• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Live: de Skoda Octavia RS 245 blaast je Golf GTI weg

Auteur: jaapiyo, gepost 7 maart 2017 om 15:59 – 30 Reacties

Afbeelding Live: de Skoda Octavia RS 245 blaast je Golf GTI wegAfbeelding Live: de Skoda Octavia RS 245 blaast je Golf GTI wegAfbeelding Live: de Skoda Octavia RS 245 blaast je Golf GTI wegAfbeelding Live: de Skoda Octavia RS 245 blaast je Golf GTI wegAfbeelding Live: de Skoda Octavia RS 245 blaast je Golf GTI wegAfbeelding Live: de Skoda Octavia RS 245 blaast je Golf GTI wegAfbeelding Live: de Skoda Octavia RS 245 blaast je Golf GTI wegAfbeelding Live: de Skoda Octavia RS 245 blaast je Golf GTI weg

Octavia-RS245
Binnenkort krijg je deze Tsjech met zijn dubbele koplampen in de achteruitkijkspiegel.

Maar of je dan net als 2Pac niks ziet dan je dromen die waarheid worden, dat is de vraag. Het front van de gelifte Octavia vergt namelijk nogal wat gewenning bij velen, om het zachtjes uit te drukken.

Waar we wel blij van worden is wat er nu onder het no-nonsense blik van de Oostblokker verstopt zit. Daar vind je weliswaar nog steeds een 2.0 TSI net als voorheen, maar inmiddels beschikt die over 245 pk. Dat is dus meer dan je krijgt in de standaard Golf GTI en net zoveel als in de GTI met Performance Pack.

Dat laatste is geen toeval, want onderhuids is de RS 245 feitelijk gewoon gelijk aan de Golf GTI met Performance Pack. Kenners weten dat dat behalve extra pk’s ook iets anders moois betekent. Jazeker, ook in de Skoda krijgt je nu dus dat diffje dat ervoor zorgt dat je geen bakken met onderstuur hebt als je met verve een bocht neemt. Kortom, het is nu een nog betere optie voor snelle huisvaders. Alleen die koplampen…

Ook interessant!

  • Skoda Octavia Sportline
    Skoda Octavia Sportline is RS-Light met 190 pk
  • Deze Skoda Octavia kan 365 km/u
  • Skoda Octavia Pro
    Skoda Octavia Pro moet naar Nederland komen
  • gefacelifte Skoda Kodiaq
    Gefacelifte Skoda Kodiaq brengt RS-label terug!

Nieuwste artikelen

  • Dit is de goedkoopste Lancia Beta Spider Zagato van Marktplaats
  • Kwalificatie F1 Monaco: wie wint de pole en dus de race in het Prinsdom?
  • De Bovensiepen Zagato is een hele dikke BMW
  • BREEK: kinderzitjes bevatten levensgevaarlijk PFAS
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, combi, geneve, geneve-2017, octavia, octavia-rs, Skoda

Vorig bericht: « DS 7 Crossback: een SUV met bekende trekjes
Volgend bericht: Zo lekker is de nieuwe Insignia in het vlees »

Lees Interacties

Reacties

  1. rcolt zegt

    7 maart 2017 om 16:01

    Bakken met onderstuur lijkt me logischer dan overstuur met zo’n FWD

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      7 maart 2017 om 16:18

      @rcolt: Gelukkig komt de Octavia RS er ook als vierwielaandrijver.

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      7 maart 2017 om 17:53

      @rcolt: jij hebt duidelijk nog nooit met een MQB VAQ gereden

      Login om te reageren
  2. hutjuh zegt

    7 maart 2017 om 16:01

    Wat een walgelijke velgen… gelukkig hoef je daar achter het stuur niet naar te kijken…

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      7 maart 2017 om 16:03

      @hutjuh: Aan de velgen valt nog wat te doen. Maar die vreselijk lelijke koplampen blijven zitten. Het is er zo echt niet mooier op geworden.

      Login om te reageren
      • hutjuh zegt

        7 maart 2017 om 16:06

        @viezefreddyw: True! Koplampen is een beetje een futuristisch aftreksel van een E46 compact ofso..

        Login om te reageren
      • poes zegt

        7 maart 2017 om 20:58

        @viezefreddyw: op de RS gaat het nog. Op het reguliere model lijkt het me echt geen gezicht (nog niet in het echt zien rijden).

        Login om te reageren
      • AMG zegt

        8 maart 2017 om 03:47

        @viezefreddyw: Ermee eens.

        Login om te reageren
    • jordydeknecht zegt

      7 maart 2017 om 16:04

      @hutjuh: Beetje bijschaven over de stoeprand joh, tijdens het rijden zie je daar toch niets van

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    7 maart 2017 om 16:05

    Doe mij maar de RS TDI combi.

    Login om te reageren
  4. dare2think zegt

    7 maart 2017 om 16:05

    @Dizono: kun je die taalfout in de titel ook nog even wegblazen? ;)

    -Edit: Dizono heeft inderdaad de fout van @jaapiyo even rechtgezet.

    Login om te reageren
    • jamessb6 zegt

      7 maart 2017 om 16:32

      @dare2think: Eigenlijk noem je dat een typfout, taalfout is een grammaticale fout.

      Login om te reageren
      • dare2think zegt

        7 maart 2017 om 16:40

        @jamessb6: Achja, fout is fout. Maar je opmerking over de fout snijdt zeker hout ;)

        Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        7 maart 2017 om 16:41

        @jamessb6: Dus hij gaf een typfout aan met een stijlfout?

        Login om te reageren
  5. mzonneveld zegt

    7 maart 2017 om 16:06

    Vind 245 PK nog altijd een beetje mager voor een RS…

    Login om te reageren
    • mzonneveld zegt

      7 maart 2017 om 16:08

      @mzonneveld: De 5 Cilinder van de RS3 had toffer geweest!

      Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      7 maart 2017 om 16:14

      @mzonneveld: alles goed en wel:
      De vRS modellen van Skoda zijn helemaal niet bedoeld als “RS concurrent”. Ondanks zijn naam. Het is gewoon Skodas visie op GTI-modellen.

      Login om te reageren
      • mzonneveld zegt

        7 maart 2017 om 16:52

        @toyotafortuner: I know, vind het alleen wel een beetje te uitgesproken voor 245 PK…

        Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    7 maart 2017 om 16:15

    OT: t zou mijn keus wel kunnen zijn als ik VAG zou shoppen.

    Login om te reageren
  7. peug206 zegt

    7 maart 2017 om 16:32

    Ik vind het leuker ogen dan een gofl gti. En die koplampen.. ja ik kan er wel aan wennen.

    Login om te reageren
  8. edftw zegt

    7 maart 2017 om 16:38

    Ik vind de koplampen juist wel tof

    Login om te reageren
  9. mgmgb zegt

    7 maart 2017 om 16:49

    Die koplampen kan ik wel aan wennen hoor, zo veel leuker dan een Golf GTI dit. Stukken sympathieker merk en geen petjes-met-immigratieachtergrond imago.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 maart 2017 om 21:14

      @mgmgb: sympathiek? In rijd heel veel in Duitsland en inmiddels is de Skoda Octavia daar de minst sympathieke van alle wagens. Die mensen rijden zelfs agressiever dan Audi of BMW rijders, zelfs agressiever dan de busjes coureurs!

      Login om te reageren
      • mgmgb zegt

        7 maart 2017 om 22:41

        @mashell: Als merk, absoluut. Mooie historie, mooi wederopstandingsverhaal na de val van de muur, lekker eigenzinnige koers binnen VAG. Sympathiek merk.

        Login om te reageren
  10. thomasthomas zegt

    7 maart 2017 om 17:39

    Echt raar die velgen kunnen zo van een Amerikaanse rapper zijn. Kan echt niet.

    Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    7 maart 2017 om 17:56

    Moet een lekker sturende hok worden dus!

    Login om te reageren
  12. antonie97 zegt

    7 maart 2017 om 19:56

    Jammer van de velgen…

    Login om te reageren
  13. focusrs1 zegt

    7 maart 2017 om 20:04

    Vind ik een Golf leuker en die is al saai…

    Login om te reageren
  14. cossiekiller zegt

    7 maart 2017 om 21:55

    Maar we weten nog altijd niet of hij nu meer of minder weegt dan de vergelijkbare Golf. Dan weet je pas welke sneller is…

    Login om te reageren
  15. AMG zegt

    8 maart 2017 om 03:45

    Een geslaagde auto, behalve de velgen zucht!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North