• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren P1 GTR komt je Ferrari FXX K pesten

Auteur: ricardo, gepost 2 maart 2015 om 18:01 – 26 Reacties

McLaren P1 GTR komt je Ferrari FXX K pesten


McLarens £1,98 miljoen kostende circuitspeeltje. Dit is hem in het echt.

De standaard P1 is op het circuit al een intens apparaat om te besturen. Toch wisten ze ‘m in Woking nog een klasse extremer te krijgen. Het kostte ze wel de homologatie voor straatgebruik, maar daar staat een GTR-versie tegenover die 50 mm lager bij de grond ligt, een 10 cm hogere achtervleugel heeft (ook 10% meer downforce) en een titanium uitlaat bevat die 6,5 kg lichter is. Ook het interieur werd gestript – zelfs van de airbags werd afscheid genomen – waardoor de totale gewichtsbesparing op 50 kg uitkomt, wat de P1 GTR een totaalgewicht van 1345 kg geeft.

McLaren P1 GTR komt je Ferrari FXX K pesten

Het vermogen steeg naar 1000 pk, waarbij 800 stuks uit de V8 verbrandingsmotor komen, en de rest wordt geleverd door elektronen. De spoorbreedte nam aan de voorkant met 80 mm. Onze fotoslaven liepen net langs de McLaren-stand om hem alvast te bekijken, wat een fraaie set platen opleverde, inclusief poetsmeneer en een toekijkende poetsmanager.


Ook interessant!

  • Koop de allereerste McLaren P1
  • P1 GTR en Chiron maken de Maasvlakte onveilig
  • Weet jij welke McLaren dit ook alweer is?
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, geneve, geneve-2015, McLaren, P1, p1-gtr

Vorig bericht: « Hyundai Tucson waarschijnlijk als plug-in met 7% bijtelling
Volgend bericht: Mansory S63 AMG Coupé lacht iedereen uit met z’n 985 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. axel968 zegt

    2 maart 2015 om 18:05

    Ik zeg laat ze allebei tegen elkaar racen. Of krijgen we dan weer het gezeik net als bij Top Gear?

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      2 maart 2015 om 19:28

      @axel968: ze gaan de straatversies het uitlaten knokken in een special dan is de Porsche 918 ook op het feestje

      Login om te reageren
  2. trustmeiamanengineer zegt

    2 maart 2015 om 18:12

    Geen partij voor de FXX K. Al is het alleen al omdat de P1 4 essentiële cilinders mist.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      2 maart 2015 om 18:57

      @trustmeiamanengineer: wel twee essentiële turbo’s die de Ferrari weer mist…

      Login om te reageren
  3. overklast zegt

    2 maart 2015 om 18:12

    Ik vind een besparing van 50 kilo nog redelijk weinig, als je ziet wat voor ingrijpende veranderingen ze hebben gedaan.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      2 maart 2015 om 19:07

      @overklast: het geeft al aan dat de P1 al erg licht was. Daarnaast is het niet een kwestie van 50kg minder, maar alle extra hardware van de GT-R ten opzichte van de standaard P1 brengt weer extra gewicht in de schaal. Die er dus afgeschaaft moest worden.

      Zelfse geldt voor de ‘lichtgewicht’ RS’en van Porsche: die zijn vaak marginaal lichter dan de gewone GT3, maar hebben wel extra hardware (vleugels, verbrede wielkasten ed).

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        2 maart 2015 om 23:00

        @gtwillem: de grootste gewichtsbesparing wordt gerealiseerd door de bestuurder. Vandaar de Technogym-reclame op de wagen.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          2 maart 2015 om 23:47

          @roppp: dat is helaas waar. Vaak wordt bij dit type ‘lichtgewicht’ modellen de winst in Kg besparingen tenietgedaan door de corpulente bouw van de eigenaren…

          Login om te reageren
  4. C6_R zegt

    2 maart 2015 om 18:14

    Ok, doe maar naar Le Mans meenemen aub. Maken we een nieuwe GT1 klasse aan, kun je je meten aan FXX-K, Koenigseggs, Zonda’s Aston Vulcan, Ford GT etc…

    /droomt verder

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    2 maart 2015 om 18:23

    Ik vind hem best nog zwaar voor een raceauto. Zal wel door de hybridemeuk komen.

    Login om te reageren
    • Zjonnie zegt

      2 maart 2015 om 18:36

      @berlinetta: echt ja? ding weegt even veel als n golfje oid, en dan 1000 pk.. Ben benieuwd volgens mij gaat t aardig gelijk op tussen de P1 GTR en FXX

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        2 maart 2015 om 18:47

        @Zjonnie: Ja een Golf is een doodnormale personenwagen. Dit is een hypermoderne racewagen. Dan verwacht ik meer van het gewicht (of moet ik zeggen minder?).

        Login om te reageren
        • Zjonnie zegt

          2 maart 2015 om 18:56

          @berlinetta: Je hebt n punt dat n golfje een normale auto is, maar als een supercar zoals de P1 ondanks een V8 en elektromotor even zwaar weegt vind ik dat een beste prestatie

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            2 maart 2015 om 19:25

            @zjonnie: Klopt, zwaar is anders inderdaad. En langzaam is deze auto op zijn zachtst gezegd allerminst.

            Login om te reageren
  6. badboys zegt

    2 maart 2015 om 18:30

    De P1 GTR, FXX K en de Vulcan zullen het top level zijn qua rijervaring.
    Zet deze drie naast elkaar voor een vergelijkbaar test, alleen al de gedachte is heerlijk.
    Daarnaast super dat AM gewoon een 7.0 L v12 in de Vulcan lepelt, gewoon omdat het kan!

    Login om te reageren
  7. kapiteinaudi zegt

    2 maart 2015 om 18:33

    Prachtig. Van de 3 hypercars vind ik toch dat de P1 het meest extreme design heeft, de Porsche vind ik dan weer de mooiste. En toch zou ik de Ferrari willen. Beetje raar misschien. Of nee, niet echt eigenlijk… Er gaat niks boven een Ferrari met V12.
    Ben alleszins benieuwd hoe deze het doet tegen de FXX K.

    Login om te reageren
    • badboys zegt

      2 maart 2015 om 19:17

      @kapiteinaudi: Persoonlijk fan van de P1 dus nu ook v/d P1 GTR het uiterlijke verschil is gewoon minimaal t.o.v. de normale P1. De basis was al superieur v/d P1 vandaar de minimale wijzingen. Verder ook een groot fan v/d FXX K, mindere punten die ik vind bij de LaF heeft Ferrari aangepast bij de FXX K. Het resultaat mag er wezen nu is de Ferrari perfect; sublieme v12 en een super design. Verder denk ik dat de FXX K de Formule 1 gevoel, ervaring en beleving het best overbrengt aan de bestuurder en het dichtst benaderd. De P1 GTR en de FXX K vind ik met afstand mooier dan de 918. De 918 kegel ik eruit voor de Zonda R.

      Login om te reageren
  8. Mika_Hakkinen zegt

    2 maart 2015 om 18:35

    Weer eens een keer andersom, de man op de knieën en de vrouw die er met een doekje verdwaalt bij staat te kijken haha

    Ontopic: Wat een brute wagen zeg, de Fxx, Zonda r, zijn toch wel mooie uitlaatkleppen voor de engineers

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    2 maart 2015 om 18:54

    Wat een gedrocht!

    Login om te reageren
  10. carmasterr zegt

    2 maart 2015 om 19:01

    Deze auto is veel te blij met zichzelf.

    Login om te reageren
  11. rolov zegt

    2 maart 2015 om 19:42

    Wat een vreselijk lekkere bak. Ik ben dan ook wel een vreselijke fanboy dat moet ik wel erbij zeggen.

    Login om te reageren
    • badboys zegt

      2 maart 2015 om 21:48

      @rolov: Wie niet :) Ik bedoel als je dit ziet wordt je vanzelf liefhebber van de P1.

      Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    2 maart 2015 om 19:47

    Alleen al door er slicks onder te leggen zou hij al veel beter worden als ik de reviews mag geloven.

    Login om te reageren
  13. rufctr01 zegt

    2 maart 2015 om 20:50

    Hopen dat we deze eens bij Top Gear gaan zien.

    Login om te reageren
    • nickelb zegt

      3 maart 2015 om 09:26

      @rufctr01: gaat niet gebeuren. Bij topgear willen ze alleen straatlegale autos. Zoals toen met die pagani geloof ik. Een tijd van 1.10 en er dan achterkomen dat het semi slicks waren en meteen van het bordbgehaald

      Login om te reageren
  14. Rick-dos zegt

    2 maart 2015 om 22:37

    Als multimiljonair mag je blij zijn dat je in deze tijd leeft. Autofabrikanten geven je zoveel keus en zoveel moois dat het gewoon een droom is.

    Vroeger moest je het als multimiljonair doen met een keuze tussen een F40, 959 of Countach. Wat een nachtmerrie was dat. Brrrrrr barre tijden waren dat voor multimiljonairs….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North