Man doet het onmogelijke met zijn 991 GT3 RS

Auteur: , 58 Reacties

Oh no he didn't.

Het was een geklaag van oeh’s en aah’s toen bekend werd dat de 911 (991) GT3 RS (rijtest) alleen met een PDK zou komen. Inmiddels is de nieuwe GT3 gewoon met een handbak te bestellen, maar of de facelift GT3 RS ook met een handbak gaat komen?

Een Porsche-fan had in elk geval geen zin om hierop te wachten. De beste man heeft het mes in zijn eigen GT3 RS gezet. Via het Rennlist-forum deelt de Porsche-rijder zijn project. Zijn motivatie om de RS om te bouwen luidt als volgt:

Quite a few people think i’m crazy for disassembling a 900 mile brand new RS, that being said here is the 1 of 1 worldwide manual RS build on here for all to see. I don’t like that Porsche took the manual option away from us GT car owners only to put it back into a limited numbered car and play games with allocations. I own a 997.1RS & 997.2RS as well as a 997TT all in manual and personally think a manual option is the only option these cars should have. I don’t want this to turn into a “PDK” is faster thread, I could personally care less about 10ths of seconds here and there. I am very well aware that the pdk is an amazing transmission and it shifts faster than lighting, I really liked it on my 991.1gt3 but on the RS we should have the option. That being said i am in the process of completing a full Manual conversion, it’s about 3 weeks out from completion. I will post pics and updates as soon as they come in, with a video to follow once the car is buttoned up and ready. I hope this generates enough interest and buzz in the car world to shake some sense into Porsche to offer us the option. To all the RS owners, keep your cars, this conversion is possible!

Duidelijke taal dus. We zijn een aantal weken verder na de start van het project en de auto is inmiddels rijdende. Het is geen eenvoudige operatie geweest en de Porsche-rijder heeft er geen half werk van gemaakt. Niet alleen de transmissie en pedalen werden verwisseld, maar ook de tellers en het knopjesfestijn werden ingericht op het manuele werk. De conversie heeft ongeveer 45.000 dollar gekost. De man heeft ook een order openstaan voor een manuele 991.2 GT3. “Maar dat is geen RS. Een RS is een RS”.



58 reacties

Typische redneck actie ..

Bestaat het niet ??
Laat mij maar effe amateurtjes ..

Kan bijna niet anders dan een Texaan zijn ..
@lincoln: misschien doet hij dit enkel om te kunnen zeggen dat hij ook andere exclusieve Porsches bezit, een soort van subtle bragging dus. Schijnen Texanen bekend om te staan, je weet het niet
@deuxmillecinqcentetcinq:

Slim .. heel slim ..
Anders zou daar absoluut geen gelegenheid voor bestaan ..
Subtiel ook .. staan Texanen ook heeeeeeel bekend om ..

Slim denkwerk maat .. chapeau ..
@lincoln:

Je reactie moet nog worden goedgekeurd !!
Wat krijgen we nou ..
@lincoln: Ik ben meer verbaasd dat jouw reacties zou vaak worden goedgekeurd :D
@lincoln: Met twee uitroeptekens ben je in elk geval zelf wél consequent.
@lincoln: fout, alle rednecks rijden automaat. Die hand hebben ze nodig om de Budweiser vast te houden.
@lincoln: laat mij maar effe amateurtjes? Dit ziet eruit als net werk hoor. Vind het juist mooi als mensen het zelf maken als ze het niet kunnen krijgen en creatief zijn. In mijn mening een betere instelling dan maar gewoon accepteren dat je het niet kan krijgen.
@lincoln: de auto komt uit Illinois en zou zomaar van een texaan kunnen zijn ;-)
Met geld is alles mogelijk, denk zelfs dat je als de juiste personen kent, je als vaste Porsche klant (gezien de andere Porsches in zijn bezit) af fabriek een handbak kan in je gt3rs krijgen. Denoods even onder de tafel zuigen, maar dan heb je m wel..
@deuxmillecinqcentetcinq:

Je kan met veel geld ook een mahonie parket kopen bij de laminaat fabriek ..
Of een kristallen kroonluchter bij de betoncentrale ..

Geloof alleen niet dat het verstandig is om betonvlechters dat ding te laten maken ..
@lincoln: Waarmee je wat precies probeert duidelijk te maken? Dat Porsche niet weet hoe ze een handbak in hun eigen auto moeten bouwen?


Volgende keer iets verder bij de molen vandaan gaan staan.
@silverarrow:

Nee pikkie zo werkt dat niet ..
700/800 auto’s moeten per dag van de band rollen ..
En zo snel mogelijk oprotten naar leasers/kopers ..
Hup .. weg die meuk .. doorstoten die troep want morgen staan er weer 800 bij ..

Bij Porsche kunnen ze dat dus absoluut niet ..
Zouden het ook uitbesteden aan externe bedrijven ..
Uiteraard voor imbeciele prijzen omdat ze dat helemaal niet willen ..

Anyway .. computer says no ..
@lincoln: Haha flapdrol. Jij dacht dat dat bij die geliefde Amerikaanse merken van jou anders werkt?


Man, man , man… Misschien toch iets dichter bij de molen gaan staan dan, veel slechter kan het er toch niet op worden.
Wat een held!
@bossie: wat een knuppel!
@mashell: Nee, pook.
@mashell: wat een pook!
@str8six: Great minds think alike?!
@viezefreddyw: I know right! Nadat ik postte zag ik dat er een seconde tussen zat!
Als geld geen rol speelt laten we maar zeggen…
Ik denk dat deze best wel eens een extra duit waard kan worden over een jaar of 20(bovenop de normale waardestijging)
@piquet1986:

Kan die het beter bij een 20 jaar oude Porsche doen ..
En morgen verkopen ..
@lincoln: een tiptronic ombouwen tot handbak? Wordt ie wel beter van ja maar dan wel vasthouden nog een paar jaar!
@lincoln: ik hoor de puristen al huilen in de verte..
@piquet1986: denk ik niet. “Werksumbauten” worden meer waard, zelf knutselwerk juist niet.
Superactie. Of het af-fabriek mogelijk is betwijfel ik ten zeerste (ze raken toch wel verkocht) en of een Porsche-dealer het als optie aan durft te bieden… Bij een tuner meer kans van slagen.
Lekker zelf in de bak roeren en met de koppeling spelen; veel leuker dan geflipper of een automaat.
Tja, ik vind dat bij de ultieme en snelste versie, wat de RS is, een PDK juist beter past. Net als in de GT2. Zelf roeren kan nog altijd lekker in de nieuwe GT3 of elke andere versie.
@trustmeiamanengineer: ik denk dat dat hele zelf roeren verhaal voor de meeste mensen toch overschat wordt. Shiftlockend achterstevoren als ze er een keertje echt 100% uit proberen te wringen.

Maar als je bij 70% blijft hangen zoals de meesten voelt het natuurlijk wel lekker mannelijk aan als je zelf mag schakelen.

Ik heb geen moeite met PDK. Vind het prima.
@stephane8200: het is ook een principe ding. Kunnen kiezen.

Liever 70 procent benutten en zelf roeren dan 85 procsnt halen en pdk. Je rijdt vs lol , geen competitie of aangenomen werk.
@marc94: dat is dus precies wat ik bedoel. Verandering en vernieuwing. Het blijft moeilijk voor veel mensen. Die keuze is wat je gewend bent en al jarenlang zo doet.

Als je echt een keuze wilt koop je een auto zonder ABS, stuurbekrachtiging, active suspension, centrale deurvergrendeling, electrische ramen, airbags en air conditioning. Dan heb je het helemaal zelf in de hand. Zo’n auto heb ik al gehad.
Machtig! Respect kerel. :)
Deze man weet hoe het hoort 🤙🏼!
Waarom??!
Ben ik benieuwd welke versnellingsbak hij heeft gemonteerd. Technisch gezien zou Porsche ook met een reden hebben afgezien van een handgeschakelde bak…. toch?
@smotsholle: ik denk botweg omdat er weinig vraag naar is. De ‘puristen’ hebben de luidste stem maar zijn doorgaans niet de kopers.
@smotsholle: dat vertelt hij toch?
@smotsholle: de 911R maar ook de nieuwe GT3 hebben hetzelfde vermogen als de vorige RS. Een bak die de klappen aankan moet dus ergens klaarliggen.
Waar is de versnellingsbak vandaan gehaald eigenlijk? Althans, welke Porsche is hij in geleverd?
Volgens mij is een handgeschakelde GTS naar
GT3 RS specs ombouwen makkelijker. Dat lijkt dan meer op Lego’en met Porsche onderdelen.
@jorden: kan, maar dan heb je ‘gewoon’ een omgebouwde GTS. Dit is een echte RS (met de bijbehorende potentiële waarde) waar een handbak in gelepeld wordt. Dat is toch specialer.
Als iemand het wil en kan betalen..waarom ook niet
Ik heb ’t niet gelezen maar denk echt zo van WTF
Normaal is zo’n handgeschakelde bak ook nog een stukje lichter. Win-win in mijn ogen.
Veel azijnpisserkes in de comments hier, iedereen weet het precies weer veel beter. Het kan, dus de beste man doet het. Het is zijn auto, so who cares. Dit vergt een bak lef, een bak geld en een bak doorzettingsvermogen. Wat een ongelooflijke eindbaas.
@vinox: en een bak versnellingen
Wat mij betreft zonde van het geld. Maar ’t is zíjn auto en zíjn geld, dus als dit is wattie wil : more power to him.
@amghans: het zal mij aan m’n reet roesten wat ie met z’n porker doet; al knutselt ie er een 1.2 TDI in.
@406_v6:
Dat zal die man fijn vinden om te weten.
Wat een baas. Zou ik ook doen als ik zoveel geld had. Gewoon omdat het kan. Heb niks tegen vernieuwing maar mijn bescheiden mening is dat een sportauto een handbak hoort te hebben. Ik haal meer voldoening uit het zelf proberen om de juiste snelheid uit zo’n ding te wurgen dan de elektronica het uit te laten zoeken. En dat zo’n pdk het sneller en beter kan interresseerd me niet zo. Dat snelheids verschil merk je alleen op een circuit. Een handbak geeft ook voldoening als je je vlotjes door het verkeer heen beweegt en dan hoeft het geen eens hard te gaan
@wernerv8: maybe. Maar moderne sportauto’s zouden ook moeten aansluiten bij moderne autosport
@davelepeef: ik was nog niet klaar… Ik denk dus dat je het in die hoek moet zoeken. State of art techniek?
Ach. Een versnellingsbak is ook maar een product. Als je geld genoeg ertegenaan smijt, krijg je alles voor elkaar…
Nice
En nu iemand die een manuele bak in een koenigsegg Agera legt.
Baas! Gewoon zelf doen hoppa
Richard Rawlings, ben jij dat?
@cossiekiller:
Die kan geen steeksleutel van een hamer onderscheiden, dus die is ’t zeker niet. Meer iets voor ‘the Bearded One’.
Er werd niemand gevraagd of je liever een automaat of schakel wilt maar je mening over DEZE auto 😂 jullie dwalen wel heel snel af

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).