• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maakt N Line de Hyundai Tucson nog knapper?

Auteur: Loek, gepost 11 november 2020 om 19:09 – 5 Reacties

De nieuwe Hyundai Tucson is goed gelukt, maar is de N-Line de kers op de taart?

Hyundai heeft een lange periode gehad waarin hun auto’s nogal nietszeggend waren. Dat was het doel ook niet daar in Zuid-Korea, het doel was eerst om voor een concurrerende prijs een prima auto neer te zetten en dat lukte.

Uitgesproken

Toen was daar de Kona in 2017. Weg met recht-toe-recht-aan, de Kona is een bijzonder ontworpen auto. Vanaf dat moment begon Hyundai met een ware designtaal: Sensuous Sportiness. Te zien op auto’s op internationaal niveau (Sonata, Elantra) en hier in de nieuwe i20, gefacelifte Kona en de nieuwe Tucson. Vooral die laatste is een flink statement: het is een heel bijzonder ontworpen auto.

Sportief

Hyundai en hun N-label zorgen voor auto’s die de petrolheads ook leuk vinden. Om dat om te zetten naar de wat meer toegankelijke auto’s is daar N Line. Het welbekende recept van een sportpakket wat niks doet aan de motor of het karakter van de auto, maar optisch de auto wat sportiever maakt. N Line is in Nederland verkrijgbaar op de Hyundai i10, i20, i30, Kona en de vorige Tucson. De nieuwe Tucson neemt dat stokje gewoon over.

Tucson N Line

Iemand moet misschien even uitleggen aan de Koreanen wat een teaser is. Net zoals bij de Hyundai Tucson zelf, zien we eigenlijk alles wat er toe doet bij het N Line pakket. Aan de achterzijde zien we bijvoorbeeld een gigantische diffusor. De voorzijde houdt het wat dichter bij het origineel met een aluminiumkleurige ‘stootplaat’. Wat de hele auto helpt qua looks is meegespoten bumpers zoals bij de Kona N Line. Eveneens van de Kona overgenomen zijn de subtiele drie richels die we ook al zagen tussen motorkap en grille bij de Kona en eerder al de premium Hyundais A1 en R8. Omdat er bij de Tucson geen ruimte zit tussen motorkap en grille, zijn ze verhuisd naar de voorbumper.

Voeg daar wat badges, nieuwe velgen en wat neppe koelgaten aan toe en voilà, de nieuwe Hyundai Tucson N Line. Meegaan met de trend, je moet wat in deze moderne wereld.

Ook interessant!

  • Hyundai Tucson XRT
    Hyundai Tucson XRT is ruigere crossover-versie
  • Maken of kraken: Hyundai Tucson met widebody
  • Hyundai Tucson (2021) rijtest video
  • Hyundai Santa Cruz is een Tucson als pickup

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Hyundai, n-line, teaser, tucson

Vorig bericht: « Video – zelfs afstand houden kon deze auto niet meer redden
Volgend bericht: Helm van Max Verstappen moet flink bedrag opleveren »

Lees Interacties

Reacties

  1. moveyourmind zegt

    11 november 2020 om 19:33

    Ziet er erg goed uit voor een compacte SUV. Voorkant is al erg fraai met die in de grille verwerkte lichtunits, maar had de achterkant nog niet gezien. Die vind ik helemaal geslaagd.

    Login om te reageren
  2. str8six zegt

    11 november 2020 om 20:12

    Vind dit echt zo’n geslaagd design! Top!

    Login om te reageren
  3. fmgarcia zegt

    11 november 2020 om 20:30

    De enige Tucson die je rond de Nurburgring gaat zien, is er een met een vouwwagen.

    Login om te reageren
  4. gilettelubbers zegt

    11 november 2020 om 21:18

    Goed gelukt anno 2020..?

    Login om te reageren
  5. Evert zegt

    11 november 2020 om 22:38

    Misschien matras achterin voor de M-line?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North