Manhart doet de BMW i8: tijd voor een V10?

Auteur: , 22 Reacties

Lijkt de BMW i8 je wel wat, maar heb je helemaal niets met hybrides en elektrisch rijden? Het zou zomaar kunnen dat Manhart de oplossing heeft.

Manhart BMW i8

De tuner uit het Duitse Wupertal gaat namelijk aan de slag met de elektrische krachtpatser van BMW. Zoveel kunnen we in ieder geval opmaken uit deze Facebook-post. Wat Manhart met de i8 van plan is, dat blijft helaas nog onduidelijk. We zien een likje gele verf op de remklauwen, nieuwe lichtmetalen velgen en meer gele details, maar dat is vooral het werk van de Photoshop-kunstenaar van de tuner.

Manhart BMW i8

Wij hopen stiekem dat er ook onder de motorkap het nodige gaat veranderen. Niet dat er nu iets mis is met de techniek van de i8, maar stel je eens voor hoe beestachtig deze bolide wordt met de V10 uit de vorige M5-generatie achter je rug. Droom of werkelijkheid? We zullen het ongetwijfeld zien tijdens de Essen Motor Show, waar Manhart zijn nieuwe project officieel gaat presenteren.



22 reacties

Ben benieuwd!
Wat is de i8 toch prachtig.
Lijkt mij technisch moeilijk om een grote v10 te plaatsen in de plaats van de kleine 4cilinder. Hoop dat t lukt!
@nvn1993: 3 cilinder ;)
Maar lijkt mij inderdaad vrijwel onmogelijk.
@trustmeiamanengineer: Thinking out of the box, als je er een V10 in wil dan past dat altijd!

Laat dat maar aan de jongens van Manhart over, die krijgen wel meer voor elkaar.
@moveyourmind: …of Hartge…
@nvn1993: Vergeet niet het gigantische accupakket dat je overboord kan zetten.
@6cylinder: ja het zal vast wel lukken. Denk dat ze liever wel de v8 van de nieuwe f10 zullen gebruiken als het dan zover komt.
Hmmm…Geef mij ‘m maar gewoon standaard af fabriek.Een tuner die een bestaande auto beetpakt om er vervolgens een grote motor in een kleine behuizing in te plaatsten (beetje gechargeerd) waar hebben we zoiets eerder gezien..
Nee, ik vind het veel knapper dat ze die i8 in relatief grote aantallen gewoon in productie kunnen en durven brengen.
6 cilinder van de M3/4 er in. Hybride techniek configureren a la P1 LaFerrari of helemaal eruit slopen. Dan moet je met het gewicht van de i8 wel een bommetje hebben.

Of het technisch haalbaar is is een tweede maar dat laat ik graag aan de knappe koppen over…
Lekker laten zoals die uit de fabriek komt hoogstens een setje mooie velgen
Echt mijn ding niet, die stofzuiger…
@nick007: hoe kom je in vredesnaam bij stofzuiger?
@jrmpower24: Mijn koosnaampje voor alles wat veroordeeld is tot een elektriciteitssnoer en met een vervelend of erger, zonder geluid voorbij glijdt
Ik denk niet dat dit gaat lukken. De auto is er niet voor ontworpen en in het carbon chassis snijden is ook niet zo simpel. Ook zal de balans volledig anders zijn vrees ik.
En waarom een V10? Dat gedrocht met zoveel problemen ?
Tijd voor n v12. En noem hem dan de 850csi.
@599fiorano: i850csi ;)
Sinds iemand mij erop wees dat de i8 een 911 uit poept kan ik niet meer normaal naar die achterkant kijken
@alassad:
Bedankt, nu heb ik er ook last mee
Wel vet hoor: de looks van een i8 combineren met de power en de sound van een E60 M5 V10. Mijn zegen hebben ze zeker
V10 zal idd moeilijk gaan.. Als je kijkt naar de bouw en de motorruimte dan is er plek voor een “in lijn” blok.

Daar BMW meestal wel een vooruitdenkend merk is zullen ze heus wel bij de l4 ruimte hebben overgehouden voor een “extremere” versie met l6.

Bron: http://2.bp.blogspot.com/-vVmU9haiUB4/UhM_2oX2maI/AAAAAAAAFGs/qFbiBvBXuFw/s1600/bmw-i8-chassis.jpg
@jvthof: Nou, volgens de autojournalisten van Ootoovisie was BMW zelf er anders destijds mee aan het testen. Die plaatsten onderstaand verhaaltje uit de duim destijds. Smakelijk om gelachen:

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/bmw/21803144/___BMW_test_i8_met_tiencilinder___.html
Dit vind ik niks. Een BMW i8 hoef je niet te tunen, maar de GSC BMW i8 iTron en die van Lumma Design zijn zeer geslaagd vind ik.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).