• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Magie! Een Audi met achterwielaandrijving

Auteur: Author, gepost 12 september 2017 om 16:42 – 18 Reacties

Magie! Een Audi met achterwielaandrijving


Uw gebeden zijn gehoord.

Na een heftige vrijmibo met veel mooie biertjes in de boardroom te Ingolstadt werd resoluut met de vuist op tafel geslagen. Die R8 met achterwielaandrijving moest en zou er komen. De techniek lag immers al op de plank, want in het verleden bouwde dochtermerk Lamborghini de Huracán LP 580-2 die, inderdaad, eveneens was uitgerust met RWD.

Inmiddels is de R8 V10 RWS gepresenteerd. Achterin ligt de bekende 5.2 FSI V10 met 540 pk, iets minder dus dan de Huracán. De R8 gaat ermee in 3,7 tellen naar 100 km/u en de cabrio doet er 0,1 seconde langer over. De topsnelheid ligt voor beide versies rond 320 km/u.

Wie geïnteresseerd is moet acuut een paar telefoontjes plegen. Er worden slechts 999 exemplaren van de RWS gebouwd en de kans is groot dat deze rap gaan uitverkopen. We vonden de gewichtsbesparing trouwens een beetje tegenvallen. De coupé is 50 kg lichter dan de gewone R8 V10 (rijtest) en de Spyder viel 40 kg af. Maar hey, RWD!


Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Audi R8 (type 42): álle versies op een rij
  • Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe
    Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Autoshows, iaa, iaa-2017, R8, R8 V10, rws, V10

Vorig bericht: « BMW X7 Concept kijkt behoorlijk nijdig
Volgend bericht: Deze Land Rover SVX gaat voor niemand opzij »

Lees Interacties

Reacties

  1. moveyourmind zegt

    12 september 2017 om 16:48

    Zal wel wat kosten om de optie achterwiel aandrijving aan te vinken…

    Kan maar zo 20 ruggen duurder zijn dan de Quattro… Maar dan heb je wél wat…

    Login om te reageren
    • wijsneus zegt

      12 september 2017 om 18:21

      @moveyourmind: Als die 20x zo hard in waarde sijgt zijn die 20k niet zo’n probleem lijkt mij. Dit zal op termijn wel een klassieker worden als Audi niet meer RWD’s gaat bouwen.

      Login om te reageren
    • granlusso zegt

      12 september 2017 om 19:12

      @moveyourmind: Nope, de kans is heel groot dat dit de instapversie gaat worden, heb ik begrepen.

      Login om te reageren
  2. cpp1 zegt

    12 september 2017 om 16:52

    ..en dan plempen ze hem in geheel wit op de beurs. Zelfs die zogenaamde sideblades zijn bij deze wit. Niet om aan te gluren dit ding.

    Login om te reageren
  3. ghost zegt

    12 september 2017 om 16:54

    En dan betaal je de hoofdprijs en dan ziet niemand dat je 1 vd 99 RWS’jes hebt. In geen enkel aspect te onderscheiden en dan ook nog plompwit.

    Login om te reageren
    • exotic zegt

      12 september 2017 om 17:28

      @ghost: Doe niet zo gek. Hij heeft andere velgen! Dat ziet toch iedereen ?!

      Login om te reageren
    • fouadski zegt

      12 september 2017 om 17:33

      @ghost: koop je m voor jezelf of vind jij t belangrijk wat de buren vinden?

      Login om te reageren
      • atrak zegt

        13 september 2017 om 09:03

        @fouadski: De meeste kopers vinden het interessant wat deze over 20 jaar waard is. Heeft niks met buren te maken, gelimiteerde oplages betekent steevast een goede investering in het huidige supercarland.

        Login om te reageren
        • fouadski zegt

          13 september 2017 om 11:23

          @atrak: dat snap ik. Alleen maakt het dan toch niet uit of hij er net wat anders uitziet als de gewone R8? Diegene die het geld er niet voor hebben zien alleen een leuke sportauto, en degene die het als investering zien en wel geld hebben die weten wel beter.

          Login om te reageren
  4. mashell zegt

    12 september 2017 om 17:09

    Een snelle Audi zonder quattro is als een Oktoberfest zonder bier.

    Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    12 september 2017 om 17:10

    … jammer voor iedereen in het vorige artikel die met zeer coole concepten kwamen die veel leuker zijn dan dit.

    Login om te reageren
  6. kennone zegt

    12 september 2017 om 17:11

    Maar zo heel moeilijk is het toch niet om de voorwielen uit te schakelen. Zie het vaak bij de dyno’s gebeuren als ze geen 4×4 bank hebben

    Login om te reageren
    • exotic zegt

      12 september 2017 om 17:27

      @kennone: Zonder als een lul over te komen, maar wil je hier echt een antwoord op?

      Login om te reageren
  7. icloud zegt

    12 september 2017 om 18:03

    Blijft een pracht ding, alleen jammer van de quattro!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 september 2017 om 18:22

      @icloud: Heb jij het artikel eigenlijk wel gelezen?

      Login om te reageren
  8. stuko zegt

    12 september 2017 om 21:05

    Nou ben benieuwd hoeveel Autoblog lezers er nu gelijk eentje bestellen… aangezien het hier altijd RWD voor en na is :-)

    Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    13 september 2017 om 20:11

    Nee in deze.kleurstellingen vind ik het niks.

    Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    14 september 2017 om 13:43

    Andere merken zijn van achterwielaandrijving aan het overschakelen op AWD om hun vermogen kwijt te kunnen op een bruikbare manier (AMG, M5…). Audi gaat het eens net andersom proberen.
    Is dit nu geniaal of oerdom?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North