• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: alle info en prijs van de Porsche 911 GT2 RS

Auteur: Author, gepost 30 juni 2017 om 18:00 – 64 Reacties

Afbeelding Officieel: alle info en prijs van de Porsche 911 GT2 RSAfbeelding Officieel: alle info en prijs van de Porsche 911 GT2 RSAfbeelding Officieel: alle info en prijs van de Porsche 911 GT2 RSAfbeelding Officieel: alle info en prijs van de Porsche 911 GT2 RSAfbeelding Officieel: alle info en prijs van de Porsche 911 GT2 RSAfbeelding Officieel: alle info en prijs van de Porsche 911 GT2 RSAfbeelding Officieel: alle info en prijs van de Porsche 911 GT2 RSAfbeelding Officieel: alle info en prijs van de Porsche 911 GT2 RS

Dit kost de Porsche 911 GT2 RS
Het meeste wist je al?

We kunnen ons haast niet voorstellen dat de plaatjes en de info in dit artikelen nog nieuws zijn voor de meesten van jullie, want de GT2 RS lekte aan alle kanten, maar we houden ons netjes aan het door Porsche opgelegde embargo. De GT2 met z’n geblazen motor is in tegenstelling tot de atmosferische GT3 niet per se een heet circuitbeest. Zie de koning der Elfjes meer als een zeer straffe GT die in staat is om flinke afstanden in recordtempo af te leggen.

De geblazen zescilinder boxer onder de kap doet 700 pk en 750 Nm, waarmee de sprint naar 100 km/u in 2,8 tellen achter de rug is. 0-200 km/u duurt 8,3 seconden en de topsnelheid ligt ondanks die vette achtervleugel op een flinke 340 km/u.

Het blok is gebaseerd op dat van de 911 Turbo S die in de boeken staat voor 580 pk. De extra 120 paarden werden gevonden door gebruikmaking van grotere turbo’s en intercoolers die bij zware belasting worden gekoeld met waterspray. Voor naadloos schakelwerk zorgt de 7-traps DSG. Wie nog steeds emotioneel wordt van een handbak moet dus uitwijken naar een andere 911, we adviseren in dat geval de GT3.

Interieur

Rijeigenschappen zijn op punt gezet middels achterwielbesturing en Ultra High Performance rubber. Veel power vraagt om veel remkracht en dus krijgt de GT2 RS keramische schijven die wel tegen een stootje kunnen. In deze prijsklasse kan een fabrikant niet om carbon frutsels heen en dus is de nieuweling uitgerust met onder meer koolstofvezel zijspiegelkappen, luchtinlaten, bagageklep en andere zaken.

Wie meer wil kan meer krijgen. Het Weissach Package kennen we nog van de 918 Spyder en is ook te bestellen op de GT2 RS. Het pakket levert een gewichtsbesparing van 30 kg op en het bestaat uit nog meer carbon, titanium en magnesium.

Het interieur wordt afgewerkt met rood alcantara, zwart leer en carbon. Met PCM bedien je audio, navigatie en communicatie en standaard is de GT2 RS uitgerust met Connect Plus en de Porsche Track Precision-app, waarmee je op je smartphone rijgegevens kunt uitlezen en analyseren. Ook is er een horloge dat alleen samen met de auto kan worden besteld, het ding kost 9.450 euro.

Dan waarvoor je klikte: de prijs van de auto zelf! De nieuwe 911 GT2 RS mag mee voor 354.300 euro, hij staat vanaf december dit jaar bij de dealer.

UPDATE 1: een video van de GT2 RS check je op autojunk.nl!

UPDATE 2: we vergelijken de 997 GT2 RS met de 991 GT2 RS.

Ook interessant!

  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS
  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, geld, goodwood, goodwood-2017, gt2, gt2-rs, Porsche

Vorig bericht: « Renault: “vanaf nu gaat Max z’n motor niet meer stuk”
Volgend bericht: Duitsers adviseren: koop GEEN diesel! »

Lees Interacties

Reacties

  1. thezwart zegt

    30 juni 2017 om 18:02

    ‘Oetsjie mamma…’

    Login om te reageren
  2. s3per zegt

    30 juni 2017 om 18:24

    Blubberdikke bak, misschien wel een van mijn nieuwe favorieten. Heb hem net al ‘uitgeprobeerd’ in de configurator.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      30 juni 2017 om 18:29

      @s3per:
      Welke kleuren zijn/komen beschikbaar ?

      Login om te reageren
      • mvdd zegt

        30 juni 2017 om 19:41

        @amghans: naast zwart, wit en grijs is er de keuze uit Guards Red, Racing Yellow, Lava Orange en Miami Blue

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          30 juni 2017 om 20:31

          @mvdd:
          Thanks. In dat geval lijkt Guards Red me wel wat.

          Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          30 juni 2017 om 23:19

          @mvdd: helaas, dan houdt het even op, ik wil dat mooie groen op een RS ?

          Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      30 juni 2017 om 18:57

      @s3per: Top man, hoe rijd ie?

      Login om te reageren
      • vandijkbv zegt

        30 juni 2017 om 20:58

        @svenska_aeroplan_ab: rijdt*

        Login om te reageren
        • bmwfreak038 zegt

          2 juli 2017 om 03:08

          @vandijkbv: rijdt rijd het woord wordt er niet anders van of was het nou word weed jij het nog of was het weet?

          Login om te reageren
      • sr20det zegt

        30 juni 2017 om 21:14

        @svenska_aeroplan_ab: In Forza wel oke, geef t een vijfje..

        Login om te reageren
        • quattromeister zegt

          30 juni 2017 om 22:22

          @sr20det: Jij speelt een beta van Forza 7?

          Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    30 juni 2017 om 18:41

    Nee voor mij niet. Een beetje te opvallend met die achtervleugel. Cayman vind ik sowieso mooier

    Login om te reageren
  4. maksym357 zegt

    30 juni 2017 om 18:43

    Was deze nu al uitverkocht of niet?

    Login om te reageren
    • Jaymz zegt

      30 juni 2017 om 21:35

      @maksym357: denk het haast wel. Dit is een mooie belegging. Over een paar jaar dubbel zoveel waard. Ik zou het wel weten als ik de poen ervoor had.

      Login om te reageren
      • maksym357 zegt

        30 juni 2017 om 21:43

        @jaymz: Klopt, al vind ik het toch wel wat jammer dat dit soort auto’s vooral gekocht wordt als belegging en ze zo met een laagje stof erop in een garage belanden.. Met zo’n ding zou eigenlijk gereden moeten worden.

        Login om te reageren
        • Jaymz zegt

          30 juni 2017 om 22:37

          @maksym357: dan zou je er twee moeten kopen. 1 als investering en 1 om lekker te rijden. Dan heb je dus na een aantal jaren je geld terug en lol gehad. Damned you lottery

          Login om te reageren
  5. dromedaris zegt

    30 juni 2017 om 18:47

    Deze gaan zo vaak hier nog voorkomen met de tag “crash”.

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      2 juli 2017 om 12:00

      @dromedaris: de gemiddelde Porsche rijder bezit over betere stuursmanskunsten, dan de gemiddelde Ferrari rijder. Je ziet hier vaker gekreukelde Ferrari’s voorbij komen, just so you know.

      Login om te reageren
  6. vtechlover zegt

    30 juni 2017 om 18:49

    Koeling met Water-Spray?

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      30 juni 2017 om 19:14

      @vtechlover: is niet iets nieuws hoor!

      Login om te reageren
    • dromedaris zegt

      30 juni 2017 om 19:20

      @vtechlover: gebeurt ook op condensors van grote koelgroepen op daken

      Login om te reageren
  7. radeox zegt

    30 juni 2017 om 18:49

    Bij Porsche vind ik de ‘instapmodelletjes’ verreweg het mooist. Een mooie, rustige vorm zonder te veel opsmuk.

    Zo’n GT2 RS sluit echter wel veel beter aan bij mijn rijderskwaliteiten.

    Een 911 Carrera voelt voor mij als een te strakke broek, het past wel maar je voelt je wel beperkt.

    Helaas zal ik het om financiële redenen geen GT2 RS kunnen aanschaffen, je moet prioriteiten stellen.

    Login om te reageren
  8. racerx zegt

    30 juni 2017 om 18:49

    Ik weet niet wat een RUF CTR 2017 kost, maar die heb ik toch een stuk liever…

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      30 juni 2017 om 19:13

      @racerx: €892.000, die heb ik ook liever maar die prijs damn…

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        30 juni 2017 om 19:19

        @trolle: Oei… Nou ja, investeerders vragen binnen 2 jaar hetzelfde voor zo’n GT2 RS.

        Login om te reageren
        • Jochen zegt

          30 juni 2017 om 20:19

          @racerx: nee, want zeepbel is dan lek

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            30 juni 2017 om 20:43

            @jochen: dat werd 2 jaar geleden ook al geroepen.

            Login om te reageren
            • Jochen zegt

              30 juni 2017 om 21:17

              @rhellema: en de eerste tekenen zijn er nu ook niet voor niets

              Login om te reageren
              • radeox zegt

                30 juni 2017 om 21:24

                @jochen:

                Dat werd 2 jaar terug ook al geroepen.

                Een jaar of 12 terug zouden de huizenprijzen ook nooit kunnen zakken.

                Een jaar of 4 terug zouden de huizenprijzen voorlopig ook niet meer tot het niveau van voor de crisis kunnen stijgen.

                Ik bied trouwens 2 maniakale bollen voor je zeepbel.

              • rhellema zegt

                30 juni 2017 om 21:52

                @jochen: meer tekenen dan alleen de uitspraak van een persoon zijn er vooralsnog niet.

  9. Dagg zegt

    30 juni 2017 om 18:51

    Help mij even. Klopt het dat uit de geschiedenis het ontstaansgeschiedenis van de GT2 als rally auto (groupC?) en de GT3 als race auto (FIA GT) was?

    Login om te reageren
  10. dampu020 zegt

    30 juni 2017 om 18:57

    Is nou niemand verbaasd dat dat ding 700pk heeft?! Of ben ik gewoon laat?

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      30 juni 2017 om 20:40

      @dampu020: welkom in 2017, de tijd waar niemand nog ergens van onder de indruk is…

      Login om te reageren
    • kapitein zegt

      30 juni 2017 om 21:28

      @dampu020: Mee eens. Het ziet er in mijn optiek niet uit, maar wat een beest moet dit zijn om te rijden!

      Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        3 juli 2017 om 00:18

        @kapitein: maar ik ben weer eens aan het denken geslagen, mensen vinden dit er niet uitzien? Terwijl zn broertje bijna sprekend lijkt, ofwel de gt3rs

        Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      30 juni 2017 om 23:22

      @dampu020: tja, de eerste beste gechipte rs6 gaat daar tegenwoordig overheen… blijft inderdaad gekkenwerk ?

      Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      3 juli 2017 om 00:17

      @dampu020: het is gewoon indrukwekkend 700 pk uit een 6 pitter, en vergeet zn 750 nm niet!

      Login om te reageren
  11. c3po zegt

    30 juni 2017 om 18:58

    Misschien ben ik niet up to date. Maar met een dergelijk vermogen uit een 6 cilinder. Sta je dan niet elke tweede maand bij de garage voor service?

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      30 juni 2017 om 23:24

      @c3po: minder vermogen per liter dan een a45 AMG, dus dat valt misschien nog wel mee

      Login om te reageren
  12. raceface zegt

    30 juni 2017 om 19:01

    Ik ga er voor het gemak vanuit dat er een pdk bak word bedoeld met “dsg”.
    Ik denk dat zo’n dsg van ieder willekeurig 1.4 motortje bij VW na 1 keer gas geven in de soep ligt :p

    Login om te reageren
    • basv zegt

      30 juni 2017 om 19:39

      @raceface: Er zit wel degelijk een groot verschil tussen de PDK bak en de DSG bak.

      Login om te reageren
      • kalslasie zegt

        30 juni 2017 om 19:46

        @basv: dat zegtie toch

        Login om te reageren
      • radeox zegt

        30 juni 2017 om 19:58

        @basv:

        Er zit een groot verschil tussen pdk en dsg.

        Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        30 juni 2017 om 21:19

        @basv: gewoon de naam, is gewoon de dubbele koppeling. Dsg is dubbel shalt getriebe bij vw en bij porsche, porsche dubbel kupplung. Kan Duitse spelfout inzitten.

        Login om te reageren
        • RuVi zegt

          30 juni 2017 om 22:03

          @boomhauwer: d van dsg =direkt..

          Login om te reageren
          • wetdualclutch zegt

            30 juni 2017 om 22:16

            @rudyv: DSG staat oorspronkelijk voor DoppelkupplungSchaltGetriebe. In USA als Direct Shift Gearbox geïntroduceerd, daarom ook in DE later bekend als Direkt SchaltGetriebe.

            Login om te reageren
    • wetdualclutch zegt

      30 juni 2017 om 20:23

      @raceface: bij Porsche zijn ze idd wel zo slim geweest om extern een DCT in te kopen (ZF 7DT serie) ? De regulier sterkste DSG’s/S-Tronic’s van VAG, de 0B5 (DL501) en 0BH/0BT (DQ500), houden het bij een toch ook respectabele 600Nm voor gezien

      Login om te reageren
  13. vo2max zegt

    30 juni 2017 om 19:03

    Ik gebruik zo nu en dan de porsche configurator om net te doen of ik geld als water heb en bouw dan mijn droomauto. Meestal frutsel ik een turbo s, gt3 of de meer pragmatische gts in elkaar. Het zou never nooit niet in mij opkomen dit gevaarte “net alsof” aan mijn collectie toe te voegen. Wat een lelijkerd.

    Login om te reageren
  14. KEV9 zegt

    30 juni 2017 om 19:17

    Ondanks Ferrari, lambo, en weet ik veel welke excotische autobouwer.. dit is en blijft toch de ultieme sportwagen

    Login om te reageren
  15. leaper035t zegt

    30 juni 2017 om 19:23

    € 354.300 wàs de prijs. 2e hands staat ie wellicht al duurder!

    Login om te reageren
  16. r3fl3x zegt

    30 juni 2017 om 19:31

    Zo’n grote vleugel en dan nog steeds geen ‘heet circuitbeest’? Waar is die lelijke bodykit dan goed voor?

    Login om te reageren
  17. gwnbmw zegt

    30 juni 2017 om 19:56

    ik probeer em wel in forza 7…

    Login om te reageren
  18. Rick-dos zegt

    30 juni 2017 om 20:10

    “De GT2 met z’n geblazen motor is in tegenstelling tot de atmosferische GT3 niet per se een heet circuitbeest. Zie de koning der Elfjes meer als een zeer straffe GT die in staat is om flinke afstanden in recordtempo af te leggen.”

    Als dat zo is dan cancel ik mijn bestelling…

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      30 juni 2017 om 20:33

      @rick-dos:
      Eerst maar eens even kijken hoe snel ’t rondje ‘Ring gaat in vergelijk met de 991.2 GT3

      Login om te reageren
  19. BaRa zegt

    30 juni 2017 om 20:16

    Als het over elegantie gaat: doe mij maar een Singer. En als het over niet al te opvallende peper gaat: doe mij maar een 911 R. Al dat pseudo-circuit-gedoe met aan de ene kant een strijkplank op de kont maar tegelijk met alcantara, airco, kilo’s op de heupen links en rechts: ik vind het maar niks. Maar bon, ik ben dan ook niet de doelgroep.

    Login om te reageren
  20. woudloper zegt

    30 juni 2017 om 20:53

    Dan zou ik liever een manuele 997.2 turbo laten ombouwen voor meer boost en als je wil 2WD.
    Met het geld dat je over hebt koop je een gt3 en een panamera 4s

    Login om te reageren
  21. edjehaze zegt

    30 juni 2017 om 21:05

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      30 juni 2017 om 21:58

      @edjehaze:
      Geen speld tussen te krijgen ;-D

      Login om te reageren
  22. Dutchdriftking zegt

    30 juni 2017 om 21:13

    Dik dik dik.

    Login om te reageren
  23. Entwicklung88 zegt

    30 juni 2017 om 21:47

    En hoeveel kost het om de achterbumper mee te laten spuiten?

    Login om te reageren
    • suheyl zegt

      30 juni 2017 om 22:16

      @entwicklung88: Porsche kennende minimaal 10k in verplichte combinatie met dezelfde kleur stiksels voor de stoelen a 3k

      Login om te reageren
  24. kareljansen zegt

    30 juni 2017 om 23:28

    Qua echte “mooiheid” zou mijn voorkeur toch uitgaan naar een gewone gts

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    30 juni 2017 om 23:40

    De prijs is best bizar la je bedenkt dat deze geen gelimiteerde oplage heeft.. 1000 stuks? Kan zomaar.

    Login om te reageren
  26. Gulli zegt

    1 juli 2017 om 15:12

    Vind je het gek dat hij eerder is gelekt, heb je al die gaten gezien?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North