• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mansory Zapico: custom bike met ballen

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 februari 2011 om 13:15 – 17 Reacties

Mansory Zapico
Dat Mansory een veelvraat is bewezen ze de afgelopen maanden al. Naast super-high-end wagens doen ze sinds kort ook BMW’s en ook voor een Lotus draaien ze hun hand niet om. De horizon wordt nu verder verbreed met een tweewieler, en wel een hele dikke twin vol met, hoe kan het ook anders, carbonfiber. Om het nog een beetje autogerelateerd te houden hebben ze er een Veyron achter gezet.

Een motor bouwen doe je natuurlijk niet zo snel als autoveredelaar, en daarom heeft Mansory de hulp ingeroepen van customiser Thomas M. George. Het resultaat is bovenstaande kolos, die ondanks alle koolstofvezel niet minder dan 340 kg weegt.

In het frame hangt een dikke 2 liter V-Twin van de Amerikaanse fabrikant S&S die 160 pk levert. Extra opvallend aan deze imposante verschijning is dat het achterwiel wordt aangedreven door een getande riem in plaats van de conventionele ketting en de dichte velgen van koolstofvezel.

Het mag duidelijk zijn dat als de Zwitserse tuners al geen grootaandeelhouder van een koolstofvezelfabriek zijn, ze in ieder geval een aardige kwantumkorting kunnen bedingen, want ze jassen er flink wat van het goedje doorheen. Als je moet kiezen, ga je dan voor deze Zapico of voor de Yamaha par Hermes?

Ook interessant!

  • Porsche Taycan krijgt dikspul van Mansory aangemeten
  • Le Mansory is enorm knakige gechipte supercar
  • Mansory RS7
    Mansory RS7 zoekt de grenzen op
  • Mansory F8 Tributo is een 'harmonieus kunstwerk'

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2011, mansory, motoren, tuning

Vorig bericht: « Opel bevestigt cabrio vanaf 2013
Volgend bericht: Welke gemeenten stoten het meeste CO2 uit? »

Lees Interacties

Reacties

  1. jack_abarth zegt

    25 februari 2011 om 13:23

    Volgens mij is riemaandrijving niet zo heel speciaal hoor…

    Login om te reageren
  2. Hupke zegt

    25 februari 2011 om 13:27

    Idd riem is niets speciaals aan, word gewoon weinig gebruikt op motoren die dienen om effectief me te rijden.

    Daar zijn een cardan of ketting veel doeltreffender, en goedkoper.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      25 februari 2011 om 13:48

      Op zich wel opvallend, want het gros van de motors maakt gebruik van ketting of cardan idd. Noem eens een paar fabrikanten die aandrijven mbv riem?

      Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        25 februari 2011 om 14:01

        @sir_smokalot: Triumph bijvoorbeeld

        Login om te reageren
      • f650csrider zegt

        25 februari 2011 om 14:35

        @sir_smokalot: Riemaandrijving is niets nieuws hoor:

        BMW (F800S/ST, F650CS).
        Harley Davidson.
        Kawasaki op zijn VN-serie.
        Buell.
        Een Clement uit 1908 had zelfs al riemaandrijving.
        Triumph inderdaad ook.
        Yamaha net als kawasaki op zijn custom serie.

        Beetje meer research kan geen kwaad…

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          25 februari 2011 om 14:47

          Ik zeg ook niet dat t nieuw is, maar dat je t niet vaak ziet op motoren. Althans niet de doorsnee modellen die ik op straat zie

          Login om te reageren
          • f650csrider zegt

            25 februari 2011 om 14:52

            @sir_smokalot: De meeste motoren met dit soort aandrijving rijden ook alleen maar op mooie zomerse zaterdag- en zondagmiddagen. Ga maar eens op een leuk dijkje staan op zondagmiddag. Wel oppassen voor agressieve fietsers (is mijn ervaring) die de dijken voor hen zelf willen hebben, en mij als motorfietser (met getande riem) het licht in de ogen niet gunnen.

            Login om te reageren
            • C220AMG zegt

              25 februari 2011 om 20:20

              @f650csrider: Dat geld niet alleen voor de dijk, maar zowat voor alle wegen binnen de bebouwde kom en misschien zelfs de kleine wegen buiten de bebouwde kom. ’t is in mijn optiek vaak een egoïstisch volkje.

              Login om te reageren
  3. tborre zegt

    25 februari 2011 om 13:34

    Ik vraag me af hoe dit beest gaat rijden.. lijkt me niet direct de meest comfortabele zitpositie …

    Login om te reageren
  4. tjorque zegt

    25 februari 2011 om 13:40

    en lijkt me al helemaal geen wegligging te hebben om iets anders mee te doen dan recht door rijden…

    Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    25 februari 2011 om 14:00

    Waren ze nou maar bezig om de Veyron naar 2000 pk te tillen…

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      25 februari 2011 om 15:06

      @Jochempie: ‘T mooie was dat hun Veyron 1100PK had en iets exclusief was, maar nu Bugatti zelf de lat hoger heeft gelegt zijn ze gwn hard gedisd, en over die aandrijfriem, wat maakt het uit, ik kende het niet en is unieker dan een conventionele riem, wat je ook nog hebt is dat het wiel letterlijk word aangedreven door een roller tegen het wiel aan te zetten.

      Login om te reageren
  6. realist zegt

    25 februari 2011 om 14:01

    2 wielen?, dan gaat het toch gewoon om een brommer?

    Login om te reageren
  7. SyriX zegt

    25 februari 2011 om 15:37

    Zo veel CF en nog steeds 340kg?? wtf

    Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      25 februari 2011 om 21:24

      @SyriX: Custom design, dikke motor, veel extra foefjes, …

      Login om te reageren
  8. mrB zegt

    25 februari 2011 om 15:40

    lelijke motor dit. Kleurtje van die veyron is ook een beetje jammer

    Login om te reageren
  9. rotarypowah zegt

    25 februari 2011 om 17:02

    Spacend ding zeg. Een beetje alsof Dell een Alienware op wielen gemaakt heeft.
    Die getande riem is net zo extra opvallend als remmen waarmee je tot stilstand kunt komen of banden met profiel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North