• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus werkt aan zijn laatste benzineauto

Auteur: hayte, gepost 24 april 2020 om 17:57 – 8 Reacties

Logo van Lotus

Nieuws dat je eigenlijk niet wil horen, maar we brengen het toch. Lotus werkt aan zijn laatste benzineauto. En deze keer niet omdat ze weer blut zijn.

Lotus is een heel simpel merk. Ze maken simpele auto’s die zijn gemaakt voor slechts één doel: zoveel mogelijk lol hebben op het circuit. Een Lotus koop je niet om dagelijks naar je werk te gaan, of om met het gezin naar de camping te rijden. Een Lotus koop je omdat je een heerlijk lichte auto wil die maximaal rijgenot levert met een lekkere benzinemotor. Al sinds de jaren ’50 is dit recept niet zo heel erg veel veranderd, toch komt daar binnenkort een einde aan.

Lotus gaat namelijk stoppen met de verbrandingsmotor. Maar niet voor ze een allerlaatste benzineauto eruit hebben gegooid. Het ontwikkelen van die auto is inmiddels begonnen, zo meldt onder meer Bloomberg. De naam is nog niet bekend, het idee achter de auto wel. De nog onbenoemde nieuwe Lotus gaat namelijk een instapmodel worden die genoeg ruimte aan de binnenkant geeft voor dagelijks gebruik. Dagelijks gebruik? In een Lotus?!

Hoe de auto er precies uit komt te zien weten we nog niet. Naar verwachting wordt deze later dit jaar of begin volgend jaar getoond. Wel schrijft Bloomberg dat deze qua elementen gaat lijken op de volledig elektrische Evija. De achterkant van de Evija is toch wel het meest unieke onderdeel van de hypercar, het zou ons dan ook niets verbazen als de nieuwe instapper ook zo’n kont krijgt. Lotus mikt op een prijs van omgerekend tussen de 62.800 en 114.000 euro. Exclusief BPM en BTW, die ongetwijfeld fors zullen zijn.

Eerder hoorden we ook geruchten over een nieuwe Lotus Esprit met Volvo-motor die op de Evija moet lijken. Waarschijnlijk gaat het hier over dezelfde auto, tenzij deze Esprit in een paar maanden tijd is gecanceld. Het zou gaan om een zescilinder die is gekoppeld aan een elektromotor, die een systeemvermogen van 500 pk moet kunnen produceren.

Het geld van de nieuwe Lotus komt van eigenaar Geely, die tegenwoordig aandelen in bijna elke autofabrikant lijkt te hebben. Wanneer de auto op de markt moet komen is niet duidelijk. Lotus heeft ook plannen voor als het met haar laatste benzineauto klaar is. Het bedrijf hint op elektrische SUV’s, crossovers of een sedan. Een Lotus SUV hebben we eerder gehoord, al blijft het een idee waar we niet aan kunnen wennen…

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk
  • Marktplaats Lotus
    Deze oude Lotus op Marktplaats heeft bijna geen kilometers
  • Nieuwe Lotus Emira met AMG motor, zwaar en duur!

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

benzine, esprit, Evija, Lotus

Vorig bericht: « Veel autofabrikanten krijgen potentieel CO2-boetes
Volgend bericht: Hyundai gokte en verloor: verscheepte auto’s blijven in haven »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    24 april 2020 om 18:12

    Ach, als die net zo lang in productie blijft als de Elise zal het ook de laatste brandstofauto zijn die nog in de prijslijsten zal staan.

    Login om te reageren
  2. Rick-dos zegt

    24 april 2020 om 18:16

    Ik heb een paar keer een Elise over het circuit gejaagd. Heerlijke auto en veel pret mee gehad. Echter, blijft Lotus voor mij de Esprit. Ik hoop echt dat ze weer terugkeren naar dat soort auto’s.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      24 april 2020 om 18:36

      @Rick-dos: nou volgens artikel is dat maar valse hoop .

      Login om te reageren
  3. bpc zegt

    24 april 2020 om 18:35

    Suv, sedan??? Dagelijks gebruik??? Niets is nog heilig…

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      25 april 2020 om 20:43

      Sedan hebben ze al eens gedaan. En daar was helemaal niets mis mee.

      Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    24 april 2020 om 21:11

    @bpc: Hoho, en Moeder Theresa dan ?

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      25 april 2020 om 10:16

      @amghans: ik denk dat die zelfs nog wel wat op haar kerfstok heeft!

      Login om te reageren
  5. ericd zegt

    25 april 2020 om 09:56

    Nou ehh… helemaal niet zo gek, aangezien Lotus nooit over een eigen ICE kon beschikken waarmee ze met de duimen in de oksels kon rondparaderen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North