• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lezersvraag: wat is de pk-gewichtsverhouding van jouw auto?

Auteur: nicolasr, gepost 16 augustus 2016 om 21:03 – 366 Reacties

Deze heeft een vrij nette pk-gewichtsverhouding


Omdat pk’s alleen natuurlijk ook niet zaligmakend zijn.

Kletsen over de eigen auto (‘s) is altijd leuk. We zijn hier niet voor niets liefhebbers, dus voor de meesten van ons is ook onze eigen heilige koe iets waar we het graag over hebben. En dat gaan we doen. Jullie zijn niet de enigen die graag opscheppen over hun auto, wij zijn hier op de redactie namelijk ook haantjes en willen allemaal het verste pissen. En daarom hebben wij het dus ook over de pk-gewichtsverhouding in plaats van alleen het droge vermogen.

Zo rijdt onze @wouter in een geel monster met een pk-gewichtsverhouding van (afgerond) 0,17. Oftewel, 265 PK gedeeld door het leeggewicht van 1540 kilo. Onze @RubenPriest als andere voorbeeld heeft een fijne Beier met een pk-gewichtsverhouding van 0,18. In dit rechtstreekse duel betekent dit dat Ruben het beter voor elkaar heeft dan Wouter, want bij Wouter moet iedere kilo door 0,17 pk worden voortbewogen, maar bij Ruben heeft iedere kilo 0,01 pk meer! (en nu raden om welke twee auto’s het gaat. De eerste met het goede antwoord krijgt een extra plusje).

Dus, als we mogen vragen om de berekening ook van jouw eigen auto hier te plaatsen, kunnen we een fijne inventarisatie maken van de voertuigen van onze bezoeker.

Btw, mijn daily heeft een pk-gewichtsverhouding van 0,13. Ik verlies het dus keihard van de redactie. Maar ook van jullie?

Ook interessant!

  • Lezersvraag: je goede auto voornemens voor 2022?
    Lezersvraag: je goede auto voornemens voor 2022?
  • Lezersvraag: de meest onpraktische auto die je gereden hebt
  • Lezersvraag: welke auto moet een terugkeer maken?
  • Lezersvraag: welke auto heeft het beste infotainmentsysteem?

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

lezersvraag, Lichtgewicht

Vorig bericht: « Lease maar: BMW 330e of Mercedes C350e
Volgend bericht: Ford gaat het vanaf 2021 helemaal anders doen »

Lees Interacties

Reacties

  1. larsdbs9 zegt

    16 augustus 2016 om 21:06

    133 pk op 930 kilogram, dus 0,143 pk per kilogram (Toyota Starlet Glanza V)

    Login om te reageren
    • mastemaker zegt

      16 augustus 2016 om 21:29

      @larsdbs9: winner!

      Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      17 augustus 2016 om 15:09

      @larsdbs9: 420pk op 1350kg 0,32pk/kg in de srt-4. uiteraard niet origineel dat was 235pk

      Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    16 augustus 2016 om 21:06

    211 peekaa op 2340kg ..
    (Uit een 7,5L V8) ..

    Als ze er nog in zitten dan ..

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      16 augustus 2016 om 21:12

      dikke 11 kilo per peekaa dus ..

      Zie dat maar eens te overtreffen ..
      Stelletje amateurs ..

      Login om te reageren
      • uselessguy zegt

        16 augustus 2016 om 21:22

        @lincoln: 24 kilo per pk voor een kever genoeg? Kan vast nog wel meer.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          16 augustus 2016 om 22:03

          @uselessguy:

          Fucked by VAG ..
          Drommels drommels ..

          Login om te reageren
      • rd1991 zegt

        16 augustus 2016 om 21:31

        @lincoln: 24pk op 600kg. 25kg/pk. Alstublieft.

        Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        16 augustus 2016 om 22:30

        @lincoln: ik kom uit op 90pk op +- 1100 kg aan Daihatsu Xenia 1.3 = 12 kilo per pk. Huidige familie Xenia. 18 kilo/pk voor onze 1.0 Xenia van ervoor. De Kijang deed 80pk op > 1100kg. Wat win ik?

        Login om te reageren
      • FlighTom zegt

        17 augustus 2016 om 07:02

        @lincoln: 30kg per pk. 550kilogram zware fiat 500 met 18 hele pk’s!

        Login om te reageren
        • rd1991 zegt

          17 augustus 2016 om 10:54

          @FlighTom: hahaha tja ik heb een Fiat 126 met 24pk/600kg :p

          Login om te reageren
      • cisn zegt

        17 augustus 2016 om 07:03

        @lincoln: 211pk voor 2650kg
        Disco4 –> 0,079pk/kg

        Login om te reageren
    • jdmpetje zegt

      16 augustus 2016 om 21:29

      @lincoln: wow 7.5l V8 en dan maar 211 pk??!?!

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        16 augustus 2016 om 21:39

        @jdmpetje: Is zeker niet raar. Amerikaanse blokken zijn vreselijk lui en relatief weinig vermogen maar veel koppel, altijd! Zo hadden we in huize viezefreddyw een Cadillac El Dorado uit ’78. Dat ding heeft tot op de dag van vandaag het grootste blok ooit geproduceerd door Cadillac. Was een 8.2 V8 met maar 190PK.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          16 augustus 2016 om 22:01

          @viezefreddyw:

          Nou nou .. Normaal ..
          78 was dan wel HET ultieme jaar voor dit soort normaliteiten ..

          Login om te reageren
        • dwersbongel zegt

          16 augustus 2016 om 22:06

          @viezefreddyw: dat is ook gewoon cool toch? :) mijn Cadillac had geloof ik iets van 180 Pk uit een 5.7 V8. In zo’n auto heb je niet meer nodig. Trouwens, breed scala aan auto’s passeren huize viezefreddyw!

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            16 augustus 2016 om 22:11

            @dwersbongel: Zeker cool maar niet erg leuk voor de portemonnee. Was gewoon 1 op 3 rijden. Ding heeft het bij ons dan ook niet langer volgehouden dan 3 weken.

            Klopt ja, het wil bij ons nog wel eens variëren. Komt omdat er veel kilometers gereden worden en dan ruil je de boel nog wel eens om. Zo staat er momenteel nog een 525D uit 2007. Ruim 3 ton op de klok en nog puntgaaf. Maar ook die zal nog aan de beurt komen.

            Login om te reageren
            • autodrop zegt

              17 augustus 2016 om 00:34

              @viezefreddyw: heb jij ergens foto’s van je collectie? Vrij nieuwsgierig geworden na de plaatjes van je Ferraro gezien te hebben!

              Login om te reageren
              • autodrop zegt

                17 augustus 2016 om 00:35

                @autodrop: het is laat, excuses. *Ferrari!

    • Edge zegt

      17 augustus 2016 om 09:46

      @lincoln: No problemo. Gaan we uit van massa rijklaar of massa ledig voertuig? In dat eerste geval 65pk op 950kg (14,62kg/pk), in dat tweede geval 65pk op 1050kg (16,15kg/pk)

      Login om te reageren
  3. r55clubman zegt

    16 augustus 2016 om 21:06

    Rating van 0,147 met de Clubman. 174pk op 1180 kilo. Genoeg voor nu, but more to come.

    Login om te reageren
  4. karimsatchel_vleeschdraager zegt

    16 augustus 2016 om 21:07

    175 pk aan de motor op een auto van 751
    Dus 0,25 pk per kilo
    Peugeot 106 GTi

    Login om te reageren
    • Robbert01 zegt

      16 augustus 2016 om 23:14

      @karimsatchel_vleeschdraager: Wat heb je allemaal wel niet aangepast dan? Zo makkelijk krijg je die pk’s niet uit dat blok.

      Login om te reageren
      • karimsatchel_vleeschdraager zegt

        16 augustus 2016 om 23:23

        @Robbert01: standaard tu5j4 blok met jp4 kop en jp4s inlaat van c2 vts. Clio rs 192 injectoren catcams 743 nokkenassen. 255lph benzine pomp. Supersprint spruitstuk volledig rvs tot aan de demper. Auto is afgesteld door de ringsleutel

        Login om te reageren
  5. deora zegt

    16 augustus 2016 om 21:07

    320 pk op 1450 kg, dus 0,22 pk per kg (Nissan Skyline R34 GTT)

    Login om te reageren
  6. mperformance zegt

    16 augustus 2016 om 21:07

    172 pk op 1010 kilo. Dus 0,17. Clio 172 RS

    Login om te reageren
  7. vincentmiata zegt

    16 augustus 2016 om 21:08

    Ergens tussen de 270-310pk op 1000kg

    MX-5 turbo die nog eens op de rollerbank moe

    Login om te reageren
  8. joppe zegt

    16 augustus 2016 om 21:08

    Ik rijd een Saab 9-3SS met 195 pk. Weegt 1463kg, komt dan uit: 0,13pk per kg:D

    Login om te reageren
  9. vincentmiata zegt

    16 augustus 2016 om 21:08

    Ergens tussen de 270-310pk op 1000kg

    MX-5 turbo die nog eens op de rollerbank moet

    Login om te reageren
    • vincentmiata zegt

      16 augustus 2016 om 21:39

      @vincentmiata:

      Dat wil zeggen dus ergens tussen de 0.27-0.30 pk/kg

      Login om te reageren
  10. KEV9 zegt

    16 augustus 2016 om 21:08

    422pk en ding weegt 2115kg

    Login om te reageren
  11. antonvanrooijen zegt

    16 augustus 2016 om 21:09

    120 pk op 600 kg en dat is dus een nette 0,20

    (Ik heb een kitcar gebaseerd op de Lotus super seven)

    Login om te reageren
  12. robin_vanbeek zegt

    16 augustus 2016 om 21:10

    150 pk op 2000 kg, 0,075 pk per kg

    Login om te reageren
  13. rensjb15 zegt

    16 augustus 2016 om 21:10

    Gok dat mijn fiets ongeveer 10 kilo weegt? Dus komt aardig van zn plek af als ik even aanzet.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      16 augustus 2016 om 22:03

      @rensjb15: nee nee geen PK’s, tenzij jij als paard door het leven gaat.

      Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        16 augustus 2016 om 22:17

        @ghost: ooit een paard zien fietsen?

        Login om te reageren
        • rob5nismo zegt

          17 augustus 2016 om 09:06

          @3246cm252kw: nou sommige komen qua postuur wel in de buurt

          Login om te reageren
      • gillesvda zegt

        16 augustus 2016 om 22:19

        @ghost: Een mens kan wel degelijk paardenkrachten leveren: https://www.nrc.nl/nieuws/2011/10/18/hoeveel-pk-heeft-een-mens-12040544-a321859

        Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        16 augustus 2016 om 22:26

        @ghost: die jongens in de tour de france fietsen in de sprint met een half pk bergop (650 watt). Op een carbon fietsje van 7kg levert dat 0,07 op. Helemaal nog niet zo slecht :)

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          16 augustus 2016 om 22:45

          @dondeboer: 650 watt is op 100 watt na 1 pk!

          Login om te reageren
          • tdg200 zegt

            16 augustus 2016 om 23:03

            @Jochempie: 0.143 pk per kilo, meer dan aardig wat bolides uit de comments

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              16 augustus 2016 om 23:12

              @tdg200: Nou ja, die 650 watt maakt geen deel uit van die 7 kilo… Van die 65 kilo die erop zit.. Een fiets is niets meer dan een chassis, een versnellingsbak en een paar wielen ;)

              Login om te reageren
              • tdg200 zegt

                16 augustus 2016 om 23:15

                @Jochempie: true, got me on that one;)

    • gwnbmw zegt

      17 augustus 2016 om 08:38

      @rensjb15: jij hebt een mountain bike ofzo? ik doe met mn cruiser, met houten heineken krat voorop, bijna 40 kilo…

      Login om te reageren
      • henrie zegt

        17 augustus 2016 om 09:11

        @gwnbmw: Zelfs de meeste MTB’s zijn ook nog zwaarder dan 10kg. Eerder rond de 12kg, zeker de full suspension MTB’s. Alleen de echt dure, volledig carbon MTB’s komen (ruim) onder de 10kg. Een normale stadsfiets zit meestal rond de 20kg. Mijn lichte stadsfiets (Koga Supermetro) weegt zelfs nog iets van 13kg, dus 10kg is inderdaad wel erg licht ingeschat…

        Login om te reageren
        • kilum zegt

          17 augustus 2016 om 13:50

          @henrie: Een moderne racefiets daarentegen zit daar wel snel onder

          Login om te reageren
          • henrie zegt

            17 augustus 2016 om 15:02

            @kilum: Klopt. De mijne zit op zo’n 9,5kg geloof ik. Maar om een echt lichte fiets (<8kg) te krijgen, moet je vaak toch nog wel erg diep in de buidel tasten. Met superlichte, carbon wielen, stuur, zadelpen, en een dure Shimano Dura Ace afmontage of zo. Persoonlijk heb ik dat er niet zo voor over. Kan ik beter zelf een paar kg afvallen… ;-)

            Login om te reageren
            • kilum zegt

              17 augustus 2016 om 16:41

              @henrie: Daarom zit je ook op die fiets!

              Maar ik ben het volledig met je eens. die fietsen waar die gasten de tour op fietsen zijn geloof ik 25K Euro’s per stuk. Absurd veel geld. En ze zijn wat betreft gewicht inderdaad 1,5 a 2 kg lichter. Wat procentueel veel is natuurlijk. Maar voor amateur wielrenners geen zak uitmaakt.

              Ik heb ze wel gezien hoor tijdens de Amstel Gold Race. Je ziet ze fietsen op die achterlijk dure dingen. Het enige wat ik doe is even vriendelijk knikken als ik ze inhaal op mijn “oude” racefiets.

              Login om te reageren
  14. flik2punt0 zegt

    16 augustus 2016 om 21:10

    130 pk op 1050 leeg gewicht vol Max gewicht is 1690 kg en met caravan Max 2940kg wie kan er voor mij rekenen?

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      16 augustus 2016 om 21:40

      @flik2punt0: je rekenmachine!

      Login om te reageren
    • silver zegt

      16 augustus 2016 om 23:48

      @flik2punt0: probeer je nou gewoon Max Verstappen in dit verhaal te betrekken? ;-) Wist niet dat hij een caravan heeft…

      Login om te reageren
      • flik2punt0 zegt

        17 augustus 2016 om 00:51

        @silver: whahaha dat zou wat zijn ja ?

        Login om te reageren
  15. christianjanssen zegt

    16 augustus 2016 om 21:10

    214 pk op 1420 kg (BMW E90) geeft 0,15

    Login om te reageren
  16. parttimeautospotter zegt

    16 augustus 2016 om 21:11

    Mijn fiets Batavus Dinsdag Comfort heeft geen paardenkrachten maar mensenkrachten. 1 mk gedeeld door 20 kg is 0,05 :(

    Login om te reageren
    • jeppie zegt

      16 augustus 2016 om 21:29

      @parttimeautospotter: dat is een zware fiets dan :-P

      Login om te reageren
      • parttimeautospotter zegt

        16 augustus 2016 om 21:35

        @jeppie: schatting hè :)

        Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        20 augustus 2016 om 16:31

        @jeppie: 20KG zwaar??!! mijn fiets weegt het dubbele!

        Login om te reageren
        • jeppie zegt

          21 augustus 2016 om 19:11

          @gwnbmw: bakfiets? Elektrische fiets? Hoe kom je anders aan 40kg.?!

          Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            21 augustus 2016 om 20:37

            @jeppie: 20kg is best licht, laat ik daar mee beginnen. een normale fiets weegt ongeveer 25 kilo. ik heb een xl frame cruiser, met houten heineken krat voorop. een bakfiets weegt trouwens makkelijk 60…

            Login om te reageren
  17. Olleh zegt

    16 augustus 2016 om 21:11

    Audi S3 en een BMW 330i? Ik zit op 0,218.

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      17 augustus 2016 om 13:53

      @Olleh: Antwoord is een S4 Avant (B5 geloof ik) en een E90/E91 335i.

      Login om te reageren
  18. RubenPriest zegt

    16 augustus 2016 om 21:11

    Ghehe.. @wouter en ik hebben al eens een beetje gevochten op een vroege zondagochtend. Was best spann0nd. Niet serieus genoeg om ook maar een enkele conclusie te trekken overigens :)

    Login om te reageren
  19. weslexus zegt

    16 augustus 2016 om 21:12

    208pk/1535kg Lexus is250

    Login om te reageren
  20. faalhaas zegt

    16 augustus 2016 om 21:12

    Privé 147 pk op 1465 kilo -> 0.1
    Zakelijk 84 pk op +/-2500 kilo -> 0.03
    Je begrijpt dan toch wel dat ik altijd vooraan in de file sta.

    Login om te reageren
    • av_diver zegt

      16 augustus 2016 om 21:19

      @faalhaas: wat rij je zakelijk dan? Een busje?

      Login om te reageren
      • faalhaas zegt

        16 augustus 2016 om 21:27

        @av_diver:
        Yes, het gewicht komt mede door de grote hoeveelheden motorolie die ik altijd meeneem.

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          16 augustus 2016 om 21:29

          @faalhaas: ah, een Volkswagen busje dus?

          Login om te reageren
        • larsdbs9 zegt

          16 augustus 2016 om 21:30

          @faalhaas: een Volkswagen dus? ;-p

          Login om te reageren
  21. ruvo zegt

    16 augustus 2016 om 21:14

    Yeah classic mini 45pk op 610kg 0.13 pk/kg. Maar een onevenaardbaar stuur- en rij-edrag.

    Login om te reageren
  22. z3coupe zegt

    16 augustus 2016 om 21:14

    0.177 heeft de bmw z3 coupe 231pk en 1305 kg

    Login om te reageren
    • madmarky zegt

      16 augustus 2016 om 22:01

      @z3coupe: Bedankt nu hoef ik het ook niet meer uit te rekenen ;-)

      Login om te reageren
  23. jimmie424 zegt

    16 augustus 2016 om 21:14

    De Ghibli 1360 kg 305pk dus 0,23 :-)

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      16 augustus 2016 om 21:36

      @jimmie424: ik heb moeite om te geloven dat een Ghibli 1360 kilo weegt. zelfs als je hem een week die in steenoven legt voor het meten. Doen die Italiaanse merken wel vaker. Of zit ik nu aan de verkeerde Ghibli te denken?

      Login om te reageren
      • jimmie424 zegt

        16 augustus 2016 om 22:26

        @lambo4all: jij zit inderdaad aan de verkeerde te denken ;). Ghibli II uit 1994

        Login om te reageren
  24. oemplus zegt

    16 augustus 2016 om 21:14

    268 pk (op de dyno) op 1403 kg rijklaar, 0,19 dus..

    Login om te reageren
  25. gorothegreat12 zegt

    16 augustus 2016 om 21:14

    150 pk op 1340kg. Kom uit op 0.11pk/kg. Het is dan niet zo ver pissen ermee qua snelheid, maar heb wel een heerlijk 6 in lijn en achterwielaandrijving en heb er ontzettend veel plezier mee!

    Login om te reageren
  26. 123bat zegt

    16 augustus 2016 om 21:14

    88 pk op 880 kg leeg, lekker makkelijk!

    Login om te reageren
  27. mercedesclk350 zegt

    16 augustus 2016 om 21:14

    0,171 pk/kg (1630 kg / 280 pk (origineel 231 maar een chipje doet wonderen) )

    Login om te reageren
  28. uselessguy zegt

    16 augustus 2016 om 21:15

    305 pk op 1850 kilo, dat maakt dus 0.165 pk de kilo, toch meer op comfort dan op snelheid gericht, dus wat maakt het ook uit?

    Login om te reageren
    • uselessguy zegt

      16 augustus 2016 om 21:18

      @uselessguy: oh en 0.04 pk per kilo in mijn kever.. geen snelheid en/of comfort, maar wel een leuk dingetje.

      0.04 pk per kilo oftewel 4 pk per 100 kilo, wat klinkt dat weinig eigenlijk.

      Login om te reageren
  29. SpiderIV zegt

    16 augustus 2016 om 21:16

    Slechts 0,16 zijnde 240pk voor 1515kg………. Maar die 3.2V6 klinkt wel fantastisch!!

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      16 augustus 2016 om 22:31

      @spideriv: Busso=porno.

      Mijn GT weegt rijklaar 1485, dus eveneens 0.16.

      Login om te reageren
  30. E34M5Touring zegt

    16 augustus 2016 om 21:16

    204pk op 1640kg. 0,124 dus.

    Login om te reageren
  31. apriliarsv zegt

    16 augustus 2016 om 21:16

    Ongeveer 145pk op 223 kilo afgetankt :)

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      20 augustus 2016 om 16:32

      @apriliarsv: jij rijdt de zus van @willeme?

      Login om te reageren
  32. hanso zegt

    16 augustus 2016 om 21:16

    Leuke vraag maar vreemde bereking. Vraag dan om horsepower-per-ton, dat is een enigszins geaccepteerd maatstaf.

    132 pk per ton
    0,13 pk per kg
    166pk, 1260kg
    Mercedes-Benz 190E 2.6

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      16 augustus 2016 om 21:29

      @hanso: 120 kilo meer dan mijn 2.3. En allemaal in de neus. Maar wel een geweldig fijne motor die 2.6!

      Login om te reageren
      • hanso zegt

        16 augustus 2016 om 21:38

        @lekbak: dat is het zeker!

        Login om te reageren
      • Homer55 zegt

        16 augustus 2016 om 21:40

        @lekbak: en een 2.3 blok weegt al rond de 180 kilo…

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          16 augustus 2016 om 21:50

          @homer55: eergister nog eentje in de handen gehad. Dat was een compleet blok zonder spruitstukken. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat 180 kilo weegt, zo zwaar is dat niet om te tillen…

          Login om te reageren
          • Homer55 zegt

            16 augustus 2016 om 22:39

            @lekbak: heb hem met spruitstukken maar zonder aanbouwdelen met 2 man met heel veel moeite 5 meter verderop kunnen zetten..

            Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      20 augustus 2016 om 16:35

      @hanso:mijn fiets is best zwaar (40kg ongeveer) maar om em nou in pk per ton te gaan rekenen…

      Login om te reageren
  33. bk15 zegt

    16 augustus 2016 om 21:16

    Audi s4 en bmw 330?
    Ik moet het doen met 0.11, 980kg 110 pony’s

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      16 augustus 2016 om 21:19

      @bk15: Plusje!

      Login om te reageren
  34. Destroyer-GT zegt

    16 augustus 2016 om 21:17

    0,07 pk/kg (54pk / 771kg) Ik ga voor de laagste score! Overigens wel wheelspin mogelijk en een top van 167kmh met wind mee en heuvel af. Met wat denk je dan? Een VW Polo Coupe Fox uit ’93

    Login om te reageren
  35. iijayvee zegt

    16 augustus 2016 om 21:17

    120pk op 940kg, ford fiesta 1.6 sport (2010) dus 0,13.

    Login om te reageren
  36. cthijs zegt

    16 augustus 2016 om 21:18

    228 pk op 580 kilo

    Login om te reageren
    • renzer zegt

      16 augustus 2016 om 22:44

      @cthijs: 0,39. Netjes!

      Login om te reageren
    • cthijs zegt

      17 augustus 2016 om 01:52

      @cthijs: ruska met impreza wrx turbo

      Login om te reageren
  37. JamesBond007 zegt

    16 augustus 2016 om 21:18

    Ik gok op 0,5 pk op een gewicht van ik denk een kilootje of 15. Draait op water en tosti’s

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      16 augustus 2016 om 21:24

      @jamesbond007: heb je een hondenslee?

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        16 augustus 2016 om 21:59

        @rolov: hahahahah ik moest lachen +1

        Login om te reageren
  38. bo1133 zegt

    16 augustus 2016 om 21:18

    544 pk op 2200 dus 0,247 pk per kilo. Bmw 760li 2011

    Login om te reageren
  39. bredaas zegt

    16 augustus 2016 om 21:20

    90pk op 980 kilo dus 0,09 maar rijdt heerlijk

    Login om te reageren
    • bredaas zegt

      16 augustus 2016 om 21:24

      @bredaas: correctie:90/massa rijklaar 1055+chauffeur=0,77. Wel zo realistisch ☺️

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        17 augustus 2016 om 07:46

        @bredaas: Mini One?

        Login om te reageren
  40. frederik zegt

    16 augustus 2016 om 21:21

    306 pk op 1845 kg is 1.666. Valt best een beetje tegen eigenlijk… ;-)

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      16 augustus 2016 om 21:21

      @frederik: Edit: 0.166 natuurlijk.

      Login om te reageren
  41. misterdrogba zegt

    16 augustus 2016 om 21:22

    De gele kanon van Wouter ken ik al (Audi S4 B5). Maar de Bimmer (330/328 (?)) van Ruben heb ik nog niet zien voorbijkomen.

    Een kleine berekening geeft voor mij een verhouding van +- 0,10 voor mijn oude dame uit Ingolstadt.

    Login om te reageren
  42. basgsi zegt

    16 augustus 2016 om 21:23

    0,2186 volvo S40 T5 296 pk (503nm) bij 1354kg

    Login om te reageren
  43. joost1990_2 zegt

    16 augustus 2016 om 21:23

    0,09 hahaha. Chrysler Stratus 2.0 automaat.

    Login om te reageren
  44. [email protected] zegt

    16 augustus 2016 om 21:23

    Laat ik nog 15 zinn lekker met de elektrice fiets naar school ga, dan maar het schatje van me opa, Jaguar E-type 4.2 convertible series 1 1/2, om en nabij 250 pk op 1400kg dus 0.179

    Login om te reageren
  45. Janalleman zegt

    16 augustus 2016 om 21:24

    Opel vectra 2.2 : 173:1390=0,124

    Login om te reageren
  46. c350cdi zegt

    16 augustus 2016 om 21:25

    997: 355/1345=0,26
    C350cdi: 231/1600=0,14
    Golf 2: 61/825=0,07

    Login om te reageren
    • c350cdi zegt

      16 augustus 2016 om 21:30

      @c350cdi: o ja belangrijkste vergeten: 1 pk (hengst) op 80 kg = 0,0125

      Login om te reageren
  47. agim zegt

    16 augustus 2016 om 21:26

    Toyota Auris 1.4d wil er zelfs ni aan denken ….

    Login om te reageren
  48. carman6 zegt

    16 augustus 2016 om 21:26

    75 pk en 785 kg –> 0.096 pk/kg (Peugeot 205 1.4) Haal het ook niet bij de redactie (eigenlijk de meeste niet), maar lol per € rete goed. Zeker in de heuveltjes en als eerste auto.

    Login om te reageren
    • 123bat zegt

      16 augustus 2016 om 23:28

      @carman6: De 205 1.4 heb ik ook nog gehad. Reed echt briljant goed! Nu een 1.6

      Login om te reageren
      • carman6 zegt

        16 augustus 2016 om 23:32

        @123bat: Wow leuk! Gti of automaat? Zijn ook leuk en gemakkelijk om zelf aan te sleutelen.

        Login om te reageren
        • 123bat zegt

          18 augustus 2016 om 10:41

          @carman6: Een automatic helaas :D
          Rijdt wel prettig hoor, en een fijn geluidje! De GTi was me een beetje te duur… :p
          Mocht de automaatbak eens stuk gaan, wordt er een handbak in gemonteerd. Maak ik er een ‘GT’ van, haha. Dan moet ‘ie onder de 10 sec. op 100 kunnen zitten, aangezien de 1.4 met 75 pk al in 10,6 sec. op 100 zit.
          En inderdaad, zelfs met twee linkerhanden kun je er makkelijk aan sleutelen!

          Login om te reageren
          • carman6 zegt

            18 augustus 2016 om 12:49

            @123bat: wow, gaaf man!

            Login om te reageren
  49. e39540itouring zegt

    16 augustus 2016 om 21:26

    0,18 (286/1700)

    Login om te reageren
  50. gieltj zegt

    16 augustus 2016 om 21:27

    110pk op 950kg = 0,115 Ford Fiesta 1.6 16v sport

    Login om te reageren
  51. moveyourmind zegt

    16 augustus 2016 om 21:27

    240 pk op 1600 kg leeggewicht…

    Maar omdat het Engels is komt er nog 25 kg aan gereedschap, tie-raps en ductape bij. Plus een kilo of 10 voor de kleine garagekrik die ik van ellende maar in de kofferbak gegooid heb sinds de originele schaarkrik een keer bezweken is bij het wisselen van een band. En dan nog 23 gram voor de ANWB-lidmaatschapskaart die al helemaal niet thuis kan blijven.

    Login om te reageren
    • mastemaker zegt

      16 augustus 2016 om 21:33

      @moveyourmind: deze komt tussen de reacties, daar doe jij het voor he schavuit!

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        16 augustus 2016 om 21:59

        @mastemaker: 10 seconden eeuwige roem, daar doe ik het voor!

        Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      16 augustus 2016 om 21:39

      @moveyourmind: er staat nog een mooie krik te koop op marktplaats ??

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        16 augustus 2016 om 22:04

        @lekkerlinksrijden: Hahaha!

        Die advertentie met die krik is wel één van de mooiste verhalen ooit hier op Autoblog. Geniaal om zoiets te doen.

        Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      17 augustus 2016 om 10:22

      @moveyourmind: Rij zelf ook Brits (en Italians, waarom doe ik het mezelf aan). Op vakantie neem ik mee: Bijna mijn hele garage aan gereedschappen, luchtvering, extra compressor, diverse slangen, MAF sensor, extra vloeistoffen, rescuetape (een aanrader) , duck tape, een assortment aan tyraps, oude fietsbanden (nog een aanrader ideaal om koelslangen te plakken) auxiliarybelt, etc. Maar ga dan meestal ook ver weg op onherbergzame plaatsen.

      Login om te reageren
  52. martinus zegt

    16 augustus 2016 om 21:28

    Lager dan 1 paard per 4kg.
    Best wel slecht eigenlijk.

    Login om te reageren
  53. Ultimora zegt

    16 augustus 2016 om 21:28

    730kg en 160pk = 0.219

    Login om te reageren
    • hplh zegt

      16 augustus 2016 om 21:42

      @ultimora: wat is dat voor apparaat?

      Login om te reageren
      • geertjan zegt

        16 augustus 2016 om 21:51

        @hplh: zou een cinq of sei turbo kunnen zijn..

        Login om te reageren
      • Ultimora zegt

        16 augustus 2016 om 21:54

        @hplh: een Elise s1 met een paar effectieve modificaties. Erg leuk ding, waar ik waanzinnig blij mee ben :-)

        Login om te reageren
  54. mustanggt500 zegt

    16 augustus 2016 om 21:28

    280 pk op 1500 kilo, 350z
    0,186

    Login om te reageren
    • michelyman zegt

      16 augustus 2016 om 21:33

      @mustanggt500: bedankt, hoef ik het zelf niet uit te rekenen!

      Login om te reageren
  55. Donstil zegt

    16 augustus 2016 om 21:29

    119 aantoonbare pk’s in mijn Smart 451 Turbo van 750 kg.

    Bijtellingssletten vergissen zich er regelmatig in bij het stoplicht.

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      16 augustus 2016 om 21:32

      @Donstil: Edit: 0,15 dus.

      Login om te reageren
    • jbkleyn zegt

      16 augustus 2016 om 21:55

      @Donstil: leuk! Wat heb je eraan gedaan?

      Login om te reageren
  56. marts54 zegt

    16 augustus 2016 om 21:29

    E46 330i: 0,16 pk/kg
    Z4 M Coupe: 0,25 pk/kg
    E30 S50B32: 0,29 pk/kg

    Login om te reageren
  57. jerone zegt

    16 augustus 2016 om 21:31

    Afhankelijk van software, mijn VW Scirocco 1.4 heeft wel eens 225PK gehad maar is nu terug op een fabrieksspecificatie van 160 paardjes. Dus tussen 0.18 en 0.13, misschien laat ik het volgend jaar tussen 180-200PK afstellen :)

    Het zijn gevoelige motoren die TSI’s en sommigen (de meesten?) zullen me dan, of nu al, voor gek verklaren maar ach, al moest de motor om de 30K vervangen worden; ik ben verliefd op die auto <3

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      16 augustus 2016 om 21:57

      @jerone: ik had dezelfde wagen hiervoor. Ik ruilde hem in (voor een polo WRC) en hoorde later dat de nieuwe eigenaar hem had geschikt naar 210pk en niet lekker warm gereden. Maandje later gat in z’n zuiger!

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      16 augustus 2016 om 21:59

      @jerone: ps. Heerlijke auto idd! Mis hem nog altijd..ook in Rising Blue?

      Login om te reageren
      • jerone zegt

        16 augustus 2016 om 22:29

        @ghost: Pijnlijk, goed warm rijden, alle beurten netjes op tijd doen, de regeltjes volgen en dan nog.. kun je pech hebben. Hoop het natuurlijk niet mee te maken!

        Mijne is een Candy White, panorama dak, Interlagos velgen, alsof ie uit het standaard foldertje kwam gereden, precies zoals ik er van droomde. En 7-traps DSG automaat als kers op de betrouwbaarheids-taart, YOLO, knock on wood.

        Login om te reageren
      • jerone zegt

        17 augustus 2016 om 00:22

        @ghost: heb een heel bericht getikt een uur geleden maar het mocht niet doorkomen denk ik, in de herhaling:
        Spijtig dat de nieuwe eigenaar wel meer vermogen wou maar er niet voorzichtiger mee om ging… Warm rijden, alle beurten netjes op tijd, alles volgens het boekje doen en dan nog.. Kun je pech hebben. Hoop het niet mee te maken natuurlijk!

        Mijne is Candy White, panorama dak, Interlagos velgen, zo standaard alsof ie uit de brochure komt gereden zoals ik er eerst van droomde. En als kers op de betrouwbaarheidstaart; een 7-traps DSG automaat (YOLO).

        Login om te reageren
  58. barchettaspider zegt

    16 augustus 2016 om 21:31

    0,123 met 131 pk en een gewicht van 1061 kg.

    Login om te reageren
  59. B00G1E zegt

    16 augustus 2016 om 21:32

    260pk op 1558kg, Kia Sportage SX AWD 2.0T
    0.167 pk/kg

    Login om te reageren
  60. flaker91 zegt

    16 augustus 2016 om 21:32

    105 pk op 1250 kilo, 0.083 pk/kg :p Ford Focus uit 2012.

    Login om te reageren
  61. lekbak zegt

    16 augustus 2016 om 21:33

    136 pk op 1140 kilo, daar komt uit 0.12. Geen racemonster maar al knoop je er nog twee ton achter, aan die motor zal je het niet merken. Ik heb zelden zo’n sterke motor in een auto gezien en dat blijkt totaal niet uit de cijfertjes. Heel bijzonder.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      16 augustus 2016 om 21:36

      @lekbak: hoog koppel bij lage toeren. Heb je een diesel?

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        16 augustus 2016 om 21:42

        @lekkerlinksrijden: dat valt dus reuze mee. 200nm bij bijna 3500rpm, benzine dus (190 2.3e). De gemiddelde diesel verslapt meer als je een kar er achter knoopt. Ik heb meerdere auto’s (gehad) met verschillende varianten van deze motor en één ding hebben ze gemeen: ze zijn ontzettend sterk onderin.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          16 augustus 2016 om 22:09

          @lekbak: dat is dan inderdaad verbazingwekkend prettig

          Login om te reageren
  62. csx3000 zegt

    16 augustus 2016 om 21:33

    0,0371428571, maar toch ben ik meestal de snelste in de stad.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      17 augustus 2016 om 09:57

      @csx3000: Laat me raden. Een brommer?

      Login om te reageren
  63. maferick74 zegt

    16 augustus 2016 om 21:34

    Hmm mijn auto is heel betrouwbaar

    Login om te reageren
  64. 87sandyd zegt

    16 augustus 2016 om 21:34

    0.17 voor mij Fiesta ST
    0.17 voor mijn f30 328i

    Heb ik ze op uitgezocht weetje…

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      16 augustus 2016 om 22:47

      @87sandyd: Jij hebt een paar fijne auto’s!

      Login om te reageren
  65. lekkerlinksrijden zegt

    16 augustus 2016 om 21:35

    163 pk op 1405 kilo. Geen strepentrekker maar voor een SUV toch soepel zat

    Login om te reageren
  66. Jipjj zegt

    16 augustus 2016 om 21:36

    129pk op 1335kg mehhhh 0,096 pk/kg

    BMW 318i 2007

    Login om te reageren
  67. 4d3m zegt

    16 augustus 2016 om 21:36

    476pk/1835kg 55k AMG 0.26

    Login om te reageren
  68. sunder94 zegt

    16 augustus 2016 om 21:37

    Eens zien… 23pk op 514kg, dus 0,0447 in mijn Fiat 500. Extra decimalen zodat het wat meer lijkt; werkt het?

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      17 augustus 2016 om 01:20

      @sunder94: neh

      Login om te reageren
  69. volvoturbo zegt

    16 augustus 2016 om 21:38

    258pk op 1470kg: 0,18 (E90 330i)

    Login om te reageren
  70. audiisthebest zegt

    16 augustus 2016 om 21:38

    Ik heb zelf geen auto, maar de auto’s van m’n ouders hebben 0,9 en 0,8 PK per kilo.

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      16 augustus 2016 om 22:26

      @audiisthebest: prijzige bakkies dan…

      Login om te reageren
      • thesis zegt

        16 augustus 2016 om 22:50

        @kle500: vrij unieke bakkies ook

        Login om te reageren
      • silver zegt

        16 augustus 2016 om 23:56

        @kle500: ik gok een Pagani en een Koenigsegg…

        Login om te reageren
  71. mrcabdrivert zegt

    16 augustus 2016 om 21:38

    2014 Citroen C5 Tourer HDi200 Exclusive. 204 PK / 1742 KG = 0.12 (afgerond).

    Login om te reageren
  72. benvan zegt

    16 augustus 2016 om 21:41

    177pk op 1347kg dus 0,13. Binnenkort een remap, kwestie van op 0,15 te zitten.
    (Volvo C30 D4)

    Login om te reageren
  73. kimhung zegt

    16 augustus 2016 om 21:45

    Hmm. Gele Pino of een grijze muis.
    Denk toch de gele Pino van wout. (Zien we ook binnenkort de resultaten ervan? Een kleine sprint ofzo?)
    Alfa Romeo 147. 88 kw, 120 pk op een gewicht van 1295. Afgerond is dat 0,09…..

    Login om te reageren
  74. 100octane zegt

    16 augustus 2016 om 21:45

    ML 350 bluetec: 265/2175 = 0.12, FType V8 s: 495/1665 = 0.30, 964 RS: 260/1220 = 0.21, 991 GT3 RS: 500/1420 = 0.35, 991 Speedster in bestelling: geen specs beschikbaar.

    Login om te reageren
  75. viezefreddyw zegt

    16 augustus 2016 om 21:45

    De F430 Spider doet 0,345. Ghibli diesel moet het doen met 0,149. Is best een zwaar ding eigenlijk met zijn ruim 1800 kilo.

    Login om te reageren
  76. bassx zegt

    16 augustus 2016 om 21:46

    200pk/1400kg = 7kg/pk

    Login om te reageren
  77. marts54 zegt

    16 augustus 2016 om 21:47

    0,29 pk/kg E30 S50B32
    0,25 pk/kg Z4 M Coupe
    0,16 pk/kg E46 330i

    Login om te reageren
  78. david36254 zegt

    16 augustus 2016 om 21:47

    95 pk op 189 kg drooggewicht = 0,50.

    Helaas moet ik er dan zelf nog op en kom ik ook niet zo ver zonder brandstof..

    Login om te reageren
  79. kazaluna zegt

    16 augustus 2016 om 21:47

    540pk op 1825kg dus 0,30 pk/kg.

    Login om te reageren
    • kazaluna zegt

      16 augustus 2016 om 21:56

      @kazaluna: Gaat om een handgeschakelde Ferrari 612 (1 van de 199) trouwens, dus zonder die verschrikkelijk horkerige F1 versnellingsbak waarmee ze hem verkochten van 2005 tot 2008.

      Login om te reageren
  80. boris9397 zegt

    16 augustus 2016 om 21:48

    Bmw 1M coupé, 340pk, 1570kg, dus 0,22.

    Login om te reageren
    • mcshine zegt

      16 augustus 2016 om 21:55

      @boris9397: das niet echt lichter dan mijn Z4 met dezelfde motor. Had ik wel verwacht trouwens..

      Login om te reageren
    • boris9397 zegt

      17 augustus 2016 om 02:38

      @boris9397: Oops, blijkbaar had ik een slechte informatiebron… Op de papieren van m’n auto staat 1470kg, dus dan wordt het 0,23

      Login om te reageren
    • tristant zegt

      17 augustus 2016 om 12:52

      @boris9397: BMW F20 M135i stage 2: 406 pk / 1505 kg = 0,27 pk / kg

      Login om te reageren
  81. newguy92 zegt

    16 augustus 2016 om 21:48

    140pk op 1128kg. Ongeveer 0.12 (ford fiesta)

    En 200pk op 1470kg. Ongeveer 0.14 (’66 mustang)

    Login om te reageren
  82. pv544 zegt

    16 augustus 2016 om 21:48

    37pk, 670kg =0,05 of 18 kg per pk hoewel ik twijfel of ze alle 37 nog braaf achterin liggen…

    Login om te reageren
  83. Dutchdriftking zegt

    16 augustus 2016 om 21:49

    1147kg 200pk 0.17 dus.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      16 augustus 2016 om 21:52

      @dutchdriftking: VW powerrrrr

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        16 augustus 2016 om 22:33

        @ghost: en 270nm waarvan 210 al vanaf 1500 tpm, JD power! Wat doet die Polo dan?

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          17 augustus 2016 om 08:33

          @dutchdriftking: 330pk ( zie 2 of 3 reacties hieronder). Koppel nu rond de 450Nm maar weet uit m’n hoofd niet vanaf welk toerental.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            17 augustus 2016 om 16:17

            @ghost: Dat is toch pittig fijn vermogen!

            Login om te reageren
  84. izimo zegt

    16 augustus 2016 om 21:50

    Mazda 323F 2.0 131pk op 1040kg is 0,13 pk/kg

    Login om te reageren
  85. ghost zegt

    16 augustus 2016 om 21:51

    330pk op 1160kg = 3,5kg per pk / 0,28 (VW Polo R WRC).

    Login om te reageren
  86. fonny zegt

    16 augustus 2016 om 21:51

    300pk/1300kg 0,23
    400pk/1880kg 0,21
    600pk/1900kg 0,31

    Login om te reageren
  87. vincente30 zegt

    16 augustus 2016 om 21:52

    De Audi A6 4.2
    335 : 1720 = 0.195

    En de E30 2.5
    170 : 1300 = 0.13

    Best tevreden :)

    Login om te reageren
  88. stephane8200 zegt

    16 augustus 2016 om 21:54

    Een keer 0,16 voor de daily en 0,14 voor speelgoed wat heel weinig meer gebruikt wordt.

    Login om te reageren
  89. mcshine zegt

    16 augustus 2016 om 21:54

    180pk/204 kilo, uit een 1.3 2-cylindertje zonder turbo..

    Login om te reageren
    • mcshine zegt

      17 augustus 2016 om 07:54

      @mcshine: ow wacht , geen motoren…;)

      Login om te reageren
  90. pist1 zegt

    16 augustus 2016 om 21:55

    California t, 560 pk op 1745 kilo… 0.32 pk per kilo dus ?

    Login om te reageren
  91. Jochempie zegt

    16 augustus 2016 om 21:57

    Momenteel even geen auto wegens emigratie, maar ik hoop er over een paar maanden eentje op te pikken met een gewicht van 1350 kg en 180 pk. Dus 6,94gk/pk of 0,13 pk/kg… Iemand enig idee wat ik wil kopen?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      16 augustus 2016 om 22:08

      @Jochempie: Excuses, 1330 kg.

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      16 augustus 2016 om 22:08

      @Jochempie: GTD?

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        16 augustus 2016 om 22:16

        @ghost: Nee, wel Duits! En een jaar of 8 oud…

        Login om te reageren
    • kimhung zegt

      16 augustus 2016 om 22:17

      @Jochempie: alfa 159 :D

      Login om te reageren
  92. pist1 zegt

    16 augustus 2016 om 21:58

    en de mito met 101 pk twinair op 1105 kilo aka 0.09

    Login om te reageren
  93. jbkleyn zegt

    16 augustus 2016 om 21:59

    0.185 C350e met chip 322pk op 1740kg

    Login om te reageren
  94. amnesia zegt

    16 augustus 2016 om 22:00

    0,19

    Login om te reageren
  95. TimD zegt

    16 augustus 2016 om 22:01

    Ik kan niet rekenen… Maar 450 PK op 1770KG en 187 PK op 1253KG … Welke doet het nou beter!??

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      17 augustus 2016 om 05:27

      @timd: hoef je niet voor te kunnen rekenen welke het beter doet qua verhouding.

      Login om te reageren
  96. tanopc zegt

    16 augustus 2016 om 22:01

    S3 met JD chipje: 315 op 1570 = 0,20

    Login om te reageren
  97. suzignis zegt

    16 augustus 2016 om 22:02

    290pk en 1340 dus ongeveer 0,21

    Login om te reageren
  98. skinnybmw zegt

    16 augustus 2016 om 22:03

    E61 530D 218pk op 1670kg = 0,131…maar wel 500NM koppel :-)

    Login om te reageren
  99. JanJansen zegt

    16 augustus 2016 om 22:03

    260pk/500kg: 0,52
    Caterham Super 7 S3, Duratec 2.5
    Daily Driver dezelfde youngtimer (B5 S4) als Wouter

    Login om te reageren
  100. Wat_een_gezeik zegt

    16 augustus 2016 om 22:04

    Sw20 1991 mr2 turbo met wat tweaks 0,29

    Login om te reageren
  101. fitz zegt

    16 augustus 2016 om 22:04

    0,262; een gekietelde 2 liter boxer motor met 200.000km. Ben er elke dag super blij mee (geluidje jôhh)

    Login om te reageren
  102. ej20g zegt

    16 augustus 2016 om 22:08

    0,148 hier, 211 pk op 1423 kilo. Volgend jaar hopelijk naar ruim 0,246, oftewel 350 pk op +- 1423 kilo.;)

    De, dan vervangende, daily moet het dan doen met 0,122. 116 pk op 950 kilo.

    Login om te reageren
  103. cpr20 zegt

    16 augustus 2016 om 22:08

    350Z Roadster: 0,17

    Login om te reageren
  104. rood zegt

    16 augustus 2016 om 22:08

    72pk op zo’n 820kg, oftewel net geen 0.09pk/kg. Als hij in elkaar staat dan toch, voorlopig 0.

    Login om te reageren
  105. arkenbout zegt

    16 augustus 2016 om 22:08

    306 pk op 2145 kilo, 0.14 dus oftewel 7 kilo per pk. Wel 700 nm, dat dan weer wel!

    Login om te reageren
  106. mrford zegt

    16 augustus 2016 om 22:09

    Leuk al die berekeningen, maar heeft er iemand hier al eens z’n auto op een weegbrug gehad?

    Erg verrassend weet ik uit ervaring! Ineens blijkt hij toch net iets zwaarder dan je altijd dacht (lees; wat op je kenteken bewijs staat)…

    Login om te reageren
    • arkenbout zegt

      16 augustus 2016 om 22:13

      @mrford: kentekenbewijs is toch ledig gewicht? Dus inderdaad, tank benzine, koelvloeistof, etc etc laat de auto wat meer wegen.

      Login om te reageren
    • Thomas20vt zegt

      16 augustus 2016 om 23:46

      @mrford: ja die van mij weegt volgens kenteken 1805kg leeg en rijklaar 1905kg. Op de weegbrug kwam hij echter op 2000kg uit.

      Login om te reageren
  107. dwersbongel zegt

    16 augustus 2016 om 22:09

    Motoren deden niet mee zeker? Anders zoek ik het even op voor mijn R6.

    Login om te reageren
  108. lawewing77 zegt

    16 augustus 2016 om 22:13

    Mini Cooper S met 203pk op 1.115kg. Dus pk per kilogram verhouding van 0,182.

    Login om te reageren
  109. 205GTI16 zegt

    16 augustus 2016 om 22:14

    400pk/1745kg= 0,22 pk/kg BMW E39 M5
    231pk/1650kg= 0,14 pk/kg BMW E39 530iA Touring

    Dat is wat momenteel de oprit siert :D

    Login om te reageren
  110. peugeotgek zegt

    16 augustus 2016 om 22:16

    leeggewicht van mijn 208 GTi 30th is 1135 KG volgens RDW.
    Hij is uitgewogen en weegt met een halfvolle tank (ca.25L) en zonder mij als bestuurder (82KG)
    1194KG.
    Dus 208 x 1194= 0.174 elke pk moet dus ongeveer 5,7 kg voortrekken en dat schiet best lekker op.

    Login om te reageren
    • peugeotgek zegt

      16 augustus 2016 om 22:18

      @peugeotgek: moet trouwens 208 / 1194 zijn.

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      16 augustus 2016 om 22:59

      @peugeotgek: Heerlijke wagen! Dat is de uitvoering met het sperdiff toch?

      Login om te reageren
  111. bvmv70t5 zegt

    16 augustus 2016 om 22:17

    240pk op 1481kg maakt 0.16. Als ze er allemaal nog inzitten overigens… V70 t5 uit ’99.

    Login om te reageren
  112. Foramen zegt

    16 augustus 2016 om 22:17

    343pk tegen 1.470kg dus 0,23 pk per kilo. (E46 M3)

    Login om te reageren
  113. paul85 zegt

    16 augustus 2016 om 22:19

    225pk en 835 kg= 0,269
    En
    340pk en 1470kg=0,23 (maar wat gekieteld en eigenlijk 390pk dus 0,265

    Login om te reageren
  114. shibby zegt

    16 augustus 2016 om 22:20

    MGB: 0,1 (ca 95pk op 950kg)
    Daily 308sw: 0,094 (120pk op 1250kg)

    Login om te reageren
  115. maxidyne zegt

    16 augustus 2016 om 22:21

    Audi RS2: 315pk/410nm/1600kg = 0.19
    BMW E46 330Ci: 231pk/300nm/1405kg = 0.16
    MAN TGX V8: 680pk/3000nm/7500= 0.09

    De laatste zegt niet zoveel want: versnellingen en overbrenging. Mijn truck trekt toch echt beter mijn bulk trailer dan de RS2 of 330…

    Login om te reageren
  116. ururur zegt

    16 augustus 2016 om 22:22

    139pk op 2150kg = 0,064
    en
    184pk op 855kg = 0,215

    Login om te reageren
  117. Diederik Lieftink zegt

    16 augustus 2016 om 22:23

    150pk voor 1154kg is dus 0,130pk per kilo

    Login om te reageren
    • Diederik Lieftink zegt

      16 augustus 2016 om 22:23

      @diederik888: seat ibizi tsi fr

      Login om te reageren
  118. ronaldddvos zegt

    16 augustus 2016 om 22:25

    17,89 kilo per pk (1235kg met 69 pk) met mien dikke daisel. (Citroën berlingo

    Login om te reageren
  119. jasbelle zegt

    16 augustus 2016 om 22:26

    57pk op 850 kilo, en dan zit ik er nog niet eens in.

    Login om te reageren
  120. sr20det zegt

    16 augustus 2016 om 22:27

    Nissan Primera 2.0 SRi; 134 Pk op 1190 Kg. Komt neer op 0.11

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      16 augustus 2016 om 22:28

      @sr20det: Elke Pk moet dan 8,8Kg trekken?

      Login om te reageren
  121. kle500 zegt

    16 augustus 2016 om 22:29

    50 pk op 198 kg. Jup een dikke brommer als daily..

    Login om te reageren
  122. peug206 zegt

    16 augustus 2016 om 22:32

    0.11 pk/kilo. Maar ik twijfel soms of Peugeot niet ietswat zuinig was met de opgave, of soms juist laks, omdat ik bijna een 206 gti kan bijhouden van een vriend. En dat is ook zo als we ruilen dus ligt niet aan de chauffeur ;)

    Login om te reageren
  123. 367pk zegt

    16 augustus 2016 om 22:35

    0,3. (560 pk op 1865 kg)

    Login om te reageren
  124. draadloos zegt

    16 augustus 2016 om 22:35

    485 op 1768kg

    Login om te reageren
  125. crs86 zegt

    16 augustus 2016 om 22:36

    204 hybride pk’s op 1500 kg (0,136) en 360 atmosferische pk’s uit een V8 op 1710kg (0,21). En beiden zijn mijn daily, net waar ik zin in heb ’s ochtends.

    Login om te reageren
  126. martijns4 zegt

    16 augustus 2016 om 22:38

    Zometeen tussen de 5 en 700 pk op 900 kilo ???

    Login om te reageren
  127. kingjoop zegt

    16 augustus 2016 om 22:39

    258pk/1505kg = 0.17 330i touring (e91)

    Login om te reageren
  128. dondeboer zegt

    16 augustus 2016 om 22:45

    Zelfs pk-gewicht zegt lang niet alles.

    M’N V40 D4 (0.13) is best vlot, maar heel saai. Totaal geen beleving. Prima kilometers vreten, dat wel.

    M’n AR GT met Busso (0,16) is iets sneller, maar geeft zoveel meer beleving. Geluid, souplesse, gewoon het gevoel dat je iets speciaals rijdt.

    Maar het allerleukst is m’n 30 jaar oude Charade GTti. Met 101pk op 846 kg (0,12) helemaal niet zo snel, maar als ik zonder hulp van elektronica de bocht uitkom, het driepittertje de 8k rpm aantikt en mensen het koekblik enigzins verbaasd nakijken… Onbetaalbaar.

    Login om te reageren
  129. Dizono zegt

    16 augustus 2016 om 22:47

    Skoda: 0.08 :(
    Yamaha: 0.54 :)

    De Lada zat overigens op 0.054, dus ik ben er toch iets op vooruit gegaan. Dat, en airco, maar pochen over opties gaan we een andere keer doen toch @nicolasr? ;)

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      17 augustus 2016 om 11:25

      @dizono: ouderwetse airco of moderne meuk? Ik mis mijn auto zonder airco namelijk ontzettend als dagelijks vervoer. Wat is het toch heerlijk om daadwerkelijk 100% lucht van buiten in te ademen ipv hergebruikte lucht wegens energiebesparing…

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        17 augustus 2016 om 12:02

        @lekbak: ouderwetse airco, met een draaiknop. Hij staat overigens ook meestal uit, alleen in de zomer is het wel lekker om snel even de auto te koelen.

        Login om te reageren
  130. kapitein187 zegt

    16 augustus 2016 om 22:49

    Mn golf 4 met 100pk (al zal ie er wat missen..): 0.087

    Login om te reageren
  131. tjorque zegt

    16 augustus 2016 om 22:49

    Vervoermiddel 1: 112pk / (1295kg + 45kg brandstof + 88kg chauffeur met kleren) = 0,078 pk/kg

    Vervoermiddel 2: 76pk / (197kg + 10kg brandstof + 90kg chauffeur met helm enz) = 0,26

    Scenic II 1.6 16V.
    Suzuki SV650a, ja geen auto ik weet het. Maar het rijdt tenminste plezant en ik hoef niet naar de psychiater na elke woon-werk rit… ?

    Login om te reageren
  132. Thomas20vt zegt

    16 augustus 2016 om 22:53

    Volgens het kenteken 1805kg leeg en 150pk. Op de weegbrug woog hij echter 2000kg. Dus een dikke 0,075 ;)

    Login om te reageren
  133. sportevo zegt

    16 augustus 2016 om 22:54

    Mijn 530d: 210pk op 1625kg = 0,13pk/kg

    Mijn M3 e30: 220pk op 1225kg = 0,18pk/kg

    Mijn Mini JCW GP: 218pk op 1135kg = 0,19pk/kg

    Mijn BMW M3 Compact circuitauto: 390pk op 1150kg = 0,34pk/kg

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      16 augustus 2016 om 23:09

      @sportevo: nog een paar erbij:

      Onze MCoupé: 321pk op 1345kg = 0,24 pk/kg

      Onze Porsche 993 4S: 286pk op 1425kg = 0,20 pk/kg

      Mijn Z1: 210pk op 1285kg = 0,16 pk/kg

      Login om te reageren
  134. resulutionNL zegt

    16 augustus 2016 om 22:57

    170pk wat 880kg moet trekken. (Peugeot 106 1.6-16v GTi)

    Login om te reageren
  135. carwax zegt

    16 augustus 2016 om 22:58

    385@1535kg = 0,35
    300@ 1815 = 0,165

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      16 augustus 2016 om 23:11

      @carwax: die eerste berekening klopt niet helemaal..

      Login om te reageren
  136. v60germany zegt

    16 augustus 2016 om 22:59

    Privé 9-3 Aero SS: 209pk / 1455kg = 0,143
    Zakelijk V60 D6: 288pk / 1849kg = 0,155 > binnenkort met Rica naar de 0,17

    Login om te reageren
  137. levors zegt

    16 augustus 2016 om 23:01

    4kg per pk. Of 0.25pk per kg op mijn ligt gekietelde STR

    Login om te reageren
  138. joostdegrote zegt

    16 augustus 2016 om 23:02

    286 pk op ongeveer 1330 kg, 0,215 pk/kg best netjes nog

    Login om te reageren
  139. markoh zegt

    16 augustus 2016 om 23:04

    1060 kg 322pk 0.30 pk/kg of 3.312kg/pk.
    Honda delsol 1.6 esi turbo

    Login om te reageren
  140. tvr1974 zegt

    16 augustus 2016 om 23:08

    Auto 140pk/1367kg.. Diesel. Niet al te snel.. Voor t snelle werk pak ik m’n 2 wieler.. Honda blade. 180pk/177kg+mijn gewicht(91kg).. Hoef denk ik t verschil in lol niet uit te leggen???

    Login om te reageren
  141. archiebald zegt

    16 augustus 2016 om 23:10

    Leuk! Maarre, NM/PK is toch cooler? :)

    Mijn auto’s:
    1 – 1252kg met 130pk = 9.63kg/pk of 0.10pk/kg
    In NM wordt het leuker denk ik. 1252kg met 320NM
    Auto 2: 853kg met 90pk = 9.47kg/pk of 0.10pk/kg

    Scheelt niets eigenlijk, maar toch is auto 1 VEEL sneller. Net gek voor een Bora TDi tegen een Golf mk2 uit ’86.

    Login om te reageren
  142. minicoopers zegt

    16 augustus 2016 om 23:13

    0,21

    242 pk op 1140 kg

    Login om te reageren
  143. rob99 zegt

    16 augustus 2016 om 23:13

    218 pk op 1405 kg is 0.15 pk per kilo ( dikke bmw)

    Login om te reageren
  144. dampu020 zegt

    16 augustus 2016 om 23:14

    1 op m’n eitje. Want op het internet heb ik een koenigsegg.

    Login om te reageren
  145. balboni zegt

    16 augustus 2016 om 23:14

    Mijn Honda DAX heeft 2.4pk en weegt 75kg. Met mij erop 160kh. 0,015pk per kilo. Niet al te veel maar in Amsterdam de beste optie!!

    Login om te reageren
  146. mars1985 zegt

    16 augustus 2016 om 23:14

    204 pk op 1635, passat station gte 0,12 pk per kilo.

    150 pk op 186 kg. Aprilia rsv mile r1000. Is 1,24 kg per pk, dit blijft leuk speelgoed. Alleen jammer dat ik er eigenlijk te weinig tijd voor heb.

    Login om te reageren
  147. heidekonijn zegt

    16 augustus 2016 om 23:15

    0.25, binnenkort 0.3 (4C, tuning op komst)

    Login om te reageren
  148. Femme zegt

    16 augustus 2016 om 23:17

    ca. 400pk op 1280kg is 0,31pk per kg
    Alpina Roadster S met compressor
    Was eerst zo’n 440pk maar de cilinderinhoud is na een revisie iets verkleind

    Login om te reageren
  149. thuur zegt

    16 augustus 2016 om 23:19

    0,21pk/kg oftewel 4,9kg/pk – V70R met tuning.

    Login om te reageren
  150. maikelschennink zegt

    16 augustus 2016 om 23:22

    64 hele dieselpeekaas op 950 kilo, komt 0,067 uit

    Login om te reageren
  151. smiley70 zegt

    16 augustus 2016 om 23:24

    335pk op 845 kilo = 0.40 (Opel Speedster supercharged).

    Login om te reageren
  152. tinustussengas zegt

    16 augustus 2016 om 23:25

    Ik heb 1050 pk op 101 kilo eeuh oww twas toch andersom gloof ik?

    Login om te reageren
  153. zonda86 zegt

    16 augustus 2016 om 23:30

    200 pk op 1609 kg (0.12) – Ford Escape V6

    Login om te reageren
  154. racingralph zegt

    16 augustus 2016 om 23:30

    0,18 BMW E30 CUP Racer

    Login om te reageren
  155. lebeaunl zegt

    16 augustus 2016 om 23:33

    Kom op 0,27: 2020kg en 550pk. Wel 750nm koppel, dat dan weer wel..

    Login om te reageren
  156. sportstand zegt

    16 augustus 2016 om 23:36

    0,060. 64 pk op 1058 kg, Polo SDI 2004 ;)

    Login om te reageren
  157. Frenkyboy zegt

    16 augustus 2016 om 23:36

    Volvo V40 D2 (leasebak) – 114 pk / 1266 kg = 0,09 Dramatisch!

    Triumph Street Triple (motor) – 106 pk / 174 kg = 0,61 Het betere werk dus :)

    Login om te reageren
    • henrie zegt

      17 augustus 2016 om 15:08

      @frenkyboy: Och, mijn V40 D2 (ook leasebak) zit op 120pk bij 1392kg. Dat is met 0,086pk/kg nog net iets slechter ;) Toch heb ik zelden het idee dat ik echt vermogen (of trekkracht) te kort kom. Maar echt een snelheidsmonster is het natuurlijk niet. En ik moet ook wel zeggen dat m’n vorige auto (Fiesta Sport) met 120pk bij 945kg = 0,127pk/kg vlotter was en leuker/speelser om te rijden. Maar de V40 is een stuk comfortabeler, stiller en ruimer, en daarmee een fijnere reisauto…

      Login om te reageren
      • Frenkyboy zegt

        17 augustus 2016 om 22:11

        @henrie: Haha, wat raar dat we beide dezelfde motor hebben, maar toch verschillende gegevens. Wellicht dat de kentekencheckert geen eenduidig antwoord weet te geven. Overigens is de leaseauto die ik hiervoor had ook een Fiesta sport. Benzine, 1.6. Reed veel vlotter, trok sneller op en kon ik echt mee scheuren, dat bakkie. Maar wat je zegt, de V40 is veel meer luxe en comfort! :)

        Login om te reageren
        • henrie zegt

          17 augustus 2016 om 22:25

          @frenkyboy: Ik denk niet dat we dezelfde motor hebben. Dat zou immers wel een beetje raar zijn. Ik weet echter wel dat Volvo de V40 in het begin met andere (diesel)motoren heeft geleverd dan nu. De oudere D2’s zijn 1.6 liter motoren en hadden iets minder vermogen dan huidige 2.0 liter motoren. De mijne is van december 2015 en is een 2.0. Ik weet niet van welk jaar die van jou is, maar waarschijnlijk heb jij een 1.6. Dat zou het (kleine) verschil in vermogen kunnen verklaren…

          De huidige D2 is eigenlijk hetzelfde als de D3 en de D4 en dat was eerder volgens mij niet het geval. De D2 (120pk) en de D3 (150pk) zijn alleen (flink) geknepen t.o.v. de D4 (190pk)…

          Iets dergelijks doen ze met de benzinemotoren T3, T4 en T5. Allemaal dezelfde 2.0 turbomotor, alleen zijn de T3 en T4 geknepen t.o.v. de T5. De T5 was vroeger een 5 cilinder motor, maar nu zijn het allemaal 4 cilinders…

          Mijn V40 is trouwens mijn eerste leasebak. De Fiesta was van mijzelf…

          Login om te reageren
          • Frenkyboy zegt

            17 augustus 2016 om 22:39

            @henrie: Ah, vandaar. Ik had volgens mij een van de eerste V40’s. Ik weet het nog goed, ik heb hem opgehaald op 15 november 2014. Toen reden er nog niet zo veel V40’s op de weg als nu het geval is :-/ Maar ik blijf het desondanks een mooie en fijne auto vinden. Ik heb overigens een 1.6 inderdaad, dus dat verklaart het verschil. Thanx, weet ik dat ook weer! :)

            Login om te reageren
  158. Marijn90 zegt

    16 augustus 2016 om 23:36

    0.22 in een Megane RS ( gechipt ). Mijn vriendin doet het beter.. 65 kg met max 124 db=1.9

    Login om te reageren
  159. noudjuh zegt

    16 augustus 2016 om 23:37

    Op deze manier klinkt mijn 147 toch erg traag, 0,093 per kg…
    En toch heb ik het gevoel dat ik een aantal auto’s met flink hogere pk/kg verhouding achterlaat bij het stoplicht…?
    Potje verpissen? Mijne doet 0.22Nm per kg, wie biedt meer?

    Login om te reageren
    • 205GTI16 zegt

      16 augustus 2016 om 23:45

      @noudjuh:

      0,30Nm met mijn benzinemotortje :p

      Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      16 augustus 2016 om 23:51

      @noudjuh: 1) 147 is mooi 2) 147 is fun 3) 147 is gek op bochtjes.
      Onmogelijk om in een cijfertje te bevatten. Euh, behalve 147 dan :-)
      Mis de mijne wel, grigio lipari, s2, jtdm. En wat je zegt een goed gereden 147 is al sneller dan 90% van wat er rondrochelt.

      Login om te reageren
    • archiebald zegt

      16 augustus 2016 om 23:57

      @noudjuh: 0.255 NM/kg! Bora TDI met 320NM (chipje)

      Login om te reageren
    • lebeaunl zegt

      17 augustus 2016 om 00:16

      @noudjuh: 0,37 dus

      Login om te reageren
  160. sjoerdreverda zegt

    17 augustus 2016 om 00:01

    Vorige week verkocht:
    627 kg incl. volle tank + uiterst noodzakelijke vloeistoffen op de weegschaal.
    Afhankelijk van de mapping; ~300 pk op de dyno.
    Pk / gewichtsverhouding: 0,478 : 1
    Niet verkeerd dacht ik zo. En ja het was een speciaaltje, in eigen beheer ontworpen en gebouwd. Een straat legale wagen, speciaal voor de autoslalom gebouwd. Door de korte bakverhoudingen dus ook in ~3 secs. op de 100 km/h, maar een top van 150 km/h. En hij liep 1:5 op de straat; op het circuit 1 : 0,73 gemiddeld.. Werd toch iets te gortig als daily driver. Wat was het voor wagen? De basis auto was niks bijzonders; een Ford Puma 1.7’tje.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      17 augustus 2016 om 10:09

      @sjoerdreverda: pics or it didn’t happen!

      Login om te reageren
  161. schreute01 zegt

    17 augustus 2016 om 00:01

    XJR: 400/1635=0,245. Lekker!

    Login om te reageren
  162. Rob zegt

    17 augustus 2016 om 00:05

    Potverdikke, 925kg nog, had toch zeker 75kg minder gedacht/gehoopt. Met liefst 82 péékáá is dat dus 0,088.
    Maar! Ik kan met het Coltje met piepende banden wegrijden als het moet. Heus! En je zit best laag. En toen mijn uitlaat doorgeroest was maakte ie veel kabaal. Allemaal heel sportief enzo…. Echt!

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      17 augustus 2016 om 00:08

      @Rob:
      Overigens deed mijn vorige wagentje met 54pk en 900kg het nog slechter. Was dan ook echt een intens slechte wagen. Gelukkig maar heel kort gehad.
      (Koop nooit, ik herhaal: nooit, een Skoda Felicia mensen!)

      Login om te reageren
  163. milieumeneertje zegt

    17 augustus 2016 om 00:07

    Huilen met de pet op hier. Seat altea xl 1360kg bij 105 paarden. 0.077 dus.

    Login om te reageren
  164. ferrarif40fan zegt

    17 augustus 2016 om 00:07

    Ik ben zelf net 17 dus nog geen auto…
    Dan maar met mijn vaders Lotus elise motorsport s1: 420 pk op 850kg dus 0,494!

    Login om te reageren
  165. terminator zegt

    17 augustus 2016 om 00:08

    411 pk op 2221 kg (xc90 t8)
    Dus 0,185 pk/kg

    Login om te reageren
  166. danivdengel zegt

    17 augustus 2016 om 00:21

    560 paardjes op mijn M5, 1845kg
    0.30 dus… prima toch?

    Login om te reageren
  167. timt zegt

    17 augustus 2016 om 01:01

    192 pk met 1195 kg. Dus 0,16.

    Iedere pk moet 6.2kg voortslepen.

    Login om te reageren
  168. tryme zegt

    17 augustus 2016 om 01:03

    Skoda octavia vRS 1330kg met 185pk = 0,139
    Ja een diesel, toch een leuke daily

    Login om te reageren
  169. jeffrey7985 zegt

    17 augustus 2016 om 01:07

    75 pk op 1030 kg = 0,07 in me polo variant uit 1999

    Login om te reageren
  170. spyker207 zegt

    17 augustus 2016 om 02:14

    400pk, 1250kg is 0.32

    Login om te reageren
  171. jarnobakker zegt

    17 augustus 2016 om 05:30

    115 pk op 1420 kilo.
    Diep droevig dus…

    Login om te reageren
  172. FlighTom zegt

    17 augustus 2016 om 07:09

    0.19. Peugeot 205 GTI van 900kg met een 170pk motor!

    De ander is zo’n 0,14. BMW E46 328i met 193pk op 1380kg.

    Login om te reageren
  173. fitz zegt

    17 augustus 2016 om 07:29

    0,26 en 500Nm uit een 2l boxer blok. Precies goed, mag alleen wat meer koppel onderin ;-)

    Login om te reageren
  174. Gulli zegt

    17 augustus 2016 om 07:50

    116pk op 1295kg in mijn Bijtellingsbeier, levert een schrikbarend lage 0,089 pk per kilo op. De 270 draaimomenten komen dan wel weer goed van pas.

    Wat dat betreft deed ik het in mijn oude privéetje een stuk beter met 125pk op 1005kg; 0,124

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      17 augustus 2016 om 07:51

      @Gulli: Overigens zit de auto uit mijn avatar ruim in zijn verhoudingen met 750pk op 1070kg; 0,700!!

      Login om te reageren
  175. pinut187 zegt

    17 augustus 2016 om 08:01

    VW CC 0.13.

    Login om te reageren
  176. pimpampet zegt

    17 augustus 2016 om 08:12

    Ik gok dat Wouter een Audi s4 rijdt met kenteken GG-802-Z, en Ruben een BMW 330i met kenteken 1-XSH-56

    Login om te reageren
  177. MrHyde zegt

    17 augustus 2016 om 08:13

    Nou, laten we zeggen dat ik met mijn auto niks hoef te compenseren mbt de pk/gewichtsverhouding. Met een 63pk/930kg (0,07pk/kg) sta ik ergens onderaan de lijst denk ik. Al rijdt die Spark in de bochten best prima, het vermogen is dat van een grasmaaier.

    Overigens, over compensatiegedrag…. Misschien heb ik wel een kleine piemel, in de garage nog een tweewieler (112pk/197kg = 0,57pk/kg), en die scoren in zo’n ver-pis- lijstjes meestal nogal goed.

    Login om te reageren
  178. patje206 zegt

    17 augustus 2016 om 08:17

    0.00 pk per kg omdat er momenteel geen blok in hangt maar als die er weer in zit dan toch 0.6pk per kilo

    Login om te reageren
  179. ds3thp zegt

    17 augustus 2016 om 08:19

    Daily:
    Citroën C1 – 68pk op 815kg
    Dus 0,08

    Circuit / Fun:
    106 Rallye – 150pk op 750kg
    Dus 0,20

    Login om te reageren
  180. etijn zegt

    17 augustus 2016 om 08:24

    205 pk bij 730kg dus 0,28
    Lotus Elise S1

    Login om te reageren
  181. n54coupe zegt

    17 augustus 2016 om 08:37

    0,28 uit een dubbel geblazen 3L 6 in lijn met wat tjoening

    Login om te reageren
  182. speedyj zegt

    17 augustus 2016 om 08:42

    Seat Leon 1M 1.8 20VT
    Standaard was het ooit 0.155
    Laatste meting op E98 0.246
    Nu E95 + 20% bio-ethanol 0.257

    Login om te reageren
  183. bassrt zegt

    17 augustus 2016 om 08:49

    Zit nu op 320pk op 1100kg met een impreza.
    Goed voor 0.29 pk/kg.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      17 augustus 2016 om 10:18

      @bassrt: een Impreza van 1100kg, dat kan enkel zonder interieur of als je een veelvoud van de waarde aan carbon delen hebt uitgegeven. Daily?

      Login om te reageren
      • bassrt zegt

        17 augustus 2016 om 12:09

        @Onehp: het is een circuit wagen ja, maar rij er gewoon mee naar het werk als ik daar zin in heb. Als je bij subaru impreza kijkt op autojunk is het die rode widebody. Dus geen interieur, polyester bodykit met polyester deuren en lexaan ramen. En er is wat extra metaal weg gehaald in de kofferruimte voor extra gewichtsbesparing.

        Login om te reageren
  184. aapjes zegt

    17 augustus 2016 om 09:04

    530 pk op 1100 kg = 0,48

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      17 augustus 2016 om 10:28

      @aapjes: broodje aap? Golf II VR6 Biturbo? Of toch een Radical RXC Turbo 500? Daily?

      Login om te reageren
    • aapjes zegt

      17 augustus 2016 om 10:31

      @onehp: Nissan S13 met RB25 en Precision Turbo 6266

      Login om te reageren
  185. Gijsm zegt

    17 augustus 2016 om 09:10

    150 PK op 850 KG

    Login om te reageren
  186. Benny_Weisz zegt

    17 augustus 2016 om 09:27

    231 pk en 500Nm op 1.700 kg (BMW E93 330d)
    Hoeveelheid pk’s zegt mij tegenwoordig niet zo veel meer , ik begon met een 205 GTI en dan heb je over 130 pk bij 860 kg en sindsdien is de pk/kg verhouding niet beter op geworden. Wel geniet ik tegenwoordig er meer van. Ok, die 205 was snel, ik was ook 20 kg jonger (hihihi) maar ik heb er een paar keer mee stil gestaan en heb er regelmatig zelf aan moeten sleutelen om er gang in te krijgen.
    Tegenwoordig gaat er anders er aan toe, ik poch met zaken als Adaptive Cruise Control, Standverwarming, Key-less Go, enz. om maar niet te hebben over de standaard zaken als Xenon, lederen bekleding, PDC en DVD navi voor 48 landen.
    Oké , in de 205 zat er een dikke 10CD Kenwood wisselaar (jullie millennials moeten er daar maar op googlelen…) en met een extra magazijntje kunnen er zo 20 CD’s mee. Niemand had dat! Het waren mooie tijden en ik ben blij om ze te hebben meegemaakt, maar ik zou er niet meer terug willen. Oké, misschien die 20 kg minder, dat wel….

    Login om te reageren
  187. Onehp zegt

    17 augustus 2016 om 09:37

    Zoals gewoonlijk gaan we wat ‘licht’ om met de definitie van gewicht. Veel cijfers die voorbij komen zijn de sjabloon EU of DIN gewichten, dus zonder extra uitrusting, getankt resp. 90% of vol, en met of zonder chauffeur. Tijd voor een artikel over dit onderwerp met wat leuke voorbeelden @willeme

    Hier wat leuke NL achtergrond gevonden:
    http://blog.kenteken.tv/2014/02/26/massa-rijklaar-massa-ledig-gewicht-nader-verklaard/

    Login om te reageren
  188. lazy123 zegt

    17 augustus 2016 om 09:38

    Bmw F10 528i met 245 pk’tjes. Na tuning zit ik op 320 pk dus, 320/1595 zit ik op 0.2

    Login om te reageren
  189. kliko zegt

    17 augustus 2016 om 09:45

    Potverdikkie, en ik maar denken dat mijn auto al vlot is…
    De meeste pk-verhoudingen liggen een stuk beter dan mijn auto!
    Volvo S40 2.4i
    170pk/1359kg = 0.125. Tijd om een groot gedeelte van het interieur eruit te slopen.

    Login om te reageren
  190. duderuud zegt

    17 augustus 2016 om 09:51

    0,19

    Login om te reageren
  191. baklava zegt

    17 augustus 2016 om 09:52

    90pk/990kg = 0.09

    Powerrrrrrrrrrrrrrr

    Login om te reageren
  192. Onehp zegt

    17 augustus 2016 om 09:54

    Cupra ST: 300pk (zelfde sw als de Golf R) / 1375kg leeggewicht (lichte wielen, ongetankt gewicht met alle andere vloeistoffen) = 0,218 pk/kg wat best goed is voor een station met 587l koffer… En het blok kan makkelijk wat meer paardjes hebben ook, iets voor de toekomst.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      17 augustus 2016 om 10:00

      @Onehp: Zeker niet slecht, oogt lekker ook nog.

      Login om te reageren
  193. galgootje zegt

    17 augustus 2016 om 09:57

    S2000: 241 pk op 1220 kg maakt 0,19
    M5: 400 pk op 1695 kg maakt 0,23
    R1200GS: 109 pk op 229 kg maakt 0,47… Oh wacht, 2 wielen te weinig. :-)

    Login om te reageren
  194. Design_Driven zegt

    17 augustus 2016 om 09:59

    Dit voorspeldt niet veel goeds voor mijn. Zonder tuning is het 137pk op 2225kg (gewogen) Dat is 0.061. Maar het gaat uiteraard om de het koppel en ik ben elke berg en modderpoel nog zonder winch over/doorgekomen (nou ja behalve die ene keer dat ik de boel verzoop)

    Login om te reageren
    • Tenck zegt

      17 augustus 2016 om 10:01

      @sketcher: Disco?

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        17 augustus 2016 om 10:02

        @Tenck: haha stelde net de zelfde vraag bij jou, toen ik me realiseerde dat ik het er bij mezelf ook niet bijgezet had. Ja Discovery II, Td5.
        Nu met Alive tuning zou het iets beter moeten zijn al is die vooral op koppel getuned.

        Login om te reageren
  195. Tenck zegt

    17 augustus 2016 om 09:59

    109 pk op 2200 kg (leeggewicht op kenteken) = 0,05
    Met vloeistoffen, interieur modicaties etc 109pk op 2450 kg (weegbrug) = 0,044

    En dan is het nog maar afvragen of al die 109 pk’s er nog zijn na al die jaren en kilometers…

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      17 augustus 2016 om 10:01

      @Tenck: Wat voor auto is dat?

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        17 augustus 2016 om 10:04

        @sketcher: Neem aan je Land Rover 101 forward control

        Login om te reageren
        • Tenck zegt

          17 augustus 2016 om 10:08

          @sketcher: Lijkt wel op een 101 FC: een Volvo C303 met een Mercedes OM603 (turboloos) dieselblok.

          Ook nog nooit mee vast gestaan, lang leve portaalassen en diff locks :).

          Login om te reageren
          • Design_Driven zegt

            17 augustus 2016 om 10:14

            @Tenck: Die Volvo is ook mooi spul, en trekt idd ook overal doorheen. Top!

            Login om te reageren
  196. legion1349 zegt

    17 augustus 2016 om 10:14

    131 pk op 1040 kilo
    En 179 pk op 1415 kilo

    Login om te reageren
  197. bertorelli zegt

    17 augustus 2016 om 10:23

    193pk op 1390kg = 0.139 (Mercedes-Benz C280 1995)
    231pk op 1655kg = 0.140 (Mercedes-Benz 500SEL 1984)

    Zitten dus erg dicht bij elkaar.

    Login om te reageren
  198. robertrvz zegt

    17 augustus 2016 om 10:25

    0,233 en nog veel 3en erachter…
    343pk op 1470kg leeggewicht ?

    Login om te reageren
  199. creaminator zegt

    17 augustus 2016 om 10:30

    Subaru type-r 1180 kg rijklaar op weegbrug met 50l brandstof 340pk (ledig dan ongeveer 1080): afgerond 0.32
    LS430 leeggewicht 1805 kg(rijklaar makkelijk richting 2100 ivm opties en aantal liters vloeistoffen). 282pk: 0.16

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      17 augustus 2016 om 12:13

      @creaminator: gewicht is net zo belangrijk inderdaad ;)

      Login om te reageren
      • creaminator zegt

        17 augustus 2016 om 14:47

        @Onehp: Klopt, om in te schatten of een auto goede specificaties bezit zou ook gewichtsverdeling in hoogte & voor/achter, en aangedreven as(sen), niet mogen ontbreken. Moet trouwens 0.31 naar beneden afgerond zijn.

        Login om te reageren
  200. arvand zegt

    17 augustus 2016 om 10:37

    75pk op 790kg = 0,095 in een Peugeot 106 1.4

    Login om te reageren
  201. 9114life zegt

    17 augustus 2016 om 11:00

    0.24
    1585 kg
    385pk

    Login om te reageren
  202. rutger97 zegt

    17 augustus 2016 om 11:07

    mijn clio 1.2 16v uit 2002 heeft 75 pk op 985 kg wat uitkomt op een score van 0,076. En toch ben ik er heel blij mee en is hij vlot genoeg en lekker zuinig.

    Login om te reageren
  203. smokin zegt

    17 augustus 2016 om 11:09

    241 pk op 895 kg = 0,27 (Alfa Romeo 4C)
    430 pk op 1665 kg = 0,26 (Maserati 4200GT)

    Login om te reageren
  204. biohazardracer zegt

    17 augustus 2016 om 11:32

    Nissan almera 1.4
    87 pk
    1115 kg
    0.078

    Login om te reageren
  205. mattvvliet zegt

    17 augustus 2016 om 11:39

    Oeh, relatief minder pk’s, maar niet zo zwaar! Mijn Lotus Exige S2 200pk op 850kg = 0,24

    Login om te reageren
  206. G-Ammo zegt

    17 augustus 2016 om 12:09

    Ik ben een Starlet P7 aan het bouwen met een 4EFTE, komt 200pk op. Auto weegt zo’n 800kg tegen de tijd dat-ie klaar is. Dus… :) 0,25!

    Login om te reageren
  207. 1000bochten zegt

    17 augustus 2016 om 12:18

    0,112-184pk/1.645kg E93 Cabrio 320d
    0,142-122pk/860kg 205 GTI 1.9
    0,153-193pk/1.260kg Z3 roadster 2.8
    0,162-241pk/1.490kg V70 R
    0,175-140pk/800kg Saxo VTS 1.6 16V

    Laatste is aangepast voor trackdays. En de eerste compenseert het gebrek aan pk’s met een overschot aan Nm ;-)

    Login om te reageren
    • 1000bochten zegt

      17 augustus 2016 om 12:21

      @1000bochten: uhh, “gebrek aan pk’s” had moeten zijn “overschot aan kilo’s”…

      Login om te reageren
  208. BmwFreak68 zegt

    17 augustus 2016 om 12:28

    492whp en 1350kg ~
    BMW E30 Cabrio M30B35 turbo
    0.37?

    Login om te reageren
  209. rw1994 zegt

    17 augustus 2016 om 12:46

    Alfa 159?
    1515 kg en 136 pk maakt 0.09 pk/kg.
    Binnenkort hopelijk 200 pk, dat maakt 0.13 pk/kg.

    Login om te reageren
  210. GWBoes zegt

    17 augustus 2016 om 12:55

    0.13 Bravo HGT
    0.12 Bravo 2.0m-jet
    0.09-0.1 124 coupe afhankelijk van het vermogen dat je aanneemt

    Login om te reageren
  211. ch26 zegt

    17 augustus 2016 om 13:12

    0,016 uit mn chatenet ch26 5,6pk gedeeld door 350kg??

    Login om te reageren
  212. f1l1p zegt

    17 augustus 2016 om 13:13

    7,2 Kg/PK

    Login om te reageren
  213. marc94 zegt

    17 augustus 2016 om 13:29

    0.20 pk per kilo of 197pk per ton. Subaru impreza Prodrive. 5 kilo per pk. je kan het op zoveel manieren uitdrukken,

    Login om te reageren
  214. melv zegt

    17 augustus 2016 om 13:36

    313 pk op 1292 kg = 0.242

    Login om te reageren
  215. kilum zegt

    17 augustus 2016 om 13:38

    536PK en 576 koppel bij 3775 kg. (droomt verder over zijn G63 6×6.)

    Login om te reageren
  216. starlet zegt

    17 augustus 2016 om 14:38

    193 pk op 1185 kg = 0.16 pk per kilo. (Corolla T-Sport)

    Login om te reageren
  217. frankvrooijen zegt

    17 augustus 2016 om 22:35

    Mercedes-Benz C350e, 279pk op 1740kg = 0,160 pk/kg

    Login om te reageren
  218. joelvdr zegt

    17 augustus 2016 om 23:08

    63 pk en 735 kg. Dus komen we op 0,09 haha! (Classic Mini Cooper 1.3spi)

    Login om te reageren
  219. mrmiyagi1982 zegt

    18 augustus 2016 om 08:55

    Astra gsi turbo
    310pk 485nm en 1100 kilo
    Manta 3.0 24v
    204pk 270nm en 950kg

    Login om te reageren
  220. RobUSA zegt

    22 augustus 2016 om 15:31

    600pk op 1868 kilo = ’13 Camaro ZL1 = 0.32

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North