• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lynk & Co 06 is de dikste crossover in zijn klasse?

Auteur: willeme, gepost 25 juni 2020 om 15:01 – 15 Reacties

Lynk & Co 06

Vergeeft ons het enthousiasime, maar de Lynk & Co 06 lijkt bijzonder geslaagd te zijn.

Het is altijd even afwachten hoe iets in het echt eruit ziet. Via plaatjes op het internet kun je soms een verkeerd beeld krijgen van een auto, een nieuwe linksback voor de lokale FC, een broodje shoarma tegen een kater of een heuse Thaise ‘dame’.

Lynk & Co 06 

Maar vaak kun je het al zien als je goed de foto’s bestudeert. Vaak zijn ze vrij korrelig dankzij een lekker lage resolutie. Bij auto’s gebeurt het ook, maar nu niet. Stiekem worden we namelijk heel erg enthousiast bij het zien van de nieuwe Lynk & Co 06. Normaal gesproken komt dat door suggestieve foto’s, weinig pixels en het feit dat het een concept car is.

Lynk & Co 06

Haarscherp

Daar is in dit geen sprake van. De platen van het productiemodel van de Lynk & Co 06 zijn haarscherp. Dat het uiterlijk geslaagd is, wil niet zeggen dat het origineel is. De deels gekleurde velgen is een Opel-dingetje (Adam). De achterlichten qua vorm doen denken aan de Lexus LC500, en de indeling ervan lijkt van Peugeot te zijn geleend. De voorzijde doet denk aan de vierde generatie Kia Sportage.

Lynk & Co 06

Invloeden

Maar om eerlijk te zijn: bij veel moderne ontwerpen zie je invloeden van andere merken. Het geheel is bijzonder fraai. Dat geldt ook voor het interieur. Links en rechts zien we wat Volvo-invloeden, maar dat is logisch: Lynk & Co is van Geely en die zijn ook eigenaar van Volvo. Met name de middentunnel komt erg bekend voor. Leuk detail zijn de tweekleurige stoelen.

Interieur

Compact en luxe

De Lynk & Co 06 is 4,34 meter lang, 1,82 meter breed en 1,62 meter hoog. De wielbasis is 2,54 meter groot. Aanzienlijk minder groot dan de Baojun RS-7 van het vorige artikel, dus. Ondanks de compacte afmetingen, kun je de Lynk & Co 06  behoorlijk luxe aankleden. Wat te denken van adaptieve cruise control, een panoramadak en parkeersensoren met camera.

Dashboard

Twee Volvo motoren

Er zijn twee motoren leverbaar voor de Lynk & Co 06. De meest interessante is een plug in hybride. Deze combineert een 1.5 driecilinder turbo (B3154T van Volvo) met 80 pk sterke elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 190 pk. Deze komt later op de markt. In eerste instantie moet je het doen met de ‘gewone’ 1.5 driecilinder turbo, die goed is voor 175 pk en 265 Nm. Standaard is de auto voorzien van een zeventraps automaat met dubbele koppeling. Ook die motor komt van Volvo, we kennen ‘m uit de XC40.

Lynk & Co 06

Ook de Lynk & Co 06 is vooralsnog bedoeld voor de Chinese markt.

Ook interessant!

  • Lynk & Co 02 is hete hatchback met Volvo-techniek
  • Video: crossover versus vrachtwagen
  • Deze dikke sportsedan is helaas geen Volvo
  • Mercedes G-Klasse door G&B, voor wie van kliekjes houdt

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

China, crossover, geely, Lynk & Co

Vorig bericht: « Baojun RS-7 met zeven zitplaatsen is niet wat je verwacht
Volgend bericht: Dit is er nieuw in de Stipt Polish Point Shop »

Lees Interacties

Reacties

  1. karhengst zegt

    25 juni 2020 om 15:17

    Een Volvo i3 Model PureTech X130 S&S.

    De kleurstelling in het interieur bevalt me wel, maar wat een samenraapsel van stijlelelemten en onderdelen zeg. De perfecte auto als je niet kunt kiezen tussen zo goed als ieder merk op de markt.

    Login om te reageren
  2. Berend zegt

    25 juni 2020 om 15:22

    Tweekleurige stoelen natuurlijk afgekeken van Renault.

    Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      25 juni 2020 om 16:43

      @Berend: of fisker

      Login om te reageren
  3. barchettadriver zegt

    25 juni 2020 om 15:25

    Vind m best geslaagd. Hou wel van een beetje kleur in het interieur. Het mooiste voorbeeld daarvan is de Coupe Fiat, al doet mijn auto, de barchetta het ook erg leuk in een felle kleur.

    Login om te reageren
  4. martingtv zegt

    25 juni 2020 om 15:35

    Er klopt iets niet aan, maar kan mijn vinger er niet op leggen. Misschien zijn het de oranje accenten.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      25 juni 2020 om 21:32

      Misschien het ontbreken van een coherent idee.

      Dit krijg je als je een kopieermachine in de magnetron stopt.

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    25 juni 2020 om 15:50

    Mooi design, verkeerd model. Maar de nieuwe merken wagen zich niet meer aan doodgewone hatchbacks.

    Login om te reageren
  6. crepito zegt

    25 juni 2020 om 16:00

    “Ondanks de compacte afmetingen, kun je de Lynk & Co 06 behoorlijk luxe aankleden. Wat te denken van adaptieve cruise control, een panoramadak en parkeersensoren met camera.”

    Is dat nog ‘behoorlijk luxe’ tegenwoordig?

    Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      25 juni 2020 om 18:33

      @crepito: ze zijn het woord ”advertorial” vergeten er boven te zetten…

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        26 juni 2020 om 09:27

        @doublechevron65: Nee. In het geval van een advertorial betreft het betaalde content. Daar is in dit geval geen sprake van. Als dat wel zo is, wordt het er altijd bij gemeld!

        Tip: meestal werken we dan samen met producten die ook in Nederland aan de man gebracht worden. Daar is in dit geval ook geen sprake van ;-)

        Login om te reageren
  7. b00st zegt

    25 juni 2020 om 16:13

    Binnen 10j is, helaas, een chinese auto even mainstream als een chinese telefoon. Ze maken zo’n enorme sprongen! Nu nog de eigen designtaal uitbouwen.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      25 juni 2020 om 21:36

      Wat is er nu eigenlijk mainstream en in China bedacht, ontworpen en gefabriceerd?

      Je sokken misschien.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        25 juni 2020 om 22:15

        @karaya: COVID-19…

        Login om te reageren
  8. Esprit_de_Flandre zegt

    25 juni 2020 om 22:12

    Hoezo, 06?
    Van de 01, 02 en 03 weet ik – waar blijven die trouwens, Volvo Gent?
    Maar waar zijn de 04 en 05 gebleven?

    Login om te reageren
  9. mpc007 zegt

    24 oktober 2020 om 23:18

    Let allemaal even op; op het platform van deze auto gaan ze ook de nieuwe XC20 bouwen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North