• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Manhart doet de BMW i8: tijd voor een V10?

Auteur: JordyS, gepost 14 oktober 2014 om 16:40 – 22 Reacties

Manhart BMW i8


Lijkt de BMW i8 je wel wat, maar heb je helemaal niets met hybrides en elektrisch rijden? Het zou zomaar kunnen dat Manhart de oplossing heeft.

De tuner uit het Duitse Wupertal gaat namelijk aan de slag met de elektrische krachtpatser van BMW. Zoveel kunnen we in ieder geval opmaken uit deze Facebook-post. Wat Manhart met de i8 van plan is, dat blijft helaas nog onduidelijk. We zien een likje gele verf op de remklauwen, nieuwe lichtmetalen velgen en meer gele details, maar dat is vooral het werk van de Photoshop-kunstenaar van de tuner.

Manhart BMW i8

Wij hopen stiekem dat er ook onder de motorkap het nodige gaat veranderen. Niet dat er nu iets mis is met de techniek van de i8, maar stel je eens voor hoe beestachtig deze bolide wordt met de V10 uit de vorige M5-generatie achter je rug. Droom of werkelijkheid? We zullen het ongetwijfeld zien tijdens de Essen Motor Show, waar Manhart zijn nieuwe project officieel gaat presenteren.

Ook interessant!

  • Video: politieachtervolging met een BMW i8
    Video: politieachtervolging met een BMW i8
  • Manhart MHX3 600: een gelimiteerde BMW X3
    Manhart MHX3 600: een gelimiteerde BMW X3
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
  • Dit is de goedkoopste BMW i8 van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Elektrisch, essen-2014, i8, manhart, tuning

Vorig bericht: « Daihatsu-gedrocht sloopt Lamborghini Murciélago
Volgend bericht: De Toyota Prius was zijn tijd 15 jaar vooruit »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrmpower24 zegt

    14 oktober 2014 om 16:44

    Ben benieuwd!
    Wat is de i8 toch prachtig.

    Login om te reageren
  2. nvn1993 zegt

    14 oktober 2014 om 16:49

    Lijkt mij technisch moeilijk om een grote v10 te plaatsen in de plaats van de kleine 4cilinder. Hoop dat t lukt!

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      14 oktober 2014 om 17:26

      @nvn1993: 3 cilinder ;)
      Maar lijkt mij inderdaad vrijwel onmogelijk.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        14 oktober 2014 om 17:54

        @trustmeiamanengineer: Thinking out of the box, als je er een V10 in wil dan past dat altijd!

        Laat dat maar aan de jongens van Manhart over, die krijgen wel meer voor elkaar.

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          14 oktober 2014 om 18:30

          @moveyourmind: …of Hartge…

          Login om te reageren
    • 6cylinder zegt

      14 oktober 2014 om 18:33

      @nvn1993: Vergeet niet het gigantische accupakket dat je overboord kan zetten.

      Login om te reageren
      • nvn1993 zegt

        14 oktober 2014 om 19:30

        @6cylinder: ja het zal vast wel lukken. Denk dat ze liever wel de v8 van de nieuwe f10 zullen gebruiken als het dan zover komt.

        Login om te reageren
  3. sydney zegt

    14 oktober 2014 om 17:00

    Hmmm…Geef mij ‘m maar gewoon standaard af fabriek.Een tuner die een bestaande auto beetpakt om er vervolgens een grote motor in een kleine behuizing in te plaatsten (beetje gechargeerd) waar hebben we zoiets eerder gezien..
    Nee, ik vind het veel knapper dat ze die i8 in relatief grote aantallen gewoon in productie kunnen en durven brengen.

    Login om te reageren
  4. Rick-dos zegt

    14 oktober 2014 om 17:00

    6 cilinder van de M3/4 er in. Hybride techniek configureren a la P1 LaFerrari of helemaal eruit slopen. Dan moet je met het gewicht van de i8 wel een bommetje hebben.

    Of het technisch haalbaar is is een tweede maar dat laat ik graag aan de knappe koppen over…

    Login om te reageren
  5. robbode zegt

    14 oktober 2014 om 17:07

    Lekker laten zoals die uit de fabriek komt hoogstens een setje mooie velgen

    Login om te reageren
  6. nick007 zegt

    14 oktober 2014 om 17:23

    Echt mijn ding niet, die stofzuiger…

    Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      14 oktober 2014 om 17:47

      @nick007: hoe kom je in vredesnaam bij stofzuiger?

      Login om te reageren
      • nick007 zegt

        14 oktober 2014 om 21:38

        @jrmpower24: Mijn koosnaampje voor alles wat veroordeeld is tot een elektriciteitssnoer en met een vervelend of erger, zonder geluid voorbij glijdt

        Login om te reageren
  7. RazorHead zegt

    14 oktober 2014 om 17:47

    Ik denk niet dat dit gaat lukken. De auto is er niet voor ontworpen en in het carbon chassis snijden is ook niet zo simpel. Ook zal de balans volledig anders zijn vrees ik.
    En waarom een V10? Dat gedrocht met zoveel problemen ?

    Login om te reageren
  8. Maarten zegt

    14 oktober 2014 om 17:50

    Tijd voor n v12. En noem hem dan de 850csi.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      14 oktober 2014 om 20:47

      @599fiorano: i850csi ;)

      Login om te reageren
  9. alassad zegt

    14 oktober 2014 om 18:20

    Sinds iemand mij erop wees dat de i8 een 911 uit poept kan ik niet meer normaal naar die achterkant kijken

    Login om te reageren
    • chaudfontaine zegt

      14 oktober 2014 om 19:40

      @alassad:
      Bedankt, nu heb ik er ook last mee

      Login om te reageren
  10. toyotafortuner zegt

    14 oktober 2014 om 20:28

    Wel vet hoor: de looks van een i8 combineren met de power en de sound van een E60 M5 V10. Mijn zegen hebben ze zeker

    Login om te reageren
  11. jvthof zegt

    15 oktober 2014 om 08:01

    V10 zal idd moeilijk gaan.. Als je kijkt naar de bouw en de motorruimte dan is er plek voor een “in lijn” blok.

    Daar BMW meestal wel een vooruitdenkend merk is zullen ze heus wel bij de l4 ruimte hebben overgehouden voor een “extremere” versie met l6.

    Bron: http://2.bp.blogspot.com/-vVmU9haiUB4/UhM_2oX2maI/AAAAAAAAFGs/qFbiBvBXuFw/s1600/bmw-i8-chassis.jpg

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      15 oktober 2014 om 09:33

      @jvthof: Nou, volgens de autojournalisten van Ootoovisie was BMW zelf er anders destijds mee aan het testen. Die plaatsten onderstaand verhaaltje uit de duim destijds. Smakelijk om gelachen:

      http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/bmw/21803144/___BMW_test_i8_met_tiencilinder___.html

      Login om te reageren
  12. mercbenzbmw zegt

    28 november 2014 om 13:35

    Dit vind ik niks. Een BMW i8 hoef je niet te tunen, maar de GSC BMW i8 iTron en die van Lumma Design zijn zeer geslaagd vind ik.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North