• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mark Webber: ‘911 GT2 RS vliegt over de Nordschleife’

Auteur: RubenPriest, gepost 8 juli 2017 om 11:59 – 28 Reacties

Afbeelding Mark Webber: ‘911 GT2 RS vliegt over de Nordschleife’Afbeelding Mark Webber: ‘911 GT2 RS vliegt over de Nordschleife’Afbeelding Mark Webber: ‘911 GT2 RS vliegt over de Nordschleife’Afbeelding Mark Webber: ‘911 GT2 RS vliegt over de Nordschleife’Afbeelding Mark Webber: ‘911 GT2 RS vliegt over de Nordschleife’Afbeelding Mark Webber: ‘911 GT2 RS vliegt over de Nordschleife’Afbeelding Mark Webber: ‘911 GT2 RS vliegt over de Nordschleife’Afbeelding Mark Webber: ‘911 GT2 RS vliegt over de Nordschleife’

GT2 RS
Testrijder Mark Webber spreekt mooie woorden over de nieuwe GT2 RS.

Autofabrikanten die een record hebben gereden op de Nordschleife vrezen voor de nieuwe GT2 RS. Eerder communiceerde Porsche dat het monster in minder dan zeven minuten een rondje zou doen op de ruim 20 km lange baan en Mark Webber voegt nog wat sappige details toe.

In gesprek met Driving.ca zegt Webber dat de GT2 RS een snelheid van 336 km/u wist te bereiken op Döttinger Höhe, het lange rechte stuk. Mocht deze claim worden hardgemaakt dan heeft Porsche nog een record gebroken. Het huidige gemeten snelheidsrecord is in handen van de Lamborghini Huracán Performante. De Lambo, die een tijd van 6:52,01 (video) wist neer te zetten op de Nordschleife, reed met 304 km/u over het lange rechte stuk.

Dit belooft wat voor de ‘Ringtijd van de GT2 RS. In Sant’Agata Bolognese zullen ze zich nu al peentjes zweten. Het merk kondigde immers met veel bombarie aan dat de Huracán Performante in minder dan zeven minuten de Nordschleife zou klaren. Het is afwachten op de officiële berichtgevingen van Porsche, hopelijk in combi met een puike video.

Ook interessant!

  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS
  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

911, gt2, gt2-rs, Mark Webber, nurburgring, Porsche, record

Vorig bericht: « Aventador totaal gesloopt na gevaarlijke inhaalactie
Volgend bericht: Decoratie done right: het blok van een M3 in de woonkamer »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    8 juli 2017 om 12:10

    Leuk ding om nu mee door zombie apocalypse Hamburg te scheuren ..

    Ook nog zo een spoiler op de voorkant svp ..

    Login om te reageren
  2. shibby zegt

    8 juli 2017 om 12:24

    Een 911 GT2 RS die snel is… Wow

    Login om te reageren
  3. griffendahl zegt

    8 juli 2017 om 12:33

    Dan maar wat minder snel over de Ring… Wat een lelijk bespoilerd hok hebben ze er van gemaakt.

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    8 juli 2017 om 12:43

    Record is marketing lulkoek lijkt me. Hoe kan een 700pk sterke sportwagen sneller zijn op een lang recht stuk dan eentje met 860, 906 of meer dan 1000pk? De P1Lm van Lanzante kan last hebben van teveel downforce maar de gewone P1 of de 918 moeten sneller kunnen.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      8 juli 2017 om 12:58

      @w0o0dy: Ik meen me te herinneren dat Koenigsegg toch wel heel wat harder reed dan deze Porsche.

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      8 juli 2017 om 13:04

      @w0o0dy: Simpel: vermogen is niet alles. De McLaren heeft nogal last om zijn vermogen kwijt te kunnen en de 918 Spyder is erg zwaar. McLaren heeft met een P1 GTR op straatbanden een tijd van 6:45 (of iets in die richting) neergezet.

      En hoe snel een Koenigsegg ook is op het rechte stuk, dat surplus aan vermogen is niet zaligmakend. Het is de combinatie van stabiliteit, wegligging, vermogen, remmen en gewicht. Bij de Huracan Performante en 991 GT2 RS is die blend het meest geslaagd. Het totaalplaatje voor een toptijd op de Ring is belangrijker dan getallen qua vermogen.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        8 juli 2017 om 13:14

        @willeme: Maar het gaat hier alleen even om topsnelheid, niet om de rondetijden.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          8 juli 2017 om 13:19

          @berlinetta: Tenminste, ik heb het enkel over de vermeende topsnelheid record dat Porsche zou hebben verbroken. Dat kan niet kloppen. Die rondetijd geloof ik wel.

          Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            8 juli 2017 om 16:18

            @berlinetta: een p1 of een 918 houdt er bij 340-350 ook wel mee op. ik zal het herhalen, het gaat om het totaal plaatje. leuk dat je 1000pk hebt in een bugatti veyron, maar de bocht wil ie echt niet nemen met 300+.

            Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        9 juli 2017 om 00:49

        @willeme: Ik weet niet hoor Willem, de Koenigsegg One:1 bv, lijkt mij zeer stabiel te zijn. In volgend filmpje ( wat je ongetwijfelt gezien hebt ), accelereert hij vol naar de 340 km per uur, praktisch zonder handen aan het stuur, en dan gaat hij vol op de rem, ook maar met enkele vingers aan het stuur: https://youtu.be/02K1CaUpAJA?t=130

        Dus met de stabiliteit lijkt het me wel goed te zitten. Maar als ik mij goed herinner, heeft Koenigsegg nog niks officieel rond deze wagen uitgebracht, qua prestaties op de Nurburgring dacht ik?

        Login om te reageren
        • woudloper zegt

          9 juli 2017 om 07:45

          @SimonMc: Neen want zowel de eerste poging met Agera R als de tweede met een one:1 leidden tot een crash.
          Wel deden ze met de rode Agera R van een klant >400 op het rechte stuk. Heb er wel nooit telemetrie data van gezien.

          Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      8 juli 2017 om 13:06

      @w0o0dy: Inderdaad downforce. Maar het kan ook nog dat die twee hybride hypercars op topsnelheid alleen nog hun brandstofmotor hebben, elektromotoren presteren niks meer bij die snelheden. En dus hebben ze dan allebei ook rond de 700pk. Bovendien heeft de GT2 een soort Ram-air, dus het zal me niks verbazen als ‘ie bij die snelheden (ruim) meer dan de opgegeven 700pk levert.

      Login om te reageren
      • kalslasie zegt

        8 juli 2017 om 13:31

        @trustmeiamanengineer: jepp inderdaad

        Login om te reageren
    • dawwg zegt

      8 juli 2017 om 15:47

      @w0o0dy: Klinkt inderdaad als mooie marketing-praat, maar goed, Porsche is al jaren koning in performance per pk (m.a.w. daadwerkelijke handling & snelheid bij een gegeven aantal PKs), dus ben benieuwd naar de weggelaten nuances :)

      Login om te reageren
    • woudloper zegt

      9 juli 2017 om 07:42

      @w0o0dy: koenigsegg haalde 402 op de DH met een Agera R

      Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    8 juli 2017 om 12:45

    De Agera R zal makkelijk de 350 voorbij gaan op dat stuk. Om het maar niet over de Reggera of de Chiron te hebben.

    Login om te reageren
    • p964 zegt

      8 juli 2017 om 13:15

      @w0o0dy: een dragracer ook. Echter gaat het erom dat dit een auto is die de eerste bocht na dat rechte stuk ook redelijk snel weet te ronden, evenals de tientallen bochten daarna. Dat maakt de combinatie met een hoge topsnelheid bijzonder.

      Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    8 juli 2017 om 12:48

    Zie? http://gtspirit.com/2012/04/06/koenigsegg-agera-r-hits-402kmh-on-gran-turismo-nurburgring

    Login om te reageren
  7. kenner zegt

    8 juli 2017 om 13:27

    Eerste en laatste keer dat we hem op de Ring zullen zien want ze zullen nooit meer zonlicht aanschouwen, gezellig in een garage bij de andere collecter items, wachten op waardeverdubbeling. Ik hoop eigenlijk dat die bubbel snel knalt en wij deze, mc12 Corsa, F1 LM, etc voor een prikkie kunnen kopen

    Login om te reageren
    • jorden zegt

      11 juli 2017 om 22:36

      @kenner: Wat noem je een bubbel? Dat een Ferrari Enzo nog maar 1 miljoen euro inplaats van 1,3 oplevert? De aanschaf was toch echt “maar” 8,5 ton.
      Er blijft echt wel een categorie exoten bestaan die niet afschrijven.
      Het snelle geld willen verdienen met handel in nieuwe auto’s zal wellicht wel gaan afnemen.

      Login om te reageren
  8. trolle zegt

    8 juli 2017 om 13:28

    Natuurlijk dat webber zegt dat de porsche over de ring vliegt, hij is hun verdomde testrijder. Ook al was hij niet vooruit te branden dan zou hij volgens webber nog over de ring vliegen. Je maakt geen slechte reclame voor u baas….

    Login om te reageren
  9. kempenaer zegt

    8 juli 2017 om 13:57

    Eerst zien dan geloven en zelfs dan weten we niet wat VW/Porsche allemaal heeft aangepast, zoals bij alle andere statements van producenten over hun prestaties op de NBR.
    Een hoop marketing is het, meer niet.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    8 juli 2017 om 14:12

    Ja hij is dik, nee ik heb echt liever de Huracan Performante.

    Login om te reageren
  11. banaan7 zegt

    8 juli 2017 om 14:24

    Best wel raar eigenlijk. Een 911 die sneller is dan de hypercar van hetzelfde merk.

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      8 juli 2017 om 18:00

      @banaan7: kun je zien hoe hard de technologie evolueert of hoe hard je als consument word genaaid?

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        9 juli 2017 om 00:54

        @bmwfreak038: Ja en ja.

        Login om te reageren
      • woudloper zegt

        9 juli 2017 om 07:47

        @bmwfreak038: of hoe het circuit is aangepast en die nieuwe asfalt in bepaalde bochten veel doet

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      9 juli 2017 om 01:41

      @banaan7: Mja, zoals Willeme al terecht aangeeft, die 918 is best wel zwaar ( tussen de 1640 en 1700 kg ).
      Ook heeft de GT2 RS te allen tijde de 700 pk. De 918 heeft een gecombineerd vermogen, waarvan 608 uit de verbrandingsmotor, en 286 pk uit de elektromotoren. Vanaf 265 km/u, valt 1 elektromotor van 129 pk weg, waardoor er dus nog 765 pk overschiet.

      Dan krijg je een verhouding van 466 pk per ton voor de 918, tegenover 486 pk per ton voor de GT2 RS, vanaf 265 km/h weliswaar. ( Voor beide wagens de laagste gewichten genomen, vloeistoffen inclusief ). Lijkt me dus dat de GT2 RS vanaf 265 km/h in het voordeel is.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North