• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin DB5 rolt na 55 jaar weer van de band

Auteur: RubenPriest, gepost 28 mei 2020 om 08:46 – 22 Reacties

Aston Martin DB5 rolt na 55 jaar weer van de band

Het gave project om de Aston Martin DB5 nieuw leven in te blazen is eindelijk begonnen.

In augustus 2018 maakte Aston Martin bekend de DB5 weer in productie te nemen. Het gaat hier om 25 replica’s van de auto uit de James Bond-film Goldfinger. We zijn bijna twee jaar verder en eindelijk is de productie gestart.

Het prestigeproject van Aston Martin Works is niet voordelig. Aan zo’n nieuwe oude DB5 hangt een prijskaartje van meer dan drie miljoen euro. Centen die ze bij Aston Martin momenteel goed kunnen gebruiken.

Aston Martin DB5 productie

In de film Goldfinger was James Bond voor het eerst achter het stuur te vinden van de DB5. Het merk bouwde deze auto tussen 1963 en 1965. Uiteindelijk zijn er minder dan 900 stuks geproduceerd. 55 jaar nadat de laatste DB5 van de band rolde, is het iconische model terug van weggeweest voor Aston Martin Works.

De replica’s worden gebouwd in samenwerking met EON Productions. Dit bedrijf is verantwoordelijk voor de productie van James Bond-films. Per DB5 zijn 4.500 manuren nodig.

Aston Martin DB5 productie in volle gang

De beroemde gadgets van Goldfinger worden tevens geïnstalleerd op de DB5. Het gaat hier onder meer om een kentekenplaat wisselaar, twee machinegeweren aan de voorzijde van de auto, een rookgordijn machine en een bepantserde voorruit. Niet alleen de DB5 is een replica, de gadgets zijn dat ook. Je kunt dus niet echt schieten met je DB5, jammer hè?

Onder de kap ligt een 4.0 atmosferische zes-in-lijn, goed voor 294 pk. Het blok is gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak van ZF met vijf verzetten. Daarnaast beschikt de DB5 over een mechanisch sperdifferentieel op de achteras.

Zes-in-lijn

De eerste exemplaren van de Aston Martin DB5 Goldfinger Continuation moeten in de tweede helft van 2020 klaar zijn.

Ook interessant!

  • Bond DB5
    Deze gloednieuwe James Bond DB5 kan van jou zijn
  • Te koop: het ideale Aston Martin DB5-trio
  • Deze Aston Martin is perfect voor Johnny English
  • Aston Martin DB5 Junior No Time To Die Edition met échte gadgets
    Aston Martin DB5 Junior No Time To Die Edition met échte gadgets

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, db5, films, james-bond, Klassiekers

Vorig bericht: « Zo gaat het met de Nederlandse autoverhuur
Volgend bericht: BMW onthult wanneer M3 en M4 komen »

Lees Interacties

Reacties

  1. janboel zegt

    28 mei 2020 om 09:15

    3 miljoen voor een replica, dan liever een David Brown Speedback GT https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-speedback-gt-is-een-moderne-aston-martin-db5-66093

    Login om te reageren
    • joos straetmans zegt

      28 mei 2020 om 09:21

      Nee, zo’n Speedback is een heel slap aftreksel van het origineel.

      Login om te reageren
      • okdoei zegt

        28 mei 2020 om 09:35

        @joosstra: #mening

        Login om te reageren
        • karaya zegt

          28 mei 2020 om 15:04

          @okdoei

          Feit.

          Het is niet eens een Aston, het is een verbouwde Jaguar.

          Alsof je een Mercedes ster plakt op een oude BMW 6-serie.

          Hele dure manier om voor lul te rijden.

          Login om te reageren
  2. piedlourd zegt

    28 mei 2020 om 09:29

    Ik hoor net dat Formule1 2020 geschrapt is

    Login om te reageren
    • cvoo zegt

      28 mei 2020 om 09:59

      @piedlourd: * GP Zandvoort

      Login om te reageren
  3. utregter26 zegt

    28 mei 2020 om 10:05

    Bizar veel geld maar elke cent waard in mijn ogen.

    Login om te reageren
  4. dalmore zegt

    28 mei 2020 om 10:28

    Prachtig! Blij dat er mensen zijn met én veel geld én smaak.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 mei 2020 om 18:15

      Jij bent een sterrenkok?

      Login om te reageren
      • dalmore zegt

        1 juni 2020 om 21:55

        @mashell: een engineer:)

        Login om te reageren
    • ruudvandermeer zegt

      1 juni 2020 om 11:43

      @dalmore: als Aston Martin hiermee zijn hoofd boven water kan houden stelt het ons in staat om van auto’s te blijven genieten die wij nooit kunnen betalen ?

      Login om te reageren
      • dalmore zegt

        1 juni 2020 om 21:55

        @ruudvandermeer: exact!

        Login om te reageren
  5. ericd zegt

    28 mei 2020 om 10:39

    Beetje zielig eigenlijk als je je James Bond wilt voelen in een copy Bond car. Beter hadden ze de DB5 kunnen maken zonder de fake 007 gadgets, maar dan met updated suspension en engine technologie e.d.

    Login om te reageren
  6. Joost zegt

    28 mei 2020 om 11:06

    Hoeveel worden er gebouwd en zijn ze al uitverkocht? Niet dat ik er een wil (of kan betalen) maar lijkt me voor AM wel eerste vereiste. Anders ga je geen 4500 manuren per auto (!) er in steken

    Login om te reageren
  7. deepep zegt

    28 mei 2020 om 11:07

    Jammer van al die bond extra’s… is imo gewoon niet nodig. Ik teken liever voor wat meer db4 gt zagato’s.

    Login om te reageren
  8. Hubert zegt

    28 mei 2020 om 11:15

    Wat voor volwassen kerel ben je dan als je voor je vriendjes je machinegeweren uit de bumper laat komen en je nummerbord laat spinnen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 mei 2020 om 18:17

      Je vrienden nemen je niet serieus meer maar je kleinkinderen vinden het geweldig!

      Login om te reageren
  9. bertorelli zegt

    28 mei 2020 om 11:18

    Dan wordt deze dus pas belastingvrij op mijn 94ste…
    Nou, dan doe ik het toch maar niet. ;-)

    Login om te reageren
  10. ttr6 zegt

    28 mei 2020 om 11:32

    Wat een wanhoopspoging van AM om geld te verdienen. Met hun moderne auto’s lukt het niet, dus gaan we maar weer de DB5 maken, die verkoopt wel. Zielig en geeft aan wat voor wanhoop-management daar zit. En idd, eens met de andere reaguurders: diep triest als je je vriendjes de machinegeweren laat zien en dan “poef poef’roept vanachter het stuur…….
    Overigens: een originele DB 4 of 5 met patina….GRAAG, kan hem helaas niet betalen.

    Login om te reageren
  11. devaughn zegt

    28 mei 2020 om 11:47

    Beetje onbegrijpelijk dit aangezien je een Aston Martin DB5 (1965) volledig gerestaureerd, LHD, 0 kilometer op de teller, met alle opties voor 900.000 euro kunt aanschaffen.

    Login om te reageren
  12. kevertje zegt

    28 mei 2020 om 11:50

    Op zich schitterend zoiets maar helaas, voor de happy few. En zelfs zij zullen nog een paar keer nadenken vooraleer een handtekening te zetten. Want een replica blijft een replica én het is bijzonder twijfelachtig of deze 25 deze exorbitante verkoopwaarde kunnen houden tov. het origineel dat als altijd al, meer begeerd zal blijven… Misschien is dat de truuk, een paar jaar wachten tot iemand zo’n exemplaar beu wordt en ondertussen elke week op de lotto blijven spelen ;-)

    Login om te reageren
  13. Justawheelchairguy zegt

    28 mei 2020 om 12:04

    Gaaf project natuurlijk, maar die 007-gadgets hoeven voor mij niet zo. Liever zou ik een soort restomod-achtige DB5 zien! DB5 styling, moderne (AMG)-motor en ophanging/onderstel etc. En dan niet die Speedback GT geval.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North