Het is je vast wel eens overkomen dat je even mocht plaatsnemen achter het stuur van een supersnelle bolide. Welke was dit?
Soms heb je geluk en krijg je om wat voor reden dan ook de sleutels toegeworpen van een snelle bolide. Wellicht heb je er max 130 km/u mee gereden, maar op papier is ‘ie supersnel. Ook kan het zijn dat je bijvoorbeeld tijdens een vakantie aan de westkust van Amerika hebt gekozen voor een dikke huurbolide zoals een Corvette, Mustang of Charger. En wat te denken van de vele andere huurmogelijkheden, zoals een Ferrari of Lambo-ritje in Italië?
Er zijn tal van scenario’s te bedenken waardoor je plots achter het stuur zat van een auto met veel vermogen. In de meeste gevallen kom je niet eens in de buurt van de topsnelheid, maar daar gaat het ook niet om. (Voor het eerst) kennis maken met veel power als je het gaspedaal intrapt is een ervaring die je niet snel zal vergeten.
Laat in de comments weten welke auto dit was en of de rit je eventuele verwachtingen had waargemaakt. Nogmaals: de snelste auto wil niet zeggen dat je er de topsnelheid mee hebt gereden. Die kwestie kwam al eens eerder aan bod in DEZE lezersvraag.
Foto: Deze Veyron kon/kan je huren bij AAA Luxury & Sport Car Rental voor 19.000 euro per dag
380 reacties
Moge de beste sportauto aller tijden een beetje bovenaan staan!
Zelf het meest uitgebreid in een Aventador gereden, maar ook nog wel eens tijd door gebracht in 911 turbo S’en en een 918 Spyder.
hier ook. se30 huur in zwitserland… brandstof was duurder dan de huur van de auto… de 2x 50 liter tank was binnen 350km leeg…voordat ik op de autobahn bij freiburg was waar de onbeperkt pas begon was ik al ruim 2 volle tanks verder… en maar billen knijpen dat je de koppeling heel hield in de file
– qua top snelheid
– of qua acceleratie?
OT: Ik denk in de Ferrari 430 TB tijdens zo’n 20min rit. Kan ook een iets ander type zijn geweest.
Verder een Volvo v60 plug-in met een top van 245 op de teller.
OT: mijn snelste auto waar ik i reed was natuurlijk de R8 5.2V10.. loopt 316 en we reden 301 geijkt.
Zelf Audi RS7 gereden, niet normaal dat gevoel (normaal vw passat of Outlander PHEV).
Audi RS6 plus
Audi S8
Audi A8 W12
Audi RS5
Alles valt qua acceleratie zo’n beetje wel in het niet bij mijn S1000RR. Hier heb ik overigens ook de hoogste topsnelheid mee gehaald.
Niet supersnel maar wel heel bijzonder en zeldzaam
Al moet ik zeggen dat de diablo SV waar ik in heb gezeten een mooiere ervaring was
Snelste op top is denk ik een Viper geweest.
Dat ik als passagier er bij zat. Een 911 GT3. (300+ over de autobahn)
Zotste auto waar ik ooit in zat.
1700pk, dragster banden van >400mm, parachute (!), en heel veel Gas voor extra boost. Ging boven de 400km/H maar dat durfde je echt niet.
Daarmee op de A12 van Brussel naar antwerpen aan een rood licht staande, allebei potdoof, blijven revven, en naast ons een Porsche Turbo waarvan de bestuurder geen idee had wat er aan het gebeuren was…
Later is mijn oom dan zo vaak door de politie opzij gezet en beboet, dat hij de auto verkocht heeft. Aan de leider van een Hells Angels filiaal (die hij onderweg tegen gekomen was en hem had “doen” stoppen). Zo even 20 Hells angels die je in je corvette opzij zetten en zeggen dat ze echt wel je auto willen kopen :)
Legendarische bak. Vergeet ik nooit
Zeker als je het uiterlijk erbij vermeldt!
Ik vindt dat altijd leuk om te lezeb, er staan altijd wel een paar reacties tussen die ik gemist heb.
991 GT3 RS
997 GT2
Heerlijk om bij een bekende Porsche dealer te werken
– Prodrive Impreza WRC GC8
– Metro 6R4
– Delta S4
Topsnelheid
– BMW M5 eerste model.
– Opel Commodore Coupé (ex Fred Frankenhout circuitwagen)
STRAAT:
Een Audi B4 RS4 Avant met 650pk. Niet veel harder dan 170km/h mee gereden, maar de weg daar naartoe was al spectaculair!
Een “Scooby”, de klassieke 1999 Impreza. Ook met flink wat meer vermogen dan standaard. Erg indrukwekkend! Alleen ook niet hard mee gereden :(
CIRCUIT:
Heb een Bleekemolen racingday gedaan waarbij ik in de AMG-GT, F430, 911 GT3 & Gallardo heb gereden. De F430 vond ik daarvan ab-so-luut het leukste rijden. Snelheden liggen helaas ook niet hoog, maar dat neemt de pret niet weg.
Ik had nog nooit met een 911 gereden en kreeg het daarom aangeboden. Ik snapte nooit zo goed waarom zo veel mensen een 911 kopen. Nu wel. Wat een fantastisch goeie auto in zo’n beetje elk opzicht.
Veel respect voor Mate Rimac
Hoogste topsnelheid bereikt: Ducati 748
997 GT3 RS
Maar qua power/acceleratie toch wel een M6 GrandCoupe 270km/u over de A2
1. Tesla P85D, ook mee van 0-100 in 3.3 seconden gedaan. Echt bizar.
2. Ferrari 360 Modena. Fijnste auto ooit.
3. Land Cruiser V8, je voelt je echt een koning in dat ding.
Op de passagierstoel: Lamborghini Aventador
Heb er nog foto’s ergens van als ze mij kwamen halen. Fantastisch wat een koppendraaier dat was, mensen hingen uit hun auto zelf om een foto te kunnen maken. Ook bizar waren de uitlaten aan de zijkant en vooral de keramische remmen van de mercedes, moest harder remmen dan ik dacht!
Verwachtingen helemaal ingelost wat een heerlijk machine is het toch! Inclusief een burn-out!
Wel mooi 220 aangetikt.
Camaro zl1, 580 pk
XKR-S, 550 pk
Huur camaro ss, 400 pk
Meegereden: Ferrari 430 & 550 Maranello – Niet normaal, geluid, acceleratie
Daarnaast rijd ik motor en in een rechte lijn 0-299 (teller stopt dan) blijf je vrijwel alles voor (cbr-1000, kawz zx10r, zzr 1400).
De meest bijzondere herinneringen heb ik echter aan een Saab 900 Turbo (eerste keer als bijrijder boven de 200), een Seat Leon FR (eerste keer als bestuurder boven de 200) en mijn eigen 964 (in een slip boven de 200).
– BMW M6 V10 (594pk getuned door G-Power)
– Mercedes-Benz S65 AMG
– Ferrari F430
– Mercedes-Benz SL55 AMG
– Aston Martin Vanquish
– Porsche 997 Turbo
– Audi RS6 C7
– Mercedes-Benz AMG GTS Edition S
En dan ben ik nog zat vergeten, durf niet te zeggen wat de snelste is. De AMG GTS ‘voelde’ iedergeval als snelste aan!
Een Aston Martin DBS (model 2007-2012) met een uitlaatsysteem van QuickSilver. Niet normaal wat een ervaring.
Daarnaast nog een BMW e93 335i cabrio.
Meegereden:
Lamborghini Diablo
En als passagier in een E60 M5 (Ringtaxi) meegereden.
Model S was zeker een Taxi?
Ben mee geweest naar het TVR weekend op Zolder.
En op zondag mocht ik ook een paar rondjes over het circuit.
Die auto staat nog steeds op mijn verlanglijstje. Zo’n brute auto ?
BMW X6M
Ergens tussen de 4000 en 6000pk.
Topsnelheid ca 420km/u op 400m
Eigenlijk een beetje als porno kijken. Wel lekker, maar niet de real deal…
Het snelste waar ik in meegereden heb: een 1000PK ’07 Shelby GT500 Convertible.
Zelf: F10 M5, 300.
Vriend van me heeft Aston Martin – Red Bull 001 besteld dus over een paar jaar ziet het lijstje er anders uit ;)
Porsche 993 GT3
Porsche 996 Turbo met een uitgerangeerd soapsterretje van het B kaliber naast me. Wel erg lekker wijf trouwens ;)
Weekendje in de 911 (964) Carrera 4S cabrio van een maatje
Af en toe in de Q7 V12 TDI van m’n zwager
Auto met de grootste snelheidservaring: Een Roemeense Dacia 1310 station. 145 op de teller op een net aangelegde Slowaakse snelweg waar helemaal niemand reed.
Mijn getunde Opel Speedster. 0-100 is iets van 4.0
Beide 0 stumperhulpjes, dus alleen als het stuurtje recht staat :-)
Snelste auto waarin ik gereden heb was een Mercedes-Benz SLR AMG, maar daar ben ik niet boven de 160 km/h (was erg druk op de A12….. ;-))
Topsnelheid in mijn eigen auto was 247 km/h (E93 330d)
Diezelfde week nog een Bentley Bentayga mogen rijden :), wat een mooi apparaat was dat!
Ook een RS3 in de file mogen rijden.
Voor de rest valt het me op dat veel Autobloggers leuke ervaringen hebben met auto’s!
Mis hem elke dag…
997 Carrera 4S
Snelst gereden met een A8, 286km/h wilde de macdrive nog halen voor sluitingstijd.
Ook meegereden met een Rolls royce phantom met een kater, niet fijn!
Beste ervaring was toch wel een ktm 250cc 2takt, geloof me dat is eng
230 op A37
CL600 2008 zelfde dag
Alleen bebouwde kom beschaafd gereden?
Maar veel leuker was een Skyline R32 GTR, ik moest het wel doen met low boost wat betekende 600pk ipv de die mogelijk was 800pk.
Zeer gaaf, vooral omdat ik toen net een jaar m’n rijbewijs had ?
Mijn eigen snelste mijn CLK 430 coupe.
Topsnelheid?
– 911 (997 Carrera 4S) met 270kmh in Duitsland.
– M’n huidige D6 met 245kmh meestal met warme temperaturen op de woon-werk route.
Acceleratie?
– 911 (993) Turbo S, vanuit stilstand, zo intens goed en snel. #wishlist
– 911 (996) GT3 en dan vooral binnendoor gereden, een bom van een auto.
– Bentley Continental GTC W12, de day-before veel en vooral zeer vlot gereden. En op snelheid het idee hebben dat je nog in de 30-zone rijdt qua geluid… bizar goed afgewerkt.
– 740d Xdrive
– V70 2.4t met chipkuurtje (heel vaak, want auto van pa geweest (10 jr lang)).
– 330d
Voor mij echter allen snel zat. Geniet ook meer van het comfort van veel vermogen dan pure topsnelheid.
https://m.youtube.com/watch?v=fe9vKsD2wtQ
Snelste auto waarin ikzelf achter het stuur heb gezeten (en mogen starten, niet rijden) is een lamborghini aventador (350km/h). (Toen was ik 12)
Snelste wat ikzelf ooit heb gereden als bestuurder was op zandvoort in een ferrari f430 (315km/h). Ik heb echter in die auto niet harder dan 130km/h zelf gereden maar daar ging het hier niet om.
https://m.youtube.com/watch?v=YDGBwy9P1AE
285km/h en nog sneller kruipend. Helaas lieten de omstandigheden het niet toe om sneller te gaan.
AM V8 Vantage (295kph)
Impreza GTT Plus, Ecutek + mods( 286kph)
Wat 911 jes
Kon eigenlijk echt niet, maar was toen het enige juiste om te doen ;-)
420 pk op 790 kg.
1. Mercedes C-klasse
2. Audi A3
3. Volkswagen Golf VI
Verder in de top 10 staat een V70, Picanto, Polo’s, Caddy, Getz.. Oké, laat maar..
2 Dodge Ram SRT10 met supercharger
3 mijn eigen R34 Skyline GT-T
Audi RS7 V10 en Formule Renault. Allebei bloedsnel maar een compleet verschillende ervaring. Hoewel die allebei niet sneller zullen zijn geweest dan de Lambo hebben ze wel veel meer indruk op me gemaakt omdat ik in allebei volgas kon (en durfde en ging) en in de Lambo met mijn rijbewijs net drie maanden op zak (en het zweet in mijn bilnaad) het gaspedaal niet eens durfde in te drukken :P
Al heb ik hem nog nooit tot de max gepushed, topsnelheid boeit mij niet zoveel.
Topsnelheid maakt weinig uit want ik heb nog nooit iets sneller gereden dan een op 250 begrensde Duitser. Dus ik kies de C55 AMG van schoonmoeder. Daar heb ik meer kilometers mee gemaakt dan de andere amg’s die ik heb gereden.
Op twee wielen wint de superblackbird. Die heb ik zelfs op topsnelheid gereden. Geen idee hoe hard exact, die teller was niet zo interessant meer.
2. Mercedes Benz ML55 AMG van m’n moeder
3. Porsche macan s van leenauto van de dealer
4. BMW 535d touring van m’n toenmalige schoonvader
5. Subaru Impreza wrx sti
6. Porsche cayenne van m’n stiefvader.
En nog wat golfjes gti, focus st en dat soort spul
Acceleratie vond ik eigenlijk een beetje tegenvallen qua gevoel (waarschijnlijk omdat ik ooit met een Granturismo S heb meegereden en die heeft zo een beleving nagelaten dat eigenlijk niet veel hieraan tipt.) Maar ho die kracht bij het gewoon strelen van de rempedaal alleen maar. Als ik die gordels niet had gehad stond er een afdruk van mijn gezicht in de voorruit.
Foto betreft identiek deze mustang waar ik gereden mee heb.
https://www.google.be/search?q=yokohama+mustang&espv=2&biw=1600&bih=794&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwix-Pein8LRAhUHuhoKHXhnCDoQ_AUIBigB#imgrc=LoiQqs9FJbdV0M%3A
De volgende stap is 301 km/h, maar die snelheid zal ik doen op een race circuit.
Safety first.
– porsche cayenne turbo s (500 pk)
– jaguar XK-R (413 pk)
De 911 was het leukst!
330kmh op de ein und dreissig :)
Heel leuk natuurlijk, vet geluid en dikke acceleratie alleen jammer dat de auto zo veel onderhoud nodig had dat het toch enigszins tegenviel.
Aston Martin DB9
Ferrari 360, F430
Audi R8
Lotus Elise S en R ook Evora en Exige
Jaguar XKR
BMW M3
Zenos (tot nu toe enige zo te zien).
Mocht de motor starten van Formule Renault toen ik erin zat en bijna rondje mee rijden (verloor de weddenschap om dat te mogen doen).
Wat motorfietsen betreft (jaja, AUTOblog, ik weet het …) een Honda Blackbird, heeft een top van ruim 300, had em zelf ff opengetrokken tot 220.
Mooiste auto: donkergroene Spyker C8;
Hardst mee gereden: RS5 250 km/u.
Eigenlijk al het grote spul waar een Audi motor in ligt, behalve Lambo’s. Zelfs in een keer een X-bow
G65 AMG
M3
En een bmw M5
Bij ingezeten:
BMW M5 F10
BMW M550D F10
Ferarri califonia.
Mercedes C63 AMG.
De allersnelste: mijn trek 6500 mountainbike. Met wel 27 versnellingen. En dat gewoon met blokjes remmen. Onder het motto: voak Beje te bange! Voor de abn pratende de mensen: vaak ben je te bang.
Een keer moest ik een A5 meenemen. Mijn toestand was nog maandag morgen, dus ik stap gewoon in de wagen zonder al te veel op te letten. Vrij snel had ik in de gaten dat dit geen normale A5 was. Op het rechte stuk sloeg hij me royaal om de oren toen ik het gas pedaal in trapte. Toen ik eindelijk de kans kreeg om het stuur te bestuderen zag ik pas het RS logo. Of de verkoper had zich vergist en bedoelde RS5, of ik sliep nog en hoorde A5.
Maar de snelste was dan de R8, dus eigenlijk was dit verhaal nutteloos
Qua topsnelheid: Corvette C6 ZR-1. 330 km/h haalt hij volgens de constructeur. Ben zelf bij 300 van het gas gegaan. auto gaat een beetje zweven bij dat soort snelheden en de rechte lijn was op…
Nope. Waar kan ik me aanmelden?
Ook gereden: de Honda Civic Type R, 2002. Betrof 1 van de 2 demo’s van Honda Nederland die ik als werknemer een weekend in mocht rijden. Wow! Hardcore Hatch met hoofdletters. 200 pk, doortrekken tot 8500 tr/min, fenomenale accelleratie met daarbij een flinke bak herrie. Geen radio, geen airco, geen tractiecontrol, gewoon puur keihard vooruit in rechte lijn. En lange én korte bochten snoeihard nemen, zonder enig gevoel van controleverlies. In 2002 was 200 pk nog heel wat voor een C-segment sportieve topper, maar deze Type R, was vooral heel puur en knetterhard geveerd. Een speelkameraad, een uitdager met manieren en gunstig verbruik als je voorzichtig met het gaspedaal omgaat…