgende stap is 301 km/h, maar die snelheid zal ik doen op een race circuit.
Safety first.
Aventador SV. 275km pu. Een beest. @Millbrook’s in de UK.
– porsche 911 991 carrera 4s (430 pk)
– porsche cayenne turbo s (500 pk)
– jaguar XK-R (413 pk)

De 911 was het leukst!
Tijdens een photoshoot in een P1, 918 en Laferrari.
Hennessy Venom 600.
330kmh op de ein und dreissig :)
M6 met g-power…kitt ..
Dat moet een Aventador zijn geweest. Hoewel de hoogst gereden snelheid met een Panamera Turbo S was (310km/h)
Audi RS6 plus MTM… wat een ongelooflijke bak is dat zeg. In Zwitserland de berg omhoog gejaagd
Mercedes-AMG S63 4-matic lang W222
Bmw 118 net 15 km sneller als een discovery 3.bmw doet 220 en de lr doet 205
Porsche 997.2 Targa 4S
Bmw m140i
Met een BMW M550d en een Audi RS4 B7 heb ik allebei de 250 km/u aan kunnen tikken!
VW Corrado vr6 synchro. Heb er nog steeds een zeak voor… Maar het hardst heb ik gereden in een VW Golf 4 1.8 20v
In een paar dagen de Florida Keys af gereden in een R8 v10 cabrio. En de tour afgemaakt met een 996 Carrera 2 cabrio
Ooit 20 minuten in een Lamborghini Galardo SE Gereden bij een bedrijf in NL die dat aanbied.

Heel leuk natuurlijk, vet geluid en dikke acceleratie alleen jammer dat de auto zo veel onderhoud nodig had dat het toch enigszins tegenviel.

Eerste generatie Viper 300+
Euh…lijstje van leuke snelle auto’s waar ik in gereden heb, weet niet welke snelste is:
Aston Martin DB9
Ferrari 360, F430
Audi R8
Lotus Elise S en R ook Evora en Exige
Jaguar XKR
BMW M3
Zenos (tot nu toe enige zo te zien).

Mocht de motor starten van Formule Renault toen ik erin zat en bijna rondje mee rijden (verloor de weddenschap om dat te mogen doen).
Wat auto’s betreft een gedeelde plaats denk ik. Vorige maand een keer in een Tesla Model S P90D gereden, ben de 120 niet voorbij geweest maar wilde de acceleratie wel eens voelen. Jaren geleden ook een keer in een 3 serie met 6 cilinder gereden van Mn oude baas, heel voorzichtig gereden, want de auto lag vol computerspul en had net mijn rijbewijs.

Wat motorfietsen betreft (jaja, AUTOblog, ik weet het …) een Honda Blackbird, heeft een top van ruim 300, had em zelf ff opengetrokken tot 220.
Snelste: R8 GT;
Mooiste auto: donkergroene Spyker C8;
Hardst mee gereden: RS5 250 km/u.

Eigenlijk al het grote spul waar een Audi motor in ligt, behalve Lambo’s. Zelfs in een keer een X-bow
Een 599 gtb en een SLS.
Een zeldzame SL 73 amg
G65 AMG
M3
En een bmw M5
BMW 330i e90 x-drive 272pk
Ik heb het genoegen mogen smaken in 1992 een lang weekend in de Auto van de Toekomst van Chriet Titulaer te mogen rijden (gewonnen met een quiz). Dat was een Audi 100 met een 170 pk V6. Ik had toen zelf een Seat Marbella. Het wende snel. Terug was de omschakeling wat moeilijker.
De Mercedes a 180 van mijn zwager. Gechipt naar 178 pk, zelf in gereden.

Bij ingezeten:
BMW M5 F10
BMW M550D F10
Ferarri califonia.
Mercedes C63 AMG.

De allersnelste: mijn trek 6500 mountainbike. Met wel 27 versnellingen. En dat gewoon met blokjes remmen. Onder het motto: voak Beje te bange! Voor de abn pratende de mensen: vaak ben je te bang.
Ferrari Testarossa. Dat was best spannend aangezien ik 18 was en net 3 maanden mijn rijbewijs had.
Ik werkte ooit bij een poetsbedrijf dat veel poetste voor de audi dealer. Ik kreeg er regelmatig een dikke bak onder mn kont geduwd van hun.
Een keer moest ik een A5 meenemen. Mijn toestand was nog maandag morgen, dus ik stap gewoon in de wagen zonder al te veel op te letten. Vrij snel had ik in de gaten dat dit geen normale A5 was. Op het rechte stuk sloeg hij me royaal om de oren toen ik het gas pedaal in trapte. Toen ik eindelijk de kans kreeg om het stuur te bestuderen zag ik pas het RS logo. Of de verkoper had zich vergist en bedoelde RS5, of ik sliep nog en hoorde A5.
Maar de snelste was dan de R8, dus eigenlijk was dit verhaal nutteloos
Lamborghini Huracan LP610-4. Helaas niet de top kunnen testen… Op binnenwegen tot de 180 kmh getrapt. Wat een een beest.
Bentley continental gt speed. Bij 280 km/u ging het lichtje V-max winter tyres branden. Op dat moment was het nog stiller in de auto dan in mijn Corsa B bij 20 km/u …
Qua acceleratie: Ariel Atom 300. Geeft een nog grotere acceleratiekick dan een Model S
Qua topsnelheid: Corvette C6 ZR-1. 330 km/h haalt hij volgens de constructeur. Ben zelf bij 300 van het gas gegaan. auto gaat een beetje zweven bij dat soort snelheden en de rechte lijn was op…
Het is je vast wel eens overkomen dat je even mocht plaatsnemen achter het stuur van een supersnelle bolide.

Nope. Waar kan ik me aanmelden?
Zelf gereden als 21 jarige in Miami een een Camaro SS 6.2 V8 met handbak. Direct ‘smorgen de dag na dat ik de avond ervoor de eerste maal in de USA geland was. Misschien dat ik door de gele kleur geen jetlag heb gekregen. ;)
Alfa Romeo 4c ging goed snel van z’n plek
@alfagek: Daar droom ik ook van! Echt nog in veel te weinig Alfa’s gereden… Hardcore is ie he ;-)
Honda S2000…. Fenomenale ervaring! In meerdere opzichten. Met gunstig verbruik, heel smooth toeren met de kap open. Sprintjes bij het stoplicht met doortrekken tot 8000 toeren. Klik-klak klik-klak snel doorschakelen en in no time zit je op 100, 150, 200… Helaas niet meegenomen naar Duitsland, dus in NL dacht ik max. 180 aangetikt, maar wat een power heb je dan nog over. Boven de 150 met de kap open rijden is overigens af te raden. Wat me bij is gebleven aan de S2000 is de push in de rug die je krijgt bij doortrekken boven de 6500 toeren. Maar ook hoe heerlijk ingepakt je achter het stuur ziet, het digitale instrumentenpaneel en alle knoppen direct onnder je vingers. Maar ook de prachtige lange motorkap die je voor je ziet, de precizie handling van koppeling en versnellingsbak. Het voelt zo high tech en sterk aan. Je trekt de S2000 als een maatpak aan, je rijdt er zo mee weg. Listig bij nat wegdek en door de achterwielaandrijving wel een auto die je moet leren rijden in het grensgebied, schijnt…

Ook gereden: de Honda Civic Type R, 2002. Betrof 1 van de 2 demo’s van Honda Nederland die ik als werknemer een weekend in mocht rijden. Wow! Hardcore Hatch met hoofdletters. 200 pk, doortrekken tot 8500 tr/min, fenomenale accelleratie met daarbij een flinke bak herrie. Geen radio, geen airco, geen tractiecontrol, gewoon puur keihard vooruit in rechte lijn. En lange én korte bochten snoeihard nemen, zonder enig gevoel van controleverlies. In 2002 was 200 pk nog heel wat voor een C-segment sportieve topper, maar deze Type R, was vooral heel puur en knetterhard geveerd. Een speelkameraad, een uitdager met manieren en gunstig verbruik als je voorzichtig met het gaspedaal omgaat…
De S55 AMG van m’n pa is de snelste auto tot nu toe denk ik, of de 991 911 Turbo S mk1 van een klant. Opgegeven topsnelheid van de 911 zou 318km/h zijn en ik weet niet wat de AMG haalt want bij 256km/h grijpt ‘ie helaas in… De 300 is geen probleem, maar ik denk dat het bij 315 ook wel echt ophoudt. Die 911 is natuurlijk vele malen sneller als het op accelereren aankomt, wat was dat bizar.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).