• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Manhart M240i met 500 pk is goedkoper dan een M2

Auteur: machielvdd, gepost 23 januari 2025 om 08:07 – 6 Reacties

Vergeleken met een M2 is deze Manhart M240i een goede deal.

Waarom koop je een M240i in plaats van een M2? Omdat die goedkoper is natuurlijk. Of omdat je 374 pk ook wel genoeg vindt. Als dat laatste het geval is ben je niet de doelgroep van deze Manhart M240i.

Je vraagt je misschien af: is Manhart niet een beetje laat met tuning voor de M240i? Nee, want ze hadden deze auto al eerder onder handen genomen. Toen hadden ze er 450 pk uit weten te persen, net iets minder dan de M2. Maar nu hebben ze de M240i gewoon bóven de M2 uitgetild, met maar liefst 503 pk. De M2 heeft maximaal 480 pk (als je een LCI hebt).

Manhart M240i
Manhart M240i
Manhart M240i

Het B58-blok van de M240i is onder meer voorzien van een nieuw inlaatspruitstuk, nieuwe intercooler, downpipe en natuurlijk softwarematige tuning. Het resultaat is 503 pk en 600 Nm koppel. Als je dat nog niet genoeg vindt is er op verzoek nog meer mogelijk. Doet Manhart niet moeilijk over.

Qua uiterlijk doet de Manhart M240i ook niet onder voor de M2, met vier uitlaten, de nodige carbon accesoires en een spoiler. De auto staat op 20 inch Manhart velgen en het onderstel is ook aangepast. Dat is nu een schroefset van KW.

Manhart M240i
Manhart M240i

Dan nu het prijskaartje. We hebben onze rekenmachine er even bij gepakt en komen uit op €27.555, met Nederlandse btw. Als we dat optellen bij de vanafprijs van een M240i komen we uit op een totaalprijs van €121.382. Dat is nog exclusief montage, maar waarschijnlijk ben je nipt goedkoper uit dan met een M2. Die kost namelijk €129.990.

We moeten er wel bij zeggen dat we nu alles in het winkelmandje hebben gemikt, terwijl dat natuurlijk niet nodig is. Het stickerset kun je bijvoorbeeld prima achterwege laten.

Ook interessant!

  • 1.500 pk BMW M240i is de snelste ter wereld
    1.500 pk BMW M240i is de snelste ter wereld [video]
  • G-Power BMW M240i is krachtiger dan een M2
    G-Power BMW M240i is krachtiger dan een M2
  • M240i met M Performance Parts valt meer op dan een M2
  • G-Power kietelt BMW M2 op de goede manier
    G-Power kietelt BMW M2 op de goede manier

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, G42, m2, m240i, tuning

Vorig bericht: « Tegemoetkoming studiekosten: deze auto’s kun je ervan kopen
Volgend bericht: Straatlegale SZ Trofeo is de coolste auto die je vandaag gaat zien »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    23 januari 2025 om 08:40

    Een hoop opsmuk en meer ca. 30% meer vermogen, voor 27 mille. Het eerste wat er in me opkomt: hoe lang blijft dat heel?

    Ik denk dat ik een M240i lekker origineel zou laten. Met de standaard Reihe Sechs ben je met 374 pk en 500 Nm koppel ook geen stakker.

    Login om te reageren
  2. mark997gt3 zegt

    23 januari 2025 om 09:16

    Zelfde prijs als M2. De M2 heeft natuurlijk veel betere restwaarde. Dus lastige businesscase…..

    Login om te reageren
    • gdjnl zegt

      23 januari 2025 om 13:26

      En daarnaast heeft M2 standaard betere remmerij, bredere spoorbreedte voor én achter, bredere koets, verbeterde ophanging (zwaarder uitgevoerd, vorige gen. had die van de M4), vgm zelfs aanpassingen aan de zuigers en cilinderkoppen, oliepomp etc. Genoeg redenen dus om “gewoon” voor die brede M2 te gaan ipv een “smalle” M240i uit de koker van M-performance met Tuningpakketje. Al blijft een standaard M240i als normale daily zeker een aantrekkelijke aanbieding.

      Login om te reageren
  3. Dymff zegt

    23 januari 2025 om 10:12

    Wat een kermis ding. BMW moet echt een nieuwe designer nemen ofzo want ze worden er niet mooier op. En die NFS tuning maakt het niet beter 😄

    Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    23 januari 2025 om 11:48

    Qua model ziet zo’n 240 er wel veeeeel beter uit dan een M2.
    Toch maar gewoon een M2 competition van het vorige model aan een zacht prijsje dan maar.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      23 januari 2025 om 20:07

      Dat vorige model is zo veel beter geslaagd. De proporties (ook van de verlichting) en gekke lijnen van deze 2 coupé maken het geen schoonheid

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North