
Liberty Walk presenteert hun draai aan de Lamborghini Countach en als jij een supercarpurist bent heb je daar vast een mening over.
Een supercar aanpassen zien velen als heiligschennis. Dan heb je een auto die geroemd wordt voor van alles en nog wat, om vervolgens aangepast te worden door iemand die er waarschijnlijk minder verstand van heeft dan de fabrikant. Dat is ietwat kort door de bocht, maar dan snap je waarom gemodificeerde supercars vaak op zijn minst ietwat controversieel zijn.
Liberty Walk Lamborghini Countach
Houdt dat de Japanners achter Liberty Walk tegen? Zeker niet. Na een hele reeks bodykits voor moderne(re) supercars, is de Japanse tuner steeds meer op zoek naar gedurfde aanpassingen voor de meest exclusieve auto’s. De auto die nu onthuld wordt is de posterauto voor elke tiener in de jaren ’80: de Lamborghini Countach.

Een goede Countach wordt schaars, dus het wordt ook nog wel eens als heiligschennis gezien dat je een zeldzame auto ‘voor altijd verprutst’. Het helpt ook niet mee dat de eerste gebouwde LB WORKS Countach, de witte op de foto’s, slechts het ontwikkelingsproject is.

Widebody
Wat hebben de jongens en meiden van Liberty Walk dan ‘verprutst’ aan de Lamborghini Countach? Om mee te beginnen: een widebody, dus. Deze gaat gepaard met flink brede splitters, een lipspoiler met ‘canards’ voorop en een enorme vleugel achterop. Eentje die aan het chassis vastzit wel te verstaan, zoals serieuze raceauto’s. Ook de diffusor achterop is een flinke jongen.





Een setje dikke velgen en banden, verlaging (als het goed is middels airride) en allerlei stickers maken de LB WORKS Countach af. Deze auto is onthuld op de autosalon van Tokio, maar Liberty Walk onthult daarnaast dat elke rijkaard met een Countach deze set kan bestellen. Prijzen worden niet gedeeld, echt goedkoop gaat het waarschijnlijk niet worden.





Naast de Countach heeft Liberty Walk ook al eens een F40 onder handen genomen, dus het bedrijf heeft maling aan ‘heiligschennis’. Wel zo leuk: het is weer eens wat anders.





Liberty walk, liberty talk.
Heb wel respect voor het werk, maar blijf asjeblieft van deze robot af.
Jullie moeten zich wat meer verdiepen in de Japanse tuning scene, dit is een redelijke getunede lambo. Er was ooit een mooie special in top gear magazine over japanse gutunede lambo’s.
One-trick popnagel tuning…
Precies. Zijkant lijkt door een stucadoor gedaan. Japanse tuning is heel anders, begrijp ik, maar ik houd persoonlijk niet van over the top tuning.
Onlangs deze aflevering gezien van Hagerty / Larry Chen:
Op bezoek bij Liberty Walk HQ:
https://youtu.be/v8cBN8T501Q
Verdiepen in de Japanse tuning scene? Zou uitroeien van niet beter zijn?
Het zou me toch niet verbazen als dit gewoon in opdracht van een klant wordt gedaan, waarna ze de auto presenteren in de hoop nog iemand zo gek te krijgen.
En ja je kunt het eeuwig zonde vinden (vind ik ook) maar in ieder geval staat de auto niet ergens weg te rotten in een schuur, of wordt-ie ingezet in een banger-race. En een volgende eigenaar kan hem tegen niet geringe vergoeding ook weer laten terugbrengen naar de originele specs.
Robotstofzuiger.
De F40 vond ik best wel gaaf, maar deze bodykit niet. :(
Ach het is de 25 years maar. Dat is toch een nét niet Countach.
De eerste zijn idd de mooiste imo. Maar de 25th is wel de eerste claim to fame van Horacio Pagani.
En daar hebben we dus vervolgens nooit meer van gehoord. Zal vast ontslagen zijn naderhand. 😊
Een van de weinige geslaagde rocket bunny/lbw projecten.
Een late countach is al een rocket bunny ombouw, maar dan af fabriek, dus prima om daar nog een schepje bovenop te doen.
Als je aan een ultiem perfect design gaat knoeien wordt het alleen maar slechter.
Zo te zien is dit op basis van de 25th Anniversary Countach. Daarmee heeft Lambo het oorspronkelijke design zelf al volledig verneukt, dus wat mij betreft mag Liberty Walk ze allemaal ombouwen naar deze spec, flinke verbetering.
Zolang ze maar van de LP400 en LP500 afblijven.
Sinds wanneer is de Countach ultiem perfect design? Hij is vet, en ziet er cool uit maar mooi heb ik em nooit gevonden. En perfect design? Verre van naar mijn meninng.
Liberty Walk is mijn guilty pleasure, ook deze weer.
Vind t eigenlijk wel mooi zo, we zonder die achtervleugel dan, daarbij ben ik van mening dat heiligschennis wat auto’s betreft niet bestaat. Een eigenaar moet zelf weten wat ie met zijn of haar auto doet, of t nu een polo is of een f40
Jammer dat ze veel te veel grondspeling hebben toegepast. Een Liberty Walk moet zo laag zijn uitgevoerd dat er alleen een paar bacteriën passen tussen het wegdek en de splitter/dorpels.
Neeee, beter!
Japanse autocultuur is wel iets anders dan in Europa of USA. Koenig was ook populair in Japan in de jaren tachtig. Ieder zijn smaak!
Koenig was niet zo over de top als dit. Maar mss heb je gelijk: in de jaren 80 waren ze dat natuurlijk wel.
Ach de eerste ingeving is heiligschennis. Maar eigenlijk; het past er wel bij. De Countach was het symbool voor exces, dus ja waarom niet de moeder tunen. Zeker de latere versies die toch al enorme wielkastverbreders hadden.
Zeg mij dat dit op basis is van een Pontiac Fiero Lamborghini Kitcar?!?
Moest even denken aan de Diablo GT1 ‘Nomad’
Mooi!
En tevens jammer dat het een Countach kost, dat dan weer wel.
Heel gaaf! En alsjeblieft, er zijn genoeg countaches is originele staat. Wellicht zijn de originele onderdelen gewoon weer terug te monteren al dan niet met wat plamuur.
Ben altijd fan geweest van japanse tuning en vooral personalisering.
Libertywalk kan altijd mn goedkeuring krijgen, maar bij deze mis ik toch iets.
Er is wat verloren gegaan aan de originele lijnen ofzo.
Of misschien heb ik de eerste countach in mn hoofd.
Ik ga er nog eens naar kijken, maar mn eerst ingeving is mwah
– ik zie t al, ik had n ander model in mn hoofd. Heb de countach altijd al lelijk gevonden, deze van libertywalk is goed opgeknapt ><
Vond de F40 toch iets cooler