• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus Evora 400 in je gezicht

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 februari 2015 om 08:55 – 41 Reacties

Afbeelding Lotus Evora 400 in je gezichtAfbeelding Lotus Evora 400 in je gezichtAfbeelding Lotus Evora 400 in je gezichtAfbeelding Lotus Evora 400 in je gezichtAfbeelding Lotus Evora 400 in je gezichtAfbeelding Lotus Evora 400 in je gezichtAfbeelding Lotus Evora 400 in je gezichtAfbeelding Lotus Evora 400 in je gezicht

Lotus Evora 400
Je raadt NOOIT hoeveel pk deze nieuwe Lotus Evora heeft..oh wacht, misschien ook wel..

Lotus komt met een nieuw Evora-smaakje, de 400. Onder de kap van de nieuwe top-Evora ligt de bekende 3.5 V6 met supercharger, die dankzij een ECU-herprogrammering en een nieuwe uit- en inlaat een dikke 55 pk extra levert ten opzichte van de ‘S’. Hiermee komt het totaal op, jep, 400 hp uit (in Europese termen betekent dit 406 pk).

Het koppel stijgt naar 400 Nm en 0-96 km/u gaat in 4,1 seconden. Serieuze specs, en bovendien goed nieuws voor Victor Muller en consorten, die nu mooi een upgrade van het Venator concept-dat-er-nooit-in-productievorm-komt kunnen presenteren.

Hier en daar werden wat aerodynamische aanpassingen gedaan aan de body, en de Evora 400 rolt op Michelin Pilot Super Sports, met 19 inch wielen aan de voorkant en 20 inch op de achteras.

Lotus Evora 400 interieur

Gewicht

Hoewel Colin Chapman waarschijnlijk nog steeds zou gruwelen van een dergelijk corpulent model met Lotus-badge is de Evora er in geslaagd een dikke 20 kilo af te vallen, ondanks grotere remmen en moar leer in het interieur. Handbakrijders krijgen bovendien standaard een limited-slip diff.

In Genève maken we kennis met de Evora 400, die vanaf de zomer zijn weg naar de Europese klant moet gaan vinden. Is het de sterkste Evora ooit ever? Nope, die eer gaat nog steeds naar de GTE, met 444 midscheepse snuifpaarden.

Ook interessant!

  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Deze nieuwe Lotus werd pas na 7 jaar (!) verkocht
  • Radford Lotus Type 62-2
    Radford Lotus Type 62-2 heeft 600 pk (op 1.000 kg!)
  • Lotus Emira
    Nederland loopt warm voor Lotus Emira

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

evora, geneve-2015, grijs, Lotus

Vorig bericht: « Mercedes-Maybach Pullman: 6,5 meter aan weelde
Volgend bericht: Mansory Lamborghini Huracan heeft 850 theoretische pk’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. goodolddays zegt

    18 februari 2015 om 08:56

    399?

    Login om te reageren
    • vwally zegt

      18 februari 2015 om 09:30

      @goodolddays: nee

      Login om te reageren
  2. pjotr zegt

    18 februari 2015 om 08:57

    Als je dat belachelijk grote Lotus logo op demiddenconsole weglaat, ben je ook weer een kilo kwijt…

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      18 februari 2015 om 09:05

      @pjotr: Ik heb even met Lotus gebeld en het is geregeld hoor.Hij zit inmiddels op het stuur.

      Login om te reageren
      • jpoers zegt

        18 februari 2015 om 09:50

        @sydney: aaahaaa ik was maar aan het zoeken maar kon m niet vinden. Bedankt voor het belletje!

        Login om te reageren
        • sydney zegt

          18 februari 2015 om 09:52

          @jpoers: No worries.

          Login om te reageren
  3. sydney zegt

    18 februari 2015 om 09:02

    Heerlijk! Het doet pijn in m’n Porsche hart, maar dit heb ik toch veel liever dan een GT4.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      18 februari 2015 om 13:38

      @sydney:
      Dan wel in een andere uitvoering, ik ben niet echt te spreken over het uiterlijk van deze Evor..
      Hij is zo wel erg Mac proof, dat dan weer wel..

      Login om te reageren
      • Lotus zegt

        18 februari 2015 om 21:16

        @tupperware:
        Zie hier een foto van hoe die er in het echt uitziet. Een stuk beter vind ik.

        http://gallery.seloc.org/albums/userpics/28585/evora400.jpg

        Login om te reageren
  4. gtwillem zegt

    18 februari 2015 om 09:02

    Ik ben nog niet helemaal overtuigd door de uiterlijke wijzigingen. Ik vond de eerste Evora erg mooi, maar was waarschijnlijk net als de McLaren MP4 iets te subtiel. De markt vraagt nu eenmaal om een beetje onderscheiding. Maar als de markt erom vraagt, mag Lotus LED lampjes monteren…

    Login om te reageren
  5. philipf zegt

    18 februari 2015 om 09:03

    Leuk speelgoed!

    Login om te reageren
  6. jochempie zegt

    18 februari 2015 om 09:06

    Leuke concurrent voor een tweedehands Ferrari 360, qua prestaties. En hoewel een 360 in de aanschaf goedkoper zal zijn, ben je natuurlijk een fortuin kwijt aan onderhoud (restwaarde hangt af van dealerstempeltjes in je boekje).

    Login om te reageren
    • Lotus zegt

      18 februari 2015 om 09:25

      @jochempie: vergeet niet dat de 360 een van de minst leuke Ferrari’s is om mee te sturen. Even doorsparen voor een F430, die is echt in alles beter.

      Login om te reageren
      • jochempie zegt

        18 februari 2015 om 09:28

        @lotus: Ik zou het niet weten, nog niet in een Ferrari gereden.. :-(

        Login om te reageren
      • sydney zegt

        18 februari 2015 om 09:51

        @lotus: Ik vond het geloof ik toch wel geinig hoor..,)

        Login om te reageren
      • imdoctorbob zegt

        18 februari 2015 om 11:47

        @lotus: Je hebt gelijk, maar wanneer stop je met doorsparen? Bij een 430 scud, een 458, een 458 speciale, of de nieuwe 488. Das een bereik van 2 ton…

        Login om te reageren
        • Lotus zegt

          18 februari 2015 om 13:54

          @imdoctorbob: Grappig is dan wel weer dat van de 360 reeks de CS het leukste is en ook meteen een van de leukere Ferrari’s om te rijden (pure rijdersauto). Maar je hebt gelijk, wanneer stop je. Hoe mooi de 360 ook is, ik zou ‘m niet kopen. Dan ging ik liever voor een Evora.

          Login om te reageren
          • imdoctorbob zegt

            18 februari 2015 om 14:24

            @lotus: De CS staat bij mij nog steeds op #1 voor bruutste & mooiste geluid uit een staatauto.. op Spa kun je ze nog horen terugschakelen achterop Kemmel Straight prachtig.

            Login om te reageren
            • Lotus zegt

              18 februari 2015 om 21:20

              @imdoctorbob: Heb een paar ritten meegedaan waar ook een paar CS’en in meereden. Dat geluid is fenomenaal.

              Login om te reageren
  7. Joel_D zegt

    18 februari 2015 om 09:12

    Leuke specs, maar dat uiterlijk is echt verschrikkelijk. Origineel is toch wel veel mooier imo.

    Login om te reageren
  8. Lotus zegt

    18 februari 2015 om 09:15

    “Je raadt NOOIT hoeveel pk deze nieuwe Lotus Evora heeft..oh wacht, misschien ook wel..”
    407pk… Omgerekend 400hp. Wat heb ik gewonnen?

    Login om te reageren
    • fijnkonijn zegt

      18 februari 2015 om 09:51

      @lotus: een kus op je bolletje.

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    18 februari 2015 om 09:17

    Toch wel een heel dik apparaat! Je ziet ze eigenlijk nooit rijden, dus het is nog uniek ook!

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      18 februari 2015 om 13:41

      @dutchdriftking:
      Ik kom er elke morgen 1 tegen, wel dezelfde maar toch.
      Persoonlijk vind ik hem prettiger om naar te kijken dan de zwart/witte 458 die ik onderweg naar huis tegen kwam..

      Login om te reageren
  10. vwally zegt

    18 februari 2015 om 09:29

    ziet er aardig gedateerd uit

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      18 februari 2015 om 13:42

      @vwally:
      Ik neem aan dat je het over je avatar hebt..?

      Login om te reageren
      • vwally zegt

        18 februari 2015 om 13:52

        @tupperware: Die auto is al een jaar of 7 niet meer in productie, dus zo gek is dat niet ;) de Lotus daarentegen..

        Login om te reageren
  11. rob5nismo zegt

    18 februari 2015 om 09:44

    Pleur die achterbank er ook uit en je hebt nog een paar kilo bespaart

    Login om te reageren
    • fijnkonijn zegt

      18 februari 2015 om 09:52

      @rob5nismo: idd. Het slaat nergens op. Je moet OF hele kleine kinderen hebben OF de benen van de achter passagiers afhakken…

      Login om te reageren
      • sleepyj zegt

        18 februari 2015 om 10:09

        @fijnkonijn: Een achterbank erin is in sommige landen (zowieso Japan naar mijn weten) gunstig voor verzekering en of belasting. De FD die ik had had ook een achterbank waar nog geen eens een 6pack bier op kon zitten.

        Login om te reageren
        • Lotus zegt

          18 februari 2015 om 13:58

          @sleepyj: Inderdaad, ook bijvoorbeeld voor de Amerikaanse markt. Ik heb er achterin gezeten (1.90m) en dat is geen doen. Voor kleine kids is het wellicht te doen.

          Login om te reageren
  12. gregorius zegt

    18 februari 2015 om 10:15

    Stel dat je dit koopt, koop je het nieuwe ’top-model’. Hoop geld, lang wachten. Maar je weet ook dat dezelfde engineers al 44 pk meer uit t zelfde blok hebben weten te trekken.
    Lijkt me raar idee, ik koop m dus maar niet.

    Login om te reageren
  13. pomoek zegt

    18 februari 2015 om 10:56

    “Simplify, then add lightness”, hmm, dit ding weegt méér dan een Volvo 240. Ter vergelijking, de Elise en de Exige wegen ongeveer 900kg. Chapman zou niet enkel gruwelen, hij zou vuurspuwend en wild om zich heen slaand de design afdeling zijn opgerend.

    Login om te reageren
  14. SimonMc zegt

    18 februari 2015 om 10:58

    Is dat echt die voorbumper? Wat een fiasco. Kan ook zijn door die pauper LED’s.

    Login om te reageren
    • Mika_Hakkinen zegt

      18 februari 2015 om 14:33

      @SimonMc: Thank you, wilde het net gaan typen. Waarom kunnen die niet gewoon in de koplampen worden verwerkt zoals iedereen in het jaar 2015. Misschien weer te duur voor Lotus

      Login om te reageren
  15. Hupke zegt

    18 februari 2015 om 10:58

    Blijft een porsche killer, maar toch is die huidige exige hotter

    Login om te reageren
  16. baasbas zegt

    18 februari 2015 om 11:57

    …maar waarom zo lelijk :'(

    Login om te reageren
  17. mrrallycross zegt

    18 februari 2015 om 12:48

    Het model vind ik nogsteeds niet echt geslaagd maar met dit vermogen uit die V6 wordt het steeds beter

    Login om te reageren
  18. paddoswam zegt

    18 februari 2015 om 14:04

    Kan je eindelijk een beetje mee komen met het verkeer in je obesitas Lotus..
    ‘Sneller dan een Alfa Romeo 4C!’ gevolgd door ‘Bij de benzinepomp ja!’ haha..

    Login om te reageren
  19. deladude zegt

    18 februari 2015 om 14:36

    Doe mij maar een Exige met hetzelfde blok. Die is uiterlijk veel netter dan deze. Meer in balans. Zeker de voorbumper op deze Is echt overkill

    Login om te reageren
  20. toyotafortuner zegt

    18 februari 2015 om 16:47

    Erg mooi, alleen heeft ie best een grote muil o.0

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North