• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati Certification of Authenticity: wat moet dat kosten?

Auteur: Bart Oostvogels, gepost 14 december 2021 om 13:05 – 4 Reacties

Maserati Classiche

In het bezit van een klassieke Maserati? Dan kun je een Maserati Certification of Authenticity laten opstellen. Maar wat kost dat eigenlijk?

Maserati certificaat van echtheid

Een certificaat van echtheid – zoals we een Maserati Certification of Authenticity – in normaal Nederlands noemen – kan van grote invloed zijn op de restwaarde van je auto. Hoe origineler de auto is, hoe hoger de score op het certificaat. Diverse merken hebben soortgelijke programma’s in het leven geroepen om reeds bestaande auto’s te laten keuren. Ook het Italiaanse Maserati stapt in de wereld van certificaten.

Geschikt voor de volgende Maserati’s

Onder de vlag van Maserati Classiche is het vanaf nu mogelijk om een Maserati van meer dan 20 jaar geleden – alsook speciale modellen als de MC12 of gelimiteerde uitvoeringen – te laten keuren door een commissie van experts. Uit dat certificeringsproces volgt dan een bepaalde score die op het certificaat van echtheid komt te staan.

  • Maserati Classiche
  • Maserati Classiche
  • Maserati Classiche
  • Maserati Classiche
  • Maserati Classiche
  • Maserati Classiche

Maserati Mistral 3700

De eerste Maserati met een certificaat van echtheid is al een feit: een Mistral 3700 uit maart 1969 heeft de strenge keuring al ondergaan. Elke auto wordt op meer dan 300 punten gecontroleerd. Bovendien wordt de betreffende auto vergeleken met documenten uit het historisch archief van Maserati.

Maar wat kost nu zo’n Maserati Certification of Authenticity? Dat hebben we even nagevraagd bij Davide Kluzer, Product Communication Responsible bij Maserati. In gesprek met Autoblog.nl zegt hij het volgende: “Voor een klassieke Maserati Road Car, gebouwd van 1947 tot 2001, beginnen de kosten van een certificaat van echtheid bij 1.500 euro inclusief BTW. Deze kosten kunnen oplopen tot 4.000 euro inclusief BTW. De uiteindelijke prijs is afhankelijk van de wensen van de klant en de leeftijd – het registratiejaar – van de auto.”

Meer diensten in ontwikkeling

Ook inbegrepen in het Maserati Classiche-programma is een onderhoudsservice voor interne kleine reparaties en routineonderhoud, evenals een on-demand Car Detailing-service. In de loop van 2022 komen er nog extra diensten bij, zoals een complete restauratieservice om te zorgen dat de historie van Maserati behouden blijft en dat elk detail van de auto overeenkomt met het origineel. Ook zet Maserati Classiche een onderdelenprogramma op poten voor de fabricage van reserveonderdelen die niet meer verkrijgbaar zijn.

Ook interessant!

  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
    Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn
Vorig bericht: « Helemaal officieel, de nieuwe Genesis G90 superlimo!
Volgend bericht: Radiostilte Mercedes, zijn ze écht zo boos? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jansen zegt

    14 december 2021 om 17:02

    En Maserati uit het Citroën tijdperk. Zijn stiekem de mooisten…. #Stellantisdoedaarietsmee

    Login om te reageren
  2. mark383 zegt

    14 december 2021 om 21:22

    Ik ben benieuwd hoe ze dat met auto’s gaan doen die eind jaren 80 in elkaar werden geschroefd. In de ‘donkere dagen’ van het merk werden er veel verschillende onderdelen gebruikt. Voor zover ik weet zijn de model updates van bijvoorbeeld de Biturbo verre van consistent en bovendien slecht gedocumenteerd.

    Login om te reageren
  3. Svenska II zegt

    15 december 2021 om 09:49

    MCA, where have you been…

    Login om te reageren
  4. coupedriver zegt

    15 december 2021 om 11:14

    In september ben ik er geweest bij een fabrieksbezoek van de MC20. De week nadien zou die Mistral als eerste aan de beurt komen. Ze waren eerst het programma verder op punt aan het stellen op enkele van de Maserati’s van de Panini collectie (ook een aanrader, en gratis).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North