
Wat een plaatje is het toch hè?
Vandaag en morgen vindt er een leuk autofeestje plaats in het Zwitserse St. Moritz: the I.C.E. Als je toevallig in de buurt op wintersport bent is het zeker de moeite waard om een kijkje te nemen. Er zijn ook diverse fabrikanten van de partij en Maserati heeft zelfs een heuse primeur.
Ze lanceren nu de instapversie van de Maserati GranCabrio. Die ontbrak namelijk nog. De benzine-GranTurismo was er als Modena en Trofeo, maar de GranCabrio was er vooralsnog alleen als Trofeo. Voor die variant ben je €292.166 kwijt en daarmee is het de duurste versie van de GranTurismo ooit.



Als je 3 ton wat te gortig vindt voor een GranCabrio is er nu dus de instapversie. In dit geval levert de zescilinder 60 pk minder, waarmee je uitkomt op 490 pk. Daarmee kun je ook prima uit de voeten, want zoveel vermogen heeft de vorige generatie nooit gehad.
Het blauwe exemplaar dat je op plaatjes ziet is een speciale uitvoering die Maserati gemaakt heeft ter gelegenheid van het ijsfestijn. Deze auto is uitgevoerd in een drielaagse Liquid Ice lak, met een donkerblauwe softtop, blauwe remklauwen en witte velgen. Het resultaat is een bloedmooie wagen, we kunnen niet anders zeggen.







De auto staat nog niet in de Nederlandse configurator, maar we kunnen wel een inschatting maken van de prijs. Bij de Trofeo heeft de cabrio een meerprijs van zo’n €14.000, dus als we dat doortrekken naar de instapper komen we uit op circa €248.000. Nog steeds veel geld, maar hé, een 991 Carrera 4 GTS Cabrio kost ook dik 240 mille. En zo’n Maserati is in ieder geval exclusiever.
De goedkoopste versie is overigens nog steeds de Folgore, oftewel de elektrische GranCabrio. Die kost ‘slechts’ €208.250.
Mocht je The I.C.E. St. Moritz bezocht hebben, vergeet dan niet je foto’s te uploaden op Autoblog Spots, dan maak je kans op een Autoblog Goodiebag!





Auto zetten ze veel te duur in de markt om een succes te kunnen zijn. In Nederland worden ze natuurlijk extra duur door een bak met bpm die erop zit waardoor hij nauwelijks verkocht gaat worden vrees ik.
Leuke auto om te zien namelijk, jammer van de 6 pitter die erg matig klinkt.
Wat dat laatste betreft, je kunt er natuurlijk gewoon een ander uitlaatje onder schroeven ;-)
https://m.youtube.com/watch?v=QwplA1f4fJY
Inderdaad een plaatje, die ijsblauwe. Gek genoeg met het dak dicht zelfs nog meer dan met de top down 👌
Vele malen mooier dan een 911. Jammer dat er weinig verkocht zullen worden, meeste mensen zijn het niet met me eens namelijk, na wat afschrijving in 10 tal jaar ben ik is benieuwd.
Schitterende auto. Een “grancoupe” zou een mooie aanvulling zijn op de coupé en cabrio. Om het vertrek elders van deze prachtige varianten op te vangen. Moet kunnen gezien de lagere aantallen bij Maserati. Doe er een kleine V8 bij (hybride turbo, plug-in hybride, 2.5-3.2 liter) en je hebt een compleet plaatje.
Meh, vind het niet een hele mooie auto. Oogt ook wat verouderd, wat ie waarschijnlijk in de basis ook wel is..
Een leuke auto om over een aantal jaren te kopen en bij je huisje in Zuid Europa neer te zetten. Mooi design maar nieuw veel te duur.
Zeker, maar dat is de nieuwe Carrera ook. Met een beetje opties komt er al gouw een halve ton tot zelfs ruim een ton bij. En die gaan als warme broodjes.