Lezersvraag: moet McLaren een 650S Shooting Brake maken?

Auteur: , 63 Reacties

Een Autobloglezer vroeg zich dit af en maakte er een impressie van. Wat vinden jullie van dit idee?

McLaren 650S Shooting Brake

Niches: ze zijn er om te vullen. Ferrari ging dat goed af met de FF en wegens bewezen succes heeft men in Italië besloten een opvolger in de markt te zetten in de vorm van de GTC4Lusso, onlangs geïntroduceerd in Genève.

Moet McLaren zich ook aan zo’n snelle wintersportknaller wagen? Een McLaren voor de gezinsman? User DutchCorvette Photoshopte bovenstaande 650S om naar een shooting brake. Op de redactie zijn de meningen verdeeld, wat vinden jullie?



63 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Vraag me wel af waar de motor dan heen moet…
@scottishcarspotter2000: Die kan toch blijven waar die in de ‘normale’ 650 zit. eigenljk gaat alleen het kontje/dakje omhoog. kan je je koffers warmhouden op de motor, McLaren heeft vast nog wel ergens een kofferruitklepding van een ander modelletje liggen zodat je erbij kan.
@scottishcarspotter2000: Past niet echt bij de vloeiende vorm, net zoals ik de Ferrari FF eigenlijk niet vind kloppen. Zal ook nauwelijk meer stouwruimte geven. Daarom zijn Porsches ook zullke verrekt knappe ontwerpem. De 911 kun je kleine kiddo’s achtering kwijt, in de Cayman zowel voor als achterin bagage. Begrijp ook niet waarom MacLarens zo popie zijn; echt mooi zijn ze ook al niet.
Nee.
@truckertje: Nee, de gewone McLarens wel mooi maken lijkt me al voldoende gevraagd.
@truckertje: nee, de gewone McLarens zijn al lelijk genoeg. Nu maak je het alleen maar erger.
Hmmm, moeilijk, moeilijk. Ferrari is het inderdaad gelukt een zeer geslaagde Shooting Brake te bouwen. Of McLaren dit gaat lukken? Ik weet het niet. Als ik de scepter zou zwaaien bij McLaren en er moest een Shooting Brake komen, had ik het gedaan met de 570GT denk ik. Maar ik neig er eerder naar om het ze af te raden, weet eigenlijk niet waarom.
@viezefreddyw: Ik vind persoonlijk dat supercarmerken het ook gewoon echt bij supercars moeten laten en geen SUV’s of Shooting Brake’s moeten maken. Ik vind de FF er ook niet uitzien die Ferrari gemaakt heeft, maar ieder z’n smaakje natuurlijk.
@baap: Dan ben je een van de weinigen, gelukkig valt over smaak niet te twisten. Wel snap ik wat je bedoelt, maar ook supercarmerken zullen omzet en winst moeten draaien. Door het produceren en verkopen van Shooting Brakes, SUV’s en Sedans lukt dat steeds meer. Porsche is hierbij het grootste voorbeeld. Voordat Porsche de Cayenne en de Panamera in productie namen, was de 911 hun grootste winstappeltje. Om het merk financieel te laten groeien moesten ze wel zich bevinden in de andere markten. Dit telt ook voor Aston Martin met bijvoorbeeld de Rapide. In zekere zin ook Maserati met de diesels en nu de Levante. Lamborghini met de Urus en Ferrari met de FF en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
@baap: Gelukkig is Ferrari ook al decenia een GT-merk, dus die FF past daar nog wel tussen. Een SUV past bij Ferrari idd minder, voor Porsche is het de absolute winstmaker die je door de vinger ziet.
@viezefreddyw: ja het is ferrari gelukt bij de 456m omdat die moror voor in heeft liggen
Waar laat je de motor dan? Of gewoon een 3 cilinder voorin?
Nee
Als design ding, grappig.
Praktisch idioot -> zoals @scottishcarspotter2000 al opmerkt zit de motor op een vervelende plaats om bruikbare kofferruimte te creëren. Verder laat de tub niet toe om een deftig AWD systeem te installeren (tenzij je de electrische of hydraulische toer opgaat) wat op een wintersport mobiel toch noodwendig is.
Uhm…. Nee? Wat een lelijke shop zeg…
@Joel_D: Het gaat om het idee…
@joel_d: het ging om het idee.. Dit is binnen 5 min gedaan. Ik snap wat je bedoeld, zo ben ik bijvoorbeeld het raam vergeten
Grappig, vanmorgen mijn eerste McLaren in het echt gezien (ja ik weet het ik ben sneu), maar het was het niet gefotoshopte model dat hier boven staat! Verder natuurlijk gewoon doen.
@pomoek: En een klein fotootje er van… http://www.autojunk.nl/2016/03/mclaren-19
Nee want dat kunnen ze niet betalen en afzetten.
Bovendien een middenmotor shooting brake is onzin.
NEEEEE!
Simpel, neen.
Jezus wat een vraag… Houd de paus van volwassenen vrouwen?
Nee, De Ferrari was al een auto die een lange neus en een ‘korte’ achterkant heeft dus kun je de achterkant makkelijker wat hoger maken en klaar is kees. De McLaren is een auto die de ‘cockpit’ redelijk ver naar voren heeft dus dan wordt het gelijk een stuk lastiger.
Doordat de motor achterin ligt gaat de kofferruimte er niet bijster op vooruit bij een shooting brake en ook met het oog de bereikbaarheid van het blok bij onderhoud lijkt me dat niet ideaal. Toch denk ik dat er wel een markt voor is, snelle bezorgers van eten of zo. Als ze dan zorgen dat het hitteschild nog wat warmte door laat heb je ook nooit meer last van lauwwarme pizza als je via Thuisbezorgd of Just Eat bestelt.
Doe mij die Lambo Estoqye dan maar
@dampu020: Estoque
@dampu020: Dat is geen shooting brake?
Autoblog, geen vragen stellen waar je het antwoord al op weet.

Dit is een duidelijke ‘Nee’!
Nee! Bestel dan gewoon een gtc4lusso, veel mooier!
Ontbijt komt weer naar boven..
Nee. Sowieso maken ze er al geen mooie auto’s. Het wachten is op een gewone 4 zitter en dan komt vanzelf een suv.
Laat ze dan eerst met een model komen met FR layout, dan pas dit soort vragen stellen.
Kunnen ze best doen. Maar niet op basis van een reeds bestaande McLaren. Want je wil dan wel gewoon Motor voor in. Misschien kunnen ze weer iets met Mercedes doen hiervoor. Zoals met de SLR. Door bijvoorbeeld een iets te bouwen op basis van de AMG GT. Maar dan met McLaren motor en Shooting Brake body.
@kilum: Ik denk niet dat Mercedes daar veel trek in heeft. Toen die wagen gemaakt werd, waren Mercedes en McLaren nog dikke vriendjes. Mercedes een belang van 40% in de McLaren Group en het McLaren F1 team was het ‘fabrieksteam’ van Mercedes in de F1. Dan is het natuurlijk makkelijk voor Mercedes om McLaren bij de ontwikkeling van de SLR te betrekken.
Mercedes heeft tegenwoordig geen aandeel meer in de McLaren Group en ook in de F1 werken ze niet meer samen, dus er is geen enkele reden waarom Mercedes daarmee akkoord zou gaan. Bovendien werkt Mercedes tegenwoordig samen met die andere Britse sportwagenbouwers: Aston Martin.
@kilum: Ja, laten we een moderne v8 vervangen door een…. Moderne v8.
Ja. Waarom niet?
Waarom van een handtas een boodschappentas willen maken?
Vanaf de zijruiten naar achter is het net een Murcielago vind ik.
Niet op basis van de 650S in ieder geval, zoveel is duidelijk.
Nou…nee niet doen
Ik weet wel 159 redenen om dit niet uit te brengen…
Ik ben sowieso geen fan van het klinische en steriele design van McLaren. Dus neen dank u.
Hoe meer shooting brakes hoe beter, kom maar door, ik zal hem kopen.
In principe ben in vóór alle shooting brakes. Maar de familieneus van McLaren vind ik ontzettend lelijk. Het is nog steeds een mini P1. Een overtuigde Nein. En geel staat ‘m niet…
Ik zeg lamborghini espada.. en verder, als de motor nou voorin zou gaan liggen.. dan wel

Gewoon omdat het kan en het vrijdag is… Harry rijdt 1000 mile met zn Espada

https://youtu.be/Zl6UYDLW1WU
Nee, dat moet alleen worden gedaan met auto’s met de motor voorin
Ik hou van shooting breaks dus kom maar door!
Die shop heeft zulke slechte proporties dat een poging onnodig is. En de motor moet voorin, en je moet AWD. Nee, Ferrari kwam er mee weg, maar McLaren moet het niet doen.
Mag wel, maar niet op die manier. Ziet er vreselijk misvormd uit…
Nee, ik heb liever dat ze een vliegende schotel maken
Misschien, maar niet met dit ontwerp…
Ja, want niches moet je altijd vullen!
V8 voorin, een vorm van AWD, veel leer en luxe aan de binnenkant, misschien wat accu’s om in de stad elektrisch te rijden. Why not?
Lijkt wel een verlengde scirocco 😨
Nein, nein, nein!
ik vind zowel de shop als het idee best geslaagd. zou over het praktisch nut ook niet teveel inzitten, geloof niet dat iemand ooit echt een shooting brake gebruikt heeft waar ie voor bedoeld was.
Ow god nee dank je. Mooi Mclaren lijnen verpest door iets wat me doet denken aan Veyron.. Bah
Ja natuurlijk!

Geweldig mooi met die ANWB-kleurencombinatie

In de extra kofferbakruimte kan de Wegenwachtman zijn gereedschap met speel gemak opbergen.

Shooting is ook toepassselijk: de ANWB schiet te hulp bij panne
Nee zinloos, voor een shooting brake moet de motor voorin zitten.
Nee doe maar gewoon niet
Ziet er erg sexy uit

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).