• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Live-foto’s: McLaren 570S ownt de beursvloer

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 april 2015 om 11:32 – 30 Reacties

McLaren 570S


McLarens nieuwe instapper, de 570S, is klaar om de Porsche 911 Turbo te slopen. De Britten namen 2 verschillende exemplaren mee naar The Big Apple.

De nieuwe Sports Series is in zijn algemeenheid meer afgestemd op dagelijkse bruikbaarheid dan de Super Series erboven. We zien leuke designelementen, zoals de flying buttresses, ofwel, de zwevende steunberen. Iets dat we bijvoorbeeld ook bij de Ferrari 599 GTB zagen.

De cijfers mogen er wezen: 434 pk per ton, 0-100 in 3,2s ; 0-200 km/u in 9,5s. De sprint naar de 200 is een pak sneller dan in de Porsche 911 Turbo S, ondanks dat laatstgenoemde 100 Nm meer koppel heeft. Het gewichtsvoordeel van de dankzij een carbon kuip en alumnium panelen droog 1.313 kilo’s tellende 570S weegt (haha) zwaarder. De motor houdt van toeren maken: hij produceert 570 pk @ 7,400 rpm, en 600Nm @ 5,000-6,500 rpm.

Standaard rolt de 570S op Pirelli P Zero™ Corsa’s (P Zero is optioneel) in 225/35/R19 om 285/35/R20. Voor een ideaal onafgeveerd gewicht vink je de 10-spaaks superlichtgewicht wielen aan, deze zijn goed voor een besparing van 7kg. Overigens is dit de eerste McLaren met start/stop, want elke gram CO2 telt. Mede dankzij ‘Cylinder Cut technology’ komt de 570S uit op 258 g/km.

570 S

By McLaren – nieuwe interieurpersonalisatie

We zage het voor het eerst op de 675 LT, en ook hier komt het terug: interieurmoois onder de naam ‘By McLaren’. Voor een prijs kan je heerlijk bespoke-en met kleurtjes en materialen. Leuk voor de klant en money in the bank voor McLaren.

Van de 2 auto’s is het oranje exemplaar sportief afgestemd, de grijze er achter meer als een GT. Britse prijzen zijn £ 143.250 (196.800 euro) voor de 570S en £ 126.000 voor de 540C Coupe, die later deze maand in Shanghai debuteert. De Nederlandse prijzen verwachten we als McLaren zijn 570S later deze maand op de AutoRAI zijn Europese primeur gunt.


Ook interessant!

  • McLaren-dief maakt het de politie makkelijk
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • En jij dacht dat de decibelboete in Rotterdam fors was
    En jij dacht dat de decibelboete in Rotterdam fors was
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht

Nieuwste artikelen

  • Video: echt alles gaat mis in dit filmpje
  • Waarom er vandaag meer bergingsauto’s rondrijden in Nederland
  • 13 jaar oude Model S krijg weer een opfrisbeurt
  • ID. Buzz Anniversary Edition valt vies tegen
FacebookTweetPinLinkedIn

570S, Autoshows, McLaren, new-york, new-york-2015, oranje

Vorig bericht: « Fred Teeven crasht Peugeot 205: droeg hij wel een gordel?
Volgend bericht: Tadaa! Nieuwe Ford Galaxy is hier »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    2 april 2015 om 11:38

    7kg besparen op onafgeveerd gewicht? Dat is flink!

    Login om te reageren
    • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

      2 april 2015 om 11:41

      @dutchdriftking: Het is niet alleen onafgeveerde maar ook roterende massa. Ik denk dat je dat op het circuit daadwerkelijk gaat merken.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        2 april 2015 om 12:26

        @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Dat merk je op de openbare weg ook wel denk ik.

        Login om te reageren
        • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

          2 april 2015 om 12:54

          @dutchdriftking: Over een hobbelige weg zeker.

          Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      2 april 2015 om 12:10

      @dutchdriftking: Indrukwekkend inderdaad, dat is zeker merkbaar.

      Login om te reageren
  2. rolov zegt

    2 april 2015 om 11:39

    Ik hoop dat We hem net zoveel gaan zien als de turbo. Daar wordt het straatbeeld mooier van.

    Login om te reageren
  3. lfagtr35r zegt

    2 april 2015 om 11:46

    Wat is er misgegaan na de MP4-12c vraag ik mij af.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      2 april 2015 om 12:25

      @lfagtr35r: ik vind met name het front een beetje moeilijk. Alleen op de P1 past het prima, de rest lijkt een beetje infantiel…

      Login om te reageren
      • lfagtr35r zegt

        2 april 2015 om 13:45

        @awesome: Idd in zijn geheel past het bij de P1 alleen, bij de andere modellen ziet het gewoon er raar uit.

        Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      2 april 2015 om 12:31

      @lfagtr35r: ze zijn juist nog een stuk mooier geworden!

      Login om te reageren
  4. atteh zegt

    2 april 2015 om 11:47

    Ik vind hem eigenlijk best wel heel erg lekker!!

    Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    2 april 2015 om 11:48

    Ook deze McLaren doet me weer niks, vooral de lampen, en zeker de koplampen met die zwarte randen eromheen zien er niet uit. Zal vast perfect rijden maar doe mij maar iets uit Italië.

    Login om te reageren
  6. str8six zegt

    2 april 2015 om 11:50

    Graag een zwarte. Zie ‘m wel op de oprit verschijnen ;)

    Login om te reageren
  7. philipf zegt

    2 april 2015 om 12:05

    Achterkant vind ik nogsteeds heel apart. Voorkant is wel goed geslaagd.

    Login om te reageren
    • meatpuppet zegt

      2 april 2015 om 12:59

      @philipf: Same here.. De achterlichten doen mij op de één of andere manier denken aan de achterlichten van de vorige generatie ford Mondeo sedan. Die lijn, die honingraat achtige structuur…

      Login om te reageren
  8. Design_Driven zegt

    2 april 2015 om 12:12

    Persoonlijk vind ik deze het mooist. Alle lijnen kloppen, achterlichten zijn het mooist, en voorkant het strakst.

    Login om te reageren
  9. jrmpower24 zegt

    2 april 2015 om 12:33

    echt mooi!!
    net zoals de 650S en P1

    Login om te reageren
  10. kapiteinaudi zegt

    2 april 2015 om 12:48

    Niet zo mooi als de 650S, maar nog steeds mooi. Interieur valt wel wat tegen.

    Login om te reageren
  11. pomoek zegt

    2 april 2015 om 13:15

    front is een beetje dit: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d2/Stitch_(Lilo_%26_Stitch).svg/744px-Stitch_(Lilo_%26_Stitch).svg.png

    Login om te reageren
  12. pomoek zegt

    2 april 2015 om 13:19

    ah, sorry: http://en.wikipedia.org/wiki/Stitch_(Lilo_%26_Stitch)#/media/File:Stitch_(Lilo_%26_Stitch).svg

    Login om te reageren
  13. jeaup zegt

    2 april 2015 om 13:23

    Door die koplampen doet hij me steeds denken aan een oude twingo, afschuwelijk

    Login om te reageren
  14. clarkson zegt

    2 april 2015 om 13:46

    De prijs in nederland zal dan ongeveer €235.830,- zijn. (incl. €46.391,- BPM)

    Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    2 april 2015 om 13:48

    Het begint wat de betere kant op te gaan, maar qua design kunnen ze wat mij betreft nog niet op tegen de Italianen.

    Login om te reageren
  16. toempf zegt

    2 april 2015 om 13:50

    Ziet er uit als een P1 met Down.

    Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    2 april 2015 om 13:57

    Overigens voor de liefhebbers van configureren: de configurator van de 570s staat online!

    Login om te reageren
  18. yoorr zegt

    2 april 2015 om 15:39

    Toch zou ik liever een Porsche 911 hebben. Daar kan je tenminste nog dagelijks in rijden, en dit lijkt me echt een sportauto, ook doordat de motor in het midden ligt.

    Login om te reageren
  19. mrrallycross zegt

    2 april 2015 om 17:46

    Ziet er goed uit McLaren!

    Login om te reageren
  20. autoriteit zegt

    2 april 2015 om 19:21

    Geef mij dan de 675LT maar, deze 570S is het net niet.

    Login om te reageren
  21. 87sandyd zegt

    4 april 2015 om 11:12

    1: de 570,650 en p1 lijken op elkaar qua exterieur
    2: ze lijken op elkaar qua interieur
    3: ze hebben in de basis allemaal hetzelfde motorblok met dito geluid.

    Daar komt ook nog eens bij de naamstelling ronduit ‘el cheapo’ is.

    Vind ze weinig onderscheidend..

    Login om te reageren
  22. r8quattro zegt

    4 april 2015 om 21:59

    De P1 en 675LT ogen veel beter dan de 650s en 570s. In de hiërarchie bij McLaren is het duurste model het mooist en de goedkoopste het lelijkst ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North