Lezersvraag: welke droomauto viel je tegen in het echt?

Auteur: , 138 Reacties

Je moet je helden nooit ontmoeten, luidt het uitgekauwde spreekwoord.

Lezersvraag: welke droomauto viel je tegen in het echt?

Waarschijnlijk hebben velen van jullie ooit een poster met een schreeuwend dure exoot erop boven het bed gehad. Ik heb dat zelf trouwens niet, maar van kleins af aan was ik al druk in de weer met schaalmodelletjes van auto’s die destijds hot waren.

De eerste in de collectie was een zwarte 1/24 Lamborghini Countach 5000 van Bburago. Ik kon eindeloos naar dat ding blijven kijken, mooie bonus waren natuurlijk die deuren die omhoog open konden. Later volgden ettelijke Ferrari’s, Porsches, Dodge Vipers en Lamborghini’s. Stuk voor stuk auto’s die de verwachtingen waarmaakten als ik ze in het echt tegenkwam.

Ook de wel dure maar niet extreem dure auto’s vond ik destijds al gaaf, met de M3 E30 voorop. Als we de kenner mogen geloven is dit zo’n beetje het beste dat BMW welke autofabrikant dan ook ooit gebouwd heeft, maar als ik er eentje tegenkom doet het me eigenlijk weinig tot vrijwel niks.

Vraag van vandaag: heb jij vergelijkbare ervaringen met auto’s waar je vroeger slapeloze nachten van had en die in het echt tegen bleken te vallen? We horen het graag!



138 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Jaguar XJC ..
MB 600 sec ..
Chrysler Le Baron ..

Absolute meevallers ..
fiat Regatta ..
fiat Doblo ..
BMW e39 ..
En nog veeeeeeeel meer ..
@lincoln: En sindsdien is de Fiat Doblo jouw droomauto geworden ?
@thomassnelweg:

Tja .. als ik zo lees allemaal ben ik de enige die hier nog nooit een Ferrari heeft gehad ..
@thomassnelweg: in de laadruimte kun je prima wegdromen….
Ferrari Enzo. Meestal als je bij de foto’s twijfelt, valt het mee in het echt. De proporties van de Enzo kloppen echter ook in real life niet.
@peugeotgti: Ik keur hem goed man
@PeugeotGTI:

ik had het tegenovergestelde, op foto’s vond ik het al een fraaie auto maar in het echt is die waanzinnig gaaf.
@peugeotgti:

Had je em gekocht uit de folder dan ??
wtf mijn reactie moet worden goedgekeurd??
Het is misschien niet nodig om meteen zo heftig te reageren.
Kennelijk heeft ons spamfilter je reactie eruit gepikt, gebeurt af en toe.
Niks om je zorgen over te maken.
@mauritsh: Oh ok, wist ik niet. Zal volgende keer iets meer geduld hebben haha. Thnx voor de reactie.
@PeugeotGTI: tsja kennelijk viel die ook tegen na de hoge verwachtingen van je.
Geen echte tegenvallers. Wel meevallers. Wat zijn Mclaren’s in het het dik! Op plaatjes vind ik ze niet zo mooi (zeg maar gerust lelijk) maar in het echt zijn ze gaaf!
Ik droomde jarenlang van een Lamborghini Gallardo. Op een dag kreeg ik van mijn vrouw een kado bon voor een half uurtje rijden in een Gallardo (wel met een instructeur ernaast). Hier keek ik dan ook weken naar uit. Op de dag dat ik mocht rijden was het heel zonnig, dus het begon al goed. Ik had destijds nog een S2000 en reed met het dakje open ermee naar de locatie waar ik mij moest melden.

Eenmaal aangekomen moest ik mij inschrijven en mocht ik eindelijk achter het stuur plaatsnemen van een gele Gallardo. De instructeur was heel relaxed en vertelde mij waar ik heen kon rijden om hem even open te trekken.
Op een verlaten lange weg mocht ik hem helemaal open trekken vanaf stilstand. Dit mocht ik meerdere keren doen om het half uurtje vol te maken. Nou dat deed ik maar wat was dat een teleurstelling zeg. Had echt een explosie van power verwacht maar dat viel erg tegen. In mijn gedachten dacht ik altijd dat het een monster zou zijn voor de openbare weg, maar dat viel reuze mee. Ook de auto zelf, het schakelen, rijden, zitpositie, eigenlijk alles was veel minder leuk dan dat ik ervan had verwacht.
Om eerlijk te zijn was ik na afloop blij dat ik met mijn eigen S2000 weer naar huis mocht rijden, die gaf mij zelfs meer gevoel/rijplezier dan de veel duurdere Gallardo. Sindsdien doet een Gallardo mij ook helemaal niks meer.
@s2khonda: Traffic control, same here.
Wat een affgedankte 10e hands bak was dat zeg.
@BmwMPower: zijn die niet geknepen dan ofzo? Op papier zijn ze toch best goed qua prestaties
@rovadepo: Leek inderdaad alsof de auto geknepen was, als je gas gaf duurde het ook even voordat de wagen op gang kwam. Net een soort turbo lag zeg maar maar er zat niet eens een turbo in.
@s2khonda: het zou mij niets verbazen als ze geknepen zijn om te voorkomen dat ie voortijdig aan z’n eindje komt. In de Bugatti zit ook zo’n knop.
@bmwmpower: Weet niet meer of het van traffic control was, maar het was zeker wel een gaar exemplaar. De schakel paddels achter het stuur zaten ook heel los, en interieur was ook uitgeleefd.
@s2khonda:
Een S2000, wat had je anders verwacht.
Alles wat daarboven zit is bluf.
@desjonnies: Wat een onzin, de S2000 is een mooie en goede auto, maar ook zeer vermoeiend om te rijden om om te schieten is het alleen maar toeren maken.
Een Z4 35si is bijvoorbeeld een veel betere auto in elk opzicht, of als geld echt geen rol speelt een SLS roadster.
@oemliefhebber:

Sport auto’s moeten niet vermoeiend zijn ..

Sport is kut ..
@lincoln: haha eens!
@s2khonda: Ik mocht op die manier een rondje rijden in een 360 spider. Best leuk maar toevallig had ik een paar weken daarvoor gereden in een 996 C2 en dat was eigenlijk veel gaver. Dus ik hoefde daarna geen Ferrari meer.
@s2khonda: tja ik heb nog niet zo lang geleden een 360 spider een dagje gehad. Dat vond ik dan wel weer een belevenis.
@s2khonda: gelijkaardig verhaal met een 458 Italia en mijn ietwat verbeterde GT86. Motor klonk heerlijk maar eigenlijk vooral voor buitenstaanders, en 9000 toeren is ook heftig. Maar het zitten, de besturing, de vering, de remmen, nee die waren eigenlijk niet beter of zelfs slechter qua gevoel, op bergweggetjes buiten Maranello. En ook deze kon me niet overtuigen van flippers aan het stuur. Irritante pinkers. Pas op, heel leuke auto, maar absoluut niet ~8x het geld waard. Ik droom niet van auto’s, maar van zalige ritten op zalige wegen…
@s2khonda: pas geleden met een gallardo gereden maar ik herken je verhaal helemaal niet. Het was een beest op wielen en bij volluit accepteren werdt ik gewoon licht in m’n hoofd. Ik denk dat die van jou afgetrapt was ofzo.
@s2khonda: jammer voor je dat het zo tegen viel. Ik heb een keer in een Gallardo gereden op een circuit in Oost-Duitsland. Dat was echt wel een serieus snel apparaat! Ik had destijds zelf een Porsche Boxster en een snelle Yamaha, dus was wel wat gewend. Maar de Lambo maakte indruk. Daarna nog gestuurd in een R8. Die maakte alleen indruk op me door het gemak waarmee je bizar hard door de bocht kon vanwege magnetic ride. De beleving viel me echter zwaar tegen. Teveel gefilterd. Vervolgens in een 911 GT3 (996) die dicht bij mijn Boxster leek te liggen. Niet was minder waar; de handbak ging megazwaar en om de koppeling in te trappen moest je echt flinke beenspieren hebben. De auto maakte wel grote stappen, maar voor mijn gevoel ging alles niet heel erg vanzelf. Tot slot de Ferrari F430; wat een feest! Binnen de marges die de instructeur toeliet danste ik voor mijn gevoel van bocht naar bocht. Hij voelde net zo lichtvoetig als mijn Boxster, maar dan met een puist extra vermogen en een heerlijk opzwepende achtcilinder vlak achter mijn trommelvliezen. Wat een beleving!
Iedereen heeft een Ferrari 250 GTO hoog op de droomlijst staan neem ik aan?
Ga dus nooit naar Auto Museum Sinsheim om hem te bekijken. Wordt daar tentoongesteld alsof het oud schroot is. Iedereen raad aan om eens daar naartoe te gaan maar het is gewoon een oude loods met zoveel mogelijk spul erin geplempt en ik vraag me af of ze van die auto’s/tanks/vliegtuigen/andere dingen wel weten hoeveel ze waard zijn.
Al is de 250 GTO nog steeds indrukwekkend, hij stond daar nou niet als een Ferrari van 25 miljoen.
@720s:
Hij kwam ons op Le Mans voorbij op de openbare weg, het geluid van een vier- motorige Lancaster bommenwerper uit WW 2.
Zelden iets meer imponerenders gezien wat je op een tweebaansweg voorbij komt stuiven.
@720s: Die van Sinsheim is dan ook geen echte.
Daarentegen op Goodwood fos een vol kwartier op een echt exemplaar staan kijken. Die auto is God.
@heidekonijn:
En als je op de Goodwood Revival een hele kudde van die dingen los hoort gaan in een race is het toch wel bijzonder. In 2012 hadden ze er een stuk of 15 op een rij staan.
Zelfs voor een Jaguar-fanaat zeer indrukwekkend.

Mijn droomauto vanaf dat ik een jaar of 16 was, is de Jaguar XJ-S.
Het ding was toen al ruim 10 jaar in productie, maar ik vond (en vind) het nog steeds een van de mooiste auto’s ooit. Stijl, comfort, elegantie en een fenomenale V12. Een coupé in Regency Red met créme leer graag, dank u. Met Starfish velgen.

Mijn stiefvader heeft een cabriolet-versie (de volle cabrio, niet dat halve targa-ding) en de daadwerkelijke ontmoeting, inclusief een hele vakantie met die slee naar Engeland, heeft mijn bewondering en liefde voor deze wagen alleen maar doen toenemen.

Daarentegen was de kennismaking met de Rolls-Royce Silver Shadow en Silver Spirit, waar ik in 1990 tijdens mijn stage bij een keuringshal van de RDW achter het stuur heb mogen kruipen, wel een tegenvaller. Wat een deinende slagschepen waren dat.

Andersom kan ook. Een auto waarvan je nooit zou denken dat je er blij van zou worden, maar wel blij van werd. Toen in 2001 de Citroën C5 uitkwam vond ik het een oerlelijke auto. Na de elegante Xantia. De facelift was ietsje beter. Maar toch heb ik er twee gehad, en de tweede, een phase 2 Berline diesel, is zo’n beetje de fijnste auto die ik ooit had.
Op één na.
Toen de Jaguar S-Type uit kwam, vond ik dat nou niet de meest geslaagde Jaguar ooit (zacht uitgedrukt). De gelijktijdig uitkomende Rover 75 vond ik schitterend.
Maar nu ben ik alweer twee maanden heel erg gelukkig met mijn S-Type. De fijnste auto die ik ooit had. En vind ik hem nu ook mooi.
@sabrerator:

Geweldige reactie ..
Echt met plezier gelezen .. +1 ..
@lincoln: Kijk je kunt het wel ouwe sikeneur ;)
@sabrerator:
Eigenlijk houd ik van je. Uiteindelijk gaat het erom hoe het rijdt en ondanks het feit dat ik de Citroën dealer heb uitgescholden toen hij me van de Xantia Break in een C5 wilde praten.
Citroëns zijn lang en slank en laag zei ik tegen hem.
Jaren later eens met een C5 op reis geweest en ik moest mijn woorden inslikken.
Wat een fantastische ondergewaardeerde wagen is zo’n C5.
@720s:
Heb een stuk of 15 van die dingen op Le Mans gezien, maakte enorme indruk. Alsof je een koning ziet lopen die nog steeds functioneert als in zijn gloriejaren.
@720s: kijktip: 250 Lusso
https://youtu.be/AVuSf6tkfpQ
@fijnkonijn: dank je wel dat je dit prachtige filmpje hebt gedeeld. Zou verplichte kost moeten zijn voor elke liefhebber.
@720s: het meeste gekke en krankzinnige geluid wat ik ooit heb mogen horen uit een auto is van de Brutus Bomber. Zie onderstaand filmpje. Als je daar naast staat gaat je mond spontaan open en trillen je botten van elkaar los. Dat geluid is zo bizar.

https://youtu.be/wJn7LHE83cc
@patrick: zo’n dergelijk ding stond een keer op die Autoviesie tentoonstelling in Apeldoorn. 16 cilinders waar telkens vuur uit kwam spuwen. Wat een geluid!!!!
Gelijk herinneringen aan deJaguar XJ Souvereign die ik al zo lang wilde…

Zo graag als ik dat ding wilde hebben, zo graag wilde ik er ook weer vanaf toen ik hem eenmaal had… Godzijdank binnen een week weer kunnen verkopen voor iets minder dan ik ervoor betaald had…

De volgende eigenaren waren al net zo blij ermee als ik… Dat hok is na mij nog vijf keer van eigenaar verwisseld in een half jaar tijd.
@moveyourmind:

XJ40 ..
Ooit zo een ding afgenomen van een kamper die 1000 gulden schuld bij me had ..
geweldige bak ..
Eerlijk waar nooit ellende mee gehad ..
3.6 lijn waren een beetje de beste Jaguar blokken ooit ..
@lincoln: Eerlijk is eerlijk, als zo’n XJ goed is heb je een superieure auto. Maar in mijn enthousiasme eraan voorbij gegaan dat t wel een erg dure auto voor erbij is.

De MGF die ik een paar maanden geleden voor nog geen 1400 euro van Marktplaats geplukt heb ben ik zo blij als een kind mee. Al was het omdat hij zo goedkoop was, het stuur zelfs aan de goede kant heeft voor dat geld en het prima doet.
@moveyourmind:

Lekker maat ..
Prijs kopen ipv auto kopen ..
Wordt alles mooier van ..
Straks na 600 euro knutselwerk erbij is dat ding in je hoofd nog steeds 1400 euro ..
Het gevoel van spekkoper zijn maakt alles mooier ..
@lincoln: Tja, daar heb je me in de hoek…
Ford Sierra Cosworth Group N.
Na de superstijve doorgelaste groep B Renault 5 Turbo zat ik notes te lezen tijdens een oefening. Met ca. 160 per uur van het asfalt het onverhard in, zag ik mij portier in de sponning klapperen en het kunstof dashboard torderen. Nooit meer ingestapt
N.B. Het is geen eerlijke vergelijking omdat de Sierra een niet zgn doorgelaste carrosserie had, maar een gehomologeerde productie auto was.
Tja de jacht is vaak mooier dan de vangst, gaat ook op voor vrouwen😉
Niet dat het een droomwagen was maar vond het altijd al een mooie verschijning die veel beloofd door de looks. Een Saab 900 classic, wat een teleurstelling. Ik mocht in de Alpen plaatsnemen achter het stuur om zo naar onze bestemming te rijden. Ding reed voor geen meter in de bochten en ik moest het stuur zelf weer terugdraaien naar het nulpunt. Na een uur was ik uitgeput en heb mijn plaats met alle plezier terug afgestaan.
Aston Martin DBS volante
Voor de vrouw destijds wezen kijken naar haar stoomauto(althans tot die tijd): een Abarth 500. Langsgegaan, proefrit gemaakt, meteen genezen. Niet de auto die je verwacht, draaicirkel groter dan een S-klasse en zeer gehorig op hogere snelheid. Nu wil mevrouw een Porsche in Babyblauw.
@ghost: proest: “stoomauto” 😂
@ghost: De 500 Abarth was voor mij vanaf het moment dat ‘ie in 2008, 2009 uitkwam een bereikbare droomauto voor me. Drie maanden geleden heb ik er in Geneve voor het eerst in gezeten (I know, ik zit niet zo vaak in auto’s die niet van mijzelf zijn), maar ik was er direct klaar mee. Je zit op de bok, je pedalen zitten te dichtbij en je stuur te ver weg. Wat een onzin zeg, in een rijdersauto hoor je met een kleine kniehoek je koppelingspedaal ingedrukt te hebben terwijl je je polsen met licht gebogen armen op de bovenkant van het stuur kan leggen. In de Abarth is het verschil dan zo’n 20-30 centimeter.
Porsche 911. Een droom auto waarin ik altijd wilde rijden, maar telkens als ik de mogelijkheid krijg sla ik hem af.
@toeter11: Verklaar uw nader.
@toeter11: kan ik inkomen. Bouwkwaliteit ruk, wegligging bij nat gewoon schrikwekkend. En de pers maar loftrompretten, en de schapen maar meeblaten.
@heidekonijn: Zelfs als groot Porsche fan, kan ik er niet omheen dat er inderdaad een hoop opgeklopt is en veel mensen dat klakkeloos overgenomen hebben.

Een Corvette c5 heeft een niet al te best interieur, kan je wel een feit noemen.
Een 996 Porsche zou dan volgens velen wel een perfect afgewerkt interieur hebben. Pffff nou, goedkoop piepend/krakend plastic overal, een Starlet doet er niet veel voor onder.
@kuyl: de 993 daarentegen is een hele goede auto!
@kuyl: Dat moet je in z’n tijd zien… Mijn afknapmoment was met een Delta Integrale! Alles van gelezen, plaatjes boven m’n bed, de hele mikmak. Toen ik de mogelijkheid kreeg er 1 te kopen heb ik er voor het eerst in gereden. Ik had inmiddels ervaring met diverse andere auto’s. WAT EEN AFKNAPPER… Deuren lijken van papier, alles wat je aanraakt voelt alsof het stuk gaat, rammelt, piept en kraakt. Misschien moet je de Integrale ook in de tijd zien, maar ik vrees van niet…
@svenska_aeroplan_ab:
Ik vrees dat jij de verkeerde kwaliteiten beoordeelt hebt. Een knopje kan dan iets minder degelijk aanvoelen, maar als die werkt, werkt die. ets meer, niets minder.
Had de auto eens “bij zijn strot gepakt” en je had er misschien heel anders naar gekeken.
@pa045: oh, dat heb ik zeker gedaan! De grip herinner ik me echt nog weg. Bi-zar veel grip, elke bocht hard. Het turbo gat, en dan afgeschoten worden als de turbo erin komt. Absoluut. Maar gewoon te slecht wat betreft kwaliteit… Een vriend van me had er een paar. 1 gechipte. Had ie beter niet kunnen doen want die scheurde gewoon bij de b-stijl.! Trok hem helemaal krom! Dus ja, ik ken de kwaliteiten, maar was tegelijkertijd ernstig teleurgesteld. En depri voor een week…
@heidekonijn: Onzin, dat zijn vooral de oude Porsche’s, een 997 of een 991 rijdt geweldig!
Zou zeggen probeer het eens.
@toeter11: ik heb de kans gehad met veel sportauto’s te rijden en de 911 zal ik toch nooit vergeten omwille van versnellingsbak, sturing en vooral de evenwichtige handling. Zeker eens doen
@toeter11: me 2. Heb er ooit voor een klant eens in mogen rijden en het viel me gigantisch tegen. Het voelde gewoon niet als iets speciaals.
@toeter11: Ik heb zowel in een 996 als een 911 Targa uit ’72 gereden en dat waren beide geweldige ervaringen. Het gebulder van de motor achter je is ontzettend verslavend. Het weggedrag van de ’72er viel me ook best mee zolang je een beetje normaal doet. Is ook wel leuk als je een beetje met een auto moet leren omgaan.
@toeter11: ik heb lang van een 911 gedroomd en een 3 tal jaar geleden een 964 gekocht. Ik gebruik hem niet voor woon-werkverkeer, maar rij er toch vaak mee, en telkens weer merk ik dat dit zorgt voor een smile tot achter mijn oren.
Welke auto mij tegenviel: een austin healey. Ziet er sexy uit. Maar die van mij reed als een tractor
Welke auto’s mij nog freude am fahren verschaften: een mini cooper d, een bmw 525d.
Maserati Quattroporte van de nieuwe generatie. Mijn vader heeft een Ghibli en tijdens een servicebeurt kreeg ‘ie een Quattroporte mee. De Ghibli is een leuke auto om te rijden en voelt nog redelijk compact en licht. Is best rap en in de bochten leuk om te rijden. De Quattroporte voelde alles behalve zo. Je kan duidelijk merken dat hij veel meer gericht is op comfort en luxe. Het sportieve randje wat de vorige Quattroporte had en de Ghibli wel heeft, heeft de nieuwe Quattroporte totaal niet. Hij voelde log, groot, zwaar en traag aan. Jammer vond ik dat wel.
@viezefreddyw: Dat nog niet eens, bouwkwaliteit vind ik geweldig vooral de oudere exemplaren. Wegligging weet ik niet, heb er nog nooit in gereden ;). Maar inderdaad de sfeer, die rondom het merkt hangt trekt me gewoon niet. Blijf het een geweldige auto vinden om naar te kijken maar thats it.
@toeter11:
Goed onderbouwd.. Nog nooit ingereden!
@viezefreddyw:
Quattroporte generatie V vond ik anders ook niet echt overtuigend. Zenuwachtig ding, alles voelt fragiel aan en die 1900kg die merk je ook echt. En echt mooi is ie nu ook niet vind ik.
In een Audi A8, die nog zonder de single-frame grille, is het veel beter toeven. En die kostte destijds zomaar 50 duizend euro minder….
@Rob: Dat vind ik dan weer wel een prachtig ding. Vind ik zelfs de mooiste Quattroporte en misschien wel de mooiste sedan ooit. Afhankelijk van welke versie je hebt is het nog een leuk ding om te rijden ook. De GT S vind ik zelfs een weergaloos ding. Zijn opvolger, de VI, haalt het bij lange na niet.

Maar inderdaad, er waren veel betere alternatieven te koop dan de Quattroporte V. Maar mooiere? In mijn ogen niet..
@viezefreddyw:
Ik heb dan ook enkel in eentje gereden van de eerste lichting, zonder facelift en dergelijke. Ze schijnen in de loop der jaren wel beter gebouwd te worden.
Maar het ding waar ik in reed…, ik was in de stad gewoon bang dat de versnellingsbak uit elkaar zou knallen. Geen idee wie die bak ontworpen heeft, maar heb zelden zo’n zenuwachtige/onzekere transmissie meegemaakt. Eenmaal op snelheid werd het gek genoeg beter… En dat fragiele gevoel had ik bij de hele auto. De knopjes, het pookje, de sierstrips, deurhendels, niet wat je verwacht bij een auto van dik 1,5ton.. Ik ben meestal niet zo mieper over interieurs, maar het leek wel of ze enkel de slechte onderdelen van Ferrari en FIAT hadden geleend…

Wel erg mooie stoelen, die ook lekker zaten. Dat dan weer wel.
Ik heb een jaar of 20 geleden voor het eerst een delorean in het echt gezien ,daarvoor vond ik het een fantastische auto maar nu ik hem zo gezien heb viel hij nogal erg tegen .het model gaat nog wel maar die binnenkant en afwerking,zo lelijk
Porsche 993. Tijdens mijn stage bij Porsche had ik al zo goed als alle (destijds) moderne Porsches gereden. Ook aardig wat klassiekers. Maar alleen de 993 moest er nog een keer van komen. Toen en ook nu nog steeds vindt ik het een van de mooiste auto’s die er bestaan. Gehypt door veel mensen en het was toch wel het huzarenstukje van Porsche volgens die zelfde mensen. Eenmaal toen ik er een eindelijk eens weg moest brengen viel het allemaal vies tegen.

Begon al bij de pedalen die raar en laag staan waardoor ze niet lekker te bedienen zijn met maat 45. Het interieur zou kwalitatieve perfectie moeten zijn volgens iedereen, het was prima en niks meer dan dat. De voorruit zit bij alle 911’s wat apart dichtbij maar bij de 993 werd dat pas echt duidelijk en zelfs een beetje ongemakkelijk. Het (laatste) luchtgekoelde blok roffelt lekker en komt prima van zijn plek. Maar echt overtuigen of je nek jaren overeind laten staan, nee ook dat niet. Zelfde geldt voor het onderstel.

Misschien was dit voor mij wel het mooiste voorbeeld, ontmoet niet je helden want het kan alleen maar tegenvallen. Wat ook niet meegeholpen heeft is natuurlijk de bijna mythische status die de 993 gekregen heeft, gehyped door Porsche/auto liefhebbers en tegenwoordig ook terug te zien is in de belachelijke prijzen.

Ik wordt er nog wel blij van wanneer er een langskomt en vergeet ik maar gewoon even mijn ervaring er mee. Onwetendheid is een zege zullen we maar zeggen.
@kuyl: leuke ervaring althans, leuk dat je het hebt mee kunnen maken maar jammer dat de uitkomst minder positief was.

Ik was niet onder de indruk van de 986 Boxster 2.5. Had destijds een Elise en had een afspraak bij de Porsche dealer om er mee te rijden.

Wegligging was prima, de rest aardig voor wat je van een auto met interieur en spullen mag verwachten. Maar vergeleken met de Elise was het echt 2 stappen terug in snelheid. Laat staan de puurheid en de beleving.

Alles is relatief natuurlijk. Cayman GTS die ik paar maanden geleden reed voelde beter aan. Maar de Boxster viel dus tegen.
@stephane8200: die eerste boxsters zijn inderdaad niet veel. Interieur net als de 996 dat om te huilen is. Tweede generatie echt mijlenver beter en Cayman is wel echt een fijne auto.
Grappig, heb juist een compleet andere ervaring. Ik heb al 11 jaar een Boxster 986 2.5. Niet de S, maar wel full options, waaronder een schitterend (klinkend) uitlaatsysteem en een vollederen interieur. Ik heb toen ook even aan een Elise gedacht, maar vond dat meer speelgoed voor een ritje in het weekend dan een volwaardige daily driver. Sinds ik de Boxster heb, heb ik zowel in de Cayman 987, de Boxster 987 als de 997 gereden. Ik vond ze allemaal tegenvallen, te geciviliseerd, zowel qua geluid, snelheidsbeleving als het interieur. Kennelijk maken de uitlaat en de rest van de opties het verschil. Ik ben er in ieder geval al 11 jaar erg blij mee.
@silver: helemaal mee eens. Een standaard Boxster 2.5 mist iets en volgens mij baseren veel mensen daarop hun oordeel. Maar als je dan een exemplaar koopt dat is uitgevoerd vanuit de fabriek met het sports suspension package, dan stuurt de auto net een tandje scherper. Dat is precies wat hij nodig heeft voor de besturing. Maar dan is het geluid nog te braaf. Als je echter op de standaard uitlaat een bypass laat lassen, dan krijg je echt een kippenvel geluid waar menig autoliefhebber zijn nek voor omdraait. Ik heb dat destijds in Duitsland laten doen bij de firma Oettle. Ongelofelijk hoeveel dat toevoegt aan de beleving. In een Elise 111R heb ik ook wel eens geleden. Heerlijke auto, meer hardcore, maar ook minder makkelijk bruikbaar. Met de Lotus kan je bijvoorbeeld niet op vakantie naar de Stelvio-pas en dat ging met de Boxster uitstekend (2 kofferbakken).
@kuyl: ik heb een paar jaar geleden met een 993 Turbo gereden. Man, man wat was dat geweldig! Als ik een Porsche uit mag kiezen wordt het de 993 Turbo!
Zo zie je maar dat ervaringen heel erg kunnen verschillen.
@kuyl: De 993 is typisch een auto die je beter gaat waarderen naarmate je meer van de 911 weet. Het design is het meest geslaagd sinds het klassieke F-model en de motor en het onderstel is het summum binnen de luchtgekoelde elfjes. Ja, natuurlijk kan het interieur fraaier en is de zitpositie hetzelfde als in 1964. Maar dat is juist het goede eraan. De 993 bevat de charme van de klassieke 911 met alle cruciale technische verbeteringen. Latere modellen zijn die charme helaas een beetje kwijtgeraakt (hoewel nog steeds top natuurlijk). Als je de 993 op die manier beoordeelt en er wat meer tijd mee doorbrengt ben ik er zeker van dat het niet zal tegenvallen.
@frederik: precies dit geleuter sloeg ik zelf ook uit voordat ik erin gereden had. Charme dit, laatste luchtgekoelde zo, doorontwikkeling van het oermodel en ga zo maar door. Ik wist/weet alles van die auto en juist daardoor was het bij voorbaat al een “held” in mijn gedachte.

En wanneer je er meer van weet dan ga je die meer waarderen, daar gaat een auto niet beter van rijden. Het is precies deze onzin die de 993 op een voetstuk heeft gezet. Ik ben nog steeds een fan maar de realiteit is gewoon dat hij niet zo goed is als men zegt.
@kuyl: Haha! Ik heb er zelf nog niet in gereden, zal zien of je gelijk hebt ooit. Heb je wel in eerdere 911’s gereden? Ik in een ’72-er en dat viel niet tegen. Sterker nog, ik laat er nu een restaureren. :) Maar ik ben oude auto’s gewend, bezit ook een ’67 DS.
@frederik: een paar gereden ook ja en die komen overeen met wat men erover zegt. Enige keer ooit dat ik zenuwachtig was om in een auto te rijden, afleveren na Porsche classic keuring bij de klant en die had hem zelf gerestaureerd, had hem 5 jaar gekost. Helemaal trots en terecht ook. Vervolgens zegt ie, zet daar maar neer, auto stond op een hellinkje voor zijn kantoor en moest een krappe bocht maken tussen twee muurtjes. Nou, je weet dus hoe die koppelinkjes van een oude 911 zijn en geen stuurbekrachtiging. Sta je dan met een glunderende eigenaar naast je in zijn gloednieuw gerestaureerde trots. Heb tot op de millimeter auto’s gemanoeuvreerd door showrooms vol met klanten en zo, maar dit was toch ff anders, alsof je zijn kind wat aan zou doen als het fout gaat. Ging gelukkig gewoon goed zoals altijd maar was wel ff slikken.

En zet m op met je DS, eens die allereerste cabrio weg moeten brengen (met die mooie ornamentjes als knipperlichten), nog nooit zoveel mensen vriendelijk gezwaaid en blij zien worden van een auto.
Niet een supercar, maar een dertien-in-een-dozijn auto. Ca. twintig jaar terug, pas kort na de studie, kreeg een maat van me z’n eerste leaseauto: een Peugeot 205. Geen droomauto, maar wel een leuke en populaire kar in die jaren. Met z’n tweeën een dag door België heen gereden, op bieren-inkoop bij lokale brouwerijen. Na ca. 350 km over lokale, provinciale en rijkswegen wilde ik maar één ding: afvoeren die wagen. Ik kon er m’n zit niet in vinden, doodvermoeiend om te rijden. Bij m’n huidige werkgever ook nog een tijd gestuurd met een Peugeot 308, precies hetzelfde verhaal; ze maken soms heel fraaie auto’s, maar ik ben voorgoed genezen van dat merk.
Ferrari 458. Buiten proportie groot. Gewoon niet normaal meer.
De ferrari testarossa
De Fiat Multipla
@cpp1: held!!!
@cpp1: ik geloof je niet… de Multipla is nou net zo’n auto waarvan je niet aan de buitenkant kan zien dat het lekker rijdt… je hebt er waarschijnlijk nog nooit in gereden…
zelfs een 1000euro multipla stuurt licht en precies en kan volgas de hoek om…
Destijds de Volvo c70 cabrio(1e generatie) van mijn moeder. De meest belabberd rijdende auto waar ik ooit mee heb gereden. Hij ziet er top uit,klinkt top door de 5 cilinder maar het rijden zelf….brrrr, nu nog nachtmerries van. Zelf m’n moeder vond het een zwabber om mee te rijden.
@cocoloco: die auto is enkel leuk op een gladde snelweg met de kap omlaag en niet warmer dan 26 graden. Ik heb zelf een paar jaar geleden een blauwe gehad…dat ding tordeerde als een malle. Alsof ie volledig uit rubber was gemaakt.
Land Rover Defender, maar dat lag eigenlijk ook redelijk in de lijn der verwachting.
Ding was nog geen jaar oud, maar daar merkte je niks van. Ik heb het vermoeden dat het ding in elkaar geflanst was door een dronken Ier. Ongelofelijk, dat ze dat als nieuw durven te verkopen.
Heb zelf ook wel eens in de gallardo van traffic control gereden. Mocht niet verder dan 5500rpm en niet harder dan 170kmh. Uitgeleefd hok en de trekkracht viel me ook zwaar tegen. Zelfde geldt voor de ferrari 360 van traffic control. Leek wel of de helft van de pk’s er niet waren
Wel andersom gehad. Eerst kon de LaFerrari mij niet zo warm krijgen. Maar toen in Monaco stond ik met mijn mond vol tanden
Misschien vreemde keuze maar aantal jaar geleden een crx vtec gereden van een vriend. In die tijd begonnen dat net een beetje Sjonnie auto’s te worden en had er niet een al te hoge pet van op. Maar dat viel zeker niet tegen! Stuurt leuk en zon vtec blok sleurt er als een malle aan. Tegenwoordig is 7,2 sec naar de 100 niet heel erg snel maar het blokje draait zo graag toeren dat het echt verslavend is.
@tmenges: ik heb er ook eentje. Nog steeds een feestje “when the v-tec kicks in”!
E46 M3. Snap niet waar de hype omtrent deze auto vandaan komt. Uiteindelijk maar een half jaar gehad en snel weer verkocht.
996 GT3
Blijkbaar iets te oververromamtiseerd in mijn hoofd als een bommetje met goede looks.
Na een passagiersritje op een klein circuitje, was de droom in duigen.
Het gewicht maakte de auto zeer traag in reactie. (was speelgoed onder de 1000 kilo gewend)
Ik heb jarenlang de Wiesmann GT MF5 als favoriet gehad. Maar toen ik hem eens in het echt zag, viel deze behoorlijk tegen. Tuurlijk, omderhuids was hij super, maar het uiterlijk had ik toch wel anders verwacht..
Pff, ik denk Tess Milne, was in het echt toch stukken minder knap dan op TV en foto’s
Jarenlang vond ik land rover defenders echt zalig.
Tot ik er eens een weekend in kon rijden. Man man man wat een pokkelog hok.
Zicht van op achterbank ook slechter dan slecht.
Enkel bij offroaden bloeide ie open.

Dan maar een disco mocht je de keuze hebben. Al zijn die nieuwe ook zo spuuglelijk
@woudloper: is gewoon een lompe vrachtwagen. En dan vergelijk ik met een Scania R620 met 40 ton aan last…
Droomauto die tegenviel:
Porsche 911. Zelfs de Porsche 930. Erg goede auto’s, maar we hadden geen klik. Hebben zonder ruzie afscheid genomen.
Mewmest recent; de renault megane, nieuw model. Het voelt gewoon als een stap terug tov de vorige. Het hele interieur is 1 grote teleurstelling
@alassad: ik heb er gisteren en eergisteren in gereden. Was er ook niet van onder de indruk. De Comfort stand op de stoelen is ook bizar. Alsof je stoel de hele tijd aan het ademen. Heel irritant net zoals de Lane Departure warning die klinkt als een overstuurde Mariokart die over de curbstones rijdt.
Toegegeven, de C63 AMG van de vorige generatie is de eigenlijke droomauto, maar ik heb een aantal maanden met de sterkste diesel van de coupé mogen rijden. Eigenlijk toch een beetje een droom die uitkwam. Qua looks vind ik het nog altijd een pracht auto. Ik had natuurlijk mede vanwege het halo-model en het Mercedes-Benz logo hoge verwachtingen aan de auto. Das Beste oder nichts immers.

De auto viel me uiteindelijk zwaar tegen. Niet zozeer als auto an sich, maar wel in verhouding tot de verwachtingen die het merk en het prijskaartje bij mij gewekt hadden. De auto voelde aan als een kluis, met zware deuren, maar zodra je naar de details ging kijken voelde het allemaal een stuk minder sportief én “premium” aan dan wat het model zou pretenderen. De diesel klonk leuk danzij de sportuitlaat, maar tegen de 4000 RPM viel het dood, dit in tegenstelling tot de biturbo diesel van BMW (25d). Het schakelen mocht dan zonder problemen gaan, het voelde aan als iets wat ik in een VW of Citroen zou verwachten, niet in het sportieve model van hét premium merk uit Duitsland.

Tja en wat luxe betreft was het gewoon een teleurstelling. De “grote” navigatie oogde qua interface, graphics en typografie alsof er sinds het begin van de 2000’s geen grondige update meer is geweest. De Harmann & Kardon audio klonk als een goedkope boombox waar zelfs met de bass op -8 nog geen fatsoenlijk geluid uit was te krijgen. Het past misschien bij het beoogde hiphop luisterende clientèle, maar met “hifi” had het niks te maken. Het kwam in geen velden of wegen in de buurt van het geluid wat het H&K systeem in de 1-Serie produceert, mijn vorige auto.

Eigenlijk alles voelde alsof je een auto reeds die het met de BMW 3-serie van de E90 generatie moest concurreren ipv de F30. Als sportief model deed de aandrijflijn het model dus afbraak, als luxe bak al het overige (op de stilte in de auto na).

Desondanks heb ik er met veel plezier in gereden, maar ik vind het nog altijd verbazingwekkend dat je voor dergelijke premium prijzen (bijna 60k in Duitse euro’s) een auto krijgt met dusdanig inferieure techniek. Maar ja, die looks hè… Het voelt gewoon bijzonder in een dikke coupé te mogen stappen. Ik draai nog altijd even om om die krachtige lijnen te mogen aanschouwen. De huidige C-coupé komt naar mijn mening qua design nog altijd niet in de buurt van z’n voorganger. Net als de A5 coupé een icoon welke z’n opvolger nooit zal worden. Ondanks z’n tekortkomingen. En ja, in tegenstelling tot een 2.2 Liter I4 diesel, doet een 6.2 Liter V8 je natuurlijk alles van hierboven vergeten ;)
De Cobra 427. Heb nu een replica daarvan, voor de goede zit en de rij-capaciteiten hoef je het echt niet te doen. Maar wat een mooie auto en wat een fantastisch (V8) geluid.
Nooit in gereden, maar ik vond destijds de corvette super cool om te zien. (mid jaren 80)
Dikke V8 erin. Hoge achterkant. Stoer ding. Dat ie ook een rolletje had in The A-team hielp natuurlijk ook.

Totdat je de prestaties een keer ging opzoeken in een autoblaadje….
Maserati Kyalami en Khamsin; De eerste was stuk, en in de Khamsin kon ik geen fijne zitpositie vinden.
@pallas: Ah, die ervaringen had ik gecombineerd in een Merak…
Ik zag een McLaren F1. in de file op de A2. Ik kon wel janken. Zo’n mooie auto. Een droom op wielen. Stond gewoon stil. Hoe is het mogelijk dat zo’n geweldige auto niet kan rijden als er een file is?
Mijn buurban kwam laatst voorrijden met een vrijwel nieuwe 911Carrera 4 cabriolet. Kwijlkwijl….not. Ik zag al heel snel de ongelijke naden. Daarna bleek het raam niet in de raamrubbers te glijden maar lekker daarbuiten. Dus met lekker doorrijden tochtte dat ding aan alle kanten.
Ik ben maar niet gaan knuffelen met het dashboard want dat zag er ook niet al te zacht uit.
Van deze droom was ik dus snel genezen.
@schreute01: ongelijke naden is gewoon een vorm van slecht herstelde schade.
Kan me niet voorstellen dat die uit de fabriek komt met scheve naden
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar de Porsche Carrera GT viel mij echt dik tegen in het echt. Ik vond hem altijd geweldig in games en in video’s, maar ik vond het geluid vrij timide vergeleken met andere supercars. Die auto vraagt gewoon om een andere uitlaat. Best zonde.
Ferrari 308 gts

Stel je hebt een droomauto, “Magnum-Ferrari” , en op de eerste Marlboro Masters is er een item waarin je kunt meerijden in supercars? Dan zit wr maar 1 ding op, voor dag en dauw naar Zandvoort om deze once-in-lifetime-experience te kunnen meemaken. Tijd voor het item komt, je mag de baan op naar de auto’s en ik storm op mijn 308 af. Stel me voor aan de berijder, ziet eruit als een student in een blazer. Djee, wat is dat krap, zit ook met mn hoofd tegen de dakrand. Mijn Alfa 33 was er ruim bij. Even later gaan we, we trekken weg, krietsj, oeps, misschakelen en alsnog zijn we richting de eerste bocht. Echt hard lijkt het ook niet te gaan. Is dit het dan, is dit alles? En waar zijn Rick en TC en die cliente die mn hulp nodig had? Nee, dat was toch wel een tegenvaller.
De Opel Corsa van mijn neef. Hij woonde aan de andere kant van het land en sprak via MSN altijd over zijn auto en stuurde regelmatig foto’s door. Het was een Corsa B. Eentje met 1.6 en IRMSCHER op de achterklep. De bumperpartij was gigantisch, evenals de spoiler die erop zat. Het interieur was gestript, maar er zaten wel 10 metertjes in, en twee kuipstoeltjes. Hij stond op 17 inch velgen en een dikke brulpijp maakte het plaatje af. Als jongetje van een jaar of 10 was ik overtuigd: dit was een racemonster. Dat kon ook niet anders, want de Fast & Furious films hadden aangetoond dat elk aftermarket onderdeel gelijkstond aan 100pk extra.
Een tijdje later waren we op familiebezoek en mocht ik zelf als 11-jarige achter het stuur plaatsnemen. Uiteraard op een verlaten parkeerterrein. Toen bleek dat het toch geen heftig getunede 1.6 was zoals hij altijd suggereerde, maar een standaard 1.2 met de viertraps automaat. Het ding was amper vooruit te branden, de wielen liepen constant aan en de halve bumperpartij was niet goed vastgezet. Dat was voor de kleine Edge toch wel een tegenvallertje.
@Edge: hahaha, prachtig!
@edge: Opel Corsa B 1.7d staat op mijn nummer 1… van de slechtste autos die ik ooit gereden heb.
Passeerde vandaag een Cayman. Valt tegen. Een platgeslagen kever. Wat meevalt: een Ferrari 550 Maranello en de Lambo Aventador. Prachtig.
De Fiat X1/9. Als klein jongetje vroeger ingezeten bij de dealer. Vooral de versie met grote bumpers vond en vind ik prachtig. Nog steeds. Helaas bleek het rijplezier minder. Hij reed goed, dat dak eraf is heerlijk met mooi weer, maar ik had het idee dat ik een blikje sardientjes zat. Zelfs een kleiner stuur hielp niet. Op een gegeven moment stond ik naast een BMW X5 en mijn hoofd zat ongeveer ter hoogte van de dorpel van die BMW. Toen was het idee van veilig autorijden ook voorbij (ik gebruikte de auto voor woon-werkverkeer). Uiteindelijk toch maar weer verkocht. Het blijft echter een mooie auto.
Ik beperk me even tot enkele auto’s waarin ik gereden heb. Tegengevallen: Jensen Interceptor. Looks en uitstraling vind ik nog steeds geweldig, maar wat viel het rijden tegen: het is gewoon een trage zuipschuit in plaats van een snelle GT. Een nog grotere tegenvaller vond ik de Rolls-Royce Phantom. Hoewel ik in veel verschillende oudere Rolls-Royces en Bentley’s heb gereden, had ik tot enkele weken geleden nog nooit in een moderne Phantom gereden. Wat een overgewaardeerde auto! Miste elke emotie, was gewoon een BMW met een ander jasje.
Ik blijf maar wat dichter bij de grond. Een GTE kan er best spannend uitzien maar de controle over wat verbrandingsmotor en elektromotor doen is in handen van de computer, niet van jou. Het gevolg is dat hij weliswaar dan snel is, maar dat je het gevoel heeft dat hij ervan door gaat met jou inplaats van andersom. Bovendien voel je op een klaverblad wel dat het absoluut geen lichtgewicht is. Kortom: het blijft leuk en veilig voor de gemiddelde persoon die een iets snellere Golf wil, maar het is geen auto die ‘aan je groeit’. Ik stap 1000x liever in mijn eigen MX5 dan daarin.
Alfa Romeo 159. Is net een Opel.
@willeme: hehe
Volvo P1800. Een plaatje van buiten. Van binnen claustrofobisch klein. Lelijk plastic, slecht zicht naar buiten en, omdat ie meer dan 40 jaar oud is, ook nog vies en muf.
De Dodge Challenger SRT-8 van 2011. Toen ie uitkwam toch wel een droom om ooit te bezitten. 2j later was ik ineens in de positie zo’n ding te kopen. Vol verwachting naar de dealer, die had een paar mooie uitvoeringen staan. Ik was eigenlijk wel verkocht, maar toch even rijden. En dat viel toch enorm tegen. Auto voelde log en helemaal niet heel snel, de automaat was langzaam en 5speed, navi vond ik erg cheap ogen en was eigenlijk geen toevoeging en hij rammelde en kraakte behoorlijk voor een nieuwe auto. Daarna zowel de Mustang als de Camaro gereden en die laatste is het geworden. De Mustang was qua rijden nog iets scherper maar vond ik qua styling en interieur toch minder. Nooit spijt gehad eerlijk gezegd. Ik zou hem nu wel weer proberen overigens. Met de nieuwe 8 bak en diverse tweaks schijnt het wel beter te zijn. Maar dan wel de Charger, vind de nieuwe echt fraai.
Toen Jaguar met de F-type uitkwam was ik zo blij als een kind. Eindelijk iets anders dan die “saaie” Porsches. Veel reviews waren super positief, de looks het bizarre geluid, het kon gewoon niet beter. Het filmpje van Top Gear/Autoblog is natuurlijk meerdere malen bekeken. Vervolgens was daar de Autorai in Rotterdam waar ik me snel spoedde met mijn pa naar de Jaguar stand. Onderweg kwamen we al een cabrio tegen in de kleuren van de Engelse vlag. Nou die zag er op zijn zachts gezegd niet uit, het hele ontwerp was naar de kl*te geholpen met die kleuren. Op de stand aangekomen -die propvol was- viel het tegen. Er stond geloof ik een witte cabrio, maar die viel volledig in het niet door de bizarre XKR-S en stationwagons (XF-R). Het zwaartepunt van die auto’s was veel lager waardoor de f-type op een lompe boot begon te lijken. Al met al verliet ik de beurs ietwat verbouwereerd met een in één gevallen droom. Toen een paar maanden later, tijdens een dagje Rotterdam. Stond er in de verte een geparkeerde witte elegante auto die wel heel bekend voorkwam. Ik sprong op mijn brakke OV-fiets en racete er naar toe. Ik kon mijn geluk niet op daar stond hij: de Jaguar F-type coupe, mijn jeugdroom was gered.
Audi RS7
Leek wel te gaan zweven!
Te veel vermogen, waardoor de neus zo omhoog kwam en de feeling in het stuur volledig weg was.
Ferrari 360 Modena. Veel te comfortabel. Had ‘m rauwer verwacht, als een brutere Lotus Elise. Niets van dat, als je net uit je MX-5 stapt en in de Ferrari gaat zitten lijkt het wel een S-klasse..

En toch wil ik ‘m….
kon een paar jaar geleden toevallig een Alfa Matta kopen voor 3000euro….
na een proefrit was mijn hebbe hebbe gevoel helemaal weg en heb ik haar toch maar niet gekocht… het rijdt als een tractor, rammelt, en het lijkt alsof je op een veilingkistje zit…
heb er wel spijt van.. want ze zijn behoorlijk in waarde gestegen… denk ik…rond de 30k?
@hans75: zo, dat gebeurt vrijwel nooit. Maar deze moest ik dus echt even opzoeken. Ik dacht aanvankelijk dat autocorrect er iets anders van had gemaakt. Maar de Matta bestaat dus echt en is eigenlijk de voorganger van de Stelvio…?
@1000bochten: nou ja… niet echt.. de stelvio rijdt gelukkig wel wat sportiever en beter…

dit is meer de voorganger, misschien wel de eerste suv: Alfa aerodynamica door Castagna: https://i.ytimg.com/vi/1VR-URVzUYs/maxresdefault.jpg
Mijn droomauto was altijd ze BMW e46 M3. Ik heb nog steeds spijt dat ik hem verkocht heb, maar toch had ik van het vermogen meer verwacht. Hij voelde niet heel veel sneller aan dan mijn Alfa 147 GTA die ik ervoor had. 343PK is niet niks en je zat zo op gevaarlijk hoge snelheden, maar de vermogensopbouw is zo lineair dat het accelereren bijna saai te noemen is. Verder een geweldige auto, mits voorzien van een fatsoenlijk onderstel.
@jeffreym3: Die lineaire vermogensopbouw is inderdaad verraderlijk bij BMW’s.
@jeffreym3: De GTA is ook maar marginaal langzamer in de praktijk kan ik je vertellen, ik heb een kameraad die heeft dus een 156 GTA en een E46 M3, we hebben ze vaak naast elkaar gezet.
De E90 M3 die hij ook heeft is duidelijk baas.
Ik vond de Audi A8 uit 2004 heel erg tegenvallen. Prachtig dashboard en de hele auto was van topkwaliteit. Toch dacht ik na een halfuur rijden: “als ik deze auto zelf had gekocht, zou ik er dan zoveel plezier aan beleven”. Ik vond hem saai en totaal niet uitgesproken. De Alfa Mito was een auto waarvan ik wilde dat ie heel erg goed was. Ook een vette teleurstelling. De 147 en 145 hadden ook veel flaws maar zoveel leuker om te rijden
Audi Avis
Heb ik meestal andersom. Op de foto weing aan maar in het echt geweldig. Heb wel vaak met nieuwe modellen, als je die je voor het eerst ziet zijn ze prachtig. Na een paar jaar is er niets meer aan.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).