• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lezersvraag: moet McLaren een 650S Shooting Brake maken?

Auteur: CasperH, gepost 11 maart 2016 om 11:06 – 63 Reacties

McLaren 650S Shooting Brake


Een Autobloglezer vroeg zich dit af en maakte er een impressie van. Wat vinden jullie van dit idee?

Niches: ze zijn er om te vullen. Ferrari ging dat goed af met de FF en wegens bewezen succes heeft men in Italië besloten een opvolger in de markt te zetten in de vorm van de GTC4Lusso, onlangs geïntroduceerd in Genève.

Moet McLaren zich ook aan zo’n snelle wintersportknaller wagen? Een McLaren voor de gezinsman? User DutchCorvette Photoshopte bovenstaande 650S om naar een shooting brake. Op de redactie zijn de meningen verdeeld, wat vinden jullie?

Ook interessant!

  • Nederlander komt met nieuwe Ferrari Shooting Brake
  • Daytona Shooting Brake Hommage
    Daytona Shooting Brake Hommage knalt je scherm op
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • Gespot - De enige echte Tesla Model S Shooting Brake

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

650s, geel, McLaren, photoshop, shooting-brake

Vorig bericht: « Max Verstappen wil ook volgend jaar bij Red Bull blijven
Volgend bericht: Waarom Tesla’s nieuwe parkeerfunctie zuigt »

Lees Interacties

Reacties

  1. scottishcarspotter2000 zegt

    11 maart 2016 om 11:09

    Vraag me wel af waar de motor dan heen moet…

    Login om te reageren
    • markjor zegt

      11 maart 2016 om 12:26

      @scottishcarspotter2000: op het dak?

      Login om te reageren
    • koen23 zegt

      11 maart 2016 om 18:49

      @scottishcarspotter2000: Die kan toch blijven waar die in de ‘normale’ 650 zit. eigenljk gaat alleen het kontje/dakje omhoog. kan je je koffers warmhouden op de motor, McLaren heeft vast nog wel ergens een kofferruitklepding van een ander modelletje liggen zodat je erbij kan.

      Login om te reageren
    • ericd zegt

      20 november 2016 om 14:58

      @scottishcarspotter2000: Past niet echt bij de vloeiende vorm, net zoals ik de Ferrari FF eigenlijk niet vind kloppen. Zal ook nauwelijk meer stouwruimte geven. Daarom zijn Porsches ook zullke verrekt knappe ontwerpem. De 911 kun je kleine kiddo’s achtering kwijt, in de Cayman zowel voor als achterin bagage. Begrijp ook niet waarom MacLarens zo popie zijn; echt mooi zijn ze ook al niet.

      Login om te reageren
  2. truckertje zegt

    11 maart 2016 om 11:09

    Nee.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      12 maart 2016 om 05:09

      @truckertje: Nee, de gewone McLarens wel mooi maken lijkt me al voldoende gevraagd.

      Login om te reageren
    • roppp zegt

      12 maart 2016 om 08:04

      @truckertje: nee, de gewone McLarens zijn al lelijk genoeg. Nu maak je het alleen maar erger.

      Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    11 maart 2016 om 11:11

    Hmmm, moeilijk, moeilijk. Ferrari is het inderdaad gelukt een zeer geslaagde Shooting Brake te bouwen. Of McLaren dit gaat lukken? Ik weet het niet. Als ik de scepter zou zwaaien bij McLaren en er moest een Shooting Brake komen, had ik het gedaan met de 570GT denk ik. Maar ik neig er eerder naar om het ze af te raden, weet eigenlijk niet waarom.

    Login om te reageren
    • baap zegt

      11 maart 2016 om 11:34

      @viezefreddyw: Ik vind persoonlijk dat supercarmerken het ook gewoon echt bij supercars moeten laten en geen SUV’s of Shooting Brake’s moeten maken. Ik vind de FF er ook niet uitzien die Ferrari gemaakt heeft, maar ieder z’n smaakje natuurlijk.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        11 maart 2016 om 11:51

        @baap: Dan ben je een van de weinigen, gelukkig valt over smaak niet te twisten. Wel snap ik wat je bedoelt, maar ook supercarmerken zullen omzet en winst moeten draaien. Door het produceren en verkopen van Shooting Brakes, SUV’s en Sedans lukt dat steeds meer. Porsche is hierbij het grootste voorbeeld. Voordat Porsche de Cayenne en de Panamera in productie namen, was de 911 hun grootste winstappeltje. Om het merk financieel te laten groeien moesten ze wel zich bevinden in de andere markten. Dit telt ook voor Aston Martin met bijvoorbeeld de Rapide. In zekere zin ook Maserati met de diesels en nu de Levante. Lamborghini met de Urus en Ferrari met de FF en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

        Login om te reageren
      • mrB zegt

        11 maart 2016 om 12:36

        @baap: Gelukkig is Ferrari ook al decenia een GT-merk, dus die FF past daar nog wel tussen. Een SUV past bij Ferrari idd minder, voor Porsche is het de absolute winstmaker die je door de vinger ziet.

        Login om te reageren
    • mooiwarkdrenthe zegt

      11 maart 2016 om 16:03

      @viezefreddyw: ja het is ferrari gelukt bij de 456m omdat die moror voor in heeft liggen

      Login om te reageren
  4. 250tdf zegt

    11 maart 2016 om 11:11

    Waar laat je de motor dan? Of gewoon een 3 cilinder voorin?

    Login om te reageren
  5. lolbartlol zegt

    11 maart 2016 om 11:13

    Nee

    Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    11 maart 2016 om 11:13

    Als design ding, grappig.
    Praktisch idioot -> zoals @scottishcarspotter2000 al opmerkt zit de motor op een vervelende plaats om bruikbare kofferruimte te creëren. Verder laat de tub niet toe om een deftig AWD systeem te installeren (tenzij je de electrische of hydraulische toer opgaat) wat op een wintersport mobiel toch noodwendig is.

    Login om te reageren
  7. Joel_D zegt

    11 maart 2016 om 11:13

    Uhm…. Nee? Wat een lelijke shop zeg…

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      11 maart 2016 om 11:23

      @Joel_D: Het gaat om het idee…

      Login om te reageren
    • dutchcorvette zegt

      11 maart 2016 om 13:48

      @joel_d: het ging om het idee.. Dit is binnen 5 min gedaan. Ik snap wat je bedoeld, zo ben ik bijvoorbeeld het raam vergeten

      Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    11 maart 2016 om 11:14

    Grappig, vanmorgen mijn eerste McLaren in het echt gezien (ja ik weet het ik ben sneu), maar het was het niet gefotoshopte model dat hier boven staat! Verder natuurlijk gewoon doen.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      11 maart 2016 om 13:37

      @pomoek: En een klein fotootje er van… http://www.autojunk.nl/2016/03/mclaren-19

      Login om te reageren
  9. giulio zegt

    11 maart 2016 om 11:14

    Nee want dat kunnen ze niet betalen en afzetten.
    Bovendien een middenmotor shooting brake is onzin.

    Login om te reageren
  10. abcde zegt

    11 maart 2016 om 11:14

    NEEEEE!

    Login om te reageren
  11. misterdrogba zegt

    11 maart 2016 om 11:16

    Simpel, neen.

    Login om te reageren
  12. aquila2003 zegt

    11 maart 2016 om 11:18

    Jezus wat een vraag… Houd de paus van volwassenen vrouwen?

    Login om te reageren
  13. sietseb97 zegt

    11 maart 2016 om 11:21

    Nee, De Ferrari was al een auto die een lange neus en een ‘korte’ achterkant heeft dus kun je de achterkant makkelijker wat hoger maken en klaar is kees. De McLaren is een auto die de ‘cockpit’ redelijk ver naar voren heeft dus dan wordt het gelijk een stuk lastiger.

    Login om te reageren
  14. Edge zegt

    11 maart 2016 om 11:27

    Doordat de motor achterin ligt gaat de kofferruimte er niet bijster op vooruit bij een shooting brake en ook met het oog de bereikbaarheid van het blok bij onderhoud lijkt me dat niet ideaal. Toch denk ik dat er wel een markt voor is, snelle bezorgers van eten of zo. Als ze dan zorgen dat het hitteschild nog wat warmte door laat heb je ook nooit meer last van lauwwarme pizza als je via Thuisbezorgd of Just Eat bestelt.

    Login om te reageren
  15. dampu020 zegt

    11 maart 2016 om 11:27

    Doe mij die Lambo Estoqye dan maar

    Login om te reageren
    • dampu020 zegt

      11 maart 2016 om 11:28

      @dampu020: Estoque

      Login om te reageren
    • phaeton zegt

      11 maart 2016 om 12:17

      @dampu020: Dat is geen shooting brake?

      Login om te reageren
  16. Flapkees zegt

    11 maart 2016 om 11:31

    Autoblog, geen vragen stellen waar je het antwoord al op weet.

    Dit is een duidelijke ‘Nee’!

    Login om te reageren
  17. allesmetturbo zegt

    11 maart 2016 om 11:35

    Nee! Bestel dan gewoon een gtc4lusso, veel mooier!

    Login om te reageren
  18. spot007 zegt

    11 maart 2016 om 11:35

    Ontbijt komt weer naar boven..

    Login om te reageren
  19. gerjan zegt

    11 maart 2016 om 11:38

    Nee. Sowieso maken ze er al geen mooie auto’s. Het wachten is op een gewone 4 zitter en dan komt vanzelf een suv.

    Login om te reageren
  20. amgc63 zegt

    11 maart 2016 om 11:41

    Laat ze dan eerst met een model komen met FR layout, dan pas dit soort vragen stellen.

    Login om te reageren
  21. kilum zegt

    11 maart 2016 om 11:42

    Kunnen ze best doen. Maar niet op basis van een reeds bestaande McLaren. Want je wil dan wel gewoon Motor voor in. Misschien kunnen ze weer iets met Mercedes doen hiervoor. Zoals met de SLR. Door bijvoorbeeld een iets te bouwen op basis van de AMG GT. Maar dan met McLaren motor en Shooting Brake body.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      11 maart 2016 om 11:57

      @kilum: Ik denk niet dat Mercedes daar veel trek in heeft. Toen die wagen gemaakt werd, waren Mercedes en McLaren nog dikke vriendjes. Mercedes een belang van 40% in de McLaren Group en het McLaren F1 team was het ‘fabrieksteam’ van Mercedes in de F1. Dan is het natuurlijk makkelijk voor Mercedes om McLaren bij de ontwikkeling van de SLR te betrekken.
      Mercedes heeft tegenwoordig geen aandeel meer in de McLaren Group en ook in de F1 werken ze niet meer samen, dus er is geen enkele reden waarom Mercedes daarmee akkoord zou gaan. Bovendien werkt Mercedes tegenwoordig samen met die andere Britse sportwagenbouwers: Aston Martin.

      Login om te reageren
    • phaeton zegt

      11 maart 2016 om 12:18

      @kilum: Ja, laten we een moderne v8 vervangen door een…. Moderne v8.

      Login om te reageren
  22. racer123 zegt

    11 maart 2016 om 11:52

    Ja. Waarom niet?

    Login om te reageren
  23. ocda zegt

    11 maart 2016 om 11:53

    Waarom van een handtas een boodschappentas willen maken?

    Login om te reageren
  24. E34M5Touring zegt

    11 maart 2016 om 11:54

    Vanaf de zijruiten naar achter is het net een Murcielago vind ik.

    Login om te reageren
  25. Carreza zegt

    11 maart 2016 om 11:58

    Niet op basis van de 650S in ieder geval, zoveel is duidelijk.

    Login om te reageren
  26. mjorace zegt

    11 maart 2016 om 12:00

    Nou…nee niet doen

    Login om te reageren
  27. cossiekiller zegt

    11 maart 2016 om 12:04

    Ik weet wel 159 redenen om dit niet uit te brengen…

    Login om te reageren
  28. leaper035t zegt

    11 maart 2016 om 12:14

    Ik ben sowieso geen fan van het klinische en steriele design van McLaren. Dus neen dank u.

    Login om te reageren
  29. mazdarx zegt

    11 maart 2016 om 12:20

    Hoe meer shooting brakes hoe beter, kom maar door, ik zal hem kopen.

    Login om te reageren
  30. phaeton zegt

    11 maart 2016 om 12:21

    In principe ben in vóór alle shooting brakes. Maar de familieneus van McLaren vind ik ontzettend lelijk. Het is nog steeds een mini P1. Een overtuigde Nein. En geel staat ‘m niet…

    Login om te reageren
  31. Mika_Hakkinen zegt

    11 maart 2016 om 12:22

    Ik zeg lamborghini espada.. en verder, als de motor nou voorin zou gaan liggen.. dan wel

    Gewoon omdat het kan en het vrijdag is… Harry rijdt 1000 mile met zn Espada

    https://youtu.be/Zl6UYDLW1WU

    Login om te reageren
  32. niekie1999 zegt

    11 maart 2016 om 12:45

    Nee, dat moet alleen worden gedaan met auto’s met de motor voorin

    Login om te reageren
  33. tenif zegt

    11 maart 2016 om 12:50

    Ik hou van shooting breaks dus kom maar door!

    Login om te reageren
  34. mercedesclk350 zegt

    11 maart 2016 om 12:50

    Die shop heeft zulke slechte proporties dat een poging onnodig is. En de motor moet voorin, en je moet AWD. Nee, Ferrari kwam er mee weg, maar McLaren moet het niet doen.

    Login om te reageren
  35. Esprit_de_Flandre zegt

    11 maart 2016 om 12:54

    Mag wel, maar niet op die manier. Ziet er vreselijk misvormd uit…

    Login om te reageren
  36. meridian zegt

    11 maart 2016 om 12:58

    Nee, ik heb liever dat ze een vliegende schotel maken

    Login om te reageren
  37. tjorque zegt

    11 maart 2016 om 13:56

    Misschien, maar niet met dit ontwerp…

    Login om te reageren
  38. kingjoop zegt

    11 maart 2016 om 15:26

    Ja, want niches moet je altijd vullen!
    V8 voorin, een vorm van AWD, veel leer en luxe aan de binnenkant, misschien wat accu’s om in de stad elektrisch te rijden. Why not?

    Login om te reageren
  39. meridian zegt

    11 maart 2016 om 15:34

    Deze auto is veel mooier http://www.gizmag.com/italdesign-gtzero-concept/42244/

    Login om te reageren
  40. drdrift zegt

    11 maart 2016 om 17:40

    Lijkt wel een verlengde scirocco ?

    Login om te reageren
  41. bfvo zegt

    11 maart 2016 om 18:49

    Nein, nein, nein!

    Login om te reageren
  42. keesdehond zegt

    11 maart 2016 om 19:10

    ik vind zowel de shop als het idee best geslaagd. zou over het praktisch nut ook niet teveel inzitten, geloof niet dat iemand ooit echt een shooting brake gebruikt heeft waar ie voor bedoeld was.

    Login om te reageren
  43. vondudenstein zegt

    11 maart 2016 om 19:56

    Ow god nee dank je. Mooi Mclaren lijnen verpest door iets wat me doet denken aan Veyron.. Bah

    Login om te reageren
  44. riendevag zegt

    11 maart 2016 om 20:04

    Ja natuurlijk!

    Geweldig mooi met die ANWB-kleurencombinatie

    In de extra kofferbakruimte kan de Wegenwachtman zijn gereedschap met speel gemak opbergen.

    Shooting is ook toepassselijk: de ANWB schiet te hulp bij panne

    Login om te reageren
  45. kwatkam zegt

    11 maart 2016 om 20:40

    Nee zinloos, voor een shooting brake moet de motor voorin zitten.

    Login om te reageren
  46. pinut187 zegt

    12 maart 2016 om 09:46

    Nee doe maar gewoon niet

    Login om te reageren
  47. martive zegt

    12 maart 2016 om 17:44

    Ziet er erg sexy uit

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North