• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Linguini! Van welke Italiaanse schone zijn deze kelkjes?

Auteur: jaapiyo, gepost 6 september 2020 om 19:12 – 15 Reacties

Italiaanse schone kelkjes

Hint: de kelkjes zijn een beetje gerestomod.

Omdat nieuwe auto’s best saai zijn, is oud metaal in trek. Want ja, wie wil er nu een turbotor die zelf denkt beter te kunnen sturen dan jij op de snelweg? De opties waar nieuwe auto’s hun vernieuwing in zoeken, zijn dingen die de puristische liefhebber liefst meteen afzet. Dus ja, dan maar iets ouds op de kop tikken. Een dikke youngtimer bijvoorbeeld. Alle opties en betrouwbaarheid die je wil, een puike motor zonder filters en software die de fun neutraliseren, goaaan met die banaan.

EVO Program

308 Mototechnique

Nu al die oude bakken zo goed meekomen met moderne auto’s, is het echter makkelijk te vergeten dat als je verder teruggaat in de tijd, betrouwbaarheid nog wel een dingetje was. Als je je wel graag de stijl en sfeer van de 60s, 70s en 80s wil aanmeten, maar moderne verworvenheden niet geheel wil opgeven, komt de restomod om de hoek kijken. Er is tegenwoordig vanalles verkrijgbaar op dit vlak, van Aston Martin DB5’s tot blubbervette musclecars.

kelkjes

Mototechnique zorgt ervoor dat je nu ook een Ferrari Dino, 308, of 328 een daily driver kan maken via het EVO Program. Het bedrijf heeft de nodige ervaring met oude Ferrari’s opknappen, ook modellen als de 250 GTO en F40 LM. Nu heeft het zich dus toegelegd op het moderniseren van Ferrari’s oude middenmotor-instappers. Het resultaat mag er zijn.

Kelkjes en WiFi

interieur

De 308 krijgt van Mototechnique geen ABS of andere dingen die de betere coureur niet nodig heeft (behalve dan stuurbekrachtiging, foei toch). Wel is er een aangepaste V8 van nu 3,8 liter inhoud met fraaie kelkjes, carbon goodies, instelbare ophanging, moderne lampen en period correct 17″ pornojetsers. Het interieur wordt aangepast door O’Rourke Coachtrimmers en voorzien van een werkende airco en -jawel- WiFi connectiviteit. Je ontkomt er toch niet aan, tenzij je speciaal aangeeft dat je dat wil waarschijnlijk. Koop dan?

Ook interessant!

  • Liberty Walk Ferrari 308
    Liberty Walk Ferrari 308 zou verboden moeten worden
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

308, 328, dino, Ferrari, groen, Klassiekers, restomod

Vorig bericht: « Verstappen loopt leeg na teleurstellende Grand Prix van Italië
Volgend bericht: Video – elektrische auto ontploft tijdens blussen »

Lees Interacties

Reacties

  1. kle500 zegt

    6 september 2020 om 19:46

    Kost dat grapje? Afhaande van andere restomods gauw een paar ton. Excl. Donorauto?

    Login om te reageren
  2. bpc zegt

    6 september 2020 om 20:04

    Dagelijks bruikbaar? Hebben ze iets aan die beenharde koppeling of onhandelbare bak gedaan ? Is de draaicirkel nu minder dan de omtrek van de maan en kan je iets zien van water er achter je gebeurd ?
    Gewéldige wagen dat dan weer wel

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      6 september 2020 om 20:11

      @bpc: voor zover Google mij helpt vervangen eigenaren vaak de koppeling door een van een Ford Mondeo en de bak van een Toyota (welke?).
      Die draaicirkel, ach dat zal er met deze maat velgen er niet beter op worden. Wel zie ik een paar erg fraaie Wilber dempers.
      Kan best leuk rijden met zulke aanpassingen.

      Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      6 september 2020 om 20:57

      Draaicirkel? Je hebt toch een handrem? En veel vermogen en achterwielaandrijving, wat is er mis met een halve donut?

      Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      7 september 2020 om 08:29

      Wat is toch altijd die obsessie van mensen met achteruit kijken..

      Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    6 september 2020 om 20:04

    De motor is al een kunstwerk op zich, maar wat heeft zo’n 308 een ongelooflijk mooie middenconsole. Hier kan je gewoon uren naar kijken. En dan wordt hij ook nog eens geflankeerd door stoelen waar Italiaans vakmanschap en oog voor design hand in hand samengaan.

    Login om te reageren
  4. transaxleman zegt

    6 september 2020 om 20:14

    Machtig gaaf apparaat.

    Die huidige trends van Restomods kan ik echt 100% waarderen, oude auto’s een beetje naar hedendaagse techniek brengen maar wel met al het karakter wat ze horen te hebben.

    Login om te reageren
  5. Hubert zegt

    6 september 2020 om 21:05

    Auto is gaaf, maar hier horen gewoon 15inch velgen onder te liggen met dikke banden.

    Login om te reageren
  6. camber24 zegt

    6 september 2020 om 22:17

    Maar wat kost het? En hoeveel peekaa heeft dat ding nu? Vind het wel een erg sexy ding zeg. Kanonnen.

    Login om te reageren
  7. vaakbenjetebang zegt

    6 september 2020 om 22:51

    Het is heel erg gaaf, maar voor mij persoonlijk net een beetje tè. Iets te shiny allemaal. Bij een oude auto hoort wat mij betreft nou eenmaal wat patina. Techniek helemaal up to scratch brengen en het uiterlijk conserveren, dat zou mijn restomod zijn.

    Login om te reageren
  8. geelbarrel zegt

    6 september 2020 om 23:07

    Misschien kunnen ze ook wat advies leveren voor de F1 afdeling van Ferrari ….

    Login om te reageren
  9. mustang750supersnake zegt

    7 september 2020 om 00:40

    ik koop hem …..als jullie fatsoendelijke foto’s erbij zetten, deal??

    Login om te reageren
  10. t1mothys zegt

    7 september 2020 om 11:26

    Voor mij het mooiste koetswerk van Ferrari.

    Login om te reageren
  11. gromit zegt

    7 september 2020 om 11:50

    Die motor is inderdaad een juweeltje! De gedachte dat échte ICE’s ooit verdwijnen maakt me heel droevig.
    Die electro-dingen… dat is toch niks, jongens. Ik wil cilinders, zuigers, kleppen, nokkenassen, kettingen, riemen, krukassen, carburators, injecties, benzinepompen en oliekoelers…

    Login om te reageren
  12. cossiekiller zegt

    7 september 2020 om 17:02

    In deze had Magnum zijn pornosnor niet nodig gehad.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North