• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus Evora van ex F1-coureur Jean Alesi te koop in NL

Auteur: rynnus, gepost 1 februari 2016 om 14:40 – 27 Reacties

Afbeelding Lotus Evora van ex F1-coureur Jean Alesi te koop in NLAfbeelding Lotus Evora van ex F1-coureur Jean Alesi te koop in NLAfbeelding Lotus Evora van ex F1-coureur Jean Alesi te koop in NLAfbeelding Lotus Evora van ex F1-coureur Jean Alesi te koop in NLAfbeelding Lotus Evora van ex F1-coureur Jean Alesi te koop in NLAfbeelding Lotus Evora van ex F1-coureur Jean Alesi te koop in NLAfbeelding Lotus Evora van ex F1-coureur Jean Alesi te koop in NLAfbeelding Lotus Evora van ex F1-coureur Jean Alesi te koop in NL

Alesi doet duimpje
Echte mannen rijden een Evora…

De 51 jarige Jean Alesi reed 12 jaar rondjes in de Formule 1. Zijn prestaties binnen de F1 vallen met welgeteld één overwinning nu niet bepaald te omschrijven als bijzonder succesvol, maar doe het hem eens na. Wanneer hij niet in een racemonster zit, heeft had hij thuis een prima plezierbakkie staan. Zijn keuze voor Lotus is niet geheel onlogisch, hij is namelijk langere tijd ambassadeur van het merk geweest.

Hoe dan ook, de Evora van Alesi staat binnenkort in Houten te koop voor een prijs die nog ‘nader overeen te komen’ is. Met een kilometerstand van 34.700 km kun je absoluut nog even vooruit. Vooruit ga je ook met de 349 pk tellende zescilinder die je in vijf seconden het honderd in stuurt. Leuk. Rood zie je niet zoveel op een Evora, al staat het ‘m in combinatie met de puntgave zwarte velgen zeker niet verkeerd.

Fijne auto dus, alleen is het jammer dat die Evora 400 bestaat… Check hieronder de plaatjes.

Met dank aan VinZ voor de tip!

Ook interessant!

  • Oud F1-coureur Alesi opgepakt na 'prank'
  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Deze nieuwe Lotus werd pas na 7 jaar (!) verkocht
  • Radford Lotus Type 62-2
    Radford Lotus Type 62-2 heeft 600 pk (op 1.000 kg!)

Nieuwste artikelen

  • Mercedes CLA-instapper komt naar Nederland! Dit is de prijs
  • Politie in België is helemaal klaar met Flitsmeister: komt er een verbod?
  • Omdat jij geen nieuwe Mazda koopt komt deze sportauto met wankelmotor er voorlopig niet
  • Waarom Lexus stopt met de grote kenmerkende grille
FacebookTweetPinLinkedIn

evora, Formule 1, Jean Alesi, Lotus, occasion

Vorig bericht: « Porsche heeft geen trek in zelfrijdende auto’s
Volgend bericht: Ford Focus RS: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. pinut187 zegt

    1 februari 2016 om 14:44

    Jazeker wel, liever in het geel en die velgen mogen zwart blijven. Alesi is ook een held. Dacht zelf wel dat hij wat meer gewonnen zou hebben.

    Login om te reageren
  2. mrrallycross zegt

    1 februari 2016 om 14:45

    Toch leuk om te vertellen in de kroeg als je de auto van alesi koopt

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      2 februari 2016 om 07:47

      @mrrallycross: zeggen ze leuk en 95 % heeft geen idee wie dat is.

      Login om te reageren
  3. reactief zegt

    1 februari 2016 om 14:48

    Leuke en mooie auto. Ben een groot 911 liefhebber, maar tegenover een Evora zou ik het een moeilijke keuze vinden.
    De 400 schijnt in alles beter te zijn, maar één ding niet. Hij is naar mijn mening een stuk minder knap geworden!

    Login om te reageren
    • dutchcorvette zegt

      1 februari 2016 om 16:00

      @reactief: ik zou toch voor een 911 gaan

      Login om te reageren
    • stfu zegt

      1 februari 2016 om 18:44

      @reactief: heb de Evora en 911 gereden: 911 is de veel betere auto.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        2 februari 2016 om 00:32

        @stfu: Oww daar twijfel ik niet over! Maar of ik er meer van zou genieten vraag ik me af… Evora nooit gereden btw. 911 wel.

        Login om te reageren
      • Lotus zegt

        2 februari 2016 om 14:20

        @stfu: in alles beter? Dat geloof ik niet. Zie ook het huidige nummer van AutoVisie waarin de Evora 400 met de 911 wordt vergeleken. De 911 werd weggezet als Panamera coupé vanwege het gebrek aan emotie en rijbeleving. Het is meer een luxe auto geworden. Qua rijbeleving en emotie zit het bij de Evora (de 400 of de versie ervoor) echt wel snor. Maar goed, je hebt echte rijders en je hebt mensen die daar minder om geven en ieder z’n ding.

        Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    1 februari 2016 om 14:50

    Vast een zeer goed sturende auto waar je lekker mee kan hoeken, maar ik zal waarschijnlijk de enige zijn die zegt dat ik dit een van de minst mooie Lotussen vind..

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      1 februari 2016 om 15:08

      @viezefreddyw: ik vind die voorkant ronduit lelijk te noemen…

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    1 februari 2016 om 14:55

    Fijne wagen, maar om eerlijk te zijn gewoon niet heel erg mijn ding. En dat is denk ook net het probleem met Lotus, er is zoveel ander leuks te koop met een “grotere” naam, dat hun geniale producten nogal onder sneeuwen. Misschien maar eens een proefritje aanvragen….

    Login om te reageren
    • norge zegt

      1 februari 2016 om 16:58

      @dutchdriftking: Een grotere naam dan Lotus? Kidding,,,,Right?

      Login om te reageren
      • mclarenf1lm zegt

        1 februari 2016 om 17:46

        @norge: Jongere generaties zijn niet zo bekend met de successen uit de Formule 1 etc, ze zien alleen zelden een Elise if een Evora. Over hun huidige F1 team, waar ze al vrij lang niet meer aan verbonden zijn valt ook niet echt veel te zeggen.

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        1 februari 2016 om 17:59

        @norge: Als kleine jongen droomde ik van Porsche`s en Lamborghini`s, niet van een Lotus. Dat maak het merk niet minder goed, maar ze hebben nog altijd het ‘onbekend maakt onbemind’ jasje aan. Als een ondernemer goed geld verdiend en een sportwagen koopt zal hij voor een 911 gaan, en niet voor de Evora. Uiteraard zorgt het er wel weer voor dat de ‘echte’ liefhebber lekker uniek kan rijden.

        Login om te reageren
  6. vali1992nl zegt

    1 februari 2016 om 14:56

    Engelse platen, maar het stuur wel links. Ook bijzonder. Verder gave bak, als ex van alesi alleen een 27 of 28 er op plakken(weet niet welk nummer hij had)

    Login om te reageren
    • poes zegt

      1 februari 2016 om 15:24

      @vali1992nl:
      Als teamgenoot van Prost reed hij met 28. Daarna met 27.

      En ondanks dat zijn ene overwinning weinig voor lijkt te stellen, was dat wel een absolute held binnen de F1. Mega veel talent, maar bijzonder veel pech en vaste rijder bij Ferrari tijdens de jaren dat het daar niet bepaald lekker liep.

      Zijn overwinning was trouwens echt prachtig!!
      https://www.youtube.com/watch?v=JrvB9yqT4NY

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        1 februari 2016 om 19:28

        @poes: bijzonder genoeg kwam daarna ene Michael Schumacher in dienst van Ferrari en werd de meest succesvolle periode van Ferrari in de F1 ingeluid. Oftewel, je kunt best een goede coureur zijn, maar je moet net iets meer zijn om kampioen te worden (zie ook die Spanjaard die nu voor teveel geld bij Honda rijdt).

        Login om te reageren
  7. potver7 zegt

    1 februari 2016 om 15:05

    Maar wat heeft Alesi nu dan? Of is hij z’n mannelijkheid verloren… ;)

    Login om te reageren
  8. ukbob zegt

    1 februari 2016 om 15:25

    Was Alesi ook nirt als instructeur betrokken bij t programma van Lotus waarin je voor een bak euro’s in een F1 lookalike kon rijden??

    Login om te reageren
  9. sracert zegt

    1 februari 2016 om 15:53

    Heeft deze Lotus Toyota techniek erin? zal dan qua betrouwbaarheid best goed zijn denk… Vind de auto er beschaafd uitzien. Wat kost zoiets nu als 2/3/4de hands? :)

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    1 februari 2016 om 17:02

    1 overwinning …Maar Alesi was de ideale team rijder , deed wat hem opgedragen werd en was een goede stabile coureur die zijn teamgenoten door dik en dun steunde …Vraag maar aan Schumacher die aan Alesi best wat WK puntjes te danken heeft….

    Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      1 februari 2016 om 17:40

      @norge: in die tijd dat ze nooit bij elkaar reden, zeker?

      Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      1 februari 2016 om 17:43

      @norge: je bent in de war met Irvine, Barichello, Salo, Lehto, Herbert, Massa, Verstappen of Rosberg of een van die andere coureurs met wie hij wél teamgenoot was ;-)

      Login om te reageren
      • norge zegt

        1 februari 2016 om 17:48

        @CBR600rr: Je hebt gelijk, was een beetje te snel ;(

        Login om te reageren
  11. rufctr01 zegt

    1 februari 2016 om 17:24

    Ik vind deze niet echt mooi. Ik denk dat dit een verkeerde kleur op deze auto is.

    Login om te reageren
  12. Edge zegt

    1 februari 2016 om 22:45

    Het is inderdaad wel een beetje jammer dat het geen 400 is, die oogt toch net even wat scherper en strakker. En heeft meer paardjes, natuurlijk.

    Wel leuk om te zien dat er bijna 35.000 kilometers mee gereden zijn, dan weet je in ieder geval dat hij goed ingereden is.

    Login om te reageren
  13. Alfarobert zegt

    2 februari 2016 om 09:07

    Jean Alesi is Frans,Engelse kentekenplaat en in Nederland te koop.Tsja…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North