
We zijn natuurlijk heel blij met onze auto. Maar er zit vast ook wel iets aan waar je minder blij mee bent. Een misser dus als het ware.
We hadden laatst al een lezersvraag over onze eigen auto. We waren benieuwd wat jij het mooiste vond aan je wagen. Veel reacties kwamen binnen en natuurlijk allemaal positief. Maar er zal ook wel iets zijn waar je niet blij mee bent. Een misser zogezegd.
Dat is ook niet gek, want er is altijd wel iets wat minder goed is. Auto’s maken is compromissen maken en je weet het, bij een compromis is eigenlijk niemand blij. Maar hoe zit dat bij jouw eigen auto?
Wat vind je een misser aan je eigen auto?
Laat ik bij mijn eigen auto beginnen. Het is een leuk ding en ik ben er oprecht tevreden mee. Maar er zijn wel wat dingetjes die beter zouden kunnen. En 1 ervan is een heel bekend probleem van de Saab cabrio’s. Van allemaal.
Het ding tordeert namelijk als een malle. Alleen op een snaarstrakke snelweg rijdt hij trillingsvrij, maar er hoeft maar een kiezeltje onder de banden door te schieten en de koets trilt dat het een lieve lust heeft. Of moet ik zeggen ‘dat het een lieve lust IS’? Dat weet ik even niet, maar er is vast wel een taalnazi die me dat gaat vertellen.
Maar goed. Soms is het zelfs zo erg dat je het achteropkomend verkeer niet kun zien in de binnenspiegel. Omdat die keihard voor je ogen heen en weer beweegt. Tuurlijk, het hoort erbij, maar het had een verbeterpuntje kunnen zijn als Saab nog auto’s had gemaakt.
Een andere misser aan mijn eigen auto is de dorst die hij heeft. Mijn Jaguar XJ8 met 3.5 liter V8 zoop niet meer dan de 2.0 met turbo. Maar goed, de btw vorder ik terug en verder zijn het kosten die van de winst afgaan. Prima.
Maar wat is een misser aan jouw eigen auto? Iets waar je niet zo blij mee bent? Misschien is hij heel klein, of keihard geveerd. Of is het een nieuwe BMW. Dat kan ook… We zijn benieuwd wat het is en natuurlijk ook waarom je dat vindt.
Daarom, laat het weten in de comments en maak kans op… euhm, maak kans op helemaal niets eigenlijk. Maar we vinden het wel leuk!





Geen wisser achterop mijn EV6. Leuk dat ze zeggen dat door de luchtstroom de achterruit niet nat wordt, maar daar heb je niks aan als je in de regen wegrijdt.
Natuurlijk heel makkelijk op te lossen. Gebruik een nanotechnologie spray en rollen er zo af nooit geen problemen meer. Zelfs zo goed dat ik mijn Ruitenwissers voor nooit of nauwelijks hoef te gebruiken
Merk/link svp? Dank u!
Dat is weer een andere lezersvraag.
Wat @markv70 zegt, gewoon Rain-X op je achteruit sprayen, niks aan de hand.
Mijn BMW E93 330d Cabrio heeft wel Adaptieve Cruise Control, maar geen achteruitrijcamera.
Sterker nog…. in 2007 was een achteruitrijcamera nergens te bekennen op de optielijst van een 3er.
En de standaard comfort stoelen voldoen prima….maar mijn volgende BMW wordt zeker voorzien van sportstoelen.
Z’n camera kosf je een tientje vanuir China. Knutsel tijd!
Geen AliExpress meuk op mijn BMW!!!!
Je zal die camera ook vast wel via een dropshipper in Nederland kunnen kopen ;)
Eh… dan is het nog steeds Ali Express, maar dan duurder?
Op mijn toyota heb ik er zo al 2 versleten. Je merkt gewoon dat het troep is. Het werkt enkele maanden en dan komt er vocht in en het beeld is om zeep
Ai dat is wel pijnlijk. Zit standaard in mijn 2006 nissan primera. Die vanaf 2002 op de markt is. Vind het heel fijn werken.
Kia eNiro; kan een soort van zelf rijden, ofwel zichzelf binnen de lijntjes houden. Moet je niet te hard door een bocht want dan geeft hij het op. Ook pingpongt hij van links naar rechts tussen de lijnen omdat hij alleen maar reageert. De Yaris van mijn vrouw hield zichzelf actief in het midden van de rijbaan.
En de automatische cruise control is veel te lomp. In een file gewoon volgas naar je voorligger als er een gaatje ontstaat en dan daarna vol op de rem als de door jou ingestelde afstand wordt gehaald. Terwijl hij al die tijd aangeeft dat hij de voorliggende auto wel al gezien heeft.
Zorgt er dus voor dat ik die functies niet vaak gebruik terwijl ze me hadden kunnen helpen. Goeie misser wat mij betreft
Ik heb een gewone Niro EX met standaard cruise control.
Deze is ook behoorlijk lomp, ik woon in een heuvelachtig gebied in Virginia.
Stel hij staat op 70mph ingesteld, dan gaat het ding volgas in 3e of 4e versnelling de berg op en haal ik zo 75. Vervolgens word er op het hybride systeem afgeremd als we bergafwaarts gaan en dan is het 65mph oid. Ik had het liever andersom gehad zodat het logisch was.
De G30 530e grootste misser is de adaptieve cruise controle, dat je geen ouderwetse cruise controle meer hebt is frustrerend. Verder is die te zwaar, ondynamisch en saai en zonder snelheidsbeleving je rijdt 150 zonder het te merken..
De F22 is te brak qua bouwkwaliteit en rijlawaai.
De GR yaris heeft dat vervelende soundtrackje dat je niet kan afzetten, te hoge en crappy zetels en alles boven 100km/u is een straf als het niet accelererend of decelererend gebeurt.
Als je nu het knopje om de afstand korter of langer te maken ingedrukt houdt dan schakel je het active gedeelte uit. Dan wordt ’t weer ouderwetse cruise control.
Ik heb zelf adaptive drive. Dat maakt wel een groot verschil in beleving. Ow wat ook voor beleving zorgt is als je alle tractie hulpmiddelen uitzet. Heb een 530d g31 en dan sta je binnen 10 meter achterste voren.
Maar eens. Het is een zware auto. En een misser idd de ACC. Die is meer storend dan ontspannend.
Dat wist ik niet, morgenvroeg proberen, had het al opgegeven.
De “e” hoewel fiscaal de enige optie is ook wel een misser, met die batterij in de koffer (vanuit stilstand beetje burnouts of driften kan wel maar op snelheid moet je uit beter hout als ik gesneden zijn terwijl het in een F30 of F22 zo eenvoudig is)
Dat is trouwens echt de “e” en de bijbehorende accu. Heb zelf een 550i, rij regelmatig een 520 en mijn broer had de 530e.
De 20 en 50 zijn echt heel goed kwa balans, de 530e is vooral nuttig als electrisch voordeel biedt maar veel minder gebalanceerd naar mijn indruk. (Blijft natuurlijk een top auto)
Krijg je met zware accu’s achterin. De Passat GTE faalde de moose test om die reden.
Ik had laatste een 530e leenauto mee van de dealer en ervaarde hetzelfde. Fijne auto verder wel hoor, maar inderdaad wat afstandelijk en voor mijn situatie nutteloos (geen laadmogelijkheid thuis). Ik vond het wel prettig dat ik mijn F11 weer op kon halen dus.
Datzelfde probleem dacht ik ook te hebben op mijn BMW i4. Echter, ik ben erachter gekomen dat als je het knopje ingedrukt houdt dat de afstand tot je voorganger verkleind op het stuur dat je daarmee de normale cruise control activeert Ipv de adaptive cruise control. Heel blij mee, echter ik gebruik nooit de normale cruise control, maar altijd de adaptive, die werkt uitstekend tov veel andere auto’s.
Linker buitenspiegel en binnenspiegel zijn automatisch dimmend, maar de rechter buitenspiegel niet. Was ook niet te bestellen…
Op de ventilatorroosters zitten blinkende strips die hinderlijk reflecteren in de zijspiegels.
Dat het geen mooie klassieke Porsche turbo is.
“Gebrek” aan bekerhouders (Golf 5). Dacht dat Volkswagen best wel vernuft was met van die uitklapbare bekerhouders maar ik heb alleen een compartiment wat toevallig even groot is als een flesje naast de handrem, en echt stevig staat het daar niet. Goed, het werkt, maar een uitschuifbaar vakje onder de luchtroosters had veel gescheeld.
Bij mijn golf 2 heb ik dat opgelost door bekerhouders te plaatsen in de ventilatie roosters. 3d geprint en werkt perfect. Nooit gemist to mijn vriendin dorst had onderweg. Beste toevoeging naast het swappen van de motor!
Super blij met mijn BMW 330i Touring (G21) die ik sinds oktober 22 rijdt, alleen heb direct de Iconic Sounds uitgezet. Ook al klinkt een 4-in-lijn niet zo goed als een 6-in-lijn, dan klinkt hij nog steeds meer dan prima zonder dat geluid uit de speakers.
Aan mijn E90 LCI niet echt een irritatie puntje, maar wel een soort misser is het gemis van een dashboard gericht op de bestuurder, zoals bij de E46 en de F30 wel weer het geval is.
Bij de auto van de zaak Toyota Carolla sports touring (2022) irriteer ik me aan het gebooste laag van slechte speakers en geen equalizer om het aan te passen en de CVT versnellingsbak waarbij de motor maar toeren blijft maken en er verder niet zoveel gebeurd.
Dat mijn BMW moord en brand roept plus gele gevaren driehoek tussen de tellers als ik m’n ruitenwisser vloeistof moet bijvullen.
BMW kom op, doe is effe chil aub. (1) ik kan vaak nog rustig een maand doen met het restant en (2) we hebben het niet over een motor die in nood loop gaat. Living on the edge…… Poe poe.
Verder sticky doorhandle en krasgevoeligheid van het midden console. Auto is verder wel echt top afgewerkt 👍🏻
Heb sinds kort een 1-Serie en dit viel me ook op. Grote paniek, want het zal maar zo zijn dat je even niet de ruiten kan sproeien. Ook als je je riem nog niet om hebt als je de motor start, laat hij wel even weten dat dat echt niet de bedoeling is.
Haha ja echt ongelooflijk. In mijn hoofd schreeuwt er een Duitser dan ook naar me dat ik NU RUITENWISSER VLOEISTOF MOET BIJVULLEN SCHNELL!!!!!
Had ik dat maar gehad. Deze winter op de autobahn richting Dusseldorf ineens geen sproeivloeistof meer. En door dat opspattend zout zag ik binnen de paar km niets meer door m’n voorruit. Moeten stoppen bij een tankstation om een bus van 5L sproeivloeistof te kopen voor 18 EUR :P
Mijn klacht is dus: geen melding dat de sproeivloeistof bijna op is op een Volvo C30 ;)
Heb even moeten nadenken over de V70, maar toch enkele gevonden; het bochtengedrag is verre van strak; helt over als een malle, zelfs bij heel normale snelheden.
En het verbruik van de 5 cyl is 10 l op 100 km met een zijden voetje. Het is voor een daily aan de hoge kant zeg maar. Wat bezielt een mens …? 🫢
Wat dacht je van de draaicirkel. De titanic draait sneller haha.
Ik mis een 6 traps automaat van de v70R op mijn 2.4t5.
De 5traps heeft een te laag maximaal koppel wat het aan kan.
Mazda 6 (GJ/GL)
De armsteun op het portier zit nèt te laag. En de binnenspiegel vibreert als een malle bij bepaalde toerentallen.
Verder is het wel een enorm fijne auto.
Windgeruis, doet afbreuk aan het algehele comfort.
Mijn bmw g20 heeft 2 sleutels, die allebei een andere account activeren. Nu is het wel al langer zo dat iedere sleutel zijn eigen profiel heeft (voorkeurszenders, instellingen stoel en spiegel, etc), maar nu wordt het dus echt aan een online account gekoppeld. En je kunt dus niet met beide sleutels automatisch hetzelfde account activeren.
Nou wat boeit dat dan? Als je niet ingelogd bent, is er geen spotify, Shazam, parkmobile, je kunt geen routes via de app naar de auto verzenden, etc. En hoe kom ik in die situatie? Nou, 1 sleutel hangt aan een volle sleutelbos en gaat mee als ik ga werken etc, de andere heb ik los voor als ik bijv met de vrouw ga uiteten of ergens naartoe ga waar ik niks aan de sleutels heb. Ik gebruik ze dus wekelijks door elkaar.
Het lijkt zo simpel, dezelfde account activeren op beide sleutels, maar het is blijkbaar zó moeilijk. Frustrerend.
Of gewoon niet van sleutel veranderen
Gewoon altijd de losse sleutel gebruiken..? Doe ik al jaren, hoef je ten minste niet met je sleutel bos te klooien als je eens een andere auto rijdt.. (bijv als ik auto van m’n vrouw mee neem).
@ukbob ik heb al sinds m’n eerste auto idd sleutel altijd apart. Niks zo irritant als een volle sleutelbos.
Honda e: Nee, niet de range, maar geen update voor de infotainment. Draait nog op Android 8. Langzaammm 🥱.
Dat er een knop op de afstandsbediening zit om de kofferklep te openen die je niet kunt uitschakelen.
En dat je daar per ongeluk op kunt drukken waardoor je koffer ineens open staat op de parkeerplaats.
En dat er ook geen mogelijkheid meer is om hem met de afstandsbediening weer te sluiten.
Pas als je weg wil rijden krijg je een melding dat je kofferklep geopend is…..
Dat torderen van de Saab is herkenbaar. Heb ook een 9-3 cabrio van dit type gehad. Je went er wel min of meer aan, maar als je hem van plan bent langer te houden zou ik zeker de bekende aanpassingen laten doen.
Heb zelf nu een 9-3 cabrio van de generatie er na, en die tordeert nauwelijks. Zelfs een hobbelige klinkerweg of spoorovergang beweegt de binnenspiegel nauwelijks.
Een misser zijn dan weer de hoofdsteunen. Dat zijn hele rare kleine hoofdsteunen, terwijl de voorganger van die mooie kommavormige hoofdsteunen heeft. Die zijn zoveel mooier en ook veel fijner.
GS 450h uit 2013. Heerlijke auto, paar kleine ergernissen (en ja het zijn duidelijke first world problems):
– Knipperlicht uitzetten is niet intuïtief en je zet hem dan vaak per ongeluk naar de andere kant aan.
– Je kunt de verlichting niet op ‘altijd aan’ programmeren. Alleen dagrijverlichting maar dan doen je achterlichten niet mee.
– Wanneer je wat zachter remt zodat hij alleen regenereert dan gaan je remlichten niet aan, hoewel je wel significant vertraagt. Beetje bewust blijven van het verkeer achter je dus, sowieso geen slechte gewoonte.
– Achterklep kan wel elektronisch open met de afstandsbediening maar niet dicht, dat moet met de knop op de klep
– afneembare trekhaak (origineel) heeft geen mooi afdekplaatje
– muisbediening van boordcomputer is niet zo handig als draai-en-druk van de BMW iDrive
– het beeld van de infrarood nachtzichtassistent kan niet op full screen
– Middenarmsteun kan alleen open als je hem helemaal naar achteren schuift
– Het bedieningspaneel voor airco, radio, Stoelverwarming etc op de achterbank in de middenarmsteun kun je wél uitschakelen maar het knopje voor de zonnerollo van de achterruit blijft actief, wat mijn zoontje van 4 ook ontdekt heeft… Great
– Automatisch grootlicht heeft de programmering van een gokautomaat, dus dat doe ik maar weer zelf
“Wanneer je wat zachter remt zodat hij alleen regenereert dan gaan je remlichten niet aan, hoewel je wel significant vertraagt.”
Daar hebben meer (PH)EV’s last van, vooral als ze op eco- of spaarstand staan.. Zo zat ik laatst op de A12 bijna in de kofferbak van een Hyundai EV5, toen deze in eens het ‘gas’ losliet om een afslag te nemen.
Kodiaq uit 2019. Auto is te hard gedempt en te slap geveerd. Ding rijdt gewoon helemaal niet lekker. Trilt ook continue in het stuur of de stoel. Leaseauto dus elke garage besteed er zo min mogelijk aandacht aan. Hij gaat er vervroegd uit. Maandagmorgenapparaat.
*besteedt
Dat ik niet zelf de tijd van de driver attention kan instellen.
Het automatisch file-rijden van mijn Volvo. Reageert zo traag dat er een gat ontstaat welk een uitnodiging is voor anderen om voor mij te kruipen. Dus bij file doe ik zelf wel. Ook zet ik de lane-assist standaard uit. Waardeloos & irritant in zeer grote mate.
Die lane assist heb ik werkelijk bij nog geen enkele auto als zinvolle toevoeging mogen ervaren. Laat staan als een aangename toevoeging.
De range. Prima voor lokale/nationale ritten maar effectief 300km (bij 80%) voor het Grote Toeren is veel te weinig. En dan moet je nog rustig aandoen. Gewoon bijna 1000km minder dan met mn laatste diesel.
Het wat schokkend wegrijden vanuit stilstand met de PDK als je niet heel subtiel met het gaspedaal bent.
Het ontbreken van een zesde versnelling op mijn Yaris T-Sport 1.5
Ik heb een celica t sport. Echt een leuke basis maar je moet er wel even mee aan de slag voordat hij echt goed uit de verf komt. Standaard veel te hoog en 16” velgjes met ballonbanden is ook niet alles. Dat heb ik inmiddels wel aangepakt met origineel 18” TTE velgen, coilovers en voor de gelegenheide voor en achter dikkere antiroll bars. Dan heb je echt een mega goed sturende auto die zwaar onderschat is. Maar het zwakste punt is toch wel de standaard remmerij! Veel te kleine schijven waardoor deze bij een beetje sportief rijden al gauw te heet worden. De remmerij is dan ook de grootste misser van een hele leuke, zwaar onderschatte auto!!
Die kleine opening van de kofferbak in mijn Tesla model 3
Pohh, geen bekerhouders, feit dat de koppeling max 60dkm meegaat, dat je launch control niet kan gebruiken zonder je koppeling op te vreten, dat hij automatisch bij starten in de automaat stand gaat bij in versnelling zetten, dat zijn de enige die ik tot nu toe heb bedacht na iets meer dan een maand een F430 in bezit hebben…
Onder de noemer first world problems dan maar? Gaaf hoor, gefeliciteerd en veel plezier ervan!
Thx maar nee, dat was het niet, was miser aan je eigen auto, momenteel bezit ik alleen een F430, zodoende de voorbeelden 🙂
Wacht op de eerste regenbui met de f430. Heb je plezier aan de veel te kleine ruitenwissers…
De auto niet opslot kunnen doen als je de achterklep automatisch sluit (Jaguar XF Sportbrake). Moet je alsnog je sleutel pakken om de boel af te sluiten.
Het verouderde ingebouwde navigatiesysteem, maar als je hem vervangt voor een modern systeem met Android dan heb je een mega lelijk aftermarket frontje en verlies je bepaalde functionaliteiten van de auto.
Toyota Prius Wagon.
Geen software update mogelijk? Ik heb een Mazda uit 2012; die is af-fabriek met TomTom software uitgerust, wat via een sd-kaartje wordt gevoed. Een nieuwe sd-kaart met de nieuwste kaarten kon ik via Marktplaats komen voor iets van 45 euro.
De ergonomie is een beetje vergeten toen ze de Outlander van PHEV techniek voorzagen.
De P knop zit achter de pook. De kofferklep opent en sluit traaaaag en sluit daarna niet de hele auto af dus je moet wachten tot ie klaar is (dat had mijn 2002 E39 beter voorelkaar) voor je wegloopt met de sleutel diep in je zak want die heb je verder nooit nodig.
Het dakraam, nee alle ramen kun je niet meer bedienen nadat je op de start knop hebt gedrukt om ‘m uit te zetten….
De pook is niet meer dan wat schakelaars, geen mechanische verbinding met een automaat zoals vroeger. Waarom blijft ie dan niet gewoon stilstaan in ‘D’? Overbodig overgenomen van normale automaten omdat berijders het anders niet gingen snappen?
De radio/navi/etc toestand start traaaaag op maar doet dat ook nog eens elke keer na contact uit. Genoemde E39 had daar een tien minuten vertraging in dus even tanken of motor uit, contact aan gaf deze irritatie niet.
Verder zijn ze vergeten dat je beter in motor draai uren kunt gaan denken dan in kilometers als je wilt aangeven wanneer je ICE onderhoud nodig heeft. Slaat nu nergens op als je veel EV rijdt.
Ik wil dus eigenlijk gewoon m’n E39 530i Touring terug. Maar dan met 3,5 ton minder op de teller.
Touchscreen: retetraag, en daardoor mis ik fysieke knoppen nog veel meer.
Maar ook: ik kan niet even met uitgeschakelde motor naar muziek luisteren, als ik bijvoorbeeld even op een kind moet wachten. Als ik alleen contact aan zet schakelt het ding na een halve minuut automatisch uit.
E46 alleen dat de ruitensproeier van mijn achterruit een apart reservoir heeft. Niet eens echt irritant maar meer gewoon vreemd.
Volvo V60 dat de automatische inparkeerfunctie compleet ruk is. Kost een klap geld, maar dan heb je ook niks.
In mijn Lotus Elise zal ik wel eens meer vermogen wensen dan de 150 pk die ik heb. Verder is het bij warm weer een soort oven om in te rijden. Hij wordt van binnen echt heel erg warm door het geleiden van het aluminium.
We hebben tevens een Ford Tourneo Custom van 2015 Daarin is in verband met de dubbele airco automatische airco/Climate control niet leverbaar geweest terwijl dat op een eenvoudigere Transit wel kon. Verder vind ik de stoelen van de Tourneo erg matig. Ze zijn klein en bieden bijna geen steun. Ik zit er daarom nooit écht lekker in.
Bij mijn Mazda3 gaat álles uit als je de stop knop indrukt. Dus dashboard, radio, handsfree belletje, alles. Beter gebeurt dat bij het openen van de portier…
In mijn Skoda Superb (keyless) gaat alles pas uit als je de deur opent. Je gsm loskoppelen kan pas als je de deur opent, anders krijg je een foutmelding van de software. Vind ik niet ok. In de Tiguan gaat alles uit als je de sleutel uit het contact haalt, veel gemakkelijker. Ieder zijn goesting zekerst ;-)
69 mustang coupe: dat het soms zo op zijn amerikaans gemaakt is, en dan nog niet perse kwaliteit maar amerikaans bouwen zoals alles in inch
Ik rij een Alfa Romeo 147 en ben er echt tevreden over. Houd het olieverbruik in de gaten en er is geen vuiltje aan de lucht. Het interieur is waar ik bewust gekozen heb: beige leer. En daar is kwalitatief helemaal niks mis mee. Sterker misschien wel de beste in zijn soort. Wat wel een ding is in het interieur, dat zijn de handgrepen aan de binnenkant, net als de raambedienings-unit. Die zijn van een materiaal is gemaakt dat op den duur, vies en plakkerig wordt. Dat vind ik toch wel bijzonder, terwijl het interieur verder en zeker voor Italiaanse begrippen best goed is afgewerkt.
@prettyawesome: ik vond de ovale schermpjes voor de airco altijd een beetje meh.
Die plakzooi kan je er met alcohol afhalen. Is wel ff klusje, maar scheelt een hoop ergernis – althans, ik vond dat plakken echt vervelend.
VW Passat B8 pre-facelift:
indicator of dimlicht aan staat is niet zichtbaar bij de tellers maar links onderin bij de lampknop. Net verscholen achter het stuur dus.
Idem voor mistlampen voor en achter.
Stoelkoeling in mijn Tesla Model 3. Ik krijg een enorme zweetreet op dat apenlullenleer, niet te doen gewoon
Alle O.T.A. updates die de auto slechter maken dan voorheen:
Autopilot/ acc weer fatsoenlijk laten werken met radar i.p.v. die ‘upgrade’ van vision only.
Automatisch grootlicht assistent en automatische ruitenwissers nu verplicht ingeschakeld bij gebruik Autopilot/Cruise control. Sorry alle tegenliggers die verblind zijn; the computer says NO.
Een fatsoenlijke volume draaiknop in mijn lease golf 8. Ik had een beetje hoop dat er wel een bluetooth accessoire voor zou komen, maar daar wacht ik nog steeds op..
Geen dynamische blinkers op mijn 911.
In mijn ogen is dat juist een groot pluspunt, heb nogal een hekel aan die aanstellersverlichting.
BMW G31 530d: de gasrespons kan sneller.
Volvo V60 T6 Recharge: overgang van elektrisch naar motor twijfelt ie rond de 110km/u net wat te lang om vlot de autostrade op te rijden.
Ik vind het prachtig op de TT en mis ze niet op de RS…..want zo heb ik ze nou eenmaal gekocht. Dat Audi dat ‘dynamic’ noemt vind ik wat overdreven.
Op een mal Chinees ding of een oplegger van LKW Walter vind ik droef.
Gas response is bij mij goed. In sport modus heel snel. Heb je misschien andere versnellingsbak? Heb zelf de sport met schakel flippers.
Cadillac CTS: de panel gap tussen de voordeur en het voorwiel, de panelen passen niet eens op elkaar. Ook de infotainment kan beter.
VW T3: het windgeluid
Ford Mustang: het feit dat Ford bij de eerste gen. Mustang geen twee de zelfde onderdelen gebruikt heeft. Dat in combinatie met 60 jaar soms twijfelachtig onderhoud zorgt er voor dat elk reserve onderdeel het verkeerde is.
In mijn BMW i4 zit geen stoelverwarming…. Mag je toch echt wel verwachten van een auto met een nieuwprijs van €74K!
Ik heb ook een i4, maar gewoon met stoel verwarming (zonder abonnement of iets dergelijks). Was gewoon te configureren.
Het onderstel van het Opeltje is erg stoterig op korte oneffenheden, dat irriteert grote tijd. Verder zijn de zittingen van de sportstoelen wat aan de smalle kant, zelfs voor iemand die bepaald geen last heeft van een reedt als een vliegdekschip.
Van de BMW F82 zou het fijn zijn als de knop op het stuur voor de ‘LIM’ permanent uitgeprogrammeerd zou kunnen worden. Zodat ik de limiter niet meer onbedoeld kan inschakelen.
Mijn autosleutel is nogal smal en valt regelmatig tussen de stoel en de midden tunnel bak. Heel irritant om die eruit te vissen.
Het lage voorruitje in de MINI, het hoort erbij maar blijft irritant dat je geen stoplicht kan zien zonder je hoofd op het stuur te leggen..
Ook het al genoemde knopje op de afstandsbediening waarmee de achterklep opengaat: zit ie een beetje knel gooit ie de hele achterklep open..
Ooit gedacht om een spiegel plat op je dashboard te leggen om ’t stoplicht te zien? Nee? Nee… is misschien ook niet zo’n goed idee… :-P
Trage automaat van mn V60 B3 2022 na gas loslaten.
Super irritant als je na afremmen toch nog even snel de rotonde op wilt. Gebeurt 2-3 seconden niks en daarna vlieg je, doordat je meer gas geeft, middenover de rotonde
Cheap ass plastic in de VW ID4. Verschil met Passat en Golf 7 is schokkend groot.
Mercedess CLA(C118) Dat Apple CarPlay/Android auto niet het volledig scherm vult en dat lane assist verschrikkelijk hard ingrijpt dus dat is een gewoonte geworden om direct uit te zetten. Verder eigenlijk niks te klagen.
Polestar 2, bekerhouder die niet bruikbaar is doordat het ook je middenarmsteun is. Beperkte aanpassingmogelijkheden digitale scherm voor je neus.
Zeker in vergelijking met MBUX is android automative in de Polestar echt een soort back to basics.
Ik rijd een Kia EV6….met trekhaak, want redelijk flinke caravan er vaak achter.
Een supertrekker, genot om met combi te touren.
Een echte misser is de plek van de stekkerdoos…je moet echt op je knieën half onder de auto de stekker te plaatsen of los te halen.
Met fietsendrager helemaal ramp, moet je vrijwel plat om er bij te komen…
Zelf begane misser:
We hebben een leuke spec op de 1 serie, maar ben ‘vergeten’ een kleurtje mee te bestellen.. interieur heeft de oranje details, exterieur is saaaaaai zwart. Volgende keer weer een kleurtje!
Hyundai i20 2013 86 pk.
Ik mis een beetje vermogen. Verder geweldige wagen.
Dat de automaat van onze CX-5 2.5 ’19 zoo traag kan reageren….. Opgelost door zelf schakelflippers te installeren. Dat werkt echt geweldig als het nodig is!
Bij een grote Mercedes is het zo irritant dat iedereen gewoon denkt dat je een taxi hebt. Echt iedereen stapt zomaar in als je in de stad in je auto gewoon zit te wachten…
F11 530xd. Fluit of piep bij 100-110. Erboven hoor je het niet en eronder ook niet. Is niet de radio niet de airco. Geen idee. Zal de x van de drive wel zijn. Als iemand dit geluid herkent laat het me weten.
De sleutel van mijn Audi. De knoppen daarop worden bediend als je bijvoorbeeld door de hurken gaat om wat op te pakken.
Fiesta ST-3 Mk8, adaptive cruise is niet mogelijk op de ST, omdat de radiator blijkbaar te groot is… Wel beschikbaar op alle andere uitvoeringen.
Ook is de draadloze telefoonlader is te klein voor iPhone Pro Max modellen.
draadloos opladen van je telefoon is inderdaad ruk. Bij mij werkt dat ook niet. Vind het juist wel fijn dat de cruise control normaal is, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Rare coating op interieurdelen van de E46, had de X5 (E70) ook enorm last van. Laagje vergaat gewoon tot lijm. De E39 juist totaal niet.
Nog eentje van de Outlander: het laadklepje is er echt achteraf bijbedacht: raar formaat, platter dan het blik eromheen, een veer die losgaat waardoor het klepje na verloop van tijd niet meer sluit en als die enorme flap open staat mag er niemand in de buurt komen of je hebt een deuk in het blik er naast.
Japans/Amerikaans: radio/navi die altijd weer begint met een disclaimer die je niet meteen weg kunt klikken.
Recente autos: allerlei systemen die default anders staan dan jij wilt. Peugeot had ooit een cruise control die gewoon altijd in standby stond of niet (stand van het pookje) idem de regensensor; niet handig in de wasstraat maar verder altijd paraat. Anderen moet je eerst aan klikken met een knopje waaraan je niet kunt zien of ie aan of uit staat en dan pas standby, irritant. Dat was er maar 1 en was te doen maar nu met rijbaan/lijntjes trillingen/weerstand en allerlei waarschuwingen en piepjes moet je eerst in de auto een pre-drive checklist afwerken voor je weg kunt. (was dat niet een oude TopGear waar Jeremy een M5 moet instellen om snel weg te kunnen rijden? Hilarisch)
Veel van die toestanden zijn gemaakt voor mensen die een keer in die auto rijden (huur bijv) en niet meer aan te passen die de auto al jaren dagelijks besturen. Gelukkig kun je met oudere auto’s nog wel eens hier en daar een stekkertje lostrekken van een pieper of sensor zonder dat de boel op tilt slaat.
Het is een 159, dus eigenlijk pure perfectie op wielen
👍😎
Dat de ruitenwisser direct stop als je het contact uitzet, ipv naar de begin stand gaan. CHR
Ik heb nog nooit een wagen gehad waarbij de wissers weer naar de beginstand gaan en ik heb al gereden met Ford, Renault, Volvo, BMW, Saab,… Zijn er dan merken die dit wel doen? Is inderdaad wel storend.
Mijn 530e (G31) uitgevoerd met shadowline pakket. Alles is zwart behalve het donkere gedeelte van de achterbumper. Dat is een soort antracietkleur….
Het windgeruis op mijn bmw F31. Zijn er meer die dit storend vinden?
De neus van mijn JagS-Type. Had liever eeen XJ-achtige grille gehad.
Echt een waanzinnige misser aan mijn Smart for2 (453) is dat als de start stop staat ingeschakeld en de motor uit is de motor weer start als de achterklep wordt geopend (geen grap). Dit gebeurt dus best vaak als je bijrijder nog even iets uit de auto moet pakken en dan dus ook voor de uitlaat staat. Niet smart…
Ford Focus 2018 1.5i 150pk:
– de standlichten bij het verlaten van de auto kan je zetten op 10 sec, 20 sec of 2 min. De eerste 2 opties zijn veel te kort, 2 min weer veel te lang.
– Audio staat bij lage standen al veel te hard. Op stand 4 ben je echt al aan het knallen en die gaat volgens mij door tot 20.
– Automaat met 8 verzetten is bij momenten ook wat te sloom.
Over het algemeen wel super tevreden over dia wagen. ACC en lane keeping zag ik regelmatig passeren als storende elementen, werkt bij Ford perfect moet ik zeggen. Wagen wordt mooi in het midden van de baan gehouden, vertraagt ook tijdig en zonder al te veel drama.
Eind dit jaar een Tesla model 3, benieuwd of het gebrek aan dashboard me zal storen…
F11 523i, ik kan niets verzinnen dat me stoort sinds ik ‘m heb laten chippen eigenlijk. Ja, de infotainment is wat oud maar ik bouw er binnenkort wel een Carplay module in.
De kleur. Zwart. Nooit meer zwart voor mij. Zie je alles op. Voorheen meerdere witte auto’s gehad, vond ik mooier en zag je gek genoeg minder op.
De 159 heeft de mooiste koplampen ooit. Maar de lichtopbrengst is echt bagger…
@dutchdriftking: helemaal vergeten, maar dat klopt ja. Als het donker was en regende, zag je echt bijna niets. En die van mij had geen eens xenon, dus was nog erger.
@Willeme Xenon, led, allemaal bagger. Ik ben nu bezig met een custom setje van doctorlight.pl. Uiteraard zonder angel eyes, het is tenslotte geen BMW.
Ik mis een instrumenten cluster achter het stuur in de Model 3. En in de Focus Wagon dat mijn draadloze oplader tergend langzaam oplaad. Uiteindelijk heb ik deze vervangen door eentje van AliExpress die met 30W kan draadloos opladen. Nu alleen hopen dat mijn auto niet affikt.
Het bochten gedrag van mijn Golf VII zonder sport-onderstel is wel een misser…. Het is natuurlijk wel op te lossen door er iets anders onder te zetten, maar een sport-onderstel is al zoveel beter dan het standaard-onderstel…
De hoge zitpositie en dito stuur in mijn Clio 182 en ondermotorisering van mijn 306 cabrio.
Mijn F34 is een fantastische auto, de B58 een droom van een motor en zuinig. Wat ik niet goed vind zijn de Air Breathers in de voorbumper en zijpanelen. Aerodynamisch waarschijnlijk tot in den treure getest en gevormd, in combinatie met winterbanden echter een hoop onnodige herrie. Met de zomer P7 Pirelli’s is er minder banden lawaai.
Als ik de Lexus NX aan de laadpaal zet, en het snoer onder de achterbumper doorhaal, gaat de kofferklep dicht vanwege de kicksensor…
Na LandCruiser V8 een Mercedes GLS.
Wat een ongehoorde rammelbak na 50.000 km-er en geen vergelijk tav degelijkheid LandCruiser na 4ton op de klok.
De cruisecontrol gaat met +/- maar 1 km/u omhoog/omlaag, superhandig als je 5x moet klikken om je een beetje aan te passen op de rest van het verkeer. Daarnaast vreten de afvoerkanalen in de carroserie zich vol met blad en rotzooi, waardoor ze elke zoveel tijd schoongeblazen moeten worden. De regensensor ziet geen regen als je met een zeiknatte voorruit wegrijdt, moet je ‘m eerst uit en dan weer aan zetten. De ruitenwissers gaan een beetje naar beneden/omhoog als de auto op contact of uit wordt gezet -geen idee wat daar ’t nut van is, behalve dat ’t kapot kan, het opbergvakje bij de linkerknie van de bestuurder valt open als je over een hobbeltje rijdt, de vering is dan ook van het type Flintstone en verder zitten er rijmodi op die de gasrespons en stuurbekrachtiging beïnvloeden, maar weinig toevoegen aan de hele beleving. – Seat Leon ST FR
E61: vrijwel geen bergruimte om bril/ portemonnee, telefoon weg te leggen.
Geen bekerhouders.
Dat is het wel geloof ik…
Echt bagger dat het bij de E60 onmogelijk is om originele bekerhouders te monteren als je deze af fabriek niet hebt. Vond ik destijds ook wel ontzettend storend.
Een werkende motor
op mijn fiesta, zitten er luchtroosters aan de zijkanten van het dashboard, die je niet ziet of voelt als de deur dicht is, maar die roostertjes zijn allebei losgetrild op de een of andere manier, en eentje is bij het uitstappen dus ook al kwijt geraakt.
waarom gaat het licht niet gewoon uit als je de motor uitzet, dit zou toch niet zo moeiljik moeten zijn.
en omdat hij als occassion uit frankrijk komt, is het bluetooth gedeelte in het frans (leuke franse dame, maar ik versta er geen moer van) en dit is dus niet te veranderen
Het ontbreken van dikke rubberbumpers en een grote antenne op het dak bij mijn ford ka uit 2004
Ik zou in m’n V70 P3 (net zoals in m’n P2) de gevoeligheid van de regensensor in willen kunnen stellen met het wieltje van de interval.
Dat alles wat van plastic is aanvoelt alsof je in een zak natte dropjes aan het grabbelen bent; Maserati Quattroporte
In mn Alfa GT komt de middenarmsteun tegen de stoel aan en daardoor kraakt t leer als ik beweeg. Ik krijg de raamrubbers niet 100% en daardoor is er windgeruis bij hogere snelheden. En de schakelgangen zijn erg lang voor een sportief bedoelde auto. Maar goed, ik vind r na al die jaren nog altijd bloedmooi, ze klinkt fantastisch en oh wat stuurt ze fijn.
Bij mijn Giulia is het irritant dat de startstop niet onthoudt dat je hem uitzet… elke keer als je start is het weer aangezet..
Bij mijn Giuietta is dat ook het geval voor de DNA.. ze rijdt een stuk beter in Dynamic stand, maar dat moet je elke keer weer activeren…
Bij mijn 4C is de achterklep eigenlijk wel irritant.. die kan alleen open vanuit de hendel in de linker deur. maar als je die dan dichtdoet.. is de achterklep weer in het slot gevallen…
Bij mijn spider loopt de accu leeg doordat het knipperlicht niet goed uitgaat… is al 30 jaar zo… maar ik haal altijd de accu los, en hang haar aan de druppellader… dus daar valt ook mee te leven…
Volvo V40; windruis en bandengeluid (achter) zijn niet optimaal. Maar echte misser (klein bier, dat wel) is dat het dashboard niet weergeeft of/ als er verlichting aanstaat. Met mist weet je niet zeker of de automatische stand goed werkt…